יוצאים מאזור הנוחות

../images/Emo204.gifיוצאים מאזור הנוחות ../images/Emo204.gif

מזמינה אתכם לשוחח שוב ולגעת בעצמנו ממקומות קצת שונים. לעצור ולחשוב על הנורמות החברתיות המקובלות ולבחון אותם מחדש. תודה תפו
 
../images/Emo204.gifזוגיות בפערי גילים../images/Emo204.gif

נשאתי לפני 27 שנה (ועדיין) לגבר המבוגר ממני ב 12.5 שנה. כשבשרתי להורי על ההחלטה, הם לא ידעו את נפשם מכאב ודאגה... שברתי כל מוסכמה חברתית שהתאימה למשבצת שלהם. הבת הרווקה והמוכשרת שלהם ואני בת 26 מתכוונת להינשא לגבר גרוש עם ילדה ומבוגר ממנה ב 12.5 ... אבל הם לא התאכזבו. פערי הגילים בזוגיות שלנו לא מנעו מאתנו להיות ככל הזוגות: חברים, שותפים, אוהבים, מתקוטטים ובעיקר מחויבים ועדיין נשואים.
היום, בפינה יוצאים מאזור הנוחות בחרתי לגעת בזוגיות המורכבת מפערי גילים משמעותיים שבין בני הזוג: גבר מבוגר מאוד עם צעירה ממנו או גבר צעיר עם אישה מבוגרת ממנו... נכון. החברה המודרנית נפתחה עם השנים לזוגיות של בני אותו המין. הסובלנות כלפי המשפחה החדשה או המשפחה האלטרנטיבית לא הקלה בכל שקשור לזוגיות בפערי גילים.
זוגיות בין גבר המבוגר יותר מבת זוגו/אשתו בטווח של עד 20 שנה, הפכו אמנם שכיחים (לא אמרתי מקובלים) אולם מקובל פחות לראות ולקבל קשר רומנטי בין אישה המבוגרת בהרבה מבן זוגה הצעיר. החברה מרימה עדיין גבה בתמיהה ובשאלה איזה אינטרס יש לו/לה? . אישה צעירה יכולה להימשך לקשר זוגי עם גבר המבוגר ממנה בהרבה מתוך צרכים כלכליים, רגשיים וחברתיים או מצורך מוגבר להישען על מישהו שישמור עליה וייתן לה מסגרת בטוחה ויציבה. עובדה שאינה מבטלת את היותה מוכשרת ובעלת יכולות גבוהות.
גבר יבחר באישה צעירה ממנו בשנים רבות אולי מהטעם שהוא יכל לעצב את דרכה ולהשפיע עליה, דבר המעניק לו כוח, משמעות, חשיבות ודומיננטיות. הרווח יהיה הדדי האישה מקבלת מסגרת בטוחה ומבוססת, מעמד כלכלי, ביטחון... ואיל הגבר מעמדו עולה בעיני החברה על כך שהצליח להשיג לעצמו בת זוג צעירה בהרבה המסמלת ברבים את גבריותו המוצלחת. קשר בין אישה מבוגרת לגבר הצעיר ממנהבשנים רבות נחשב כחריג יותר ומעורר תמיהה וחוסר הבנה מה הם עושים ביחד?
הנשים בימינו מפתחות קריירה ועצמאות כלכלית ואינן זקוקות לגבר שיתמוך בהן. גבר צעיר יכול להעניק לאישה מבוגרת התחדשות ואנרגית חיים, שמחה, הנאה וסיפוק רב. הוא מאפשר לנשיות שלה להתבטא ונותן לה לגיטימציה לשחרר את הדחפים המיניים שלה תוך מתן מענה לצרכיה המיניים באופן חופשי וזורם ללא עכבות. בני הזוג- מבוגרת וצעיר, שאינם נשענים יותר על חלוקת התפקידים המסורתית לפי המין כפי שהייתה בעבר, יכולים לפתח מערכת יחסים שוויונית וכל אחד נהנה מיתרונותיו של השני.
הצלחת קשר זוגי עם פער גילאים גדול בין בני הזוג תלויהבאישיותו של כל אחד מהם ובבשלות הרגשית. בשלב שהם נמצאים בכל שקשור לפוריות ולהבאת ילדים לעולם והנכונות שלהם לקחת את ההזדקנות של המבוגר מביניהם והשלכותיה על הזוגיות.
דיון:
מה דעתכם על זוגיות בפערי גילים? האם אתם מכירים מקרוב משפחות שבהן פער גילים משמעותי?
הייתם נמנעים/ נכנסים למערכת זוגית שכזו?
הייתם מונעים נישואים כאלו בפני ילדיכם?
האם סיכויי ההצלחה לקיום זוגיות כזו לפרק חיים ארוך, שונה מסיכויו של קשר זוגי אחר? אודה לכל סוג של התייחסות. תודה
__________________________________________________
קרדיט אריאלה מלצר-מדריכה ומטפלת משפחתית.
 

