יום הזי
כרון לחללי צהל ולנפגעי פעולות הטרור

אלישבע777

Well-known member
חלום על כנסיה

מוזר מאד שהלילה חלמתי שוב חלום, שזכרתי רק חלק ממנו. מזמן לא חלמתי או לא זכרתי חלום ועוד ברצף של יומיים רצופים.
החלום:
אני נמצאת בכנסיה קצת אפלולית. אור נכנס רק מהחלונות המצויירים ( ויטראז'ים) , יש שם אנשים אולי מתפללים. וליידי יש שלוחן ארוך , צמוד לקיר האבנים העצום של הכנסיה. השולחן מכוסה מפה דקה ועליו נמצאת קערה קרמיקה דקוטיבית, צמודה לקיר.
נגיעה אקראית (אולי אני? אבל מי יכול לנגוע, רק אני, לא הרגשתי בכך)
במפת השולחן והיא זולגת ארצה. מאוד לא נעים לי המצב! זו כנסיה ואסור להפר את הסדרים. אני מרימה את המפה, בבושת פנים ובמהירות, שלא ירגישו. ופורשת אותה על השולחן. עוד לא הספקתי להניח את הקערה, המפה ישר זולגת ארצה, כאילו יש לה חיים משלה או כאילו השולחן דוחה אותה מפניו. איזו בושה!! אני מרימה את המפה שוב , פורשת אותה ונשכבת על השוחן, כדי למנוע את גלישתה, כך אולי אצליח להניח את הקערה על המפה והיא לא תיפול. ואז, ניגש אלי מתוך האפלולית, הכומר ופונה אלי. מצב מאוד לא נעים. אני שוכבת על השוחן כדי לשמור על הסדר הטוב והנה אני בעצמי מפרת סדר...

רקע לחלום
אין לי קצה חוט לחלום. לא הייתי בכנסיה, איני מבקרת אפילו בבית כנסת ( אלא בחו"ל וגם בכנסיות אבל רק בתור תיירת...) מעולם לא היה לי שיג ושיח עם כומר.
אם תהיתי לא פעם, איך הכמרים, בוחרים בנזירות מתוך רצון. זה מנוגד לטבע האנושי, מאידך להרבה אנשים ( וגם לי) הנזרות היא מתוך אילוץ ולא מתוך רצון.

תודה טופי!
 

טופי33

New member
שלום לך

בשל הרקע שציינת אתייחס למילה כנסיה .כנס+יה היית רוצה שאלוקים יהיה בך [הוא נמצא בכולנו]ברגעים המביכים \הפחות נעימים \הפחות שיגרתיים וכך לא יעמיד אותך בניסיון או בתחושה לא נעימה .
את אדם של חוקים ,של סדר וארגון ושל משמעת כאשר משהו מפר זאת את חשה מבוכה ,תחושה לא נעימה לכן היית רוצה שמשהו [אלוקים]יציל את הסיטואציה .
שולחן=שולחן המזבח כל הדברים שאת מאמינה בהם .מפה=כמו מפת דרכים שתוביל אותך .קערה =להפוך את הקערה על פיה כך שלא תרגישי מבוכה אלא להפך נינוחות.
כומר שוב לפי המילה .כו+מר=כה אומר מה הקול הפנימי שלך אומר .האם להיצמד לחוקים לשולחן המזבח שלך או לתת לדברים "לגלוש"?
מה נראה לך?אשמח לקרוא את דעתך
 

אלישבע777

Well-known member
הפרשנות היתה מאוד מעניינת ועזרה לי לפתור בעצמי

הי טופי,
הפרשנות המעניינית עזרה לי בפתרון, כי התחלתי לחשוב מה מסמל כל סמל בחלום ולאט לאט, גיבשתי פתרון מתאים, קצת ארוך. מקווה שהוא יעניין אותך ואת הקוראים, הרוצים ללמוד לפרש חלומות.

הפתרון שלי לחלום על כנסיה.
אכן , כפי שציינת טופי, אני אדם של חוקים וסדר, ואני חושבת שכולם צריכים להיות כך. אני מאוד מאורגנת בחיי ולכן איני תלויה באיש ואיני מכבידה על אף אחד. אני מאוד חוששת ממחדלים, מרשלנות ממשהו שיקרה בגלל חוסר תשומת לב. בחלום – זה קרה. משהו הפר את הסדר! ספק בגללי ספק מעצמו - המפה שכיסתה את השולחן נשרה לפתע לרצפה, ועוד במקום כזה ( כנסיה). איזו בושה! אני כמובן עושה את מה שנכון לעשות – לסדר. בין אם אני "אשמה" ובין אם לא. איני יכולה להתעלם ממה שקרה.

