יוצאים מאזור הנוחות - תעודת בגרות

אושי231

New member
מזכיר לי את הכתבה שהייתה בסופש על עומר אדם

הזמר עומר אדם התראיין בכתבה. הוא רק בן 17 ועושה מאות אלפי שקלים מידי חודש בהופעות ואפילו יופיע בקיסריה. התחלתי לחשוב האם ילד כזה, עדיין חשוב שתהיה לו תעודת בגרות?
 
בשביל הביטחון האישי ועצמי שלו../images/Emo204.gif

שלא" יתעורר" בגיל 40... והבן שלו יאמר לו שזה הדבר היחיד שהוא יודע לעשות בחיים- רק לשיר...
 

נופשת

New member
סליחה, אבל זה שטויות במיץ, עם כל הכבוד

הילד שלי יודע לתקן מיקסר. מתחזק גינה של שני דונם לגמרי לבדו (הגננים פיטרו אותי, כי אין להם מה לעשות) הוא שאקל בתוכנה שנקראת סקטצ' אפ, תוכנת עיצוב לגאונים. הוא מצייר שאין דברים כאלה. מנועים שקופים מבחינתו. הוא משפץ טוסטוס עתיק, ואף יצליח. יודע לתקן בבית הכל עד לסתימות בשירותים. איך את יכולה להגיד שהוא ידע רק לשיר? בגרות מודדת רק אספקט למידתי אחד, יכולת למידה מאוד מאוד מסויימת. מרעים אותי שזה נהיה חזות הכל. את מכירה את בן דוד שלי, נכון? אחד החכמים והמוכשרים אם לא ה.. ואין לו בגרות, במה בדיוק זה מוריד ממנו משהו? והאיש חיי בטוב ובשפע. מעצבן אותי כל העניין הזה בטרוף, בגרות. שטויות במיץ. לי יש בגרות. בטעות. למרות כל מה שאמרו עלי, רק כי אני עיקשת. יחד עם זה, לא עזרה לי הבגרות הזו בחיי בשיט. המחשבה היצירתית שלי, והטיפונת אחרת מצד שני, עזרה לי לשרוד ואף לעשות לימונדה מסיפור חיים שהייתי אמורה לקרוס מולו. מעצבן מעצבן מעצבן.
 

mykal

New member
אני מבינה מאוד את מה שאת אומרת.

וכאן באים שני דברים מנוגדים. האחד --הסטורית בעבר (הלא רחוק בכלל) אנשים שהיו מלומדים- היו בעלי מעמד חברתי וכלכלי גבוה יותר מבעלי מלאכה. ולכן, החליטו שהמסגרת בה ישהו התלמידים תהיה מסגרת לימודית, המאפשרת קידום לימודי--במטרה לאפשר הזדמנות ראויה להשגת תארים. השני--המציאות האישית, אם לך לא חשובה התעודה, ואת חושבת שלילדים שלך מסלול החיים-של 'לעשות כסף' יבוא בצורה קלילה יותר, וזמינה יותר ומעיקה פחות, אפשרי להם זאת. בלי תעודת בגרות. מי מונע ממך זאת?
 

נופשת

New member
הם רוצים להיות חלק מהבית ספר

זו מערכת חברתית באיזורינו. אני חוששת שזה לא הכי נכון מה שאת טוענת בסעיף הראשון. את באמת יכולה לטעון שאדם שעוסק במסחר ביהלומים פחות עשיר ממלומד? את באמת יכולה לטעון שבעל מלאכת יד מומחה בתחום פחות משכיל מאדם בעל בגרות עיונית? זו בדיוק הבעיה, בתי הספר לא מייצרים אנשים מלומדים(או כאלה שיודעים ללמוד) הם מייצרים בגרות עיונית שדי שווה כקליפת שום. בשביל להיות בעל מקצוע, צריך ללמוד ולהתעמק די הרבה שנים. כפי שאמרתי, יותר מידי מורות יש פה בשביל לנהל דיון שילך לאנשהו. אין לי סבלנות לכל מילמולי ההפחדות הללו.
 

