יוצאים מאזור הנוחות
הפינה השבועית

../images/Emo204.gifיוצאים מאזור הנוחות../images/Emo204.gifהפינה השבועית

בקר טוב. לא יכולתי לפסוח על נושא כה חשוב- אונס למה? בחרתי להביא את התאוריה שמאחרי האונס ולפתוח בדיון משמעותי מכיוון שונה. המיידע שהבאתי הוא תמציתי וממוקד. יש דעות שונות ומחשבות שונות לכל מה שעומד מאחרי התנהגותו של האנס. אשמח על שתוף פעולה בבליאוגרפיה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%A0%D7...
חומר למחשבה:
http://shovrotshtika.co.il/ שוברות שתיקה – קו חרום http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=620... ניסיון לאונס עדות אישית. תודה
 
../images/Emo204.gifאונס - למה? ../images/Emo204.gif

אונס- למה?
כאילו שלא די לנו מכותרות סוף השבוע בגנותו של האנס המתוקשר. בער בי להבין ולהביא את מהות האונס לדיון מבלי לייחסו דווקא לאנס ספציפי כמו קצב, בני סלע או אחרים. בהגדרה: אונס הוא ביצוע יחסי מין תוך כדי כפייה, בניגוד לרצונו של הקורבן. הקורבן יכול להיות גבר או אישה, והתוקף, המכונה אנס, יכול גם הוא להשתייך לאחד משני המינים, אם כי המקרה הנפוץ הוא אונס אישה בידי גבר.
בחוקי מדינת ישראל, אונס הוא עבירת מין הכוללת החדרת איבר מאיברי גופו של אדם או החדרת חפץ כלשהו על ידי אדם לאיבר מינה של האישה, ללא הסכמתה החופשית (חוק העונשין, סעיף 345). לפי ההגדרה בחוק, פעולת האונס מופנית אך ורק כלפי נשים. תקיפה מינית של גבר אינה מוגדרת בחוק כאונס אלא כביצוע מעשה סדום (חוק העונשין, סעיף 347). ברובם המכריע של המקרים מבצע האונס הוא זכר, אך נרשמו גם מקרים שבהם נשים אנסו. שאלת הגבול, כלומר באיזה נסיבות קיום יחסי מין ייחשב כאונס ובאיזה נסיבות לא ייחשב ככזה, הובאה פעמים רבות להחלטתו של בית המשפט. בפסק דין תקדימי של בית המשפט העליון‏‏ נקבע שמצב שבו החלו בני זוג לקיים יחסי מין בהסכמה, ותוך כדי כך דרשה האישה בצורה מפורשת לחדול מכך והגבר לא נענה לדרישה זו, גם הוא אונס.
חוקרים מאסכולות שונות ניסו להבין את המניעים הגורמים לאדם להפוך לאנס. לפי הגישה הפמיניסטית, גברים אונסים נשים על מנת לשמר את תחושת העליונות הגברית ואת נחיתות מעמדן של הנשים. הסיפוק המיני אינו המניע לאונס, אלא האמצעי. המניע הוא אלימות לשם שימור העליונות והפיקוח הגברי על נשים.
שני דחפים בבסיס האונס:
הדחף המיני והדחף לבעלות ושליטה. הצורך לשליטה קיים גם אצל נשים (באהבה ובקנאה) אך הביטוי שלו שונה. לפי טענה זו, קיימות הוכחות לכך שהדחף לבעלות ושליטה הוא בבסיס האונס: בעבר אונס נחשב לעבירת רכוש. לאונס השלכות קשות על הבריאות הנפשית של הקורבנות.