מהי המפה, הנושרת לרצפה? זה הזמן או החיים, ההולכים ואוזלים ( או נוזלים) הנה אני מלאו לי זה עתה 66, קשה להאמין! אני מנסה להרים את המפה ולפרוש אותה על השולחן. אני - מנסה לעצור את הזמן ולפרוש את חיי בחשבון נפש, אולי לעצור את הזיקנה ואולי בכך, אם אצליח להרים את המפה במהירות ולסדרה, חיי יהיו מסודרים והזמן יעבור בעיתו בנחת. זמן זה משאב מתכלה ואסור לבזבזו סתם. הניסיון הראשון כשל- המפה נושרת מייד, כאילו יש לה חיים משלה! אולי הזמן הוא חיים. לא תמיד הצלחתי להגשים את מטרותי בזמן. לא פעם כשלתי להכיר בן זוג.
למרות הכשלון, אני נחושה לנסות עוד פעם והפעם בדרך יצירתית: אני פורשת את המפה (הזמן) ועוצרת אותה בגופי. לא נותנת לזמן לחמוק ממני. המפה אינה צונחת ארצה, הסדר נשמר, אבל אי אפשר להישאר כך לנצח... הסדר נשמר, אך גם החיים נעצרים! משהו אחר צריך לעצור את זליגת הזמן ( בחלום – המפה) וזה -הקערה הכבדה. אני מתאמצת להגיע אליה בעודי שוכבת על השולחן, במצב כה מביך ולא נוח (גרוע כמעט כמו מוות!).

מה מסמלת הקערה? בן זוג? משימות בחיים? אולי מטרות שאני מציבה לעצמי? הגשמת המשאלות והמטרות היא תעצור את הזמן ( את הזיקנה) ותפיח בי חיים.
הכנסיה אפלולית, אין בה איש. קירותיה גבוהים, כמעט כמו בית כלא. אי שם למעלה יש חלונות, אבל הם בעצם ויטראזים. לא רואים שמים, אבל חודר אור צבעוני מבחוץ, מרהיב ונהדר. יש אור בחוץ והוא כה יפה! ואילו אני במקום אפל, שקועה במשימה סיזיפית של שכיבה מאובנת על השולחן, שלא תיגמר לעולם. אם רק אצליח להניח את הקערה על המפה, יקרה הכל! אוכל לצאת החוצה מהכנסיה האפלולית ולזכור באור של ממש, להכיר בן זוג, להגשים מטרות. אצא לחופשי!

מישהו מגיע. אף כי קשה להבחין בו באפלולית. זה גבר.. אבל... אין לו חפץ בי וגם לי לא, הרי זה הכומר, שהכנסיה היא ביתו הנצחי. הוא הגיע כדי לנזוף בי דווקא על...הפרת הסדר. מה שאני מנסה לתקן במאמץ רב, הוא רואה כקלקלה!!

כאלה הם הגברים , אין איתם הבנה טובה. אולי לא כולם כאלה, אבל לי היתה הכרות אחרונה עם א"ש, החבר האחרון שהיה לי, (זה שהיום היום הוא ידיד), א"ש נזף בי כל כך הרבה, עד שעזבתי אותו והפכתי את חברותנו לידידות ואותנו - לשני נזירים...
 

snoopytush

New member
תוספת

הכל סטרילי מידי מינמליסטי מידי "קר" מידי
"מנוכר" מידי נזירי מידי בתפאורה. גם הקישוט של הקערה מינמליסטי ביותר
על שולחן כה ארוך יושבת קערה אחת בדד. רמז לקישוט.
מפה- מפת חייך. מיפוי. או ניסיון "לכסות" על המתרחש.
החלום מראה לך שהשולחן ריק ומלבד מפה וקערה אין עליו דבר
חשבי במה כדאי למלא אותו ועל מה כדאי לוותר (מפה), כדי להשיג זאת?
סורי על הפירוש הקשוח זה מה שעלה לי
 

אלישבע777

Well-known member
הפרוש מעניין, יש משהו בו!

מה שכן יתכן - הקערה שהיא משאת נפש בחלום, היא תחזיק את המפה, מפת החיים. החיים נושרים אם משהו לא מחזיק אותם והדבר החשוב בחיים זה חברים . איני מצליחה להרחיב את הרשת החברתית שלי. איני מכירה אנשים חדשים ( הקערה) . אולי בגלל זה הקערה ריקה. קשה לי להגיע אלי הקערה למרות מאמצי ( להכיר חברים חדשים ). אני נמצאת במקום נסתר מהעין ואין בו איש. ( הכומר , אינו איש עבורי...)
 

snoopytush

New member
היי

מאוד אהבתי את הפירושים האינטילגנטים שלך ויכולת הניתוח המדהימה שלך
לחלומות .
ראיתי ברקע שאת אדם מאוד פעיל בחוגים שם תוכלי להכיר מצע נרחב של אנשים חדשים
אם את מרגישה שעל אף מאמצייך והשתדלויותייך את מתקשה בכך אולי שווה לבדוק עם איש מקצוע כמו לדוגמא מאמן אישי או כל מטפל שאת חשה נוח וסומכת עליו מה המעצורים שלך והאמונות שלך שמפריעים לך בהשגת המטרה. דיברת רבות על זוגיות אבל מעבר לזוגיות חברים זה דבר חשוב מישהו לחלוק איתם את חייך לתמוך ולהתמך.
 
למעלה