ביקורת צרכנית שת"פ תפוז

Aעופרית

New member
בירה "נשר מאלט"- בריאות בכל לגימה


בירה שחורה היא המשקה המועדף עלי באירועים. אם מוטל עלי להביא בקבוקי שתייה, לרוב אבחר בה ואם היא קיימת על שולחן הכיבודים, אמזוג לעצמי ממנה ולא ממשקאות אחרים, שהרי ברור ונהיר לי, היא לא רק טעימה מאין כמותה, אלא גם בריאה, וודאי בהשוואה למשקאות קלים אחרים, שמלאים הרבה סוכר וחומצות.
כבר בילדות החדירו לי שבירה שחורה נשר היא משקה בריאות וכבר אז למדתי לחבב אותה.

על כן, מה עלצתי
כשהוזמנתי מטעם תפוז
לסיור במרכז המבקרים של טמפו בנתניה. ביום חם ולוהט
, נסעתי באוטובוס
ממוזג גדוש בנות תפוזיות חביבות. עם ההגעה, רק שתי דקות בחום היוקד, ומיד ירדנו לפאב הצונן, לממלכה הקסומה של נחום מאז"ה, מנהל מרכז המבקרים וההדרכה של טמפו מזה כ- 30 שנה. המקום מיועד להשתלמויות של בעלי עסקים ( עדיין לא פתוח לאנשים פרטיים ).

בלי להשתהות, לקחתי פחית של "נשר מאלט" והרוויתי את צימאוני, כדי שאהיה בקשב לקלוט את המידע המעניין על ההיסטוריה של טמפו. אחחחח ... הטעם המוכר והייחודי
. אין על הבירה הזאת, תענוג
. בהזדמנות זאת, אספר לכם שבמקום יש אוסף בקבוקים וכוסות היסטורי, מהדורות מיוחדות של משקאות ומוצגים נדירים המספרים את סיפורה של טמפו.

"מה הקשר
? בירה נשר!"
- זוכרים את הסלוגן האלמותי הזה?
בירה נשר, הבירה הראשונה בארץ , עוד משנת 1934. כן, כן, עוד הרבה מלפני קום המדינה
.
כדי להזכר, להלן סרטון ברוח היסטורית. רק הרוח
, הסרטון מ- 2004
.
קישור.
למעשה, קיבלה את פנינו דניס, מנהלת מותג נשר מאלט והיא הזמינה את נחום מאז"ה להמשיך לספר לנו. הוא הסביר לנו בקצרה על סוגי המשקאות שטמפו מייצרת ומייבאת. טמפו היא הגדולה בישראל בתחום הבירות. בין השאר, מותגים מקומיים כמו גולדסטאר ( מלכת הבית
, מעל 30% של שוק הבירה בארץ ), מכבי, נשר ובירת הבוטיק "אביר", כמו גם, מותגים בינלאומיים, דוגמת היינקן ( בירה נפלאה לדברי נחום
).

טמפו נוסדה בחולון ב- 1954 על ידי משה בורנשטיין. עד היום הצומת מזוהה כצומת טמפו
. ב- 1968 הוקמה תשלובת טמפו בירוחם וב- 1985 עברה החברה לנתניה, אז גם נכנסה לתחום הבירות עם הרכישה של "מבשלות שיכר לאומית". כיום טמפו היא אחת מחברות המשקאות הגדולות בארץ והיא מייצרת ומשווקת לא רק משקאות קלים ובירה, אלא גם משקאות חריפים ויין, משקאות אנרגיה ומים מינרלים. עוד כמה מותגים שאולי לא ידעתם שקשורים כולם לטמפו: יקבי ברקן וסגל, אבסולוט וודקה, פפסי, סיידר הגליל, סאן פלגרינו, סאן בנדטו ועוד..

בהדרכת נחום מאז"ה, יצאנו להציץ מאחורי הקלעים של ייצור הבירה השחורה, דהיינו סיור בפס הייצור. היה מרתק לראות כיצד ממעין מבחנה קטנה נוצרים בקבוקי ליטר וחצי, הם מתמלאים וממשיכים במסע. טיפת מים מיועדת כדי שיווצר קצף ויסגור את הפקק. הכל רוחש גועש במכונות קולניות, אך גם הסדר שורר במפעל. חלק מהמסועים עם סבון שילך חלק. הבקבוקים נשטפים ונארזים בניילונים. מאוד חם שם (ליבי על העובדים
) ולכן היה מרנין להמלט שוב לפאב.

