"תודה שבחרתם המירוץ למיליון, המירוץ...

  • פותח הנושא ny22
  • פורסם בתאריך

Lepton

New member
"מילון אבן שושן המרוכז" זו לא הגדרה

אנא הביאי את ההגדרה עצמה. תודה.
 

Lepton

New member
כן בהחלט. אני חוזר בי...

הבחור לא מפגין רק בורות, הוא מפגין בערות.
 

חוטהשני

New member
לצערי הם כן הוכיחו בורות... היו לא מעט קטעים שנדהמתי שהם לא הכירו מושגים בסיסים - גם למי שלא לומד דברים מעבר..

רק מהלגים בלאס ואגס - הם למשל לא ידעו מה זה הילואין... זה אמנם לא מושג יהודי - זה אפילו דבר אלילי - שבארה"ב הפכו אותו למאד חילוני... אבל באמת אני חושבת שכל אחד שמע את המושג הזה בימי חייו (אפילו מי שלא קורא ספרים וככד' יודע למשל שהרבה ישראלים טסים במיוחד אחרי תקופת חגי נובמבר <ההילואין וחג ההודיה...> כדי לקנות תחפושות בזול לפורים
)
 

חוטהשני

New member
ברח לי... גם בספרד היו מקרים בהם הצוות הוכיח בורות - היה למשל את הקטע של האינקוויזציה והם בכלל לא ידעו מה זה
 

choco2602

New member
את הולכת רחוק.. יש דברים הרבה יותר גרועים

אלירן שאל אם המבורגר זאת מילה בינלאומית. איציק אמר לו שכן. ואז הוא שאל אם כפול זה מילה בינלאומית ושוב שמע "כן" אז אמר לקבלה במלון "i want hamburger kaful"
או שהוא התחיל לצעוק "גיב מי גיר" במשימת בירה.
 

חוטהשני

New member
האמת שאת הפרק הנ"ל של ההמבורגר ראיתי בהרצה מהירה בכמה קטעים וכנראה פיספסתי את הקטע הזה....

אבל לגבי אי ידיעת השפה - זה קיים גם בצוותים אחרים...

אגב, שנה שעברה בטיול שלנו באירופה בשדה התעופה של צרפת הסתדרתי נהדר עם עברית
- הלכנו לשירותים ולא ידעתי שבמצב כזה אי אפשר לחזור לנקודה בה היינו עם הקבוצה... ניסתי להבין לאן ללכת ודיברתי באנגלית ואז ראיתי איש ביטחון מדבר עברית ופשוט שאלתי אותו לאן ללכת ושיכוון אותי (זה נראה לי לגמרי הזוי שהשירותים גורמים לכך שאני לא יכולה לחזור לנקודה בה היינו קודם
) בהמשך כשרציתי לראות אם אני הולכת נכון לבידוק הדרכונים ראיתי שומר שהיה עם כיפה וגם אותו שאלתי בעברית והוא הבין אותי מצויין והדריך אותי לאן לגשת
 

25330

New member
אנסה לחדד, אינטילגנציה
ובורות
ה

סוביקטיביים ותלוי מצב

נסיתי לומר שני דברים. ראשית הרוצה להחכים תלך *לא* למירוץ למליון. ישנן די ספריות ואוניברסיטאות בישראל שמקנות חכמה ומסייעות בביעור בערות. במירוץ למיליון נדרשים כישורים *מסויימים*. כך למשל, אינטלגנציה רגשית וכריזמה אלו תכונות חשובות מאוד כשנדרש שיתוף פעולה ושיכנוע של קהל אקראי (נניח עתה לאקראיות וללחץ שמפעילות מצלמות, אנשי קול, אנשי תאורה, מפיקים, מתורגמנים וכו' על קהל "תמים מקרי ואקראי" כביכול).