ady18

Well-known member
עונה:)

פחות אעדיף כי הסביבה לא תקבל את זה ובדרך כלל בן אדם כזה מצטערת מגיע "לא נקי" גירושים ועבר חיים ולא בטוחה שבא להכנס לזה ,לי למשל יש ידיד מקסים והכול גם ההפרש 15 בערך וכייף מצד אחד הוא בוגר לגילו, אבל מרגישה שהוא עבר די הרבה לגילו למרות שלא גרוש אבל עבודה יציב כבר גר שנים רגיל לעצמאות ובן אדם שעוד לא יודע מה יהיה מחר מבחינת העבודה ,יכול להרגיש מהצד שני שאתה מחפש ליפול אליו ויש מקרים של ניצול... ואני לא רוצה להכנס לקשר כזה. לא חושבת שאשמח שילדי שיהיו יכנסו לזה די אתנגד... ולא מכירה אנשים מסביבתי הקרובה שהתנסו בקשר זה:)
 

jesie12

New member
לפעמים החיים מזמנים לנו הפתעות

לא מתכננים וזה קורה. ניקלעים לסיטואציה שאף אחד מאיתנו לא מתכנן או חולם עליה... ופתאם אתה בתוך זה ואתה מאושר ואתה יודע את הסיבה לאושר שלך ואמא שלי אומרת לי "את קורנת" והיא קולטת מי עושה אותי מאושרת אחרי פרק א' אומלל. אני נמצאת בקשר בפרק ב' של חיי כבר 3 שנים צמוד צמוד עם אדם צעיר ורווק אז בהתחלה יש הלם מתנגדים בכל תוקף ואת מוצאת את עצמך מנהלת שיחות על גבי שיחות ונקשרת זהו. אין לאן לברוח אני שם וטוב לי מי צריך יותר מזה?
 

ady18

Well-known member
כול אחד ומה שמתאים לו

ואמרתי שאני לא מכירה בסביביתי בהפרש גילים גדול זה לא נהוג אם זה מצליח זה יפה ...
 

jesie12

New member
זה לא בדיוק "כל אחד ומה שמתאים לו"

נקלעתי לתוך זה, לא הזמנתי את זה ובטח שלא התאים לי ברגע שקלטתי שטוב - נשארתי.
 

ady18

Well-known member
מתוך נסיון

נקלעתי לזה וגם הסביבה וגם אני הוא החלטנו שלא יש המון סיבות כלכלי אני עדין לא לגמרי יציבה ויותר ממני כלכלית אני לא בן אדם שיהיה נטל אבל במצב שהוא לא ברור מבחינת פרנסה זה לא כול כך טוב מבחינתי זה אחד השיקולים שלא. בן אדם ב15 שנה עבר פי שלוש ממני וזה אולי קשה להכיל. מהצד שלי כרגע לקשר כזה לא אכנס... מי יודע עוד כמה שנים... לכרגע עבורי זה המצב:)
 

mykal

New member
היתכן שלא אשתתף?