קורבנות אונס מדווחים על חרדות, סיוטים, דיכאון ותחושות של זיהום והשפלה, הנמשכים לאורך זמן.
קורבנות אונס, תקיפה מינית והתעללות מינית נזקקים בדרך כלל לעזרה נפשית.
אדם שעבר אונס או התעללות מינית יסבול גם שנים רבות אחר כך מהשלכות כמו: דיכאון, התקפי חרדה, ניסיונות התאבדות, דיסוציאציה (תחושת ניתוק מהגוף), הפרעות אכילה, התנהגות אובססיבית, פלאשבקים, בעיות זיכרון ובעיות ביצירת מערכות יחסים חברתיות, רומנטיות או מיניות.
מחקרים מראים שהפחד מאונס הוא אחד מפחדיהן הגדולים של נשים. פנטזיות מיניות נשיות יכולות לכלול אלמנטים של מין בכפייה, אך אלו רחוקות מלהיות פנטזיות על אונס.
האשמת הקורבן, והנטייה להאשמה עצמית, נחשבות לאלמנטים שמפחיתים את הנטייה לחלוק את מקרה האונס עם אחרים, ומכאן מפחיתים את הנטייה לדיווח על אונס, להגשת תלונה ולקבלת עזרה רפואית ונפשית. נטייה זו, מחזקת את תחושת הבדידות של הקורבן, שאינו חש כי הוא יכול לחלוק את סיפורו עם אחרים, מתוך חשש מהאשמה, ומתוך תחושת בושה. תופעה זו מקשה הן על הטיפול בקורבן, והן על הטיפול באנס.
ראיית יחסי המיןבין בני זוג נשואים כדבר מקובל וטבעי הביאו להתייחסות שונה לאונס במסגרת הנישואים. כיום הדבר השתנה ואונס במסגרת הנישואים נחשב כאונס לכל דבר. יתרה מזאת, בית המשפט העליון פסק כי הזכות להפסיק את יחסי המין שמורה בכל עת - גם תוך כדי היחסים, ואי-היענות לדרישה להפסיק נחשבת גם היא לאונס.
עד שנות ה-60 וה-70 של המאה העשרים הייתה מוכרת כאמור התופעה של האשמת הנאנסת באונס, כיום תופעה זו נפוצה פחות, אולם עדיין דרכי ההתמודדות עם האונס מתרכזים בעיקר בהגשת סיוע ותמיכה לנאנסת ולא במציאת דרכים למנוע את האונס עצמו, או את התופעה כתופעה חברתית. חברים
עד כמה משכנע אותנו ההסבר לסיבת האונס?
מה אנו חשים לאחריותה של הקורבן באונס?
למה חובת ההוכחה על הקורבן כה מרכזית בתהליך השיפוט?
היש מה מהתכנים שהובאו כאן כדי לקוממם אותן או לחילופין ל"הרגיע" את הנשים?
היתכן שלעולם נשאר אובייקט מיני חלש מול עולם הגברים?
האם אנו חייבות חוקים שיגנו עלינו מפני גברים כי אחרת נהיה הנשים החלק הנחות/החלש בחברה האנושית?
אם אני חוזרת לכותרת שלי: אונס למה?
מזמינה אתכם להתייחס באופן עצמאי למרות שנסחתי מספר שאלות מכוונות. שתפו ברגשות, בתחושות, במחשבות. השתדלו לא להביא את נושא משה קצב כעיקר הדיון שכן ניסיתי לשוחח ממקום אחר.
תודה
 