כאן נכנס הגורם השני - יחסיות. אם באמצעות כליהם של א&א הם הצליחו לשכנע קהל בשפה שאינם דוברים, ולתת פייט למי שהחיים העניקו להם הרבה יותר מאשר לזוג מכרמיאל, חיבים לומר כמאמר השיר: "בכל זאת יש בה[ם] משהו". לראיה, מדובר בזוג שהגר מעיר שדה ומצליח לקיים את עצמו, משך שנים, בעבודה קשה, בתל-אביב היקרה מאוד. יכולת התמדה זו וחוכמת רחוב היא ככל הנראה שעומדת לזוג במאבק הקיום עם יטקר המחיה בת"א והיא שעמדה להם במהלך המירוץ למליון כפי שנוכחנו.

לבסוף גם אני סבלתי לא אחת לראות את הזוג האומלל וכבול במגבלותיו. עם זאת השניים לא שחקו מה שהם לא. תמיד הם דברו על הקבצה ב' ועל היותם אחרונים. את היושר, הכנות והאמתיות האוטנטית שלהם אני מעריכה.
הערה אחרונה בהחלט, אלירן העיד על עצמו שהוא דיסלקט וסובל מסוג של HDAD. כידוע, בעידן שבו כסף קונה כל אבחנה בשוק הפרטי, מי שאינם בעלי אמצעים אך מאידך, בעלי צרכים מיוחדים, נדונים לסבול. אילו אלירן היה זוכה לפרומיל מהסכומים שנשפכו (לריק?) על מתחרים אחרים (רכישת תעודות "השכלה" (איזה בדיוק?) ממוסדות "יוקרה" עלומים בחו"ל, אי-עבודה והחלפת כשלושה מקצועות במהלך תוכנית בודדת אחת...) סביר להניח שהוא היה עוקף בסיבוב לא מעט מתחרים. עובדה, הפייט הצמוד שהזוג דל המשאבים - וגם: דל מאוד בעשיית רושם ומשחק בדמות שאינך את - נתן לחזקים ובעלי הזדמנויות חסרות השוואה לאלו של הזוג מכרמיאל. על כך הם וחוכמת ונסיון החיים שלהם כחתולי רחוב ראויים לכל שבח
 

חוטהשני

New member
רק להערה האחרונה שלך בנושא ADD הטענה שרק עשירים הם אלו שיכולים לטפל בילדים עם הפרעת קשב ע"י טיפולים/אבחונים ועוד.... רק הם יצליחו להגיע להישגים וכד' היא פשוט טענה שקרית !

כל הורה שבאמת איכפת לו - לא משנה כמה כסף הוא מרויח - עובד עם הילד... עוזר לו וכד'...

אני מכירה לא מעט הורים 'עניים' שהיה חשוב להם שהילד למרות הקשיים שלו יגיע להישגים - יעשה אבחון כדי לקבל הקלות בבגרות וכדי להצליח וכד'... (אז הם שנים לא נסעו לחופש וכיוצב'...)

לכן אני לא אוהבת את ההשוואות הללו שרק מי שיש לו אמצעים יכול לעזור לילד שלו...
זה פשוט לא נכון !!!
 

ny22

New member
מנהל
אני מסכים בהחלט

עם הפיסקה הראשונה.

וכן, אם זה היה אפשרי גם אני הייתי מעדיף שנדה ודבי יודחו היום...
 

Lepton

New member
צר לי, אחד מהם בור מוחלט

"אין להם הרבה ידע כללי" זה האנדרסטייטמנט של השנה כשהמדובר באותו אדם. זו בדיוק ההגדרה של בור. ובכל מקרה, גם אילו לא היה בור, "אמיתיים" זו תכונה שאני לא מסוגל להבין למה כל-כך מעריכים אותה.
 

25330

New member
פשוט, מפני ש"אמת מארץ תצמח"


החדשות הטובות שאתה כנראה יודע להגדיר "בורות" ומייתר את שאלתך מעלי.

