יוצאים מאזור הנוחות
ילדי המתגרשים

../images/Emo204.gifיוצאים מאזור הנוחות../images/Emo204.gifילדי המתגרשים

אל הנושא של היום הגעתי אחרי שנחשפתי לסיפורים שאביא באופן אישי ולא מתוך רכילות.
הורים מתגרשים. ילדים בוגרים תופסים צד ומנתקים קשר עם אחד ההורים כאות נקמה וכעס על הגירושין. מודה זה קשה מנשוא!
חברתי עורכת הדין התאבדה בשל כך בפברואר השנה. היא לא יכלה לשאת יותר את הניתוק והיחס הנוראי משתי בנותיה.
חברה נוספת נחשפת ליחס בוז מ3 מתוך 5 בנותיה והן מסרבות להכיר שיש לה חיים חדשים ובן זוג שהיא מאושרת איתו.
גבר שפגשתי אתמול בסדנה לימודית וישב איתי לשיחה ממושכת סיפר שאין לו קשר עם שלשת בנותיו והן בעשור השלישי לחייהן... "כי גרושתו דאגה להרעיל אותן" כך אמר. בכל המקרים שציינתי כאן הילדים חצו את גיל 18 עם כל המשתמע מכך.
הלב שלי נחמץ!
אני מנסה שלא לשפוט את הילדים ולא מצליחה. ילד שגדל בחום, אהבה, קיבל תשומת לב ותא משפחתי מגיע לגיל שבו הוא מחזיר להוריו "רעה" תחת "טובה" משהו פה ממאן להקלט.
דיון:
האם ילדינו הם כפויי טובה?
היש קשר לאופן ומידת החינוך והערכים שילדים מקבלים בתא המשפחה בילדותם?
היש גירושים שהילדים אינם מוכרחים לקחת צד?
מה מקומו של ילד בוגר בגירושי הוריו? אודה לכל אמירה או התייחסות לנושא
תודה תפו
 
תשובה ממקום מוכר

אחותי אחרי 20 ושנות נישואים - נפרדה מבעלה יש לה 3 ילדים בגילאי 20+ ואחת בגיל העשרה בכל התהליך הם השתדלו כמה שפחות לערב את הילדים אחרי הפרידה הם השיאו את הבת הגדולה - בחתונה כולם היו הם גרים באותו ישוב מתוך בחירה שלא לגרום לנתק הילדים בקשר מעולה עם שני ההורים לשניהם קשה עם הקטע של אחד מההורים יצא עם מישהו אחר הבן - ביטל חתונה חודשיים לפני התאריך כשהבין - שהוא הולך בדרך מוטעה אנחנו המשפחה שלה - בקשר טוב מאוד עם בעלה לשעבר - כמו שאבא שלי הגדיר את זה - זה שהיא מתגרשת ממנו לא אומר שגם אנחנו צריכים להתרחק בעלה הוא בן אדם מקסים - אבל ככל הנראה נגמר להם...
 

לי את 34

New member
מקרוב.....

האם ילדינו הם כפויי טובה?
תמיד יהיה צד שאליו נתחבר יותר = צד שני מרגיש מוזנח , (אני לא מדברת על מניפולציות של ילדים צעירים) ואולי להורה ה"זנוח" זה יראה ככפיות טובה. היש קשר לאופן ומידת החינוך והערכים שילדים מקבלים בתא המשפחה בילדותם?
ממש ממש לא ! ואולי כדאי שההורים ישאלו אתעצמם האם אנו ממשיכים להעניק לילדנו את אותו החינוך ואותם הערכים גם כשאנחנו נמצאים בשיאו של הליך הגירושים??? היש גירושים שהילדים אינם מוכרחים לקחת צד?
מקווה שכן , אצל הורי זה לא ממש עבד מה מקומו של ילד בוגר בגירושי הוריו?
מאיזו בחינה ?
 
זו אופציה טובה הרבה ממה שאני נחשפתי לה ../images/Emo204.gif

לצערי המחיר היה כבד... תודה
 

maybesure

New member
קשה לענות

מבלי לחוות, ואני מקווה שלעולם לא אגיע. אבל אם סיפורים אז חברה שהתגרשה ומצאה זוגיות חדשה ועברה למקום מגורים חדש דאגה איך ישתלבו ילדיה, ילדים להורים גרושים, בבית הספר החדש. כשנפתחה שנת הלימודים חזר בנה מביה"ס ואמר לה "אמא יש 3 ילדים בכיתה שהוריהם לא גרושים".. אז החריג היום כנראה כבר לא ילדים להורים גרושים.. וסיפור אחר - לא לאבד תקווה: חבר שהתגרש ובנו בן ה 15 ניתק ממנו קשר לגמרי סיפר על הקושי שהוא חווה. בכל שיחה כזו אמרתי לו שיום אחד תינתן לו ההזדמנות ולכן הוא חייב להשאיר הזמנה פתוחה בכל הזדמנות וגם דרך צד ג'. יום אחד הבן הזה התאשפז בבי"ח לניתוח אפנדציט. האב שהה ליד מיטתו רוב הזמן ושם חודש הקשר. היום הם בקשר מעולה. אחרי זמן מה הוא התגרש פעם נוספת, הפעם יש לו 2 בנות מגרושתו השניה והיא מנעה ממנו קשר איתן. הוא לא התיאש והשיג משפטית את הזכות להתראות איתן. אני יודעת שלא תמיד זה עובד, אבל אסור לאבד תקווה, ומה שקרה לחברתך עצוב ביותר
בתחושה שלי ילדים ילכו אחרי הצד שיעניק להם בטחון ורווחה, אולי הצד שיפנק יותר או יקנה אותם בכסף (תלוי בחינוך...) - אבל בגדול רובם רואים בגירושים בגידה ונטישה, וכפעול יוצא הם נאחזים בזה שיותר משפיע עליהם. אני לא חושבת שזה נעשה במודע מתוך כפיות טובה, אלא כנסיון להיאחז ביציבות כלשהי בתקופה של טלטלה. השרדות.
 
קשה לי מאוד להבין את זה

לבעלי יש ילדה מנשואים קודמים כאשר היא היתה קטנה אמה השתמשה בה לא אחת נגדו. בגיל 9 היא אמרה לו באחת הפעמים... אבא אם.... אז אני לא אפגש אתך יותר אבל בעלי חזק ומאוד בוטח ואמר לה: אין בעיה בסדר גמור. רק אתתפסידי מזה... זו הפעם האחרונה שהיא איימה עליו בניתוק היא הבינה שהוא לא מוכן לשחק לידיה.
 

לי את 34

New member
הוא היה חכם ובטח מן הסתם השקיע

בטיפוח הקשר - למרות כל הקשיים הכרוכים בכך (ויש קשיים!) אבל לא כולם כמוהו . ולא תמיד ההורה כופה ניתוק , לפעמים זאת בחירה של הילד שלמרות גילו הצעיר יודע מה טוב לו .
 
בבקשה תאמרי לי שאותה חברה היא לא אותה אחת

שסיפרת עליה לא מזמן, הדתיה ההיא, או שבנותיה דתיות, שניתקו קשר עם האמא..
 
לא יקרה. זו אינה אותה אחת

חברתי עורכת הדין התאבדה כי הבעל והבנות יחד מררו לה את החיים. היא היתה מפורסמת גם ברשות השניה היה לה טור קבוע בוואלה. אישה מקסימה. אהבתי אותה צעדנו יחד בבקרים שנים רבות. היא טפלה בשתי תביעות שלי. צר לי שזה היה המפלט שלה.
 
למעלה