כל הנושא הזה מעביר בי חלחלה

כאחת שהייתה שם בצורה כזו או אחרת אני חוטפת חום רק מאזכור המילה. אני לא בדיוק אפתח את הנושא כי אתחיל לא אסיים, אבל כן אענה על שאלותיך : עד כמה משכנע אותנו ההסבר לסיבת האונס? לא משכנע ולא משנה מהי הסיבה. אין סיבה לאונס. אישה או גבר, (וכן יש לא מעט גברים שנאנסים ובעיניי זה אפילו גרוע יותר, אבל לא ניכנס לזה עכשיו) יכולים , רשאים ומוכרחים לומר לא (אם זהו רצונם) ושיכבדו את רצונם. מה אנו חשים לאחריותה של הקורבן באונס? האחריות היחידה שקיימת בנושא הזה היא רק באמירת ה'לא'. אמרת? נגמר סיפור. לא צריך לצעוק את ה'לא' הזה, כי הבן זונה שמבצע את האונס לא חירש כמו שהוא לא עיוור.... ברגע שאישה או גבר אומרים 'לא' זה קדוש. מהרגע שהמילה הזו נאמרה נגמר סיפור, ושלא יגידו לי ש'מי שלא מעיז לא מתיז' ושאר משפטים מטומטמים ומלאי אלימות שכאלו. למה חובת ההוכחה על הקורבן כה מרכזית בתהליך השיפוט? כי מערכת המשפט בארצנו מעוותת. נכון שהיו כמה מקרים של נשים שבדו מקרים שכאלו מליבן (ממוחן החולה- יותר נכון), אבל בכל מקרה התבלבלו פה היוצרות ומי שחוקר את המקרה מתייחס למתלוננים (נשים וגברים) כאשמים עד שתוכח חפותם וזה מחרפן אותי כי זה לא אמור להיות כך. המתלוננים הם הנפגעים ולא להיפך. היש מה מהתכנים שהובאו כאן כדי לקוממם אותן או לחילופין ל"הרגיע" את הנשים? בעיניי אין דבר שיכול להרגיע את הנשים והגברים הנאנסים (וכן- אני מתעקשת להכליל גם את הגברים בנושא כי זה לא רק תחום נשי). אונס הוא דבר אסור ושום סיבה לא אמורה להיחשב כסיבה מקלה, נקודה. אונס הוא אונס הוא אונס ואם החוק בארץ היה קצת יותר הגיוני ודרך אכיפת החוק הייתה קצת יותר הגיונית אז הדברים היו נראים אחרת. היתכן שלעולם נשאר אובייקט מיני חלש מול עולם הגברים? תלוי את מי את שואלת... שרק יבוא לי היום בן זונה כזה והוא במיידית הופך להיות הדגם החדש של דנה אינטרנשיונל. האם אנו חייבות חוקים שיגנו עלינו מפני גברים כי אחרת נהיה הנשים החלק הנחות/החלש בחברה האנושית? חוקים קיימים, מה שאין זה מנגנון אכיפה ומשפט שמפנימים את החוקים האלו. לא יעלה על הדעת שאישה או גבר שמתלוננים על כזה מקרה יעברו מסכת מטורפת ובלתי אנושית של השפלות ונסיונות לשבור את רוחם ולהניעם מלהתלונן. בא מישהו ומתלונן? מצידי שיעבירו אותו או אותה פוליגרף שיאמת או ישלול את התלונה ומרגע זה שהטיפול ייעשה בהתאם, עם מלוא הרגישות , ושיהיה איזשהו חוק או משהו דומה שיאסור על עורכי דין להשתלח ולהשפיל כראות עיניהם. עורכי הדין (הסניגורים) שמגינים על האנסים הפכו לאימת המתלוננים ולו במחיר הכסף שבני הזונות משלמים להם כדי להוציא אותם זכאים או בעונש מגוחך. אם אני חוזרת לכותרת שלי: אונס למה? פשוט ככה, כי בא להם, כי הם יכולים, כי אין שום גורם וחוק שירתיע אותם באמת. זה בדיוק כמו שטרוריסטים לא מפחדים לרצוח. אז מה, הם יקבלו איזו עסקת טיעון שתאפשר להם להמשיך את חייהם כמקודם ואז מה אם יש כמה נשים וגברים שנהרסו להם החיים. ושוב- התעקשתי להזכיר גם את הגברים כי אני מכירה כמה מקרים של גברים שעברו אונס וזה לחלוטין רק מנת חלקן של נשים. עצוב ומקומם, אבל ככה זה.
 
../images/Emo204.gifלצד המטען הרגשי שבמילותייך

מצאתי את הביקורת הנוקבת כלפי מערכת המשפט עורכי הדין וכלל הנוגעים בדבר. מסכימה אתך שורש הקושי קיים בהעדר מערכת שיפוט חזקה ומסרסת על כל חלקיה. צר לי להיות במקום כזה. תודה
 