כן, לפאב הקריר
לטעום בירה מפוסטרת. בירה עם ארומה אחרת, שכן אין צורך להקנות לה חיי מדף ארוכים. למדנו גם על ההבדלים בין בירה מחבית ובירה בבקבוקים. בחבית הפיסטור פחות חזק ולכן היא יותר "נחשבת".

כאן אחזור קצת אחורה ואספר לכם שעוד קודם לסיור, חן יער, דיאטנית קלינית, הסבירה לנו על התועלת הבריאותית ב"נשר מאלט". טעמנו לתת ( שעורה קלויה ), אחד הרכיבים בבירה שחורה. אחלה חטיף
. הוא נוגד חימצון ומכיל מינרלים רבים. טעמנו גם כשות, עוד רכיב בבירה שחורה. זהירות מר
! גם בו נוגדי חימצון. חשוב לציין, שנשר מאלט מכיל רק כשליש סוכר לעומת משקאות קלים אחרים. הצבע של הבירה מתקבל מהקלייה של הלתת. הכל מרכיבים טבעים בלבד, ללא חומרי צבע וטעם מלאכותיים וגם לא חומרים משמרים למיניהם. הבירה היא מקור חשוב לאספקת נוזלים. כ- 90% מים. אמנם קרויה בירה, אך לא ממש בירה כי אין אלכוהול ומכאן שזה משקה לכל המשפחה כולל ילדים
.

חן יער הבהירה שבירה שחורה יכולה לשמש כארוחת ביניים קלה, למקרים שהזמן דוחק. כך נשמרת רמת סוכר תקינה בדם ולא נוצר מצב שהגוף מורעב, נכנס ללחץ ושומר את השומנים.
אם כי, יש לציין, שקיים גם דייאט נשר מאלט עם פחות קלוריות.

כמו כן, רציתי לספר לכם על מבצע משותף של מוגובי וטמפו- "שתה לי בריא"- במסגרתו אפשר לזכות באופנוע וירטואלי באתר מוגובי.

טמפו בחרה ב"מוגובי", העולם הוירטואלי לילדים, לקידום המותג נשר מאלט בקרב ילדים. במסגרת המבצע שמשיקות החברות, קונים בקבוק נשר מאלט או דיאט נשר מאלט 1.5 ליטר, מזינים באתר מוגובי את הקוד אשר מופיע על הפקק וזוכים באופנוע וירטואלי מתנה!
ככל שאוספים יותר פקקים – צוברים יותר נקודות באתר וזכאים ליותר פריטים וירטואליים במתנה.

המבצע יערך בין התאריכים 22.7.12 ועד 31.8.12 בכל רשתות השיווק ובחנויות המובחרות.

לסיום הוגשה לנו תקרובת חביבה
וקיבלנו שי
.
היה כיף. תודה רבה לתפוז ולחברת טמפו
.
 

Aעופרית

New member
10 עובדות על נשר מאלט

1. עד שנת 1987 הייתה נשר מאלט הבירה השחורה היחידה שנמכרה בארץ.

2 . מחיר בקבוק נשר בשנת 1940 היה 4.5 לירות, כאשר העובדים השתכרו אז 50 לירות לחודש.

3 . מכיוון שבשנות ה 40-50- לא היה נהוג לשתות בירה בישראל, הוחלט לייצר בירה שטעמה נוטה למשקה קל, ומכאן טעמה המתוק יחסית של
הבירה. טעם זה מושג משילוב של לתת קלוי וארומה ייחודית.

4 . הבירה השחורה הראשונה של ישראל הייתה הרבה יותר מתוקה ממשקאות מקבילים בעולם.

5 . בשל טעמה המתוק של בירה "נשר מאלט", היא הפכה במהרה למשקה שאומץ על ידי משפחות, ילדים ואף נשים בהריון.