mykal

New member
את יודעת מה--

רק העובדה שאני מורה גורמת לך לכעוס עלי, תבדקי ותראי--שלא כתבתי אף לא אחד מהטיעונים שהעלית בשמי. אני ואני מביאה ציטוט מדברי:"האחד --הסטורית בעבר (הלא רחוק בכלל) אנשים שהיו מלומדים- היו בעלי מעמד חברתי וכלכלי גבוה יותר מבעלי מלאכה. ולכן, החליטו שהמסגרת בה ישהו התלמידים תהיה מסגרת לימודית, המאפשרת קידום לימודי--במטרה לאפשר הזדמנות ראויה להשגת תארים." דברתי על התהליך וכתוב בעבר וכתוב הסטורית ואלה היו נימוקים לבנית הדגם העכשוי. ואפשר לנהל דיון מורות לפי בקשתך לא חייבות להשתתף. אני בכל מקרה לא אציק לך בנוכחותי. בהצלחה לכל עובדי הכפיים והאומנים. מעולם לא זלזלתי באיש כפי שאת בעצם מרגישה ועושה כנגד. כל טוב.
 

נופשת

New member
העבר שבו נעשתה ההחלטה אגב, רחוק מאוד מאוד

איפשהו בימי נפוליון.
 

סמאדי

New member
ביטחון עצמי לא קשור לתעודת בגרות.

הילד הזה קיבל מתנות מהיקום ויש לו מספיק סיבות להרגיש ביטחון עצמי. לי אין בגרות במתמתיקה. לא אוהבת את המקצוע הזה ולמרות שניגשתי לבחינות האחרות וסיימתי בהצלחה, למתמתיקה לא ניגשתי. לעומת זאת, למדתי 15 שנה רצופות אוניברסיטה, הקולג' הישראלי לרפואה משלימה, אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה ועוד 12 שנים בהודו. אני לא זקוקה למתמתיקה. היום אני מרגישה שפיצחתי צופן סודי בריפוי מחלות כאלה ואחרות.
 

mykal

New member
אמנם תפו ענתה לך,

אני רוצה לומר משהו בענין, תעודת הבגרות, נצרכת לא רק בשביל לעשות כסף. כאשר אדם נמצא במסגרת שיש לה דרישות. יותר חכמות, פחות חכמו, יותר או פחות יעילות, העובדה 'ששרדת' ועמדת בדרישות יש לזה הרבה חשיבות בעיני. זה לא אומר שבלעדי זה--החיים אבודים--או בלתי אפשרי-- אבל ההתחככות עם חומרי למידה, בפרק מן מסוים--ונגשת לבחינות והצלחת, (ולאו דוקא במאיות) לי נראה שזה מבנה משהו באישיות. אני יודעת שהרבה חושבים אחרת ושיש עוד נקודות תצפית. בעיני--לגבי הילדים הפרטיים שלי--עמדתי על כך. למסגרת יש חשיבות ערכית בעיני.
 

kagome10

New member
עונה בתור תלמידת י"ב

על מנת להצליח לקבל תעודת בגרות מספיקות שלוש שנים, ולחלוטין לא צריך תריסר. ברוב המקצועות המבחנים לא בודקים הבנה, אלא רק זיכרון ואת היכולת לשנן חומר. מערכת החינוך אכן מתנהלת בדרך שמובילה לזכאות - מורידה את הרמה. הרה מורים נותים לתלמידים את העצה להתכונן מבגרויות של שנים קודמות, ואפשר לראות את הידירה ההדרגתית ברמה. לימודים אקסטרניים עדיפים, לו יכולתי הייתי לומדת כך. יש שם פחות בזבוז זמן על מורה שמקריה את הטקסט מהדף. ואם תלמיד לא צריך את ההסברים של המורה, לא ירידו לו ציון על זה שהוא לא בא לכיתה. אולם שום שיטת לימוד לא תצליח למחוק את החרפה של מורה שלא עונה לשאלה של תלמיד סקרן כי זה לא לבגרות, או יותר גרוע, שלא יודעת את התשובה לשאלה כי היא לא לבגרות. וזאת בלי להזכיר את המיקוד
(מישהי יכולה להזכיר לי איך אפשר ללמוד על השואה בלי ללמוד על מחנות הריכוז וההשמדה? וזה מה שהיה לי השנה) אגב, תעודת בגרות אקסטרנית לא מחייבת בזבוז גדול של כסף, אם מתכוננים בד ולא בקורס. אני לא יודעת אם יש פערי השכלה, משום שתעודת הבגרות היא לא מדד להשכלה. לא רוכשים בעזרתה כלים לחיים, לומדים דברים ששוכחים כמה ימים אחרי המבחן.
 

