=יום שני בחלומות +פרטים+רקע

אלישבע777

Well-known member
הלוחשת לחתולים

אמש לפני לכתי לישון, ביקשתי להזמין חלום על החתול שלי, שבזמן האחרון הוא
"השתגע". כל לילה כמעט הוא מעיר אותי משינתי ביללות ובמשיכת הכרית וגם משום שלאחרונה חלמתי יותר מדי על החבר לשעבר, חלומות לא טובים.

אכן חלמתי חלום על חתול, אבל לא החתול שלי, יתכן שבכל זאת זה חלום על גבר ( חבר) או העדר חבר....

בחלומי אבי מראה לי מודעה צבעונית בעיתון,ף על חתול מדהים ביופיו למסירה. החתול היה בעל צבעים של שחור קטיפה וג'ינג'י עמוק, מסודרים בכתמים ברורים, כאילו תכנן אותו צייר.

בהמשך ( כאן חסר לי קטע, שבו הגעתי לבעלי החתול) אני מתכופפת , לוקחת את החתול בעדינות בידיים ומנסה לחבקו אותו בחום. אבוי, החתול אינו רוצה! הוא מנסה לברוח ממני. אני לוחשת על אוזנו כך: "אתה תהיה אצלי מלך! אתה תחיה אצלי חיי מלך"! אני מאוהבת בחתול הנהדר, ומנסה ללטפו ולשכנע אותו להסכים לחיבוק , אבל החתול בשלו - אינו מתייחס ללחישות, ומנסה להתחמק ממני. עם כל הצער, אני מרפה את אחיזתי בו, מתרוממת ומסתכלת מלמעלה בגבו הנהדר, הזרוע כתמים גדולים שחורים וכתומים בסדר נאה ובלתי שגרתי. מאד עצוב לי, תחושה של החמצה, אכזבה.

רקע

בת 64 רווקה ללא ילדים וללא זוגיות, בפנסיה מהוראה. יש לי חתול (ג'ינג'י לגמרי) נפלא ומקסים שלא היה לי כמוהו מעולם. חתול פעיל, תקשורתי, אוהב כל אדם שנכנס הביתה וכרוך אחרי מאוד. הייתי רוצה לאמץ עוד אחד, אבל איני רוצה להיות כה כבולה לבית , כי עוד חתול זה גם עוד דאגה ואני רוצה להיות חפשיה כך שהחלום הזה אינו רלבנטי לחיים האמיתיים. הערה נוספת, אני מאמצת רק גורים זכרים ג'ינג'ים, כי הם נאים יותר וגדולים יותר. חתולים שיש להם צבע שחור- ג'ינג'י הם תמיד נקבות...

בחלום הופיע אבי, ששנא חתולים...הוא מעולם לא יכול היה להבין איך אני אוהבת חתולים ואם לאמץ חיה, אז כלב שהוא נאמן לאדם ולא חתול שהוא כידוע יצור בוגדני. הקשר ביני ובין אבי היה טעון והוא לא היה קשר קל ועל כן איני מתגעגעת אליו כלל. אבי נפטר בדיוק לפני 11 שנה וחודש בדיוק , מאז הוא הופיע בחלומותי פעמיים - שלוש, לא יותר. לא ברור לי מדוע הוא הופיע בחלום ועוד עם מודעה על חתול לאימוץ...

נראה לי שמתבקש להגיד שהחתול הזה מסמל גבר, שאינו מעוניין בקשר ואני כן. אבל זה קצת פשטני. כרגע אין לי קשר זוגי כבר כמעט שנה ועל אף מאמצי. אף אחד שפגשתי והיו כמה וכמה, לא מצא חן בעיני האחד שכן - התגלה ( בזמן!) כנשוי... אולי כאן באה לידי ביטוי, תחושת ההחמצה של החלום.

החבר הקודם נמצא איך שהוא בחיי כידיד וירטואלי בעיקר, עם פגישות נדירות כידידים. איני רוצה לחזור אליו, כידיד הוא הרבה יותר נחמד....יש בתחושה שלי אליו תחושה של החמצה, אבל גם תחושה של הקלה שהקשר בינינו לא היה מספיק טוב לי, והצלחתי לחתוך. ההחמצה האמיתית היא בעזיבת החבר שהיה לפניו. תחושת ההחמצה הזו מלווה אותי מאז כבר למעלה משנתיים ורק לאחרונה , אני מתחילה איך שהוא להתאושש מהפרידה ההיא.

בחלום אני לוחשת דברים על אוזנו של החתול ובחלום, אני מאמינה ( וזה לא מוזר בכלל!) שהוא באמת מבין בדיוק כל מילה. נראה לי מוזר שהוא לא מאמין לי, או לא רוצה, שאחבק אותו ואאמץ אותו .

הייתי רוצה לקשור את הדברים יחד ולהשלים את החסר לניתוח שלי.

תודה!!
 

טופי33

New member
אהבתי את הפירוש ואת שאלת החלום בכלל.