מה דעתכם על זוגיות בפערי גילים? האם אתם מכירים מקרוב משפחות שבהן פער גילים משמעותי? מכירה בהחלט, חמותי צעירה מבעלה ז"ל ב15 שנה. זה בהחלט פער משמעותי. אמי היתה מבוגרת מאבא בכמעט שנתיים--פחות מקובל. הייתם נמנעים/ נכנסים למערכת זוגית שכזו? אני מבוגרת מבעלי בחודש וחצי--משמעותי? בכלל לא. אם הייתי נכנסת לזוגיות בהפרש, לא יודעת אם זה היה מעסיק אותי. הייתם מונעים נישואים כאלו בפני ילדיכם? לא, הבת שנשאה לפני חודשים ספורים בוגרת מבעלה בשנתיים וחצי--לא מפריע להם, למה שאני כאמא אפריע. האם סיכויי ההצלחה לקיום זוגיות כזו לפרק חיים ארוך, שונה מסיכויו של קשר זוגי אחר? לעולם אין פרמטר אחד שהוא הוא הגורם להצלחה או כשלון הנישואים. אודה לכל סוג של התייחסות
 
אצלנו יש פער של 10 שנים (ל"טובתי")

הכרתי אותו כשהוא היה בן 30 ואני בת 20 (30 לא היה נשמע זקן אז....סתם) לא רואה בעיה. אני חושבת שזה מאוד קשור לאותו האדם.
 
כשאת אומרת לטובתי../images/Emo204.gif

את מציגה עמדה ברורה וזה בסדר גמור שהרי את מדברת על עצמך רק את יודעת מטווח השנים שלכם יחד אם זה לטובתך או שלא. תודה
 
אכן שני בני הזוג ../images/Emo204.gif

אחראים לכשלון או להצלחה ואני שאלתי האם זוגיות בפערים כמו שהצגתי היא בעלת סיכויים שונים (טובים או לא טובים) מזוגיות שהשנים ביניהם בטווח גילים קרוב?
תודה
 

mykal

New member
לשאלתך, אומר כך--יש גיל כרונולוגי

אליו את התיחסת, ויש גיל מנטלי, והם אינם חופפים בהכרח. הסיבה שבת צעירה נשאת למבוגר יותר--כי בת נעשית בת מצוה שנה לפני שבן נעשה בר מצוה. ישנה התפתחות מאוחרת יותר לבן. אבל אין חוקיות גורפת. ולכן יכולה להיות בחורה שמנטלית מתאימה לגבר מבוגר ומנוסה. וובחורה אחרת, מתאים לה להיות מבוגרת יותר כי באופיה היא ילדותית, או 'יודעת' לגדל ולבגר את בן זוגה. ולכן הגיל ככרונולוגיה היא די עקר. בדיוק כמו מראה חיצוני--שלא מעיד על אופי. מקוה שאני ברורה יותר.
 
היית ברורה מלכתחילה../images/Emo204.gif

אני מיקדתי שאלה לגבי סיכויי ה"הצלחה" למשך טווח שנים ממושך אולי לנוכח עליית אחוזי הגירושין בקרב בזוגות בכללם. תודה.
 

mykal

New member
אהה, אחוזי המתגרשים והסיבה

בעיני לא מתיחסים לגורמי הגיל, אלא אם מישהו 'עושה תרגיל' ומתחתן כדי 'לנצל'. בזוגות רגילים מן הישוב לגורם הגיל כגורם בודד או יחיד אין כל השפעה על מוסד הנשואים. יש כ"כ הרבה גורמים אחרים שיש להם 'כח הרסני'. בעיני הגיל לא 'נספר' במערכת היחסים --כי הוא לא היה שם כגורם בהחלטה כדי להנשא.
 

דינהלה1

New member
../images/Emo194.gifרק על עצמי לספר ידעתי...