6 . אחת הסיסמאות המפורסמות של הבירה הייתה: "מה הקשר - בירה נשר".

7 . משקה נשר מאלט מכיל 33 קלוריות ל 100- מ"ל משקה, לעומת 40-45 קלוריות ל 100- מ"ל בכל משקה קל אחר. 100 מ"ל=חצי כוס.

8 . נשר מאלט אינו מכיל חומרים משמרים ואינו מכיל חומרי טעם וצבע מלאכותיים.

9 . נשר מאלט מכיל אנטי אוקסידנטים טבעיים המעכבים את תהליכי ההזדקנות.

10 .מעבר להיותו משקה בריא, קל ומרענן - נשר מאלט משתלב נפלא באפייה ובבישול.
 

Aעופרית

New member
נשר מאלט- תועלות בריאותיות

מאת חן יער, דיאטנית קלינית

השילוב של הטעם המתקתק של גרעיני השעורה עם המרירות והארומה של צמח הכשות נותן לנו את הטעם המאוזן של המשקה "נשר מאלט". אך מלבד הטעם המוכר והאהוב והכל-כך ישראלי, השילוב הינו שילוב מנצח התורם בריאות, ללא אלכוהול וללא חומרים משמרים או צבעי מאכל.
המשקה מכיל: כ 90%- מים, לתת , לתת קלוי, כשות, סוכר )סוכרוז + מלטוז(, .CO2
חן יער, דיאטנית קלינית מפרטת על התועלות הבריאותיות והפונקציונליות ע"פ רכיבי המשקה העיקריים:

פחמימות/סוכרים:
נשר מאלט מופחת סוכר בשליש ביחס למשקאות קלים אחרים – נשר מאלט מכיל 8.5 גרם סוכרים בחצי כוס משקה ) 100 מ"ל(. בהשוואה למגוון משקאות קלים אחרים מכיל את הכמות הנמוכה ביותר של סוכר. ממוצע תכולת סוכר במשקאות אחרים נע סביב 11-12 גר' סוכר/פחמימות לאותה הכמות = כ 2.5- כפיות סוכר!
נשר מאלט – תחליף לארוחת ביניים – ההמלצות התזונתיות לשמירה על משקל תקין או הרזייה מדברות על אכילת ארוחות קטנות ובתדירות של כ 3- שעות, על מנת לשמר את רמות הסוכר בדם ולמנוע רעב כבד והתנפלויות על אוכל כתוצאה מכך. לא לכולנו יש אפשרות לקחת פסק זמן במהלך היום לארוחה. לכן - נשר מאלט, כספק פחמימות זמינות*, מהווה פתרון זמין, נוח ואף מרווה לדחיית הרעב המציק עד שנוכל להתרווח ליד השולחן לארוחה טובה ומשביעה.
*בכמות סבירה של 1-2 כוסות וכחלק מתזונה מאוזנת במהלך היום.

לתת )שעורה:)
נוגדי חמצון -
השעורה מכילה נוגדי חמצון מסוג פוליפנולים ופלבנואידים וכו', אשר בדומה לבירה לבנה או יין ידועים ביתרונותיהם הבריאותיים.
מחקרים רבים מראים קשר בין נוגדי חמצון לבין עכוב תהליכים סרטניים, תהליכים דלקתיים, מחלות לב כליליות, תהליכי הזדקנות ועוד.
ויטמינים מקבוצת B - השעורה מכילה ויטמינים מקבוצת ה- B, אשר הכרחיים לחילוף חומרים תקין של פחמימות, שומנים וחלבונים ומשתתפים בכל
התהליכים המטבוליים בגוף ולכן חיוניים לתהליכי הפקת אנרגיה, איזון ביוכימי במוח ושיפור מצבים מנטליים ונפשיים.

מינרלים - השעורה מכילה מינרלים חשובים: סידן, מגנזיום, אבץ, אשלגן ועוד. מינרלים נחוצים לבניית מרכיבי הגוף )כמו עצמות או שיניים( ולתפקודו התקין: לזירוז תהליכים כימיים, ליצירת גירויים עצביים והעברתם, לשמירת מאזן הנוזלים, מאזן המלחים ומאזן החומציות בגוף.
נשר מאלט והנקה – במחקר משנת 2000 אשר נערך בגרמניה נמצא כי רכיב בשעורה )פוליסכריד( מעודד הפרשת הורמון הפרולקטין האחראי על יצור חלב אם.