recordion

New member
נושא קשה

אונס בכלל לא קשור ליחסי מין או ליצר מיני. אונס הוא הפעלת כוח על הקורבן. הפעלת כוח נטו. האמצעי להפגנת הכוח הזה הוא מה שהורס לקורבן את החיים אחר כך. קשה מאוד לקורבן להתמודד עם חוסר האונים שנוצר כתוצאה מההתקפה הזאת, ומהחדירה הזאת לקודש הקודשים של הפרטיות. לכן הפגיעה כל כך גדולה. מה שאנסים לא לוקחים בחשבון, זה שלאנוס פירושו שאתה לא מספיק גבר. פירושו שאתה תינוק שלא יודע לדחות סיפוקים, שאתה לא מספיק טוב שירצו אותך, שאתה צריך לקחת בכוח את מה שלא תוכל להחזיק בו אלא בהפעלת עוד כוח. כוח לא עושה אותך גבר. כוח עושה אותך אלים ונבזה. וזה שאתה בעמדה להפעיל כוח ואתה מפעיל אותו בצורה כזאת אומרת שויתרת על הכבוד שלך כי אתה יודע שאתה לא מסוגל להגיע למטרותיך בזכות יתרונותיך. ועם זה אתה צריך לחיות. עם זה שאין לך כבוד ואתה לא גבר. מצטערת על השפה הנמוכה, אבל אם גברים, במיוחד בעמדת כוח, יבינו את זה, אולי הם יהססו עוד קצת לפי שהמה שמו משתלט על הכבוד שלהם. ואולי גם הסביבה שמאפשרת להם להתקדם הלאה כאשר ידוע שהם מנצלים את כוחם להשיג דברים שיהרסו את הכפופים להם צריכה להבין זאת ולהוקיע את מי שידוע שנוהג כך. אבל את דעתי על המפלגה שנתנה לקצב להתקדם למרות שהיה ידוע שהוא מטריד את הכפופות לו כבר כתבתי במקום אחר. אם יש דבר שמקומם אותי, הוא שאנשים שידוע שיש להם נטיות כאלו לא מורחקים מעמדת הכוח שנותנת להם גישה והזדמנות לנהוג באלימות כזאת. המערכת החוקרת והשופטת מטילה את חובת ההוכחה על הקורבן משום שלכאורה מדובר על מעשה שאין לו עדים ואין הוכחה חותכת לסירוב הקורבן להשתתפות במעשה. אם זה צודק? לא לקורבן. זה בטוח. מאידך, יש גם זכות לאדם נגדו התלוננו לטעון לחפות, ולכן חובת הוכחה על המתלונן חייבת להיות במידה מסוימת. אבל - פעם שהמערכת החוקרת התרשמה שלא מדובר בתלונה שקרית מהיסוד, מגיע כבוד לקורבן ולא חוסר אמון מתמשך לדבריה. כי האחריות לביצוע עבירה או פשע כלפי הקורבן, להעמדתו במצב שלא יוכל לסרב, שלא יוכל לעזוב את הסיטואציה, היא פשוטה ביותר, ואינה יכולה להיות על הקורבן. בין שמדובר באונס של קטינה "במסגרת המשפחה" (גם כשזה "רק" דוד או חבר של ההורים), והעלאת הנושא תגרום לשבר של המשפחה ופגיעה נוספת בקטינה. בין כשזה במקום עבודה, והחשש הוא שהוצאת הפרשה החוצה תפגע בהמשך הקריירה לא רק במקום עבודה זה, אלא גם באפשרות התעסוקה בעתיד. בכל מצב של כפיה יש הפסדים אפשריים מגילוי הפרשה. והמטרידים והאנסים דואגים להבהיר זאת לקורבן, אם תגלה מה עבר עליה. והרי ראינו איך עושים רצח אופי בקורבנות של הקצב. חבל חבל שעל החלק הזה באונס לא נשפטו האנס ומי שהכפיש אותן לטובתו. אין שום סיבה לתת לגיטימציה למסע הכפשת האופי של הקורבנות. החוקים, כמו שכתה אריאלה - קיימים. היישום שלהם אינו מובן מאליו. וגם החינוך ליישומם לקוי. כי כאשר מגיעים כבר להפעלת החוקים, הקורבן כבר נפגעה. המצב הבסיסי לא הולך להשתנות. כל אדם מתחיל את הקריירה המקצועית שלו למטה, בעמדה עם מעט מאוד סמכות, ועם אדם בעל יותר סמכות מעליו. ואם הסמכות מביאה את מי שעליו לנהוג כלפיו בשררה ובאילוץ לעשות מה שאינו מקובל, הקורבן יכנס לעמדת חוסר האונים הזה. צריך להכין צעירים טוב יותר לעולם העבודה. הכנה נכונה לעמדתך ולזכויותיך במקום עבודה חשובה יותר מעוד משוואה דיפרנציאלית או פרק בתנ"ך. זה לא נושא שצריך להלהד דרך משפטים מתוקשרים. זה נושא שנוגע ויגע כמעט בכל צעיר שגדל בחברה. ולא מקדישים לו מספיק לצערי.
 