למעשה שאלת שאלת חלום :מדוע החלום מתנהג כפי שמתנהג?
קיבלת תשובה רחבה ובעל משמעות במיוחד לאור העובדה שאביך הופיע בחלום.
הערה =הקשרים שהיו בין הנפטר לחולם ואו למי שחי אינם רלוונטים .יחסו למציאות גם היא איננה רלוונטית.
אביך מציע לך גישה אחרת ,הסתכלות שונה על החתול ואולי כפי שציינת אם מדובר בייצוג אזי גם בגבר.
מודעה =מודעות ל...אביך אומר לך במילים אחרות ראי בחתול שלך יצור מופלא ,התייחסי אליו כאילו קיבלת אותו אתמול.
דבר נוסף ,לחתול רצונות משלו ואינך יכולה לשלוט בהם ואו להבינם.
תתמקדי במה שמיוחד בו כפי שהתמקדת בחלום בצבעים ,תהני ממנו כל עוד הוא איתך שמא תחושי החמצה בהמשך.
אהבתי את הפן שנתת בפרשנותך אל תפסלי זאת על הסף מה שרשמתי לגבי החתול בצורה זו או אחרת יכול להתאים גם לגבר משום שהחתול שלך עתה הוא "הגבר"שלך .
מה נראה לך?
 

אלישבע777

Well-known member
לטופי בעניין החלום על החתול

החתול שלי הוא אמנם יצור שאין שיעור לאהבתי אליו, אבל לא הייתי נסחפת לומר שהוא הגבר בחיי. אבל מקומו זמני בחיי וגם בליבי. כשהחתולים שהם נפרדים ממני , זכרונם איך שהוא דועך עם הזמן והאבל עלהם קצר. הלוואי והיה כך עם גברים...
חלומות מצייגים בעיקר מקומות חלשים בחיים שלנו, דילמות, אכזבות, בעיות לא פתורות. אבי לא היה צריך להגיע לחלומי ולהגיד לי משהו מובן מאליו "ראי בחתול שלך יצור מופלא התייחסי אליו כאילו קיבלת אותו אתמול" זה תמיד נכון!! מה גם שהחתול בחלום אינו החתול שלי, אלא החתול שאני רוצה שיהיה שלי.

החלומות על אבי נדירים ביותר, ומה זכה החלום הקטן הזה לביקורו של אבי? תפקידו של אבי בחלום היה תפקיד התלחלתי חשוב, אבל קצרצר. רוב החלום לא היה שיך להתחלה. החלום יכול היה להתחיל יש מהסצנה בו אני רואה את החתול לאימוץ. המסר של אבי מהעולם הבא, לא לגמרי ברור ואם יש מסר כזה בכלל. למה אבי מציע לי דווקא חתול? ועוד חתול שמתגלה כחתול "סרבן אימוץ"?

מה המשמעות לחתול צבעוני כל כך. חלומות צבעוניים נדירים אצלי. כאן לצבעי החתול יש משמעות רבה מאוד. בזכות הצבעים אני ממש מתאהבת בחתול הזה.
( למרות שבמציאות לא הייתי מאמצת חתול כזה, כי אני מאמצת חתולים ולא חתולות)
תודה טופי על הבהרות נוספות.
 

טופי33

New member
המשך תגובה

נראה שיש לנו גישות שונות לגבי חלומות .
אנו חלוקות לגבי מהות החלומות :חלומות מייצגים מקומות חלשים...
החלומות מביעים פחד ,משאלה ,תיקשור עם הנפטרים ,שיקוף המציאות והארה עליה ולחלק מהאנשים חלומות מסויימים הם נבואה.
תפקידם העיקרי להאיר את עינינו.
הדמויות בחלום לא בהכרח מייצגות את עצמן הן מייצגןת תכונות ,שמן לפעמים משמעותי .
גם אם החתול איננו מייצג גבר כפי שטענתי הוא בהחלט יכול לייצג דבר מה שאת רוצה או רצית ולא יכולת לקבל .
הצבעים המרהיבים שאינם של חתול אף הם מראים שזה איננו משהו רגיל ושגרתי חשבי מה הרשים אותך מבחינה חיצונית אך לא יכולת להשיג.
ציינת שאביך לא מופיע בחלומות שלך ואכן המתים לא מרבים להופיע רק כשיש להם משהו חשוב להראות .זו דרכם להיות חלק מעולמנו.
חשבי מה היה חשוב לו לומר לך .
בהצלחה רבה.
 

אלישבע777

Well-known member
הגעתי לפתרון בעזרתך, טופי!

אבי לא רצה להגיד לי דבר וגם בחייו לא היה לו דבר חיובי להגיד לי מעולם.
שמו של אבי - שאול. אולי הזמן שאול ( קצר). הזמן קצר ואני צריכה להכיר גבר כלבבי. (אבל אבי מעולם לא התערב בעניינים הללו). הבעיה היא, שאני פוגשת גברים ואף אחד לא מרשים אותי חיצונית או פנימית ואין לי בכלל דילמה בעניין הזה. בחלום החתול בעל חיצוניות מדהימה. זו כנראה משאלת לב, להכיר מישהו שיכבוש את לבבי, והחשש מהחמצת הזמן וההזדמנות.
 
למעלה