כשות – צמח הכשות עשיר בנוגד חמצון מסוג פוליפנול הנקרא קסנטוהומול ) Xanthohumol (. מחקרים חדשים מהשנים האחרונות מחזקים את הקשר הידוע בין פעילותו הביולוגית והתרפויטית לעיכוב תהליכי סרטן שונים, כמו סרטן שד, פרוסטטה והמעי הגס, עיכוב תהליכים דלקתיים והפחתת עקה חמצונית.

מים:
נשר מאלט מהווה מקור לאספקת נוזלים. ידוע לכל כי שתיית מים מספקת חשובה למאזן הנוזלים בגוף ולשמירה על בריאותנו. גופו של אדם בוגר מכיל כ 60%-70%- מים, כאשר אחוז המים תלוי בגיל, במין ובכמות השומן. אנו מאבדים מים ומלחים בשתן, בזיעה ובדמעות, ומים ללא מלחים דרך מערכת הנשימה. מאזן נוזלים מבטא את ההפרש שבין כמות הנוזלים שנצרכו לבין כמות הנוזלים שמאבד הגוף. באנשים לא פעילים ערכי מחזור המים נעים בין 1-3 ליטר ליממה. קיימים הבדלים אישיים המשפיעים על קצב איבוד הנוזלים, אלה כוללים: מסת הגוף, גובה, טיפוס מבנה הגוף דרגת האקלום לחום, רמת הכושר הגופני, גיל, מין, פעילות גופנית ויעילותה, תנאי הסביבה, סוג ביגוד וגורמים גנטיים. תחושת הצמא היא המדד העיקרי וכמעט יחיד לאיבוד
מים, אולם כאשר אנו מרגישים "צמאים" סביר שזה כבר מאוחר מידי, כי כבר איבדנו אחוזים ממשקל גופנו במים.
רבים מקפידים על שתייה במהלך כל היום, אולם קיימים רבים השותים רק כאשר תופעות מאזן נוזלים שלילי מתחילות להופיע, בעיקר בצורת כאבי ראש, סחרחורות ועייפות.
שתייה נכונה מחזירה את הנוזלים שאבדו בעיקר בזיעה ומונעת מצבי התייבשות.
במצבים בהם יש צורך בהגברת השתייה ועוררות חוש הצמא, כמו למשל לאחר פעילות גופנית מאומצת, מומלץ להוסיף משקאות בתוספת מעט סוכרים ומלחים המעודדים שתייה (כגון מיצים מהולים, משקה מאלט וכדומה).

המלצות שתייה – כ 8- כוסות לאישה ליום, כ 12- כוסות לגבר ליום. כולל קפה, תה, מיצים, משקאות ממותקים.
 

Aעופרית

New member
מתכונים- עוגת דבש ובירה נשר מאלט

באדיבות השף יאיר פיינברג

מרכיבים להכנת שתי עוגות: (תבנית אינגליש קייק – 11 * 26 ס"מ)

350 l גרם חמאה
330 l מ"ל נשר מאלט שחורה
100 l גרם קקאו משובח
3 l כפיות סודה לשתיה
3 l כוסות סוכר, ) 600 גרם(
3 l ביצים
1 l מיכל, ) 200 גרם( שמנת חמוצה
l גרגירי וניל מגוררים ממקל וניל אחד
חומרים לציפוי:
400 l גרם גבינת שמנת איכותית, )מסקרפונה(
1 l כוס, ) 200 גרם( אבקת סוכר
1 l מיכל שמנת מתוקה מוקצף לקצפת רכה
הוראות הכנה:
l מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
l בסיר קטן ממיסים יחד נשר מאלט, קקאו וחמאה, עד שהחמאה נמסה לחלוטין.
l מערבבים בקערה נפרדת את הקמח, הסודה לשתייה והסוכר.
l מוסיפים לתערובת היבשה את תערובת הבירה נשר והחמאה וטורפים בעזרת מטרפה עד לקבלת בלילה אחידה.
l לתוך הבלילה טורפים את הביצים, השמנת החמוצה והווניל עד לקבלת מסה אחידה בצבע קקאו עשיר.
l מחלקים את הבלילה בין שתי תבניות אינגליש קייק משומנות, אופים כשעה בתנור עד שהעוגה מתייצבת אך אינה מתייבשת )נועצים שיפוד עץ –
השיפוד צריך לצאת לח(.
l מוציאים את העוגה מהתנור ומצננים אותה לטמפרטורת החדר.
להכנת הציפוי: מערבבים את גבינת השמנת יחד עם אבקת הסוכר ומקפלים פנימה בעדינות את הקצפת. מקשטים את העוגה בציפוי השמנת ומגישים.
*ניתן להכין את העוגה מראש ולהוסיף את הציפוי ברגע האחרון.
 