../images/Emo204.gifיכלתי להתחבר למשפטים רבים

ויחד עם זאת לא להסכים שהשררה היא זו שמאפשרת להיות אנס שהרי לא כל אנשי השררה הם עברייני מין ואני אגב בזה לאנשי השררה האלו...... לא כל אנס מבין כפי שכתבת בתחילת דברייך שיש פה צורך לדחות סיפוקים החשיבה המעוותת שלו באה אולי ממקום של טרוף או כוחנות. ואני מנסה לקבל כיוון חשיבה חדש ולשאול בזכות הציטוט הזה מדברייך: מה שאנסים לא לוקחים בחשבון, זה שלאנוס פירושו שאתה לא מספיק גבר. פירושו שאתה תינוק שלא יודע לדחות סיפוקים, שאתה לא מספיק טוב שירצו אותך, שאתה צריך לקחת בכוח את מה שלא תוכל להחזיק בו אלא בהפעלת עוד כוח. כוח לא עושה אותך גבר. כוח עושה אותך אלים ונבזה. וזה שאתה בעמדה להפעיל כוח ואתה מפעיל אותו בצורה כזאת אומרת שויתרת על הכבוד שלך כי אתה יודע שאתה לא מסוגל להגיע למטרותיך בזכות יתרונותיך. ועם זה אתה צריך לחיות. עם זה שאין לך כבוד ואתה לא גבר.
האם חקרו פעם מהי תחושתו הפנימית - אישית של אנס לאחר מעשה? מעולם לא שאלתי את עצמי. מה דעתך? יש משהו ממה שכתבת ואני צטטתי שהביא אותי לחשיבה הזו. תודה
 

recordion

New member
לא יודעת

אם חקרו את הנושא הזה. אישית גם לא מעניין אותי לשמוע. מבחינתי, כמו שאמרתי, כשאתה אונס אתה מאבד את הכבוד הגברי. וגבר שעושה את זה צריך להרגיש עלוב, אפילו אם זה יקרה רק 5 דקות אחרי שתעבור לו האופוריה על עצם ה"ביצוע". ולגבי שררה - יש דרכים רבות להפגין שררה. לא כולן מיניות. אבל כשבוס מתחיל עם "מיידלה" ועובר לכל מיני אמירות והצעות - הוא מפעיל שררה. הוא מפעיל כוח שנלווה לתפקידו בצורה בלתי לגיטימית. וגם אם זה לא מגיע לאונס, זו שררה, על כל הגועל שיש בזה.
 