כששקר הוא אמת ואמת היא שקר אין לך מושג מה חלום, מה זיוף ומה הזיה. אמינות ואמת היא בסיס לכל תובנה (לוגיקה) ומצע לכל חברה. כשאדם, בתוכנית מבויימת, מלוהקת וערוכה מצליח להרשים שאין פער בין דמותו האלקטרונית לדמותו, בשר ודם בחיי היומיום הוא מוערך. לדוגמה (כל השמות מקריים וחסרי קשר למציאות
כשמישהי מתאמצת (בחוסר כשרון, אינטלגנציה או יכולת משחק) לשכנע שהיא דמות שכולם משוכנעים שהיא *לא באמת* היא לא מוערכת, לא אמינה מאחר שהשאלה המקדמית לגביה היא מי ומה את טלי, באמת, בחיי היום יום?
 

Lepton

New member
להיות "אמיתי" זה במפורש לא הבסיס...

לא ללוגיקה ולא למצע לכל חברה. מי שמקדם את החברה (ואת הלוגיקה) הם לא אנשים בורים וגסי רוח כמו חלק מן המשתתפים במירוץ אלא אנשים משכילים, בעלי מנת משכל גבוהה, אוהבי אדם ולא מתנשאים, כמו טליה למשל, או כמו רומי. צר לי שאת ממשיכה לתעב אנשים כאלה במקום להוקיר אותם.
 

25330

New member
צר לי, כנראה אין לך מושג בלוגיקה

הבסיס בלוגיקה (להבדיל מסוליפיסזם) הוא האבחנה בין טענת אמת לטענת שקר (ועוד כמה סוגי טענות שלא זה המקום להכנס אליהן).
 

25330

New member
את רומי אני ממש מוקירה ומעריכה...

סהדי גם בתגובותי כאן.

גם קורל בחורה מרשימה ביותר בעיני, חרף פולניותה הקוטרית והמתקרבנת מדי פעם. השופל אינה להתרשמותי בעלת מנת משכל גבוהה (בדקת?) אינה אוהבת אדם (הפעלת לחץ להתחתן לצרכי בידור אינה אהבת אדם - האם טליה היתה מסכימה להתחתן כך עם קובי, ע"ע מה שחביב...) ומהווה את האפיטומיזציה המזוככת ביותר של התנשאות מהי.
 

Lepton

New member
אז ככה...

1. מבין כל הזוגות במירוץ, הזוג *היחיד* שלא הפעיל לחץ להתחתן היו טליה וקובי. הם ניגשו למיקרופון, פנו לקהל ואמרו "אם יש כאן זוג שרוצה להתחתן - שיבוא אלינו", והזוג אכן בא אליהם. אני מניח שאילו טליה היתה נקלעת למצב דומה ורוצה באמת להתחותן עם קובי, היא היתה מסכימה.

2. לא בדקתי מספרית את מנת המשכל שלה, אבל (א) אני שומע את התגובות שלה ואת הידע הרחב שלה, (ב) היא סיימה בהצטיינות תואר ראשון באוניברסיטה המדורגת שמינית בעולם ותואר שני באוניברסיטה המדורגת 11 (להשוואה - האוניברסיטה העברית, הראשונה בישראל, מדורגת 140), ואנשים עם מנת משכל נמוכה לא מתקבלים למקומות כאלה.

3. ההגדרה שלי להתנשאות שונה כנראה מהותית משלך (כמו ההגדרה שלי ללוגיקה). טליה היא אחד האנשים הפחות מתנשאים בתוכנית. כשהיא משתמשת בידע שלה זה בא בטבעיות, ברקע, בענווה, בלי שום רצון להתגאות בכך, ההיפך.
 

אורישקי

New member
את קולטת שאת מאשימה

את טליה וקובי ש"לחצו להתחתן" על אנשים - כשהם הזוג היחיד שלא לחץ על הזוג שלו להתחתן אלא פשוט קרא במיקרופון וזוג ניגש אליו מעצמו (והזוג שלו היה נראה מאד מוכן להתחתן ובכלל לא שיכור/עשה את זה בשביל הדווקא).
כל שאר הזוגות לחצו על האחרים להתחתן.
 
למעלה