צלשף

New member
הרשמת אותי מאוד ומאוד מתחבר

למה שכתבת תמיד אמרתי דברים שרואים מפה לא רואים משם יכולת התנסחות שלך מעוררת הערצה ובכל זאת בהצלחה במבחני הבגרות
 

Falcor

New member
תעודת בגרות חסרת ערך בימינו

תעודת הבגרות חסרת ערך בקבלה לאוניברסיטה... כלומר יש לה ערך.. אבל לבחינה הפסיכומטרית יש על פי רוב משקל גדול יותר. יש הרבה העתקות ( במגזר הערבי בעיקר.. אבל אני בטוח שגם בבתי ספר יהודיים יש העתקות ). מה שלומדים שם הוא חסר ערך על פי רוב.. כי חומר הלימוד , הדל ממילא , נלמד בצורה לא מהנה רק לצורך ציונים נטו. אין חינוך לערכים אין חינוך לאהבת התנ"ך אין חינוך לאהבת המדעים ולדעתי.. תקופת התיכון צריכה לעסוק באלו. בעיצוב דמותם ואישיותם של הנערים והנערות שתיכף מתגייסים לצבא.. ושאחר כך יהיו אזרחי המדינה.
 

מאקי

New member
אז ככה.. יש להפריד בין כמה דברים ולמקדם

קודם כל כהערת אגב אצלנו זה היה 22 לפני 30 שנה ויותר היום זה באיזור 29 כמינימום ולצעיר יש הרבה יותר.... ואין אצלנו בבית מורים פרטיים.. גם לא היו... וטפו טפו טפו לכולם יש יופי של תעודות נא להפריד.. בין שיטת החינוך במדינה וסרגלי השיפוט שבה ביא נוהגת לבין דעתנו על זה לבין הישום בשטח בישראל לצערי גם תוכניות טובות ברמת הגייתן אינן מיושמות נכונה...והתוצאה מדברת בעד עצה. בעיני יש ירידה דרסטית באיכות הלומד בארץ..ולנו כהורים יש בזה המון.... זה לא כמו פעם שהמורה היה סוכן ידע בלעדי ואנו נתנו לו כבוד יראה ותמיכה ... היום הוא לא סוכן בודד ואנחנו לא מגבים ולא תומכים.. רובנו בעיקר מפריעים... בעיננו לבית הספר יש חשיבות חברתית כמסגרת לצעיר..ולא באספקט הלימודי.... חשוב לנו שתהא לו מסגרת חברתית לשחק כדורגל.. ולדבר עם חברים... אינטרקציה מאוד חשובה בגיל הזה. אולי בגלל שאת מרבית חובותיו למוסד הוא כבר סיים או מסיים בימים אילו. לגבי ביזור גאוארפי...לטעמי השכלה בגיל הזה תלוית חינוך מהבית ואסביר.. במוסד החינוכי שבו למדו כל ילדי.. היו מפונקים מהסביבה לצד כאילו שקמו ב 5 בבבקר ונסעו ב3 אוטובוסים לפה.. יום יום.. אז זה מצריך מעבר לרצון הכביר גם תמיכה של כל המערך המשפחתי.
 

לי את 34

New member
מערכת החינוך כפי שהיא היום משולה לטיפ(ש)ת חלב

כלום כלום ועוד פעם כלום אני אמא ל שלושה תלמידים בגילאים שונים ופשוט כואבת את מה שהם (לא) מקבלים מאותה מערכת שאמורה לעצב אותם... תעודת הבגרות אינה מדיד לכלום שהרי הכל יוכלו להשלים באקסטרני. בכל מקרה בהצלחה לנבחנים היום
 
למעלה