הייתי רווקה הרבה שנים ותקופה ארוכה לא הייתי מוכנה לפגוש גברים מבוגרים ממני, אבל!!! כשנפגשתי עם הבעלול בפגישה הראשנה ידעתי מייד שהוא מצא חן בעיני
יש בינינו פער של 8 שנים. לדעתי ההתאמה כאן ניצחה. וגם אי אפשר להתעלם מהעובדה שכבר לא הייתי צעירה ולכן בסופו של דבר הבנתי מה באמת חשוב בבחירת בן זוג לחיים, כך שבמקרה שלי נושא הגיל התגמד לעומת שאר היתרונות בקשר. אחרי 10 שנות היכרות אני חייבת לציין שנושא הגיל של הבעלול מ ע ו ל ם לא הטריד אותי. תפו, אני מתה על הפינה שלך
 
תודה. זה אכן מחזק אותי.. ../images/Emo24.gif

אני מסכימה עם האמירה שלך אצלנו יש 12.5 שנים אפרש. זה מעולם לא היווה קושי בזוגיות. זה כן היווה קושי בתפיסות עולם לגבי חינוך הילדים אבל לא מחייב שמקורן בפער הגילים, יתכן שזו השקפת עולם שונה . תודה
 

snowmusic

New member
מתה על הפינה הזאת.../images/Emo23.gif

הפינה שתמיד גורמת לי לחשוב אפילו אם אינני משתתפת פעילה. יש דברים שאני לומדת מתובנות הנשים ויש דברים שלא חשבתי עליהם לפני כן ופתאום..... באשר לפינה היום מה דעתכם על זוגיות בפערי גילים? האם אתם מכירים מקרוב משפחות שבהן פער גילים משמעותי?
אצלי אצלי אצלי - בעלי גדול ממני ב 13.5 שנים ואנחנו נשואים 22 שנים. כל הגברים הם ילדים מפגרים ולא משנה בכמה שנים הם מבוגרים מאיתנו או צעירים מאיתנו. סתאאאאם יש לפעמים בעיות שנובעות מפערי הגילאים, במיוחד שהבעל נעשה מבוגר וחסר כח ואני עדיין מלאת כוחות, אבל יש לי בעל נהדר ולא הייתי מוותרת עליו. הייתם נמנעים/ נכנסים למערכת זוגית שכזו? אפילו שאני מודעת לבעייתיות של מערכת כזאת הייתי עושה את הבחירה הזאת שוב. הייתם מונעים נישואים כאלו בפני ילדיכם? ברור שלא. האם סיכויי ההצלחה לקיום זוגיות כזו לפרק חיים ארוך, שונה מסיכויו של קשר זוגי אחר? בעיני אין הבדל. מה אומרת הסטטיסטיקה?
 
ראשית - תודה../images/Emo24.gif

כל אמירה כזו מחזקת אותי מחדש...
אז יש לנו משותף... אני 27 שנה עם בעלי וגם 12.5 שנה הפרש.....
 
ואני עונה :

מה דעתכם על זוגיות בפערי גילים? גיל, מבחינתי, הוא שום דבר. אני מכירה אנשים בני 80 שמתנהגים כבני 3, לחילופין יש לי ילדים שמבחינה כרונולוגית הם בני גיל מסוים ובפועל מתנהגים כזקני השבט, אי לכך גיל הוא שום דבר בעיניי. האהבה, כשהיא דופקת בדלת- היא לא מציגה תעודת זהות ו'או תעודת לידה. האם אתם מכירים מקרוב משפחות שבהן פער גילים משמעותי? מכירה. יש ביניהם מאושרים מאוד, יש אחרים שלא . בדיוק כמו אצל זוגות אחרים. הייתם נמנעים/ נכנסים למערכת זוגית שכזו? לחלוטין לא. הייתם מונעים נישואים כאלו בפני ילדיכם? שוב, לחלוטין לא. האם סיכויי ההצלחה לקיום זוגיות כזו לפרק חיים ארוך, שונה מסיכויו של קשר זוגי אחר? לא. הסיכוי שווה. הכל מתחיל ונגמר בכמה בני הזוג מוכנים ורוצים להיות זוג. זוגיות היא שם המשחק, לא הגיל. כהרגלך- יופי של נושא.
 
למעלה