Aעופרית

New member
המשך מתכונים- לחם בירה שחורה

מרכיבים: תבנית אינגליש קייק באורך 28 סנטימטר, רוחב 10 סנטימטרים וגובה 5 סנטימטרים
400 l גרם קמח לבן
15 l גרם אבקת אפייה (שקית וחצי)
1 l כפית מחוקה מלח
330 l מ"ל בירה שחורה מאלט ( 1 בקבוק)
70 l גרם אגוזי מלך שבורים גס
אופן ההכנה:
l מערבבים את הקמח עם אבקת האפייה והמלח בקערה.
l מוסיפים לאט תוך בחישה את בקבוק הבירה השחורה.
l אחרי שהבצק אחיד ומעורבב היטב, מוסיפים אגוזי מלך.
l יוצקים את הבצק לתבנית אינגליש קייק מצופה בנייר אפייה משומן.
l אופים 20 דקות ב 150- מעלות (תנור מחומם מראש, כמובן!), ועוד 20 דקות ב 175- מעלות.
מחכים שהלחם יצטנן לגמרי, ובתאבון....
 

Aעופרית

New member
עוד פרטים על מבצע "שתה לי בריא"

"שתה לי בריא"
מוגובי וטמפו במבצע משותף: שותים נשר מאלט וזוכים ב"אופנוע וירטואלי" באתר מוגובי.

טמפו בחרה ב"מוגובי", העולם הוירטואלי לילדים, לקידום המותג נשר מאלט בקרב ילדים. במסגרת המבצע שמשיקות החברות, קונים בקבוק נשר מאלט או דיאט נשר מאלט 1.5 ליטר, מזינים באתר מוגובי את הקוד אשר מופיע על הפקק וזוכים באופנוע וירטואלי מתנה!
ככל שאוספים יותר פקקים – צוברים יותר נקודות באתר וזכאים ליותר פריטים וירטואליים במתנה.

המבצע יערך בין התאריכים 22.7.12 ועד 31.8.12 בכל רשתות השיווק ובחנויות המובחרות.

אופנוע הטורנדו הוא כלי הרכב הראשון בעולם הוירטואלי של מוגובי. הילדים המשחקים באתר יוכלו לרכוש אופנועים בארבעה דגמים, זאת לאחר שיעברו בהצלחה את מבחני ההסמכה, הכוללים מבחן תיאוריה על כללי הבטיחות בדרכים ותמרורים ומבחן מעשי.
בנוסף, יוכלו הילדים לרכוש בכסף וירטואלי מגוון אביזרים משלימים כגון ביגוד מתאים ומאיצי מהירות, ואף להשתתף במרוצי אופנועים, תחרויות ואירועים חווייתיים שונים.

"נשר מאלט מהווה חלופה בריאה יותר בתחום המשקאות הקלים ועל כן נותן מענה אמיתי למשפחות, ילדים ואפילו לנשים בהריון", מציינת נעה באוער, מנהלת שיווק מוגזים ומשק"ל בטמפו. "מהלך זה מול אתר מוגובי הינו חלק מפעילות רחבה להורים ולילדים תחת הסלוגן 'שתה לי בריא' והוא תואם את ערכי המותג הידוע במרכיביו הבריאים ומיצובו כמשקה קל בריא לאורח חיים בריא וטבעי בקרב הצרכן הישראלי".

לדברי אילה רווח, סמנכ"ל השיווק של מוגובי, "פיתוח סדרת האופנועים של מוגובי הינו המהלך המרכזי של קיץ 2012 והינו חדשני וחווייתי. המהלך הוא ביטוי לרצון המתמיד שלנו לייצר ערך מוסף להנאה באתר ומלווה בתהליך לימוד של ערכים חשובים בתחום זהירות בדרכים תוך פעילות מקורית, כייפית וחווייתית. מוגובי, כאתר שמשלב בידור וחינוך, רואה מחויבות לסייע ולתרום להתנהגות של הילדים בכבישים בתקופת הקיץ, בה מבלים הרבה בחוץ. במסגרת שיתוף הפעולה, הילדים יאספו פקקים של בקבוקים נשר מאלט, יזינו את הקודים שמוטבעים בהם ויוכלו ליהנות באתר מחוויית האופנועים, להגביר את תשומת הלב לזהירות בדרכים ובד בבד להעמיק את המודעות שלהם לערכים תזונתיים ולאורח חיים בריא".



נשר מאלט, המכיל רכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים או צבעי מאכל, מלווה את ישראל מאז 1935. הטעם המתוק, האהוב והמוכר והתועלות הבריאותיות, הם שיוצרים את האהדה הרבה למשקה בקרב הישראלים.


אודות מוגובי
אתר מוגובי הישראלי הוא עולם וירטואלי לילדים בני 6-12 הושק ביוני 2009 ע"י היוצר והיזם אייל שמי. מוגובי הוא עולם וירטואלי ממשפחת וואלה! המשלב משחקים עם פעילויות בתחומי הטבע, חגים, היסטוריה, מדע, ערכים ומהווה רשת חברתית לילדים בסביבה מוגנת באינטרנט. באתר יוצרים דמות וירטואלית (אווטאר) הנקראת 'מוגובי' ודרכה מכירים חברים, משחקים במשחקים, משתתפים במשימות והרפתקאות מעשירות המלווים בהקפדה וחינוך לשמירה על פרטיות. תוכן האתר מתעדכן על בסיס שוטף. מוגובי נבחר לאתר הילדים המוביל בישראל (אחרי פייסבוק הבינלאומי) בסקר של כלכליסט מינואר 2010. כחצי מיליון ילדים מבקרים באתר. ב- 2011 נבחר, זו השנה השנייה ברציפות, לאתר הילדים הבטוח באינטרנט בתחרות ה- WEBI ולאתר המשחקים החברתי הטוב ביותר בתחרות ה- Gameis - האוסקר הישראלי למשחקי מחשב.
האתר בנוי במודלFreeimum כאשר ניתן לשחק בעולם חינם ונדרש מנוי לקבלת גישה ללא הגבלה לכל פעילויות האתר. כיום מבקרים במוגובי למעלה מ- 350,000 גולשים יוניקים בחודש
 
יגאלית?


יגאל איש חכם, חוש הומור מטורף, בוטה, דעתן.
זה מתאר אותך?
אחלה.
זו מחמאה?
 

kdr

New member
תודה על המחמאות

לא כולם מסכימים איתך.
אין לי בעיה שיהיו הרבה כמוני.
העיקר לא כמו שרינו.
 

kdr

New member
את כבר גדולה

יש לך אייפון ולי לא.
עזבי אותך משטויות, העיקר בחיים זה ליהנות מהם.
כל היתר - בולשיט.
 
הו, לא... קטונתי. איפה אני ואיפה יגאל

המדהים


התכוונתי רק לעקשנות ולזה ששונא שמפרסמים ניסויים ונסיינות מטופשים...
 

kdr

New member
אייבי נתן זצ"ל אמר זאת מזמן

אין כמו מים.
רק מהברז !.

איך אמר לי פעם בודק ממקורות: "המים מסריחים, עכורים ומטונפים לפי התקן", כמה שהוא צדק.
זה היה לפני כ-10 שנים כשהיו במים תולעים אדומות.
רצו לשנות את שם הקריות ל"גואדלחרה".
 
למעלה