שמים1

New member
תפו יקרה

כהרגלך את מעמיקה ללא פשרות הנושא שבנפשנו במיוחד בימים האחרונים שאלת שאלות רבות והקפת את הנושא מזוויות רבות וחשובות ואני ברשותך אדלג על כל השאלות ואתחבר לנושא מנקודת מבטי שלי . כל אקט מיני המתבצע כלפי אישה או גבר לאחר שנאמרה המילה לא !!!!! זה אונס אדם הכופה את רצונו וצרכיו ולא מתייחס לרצון האדם הנמצא מולו . אני חושבת שעדיין יש לנו ללמוד רבות כיצד לטפל בקורבנות אונס וכיצד לתמוך ולחזקם מול מערכת דורסנית זה לא ייתכן שכל אישה שהיא קורבן לאונס תצטרך פעם אחר פעם - מקרה אחר מקרה להאנס שנית בדורסנות ותוקפנות מול מערכת המשפט ועורכי דין תאבי שררה והצלחה . לצורך עניין האונס לא חשוב אם אישה היא מתרנית לא חשוב אם מיטתה מאכלסת את כל עם ישראל מהבוקר עד הערב לא חשוב גם אם היא זונה בתל ברוך ( וסליחה על הבוטות ) מרגע שאישה כל שהיא - או גבר כל שהוא ללא שייכות למין , גזע , ודת , ללא שייכות ללבוש כזה או אחר , דיבור כזה או אחר אין כל סיבות מקלות לאונס - מרגע שלא ניתנה הסכמה לפעילות מינית - והמעשה נכפה שלא מרצון זה אונס . החגיגה הנוראית הזו סביב הקורבנות גם במקרה משה קצב וגם במקרה של אורלי אינס כלהקרנבל הזה נוראי בעיניי - לא ראוי - ואסור שמערכת המשפט תסכים שתהיה חגיגה שכזו עלדם הקורבנות אישה שנאנסת בנפשה ובגופה אסור שתאנס שוב ושוב ושוב על שולחן העדים ובאולם בית המשפט . לדעתי צריך לעשות מעשה ולחוקק חוק השומר על כבודה של הנאנסת - או הנאנס כמובן .
 
אין לי מה להוסיף../images/Emo204.gif

אני מתחברת לכל מילה שלך. אני מלאת תחושות כנגד כל אותם שמתעללים במתלוננות בצורה הבלתי מתפשרת לצורך הוכחות..... תודה על כל מילה ותחושה ששיתפת כאן.
 
ברשותך , אתייחס לשאלות

עד כמה משכנע אותנו ההסבר לסיבת האונס? - ההסבר לסיבת האונס לא משכנע , אונס הוא אונס , נקודה . מה אנו חשים לאחריותה של הקורבן באונס? - הקורבן אינה/ו אשמ/ה
נקודה
למה חובת ההוכחה על הקורבן כה מרכזית בתהליך השיפוט? מאיפה הנתון הזה
היש מה מהתכנים שהובאו כאן כדי לקוממם אותן או לחילופין ל"הרגיע" את הנשים? - שום דבר לא מרגיע . היתכן שלעולם נשאר אובייקט מיני חלש מול עולם הגברים? - כל עוד המדיניות היא פטריארכלית - לצערינו כן . האם אנו חייבות חוקים שיגנו עלינו מפני גברים כי אחרת נהיה הנשים החלק הנחות/החלש בחברה האנושית? - כן . אם אני חוזרת לכותרת שלי: אונס למה? - שליטה , עליונות .
 

bali

New member
מנהל
'צטערת אבל זה לא נושא שאני למשל

רוצה לכתוב עליו בפורום ושאח"כ יקודם לעמוד הראשי... זה נושא קשה רגיש ולעתים מאד אישי שלא ממש מתאים לי לדסקס עליו בפורום פתוח לכל... ואני משערת שאני לא היחידה שמרגישה ככה.
 
ניריתי../images/Emo204.gif באלי../images/Emo204.gif

אשמח להבין את מהות הקושי אני כאישה (ולא כמעלת הנושא כאן) שואלת אותנו בכנות: אם לא נשוחח? אם לא נעלה ? אם לא נביע דיעה (ושוב לא על קצב אנו משוחחות אל על נשים שנופלות קורבן אונס) אם לא נשאל האם זה יפסיק? האם יעלם? תודה
 

bali

New member
מנהל
זה לא עניין של הכחשה או הדחקה

תאמיני לי שיש לי המון מה להגיד בנושא ואני מדברת על זה עם כל מי שרוצה לשמוע. אבל לא בפורום פתוח לכל באינטרנט שבו מה שאכתוב יהיה עניין פופוליסטי של קידום לדף הראשי וייחשף לכל גולש בתפוז שירצה כולל טרולים וילדים בני 13... את באמת מטיפה למי שלא צריך... אני יודעת טוב מאד מה זה תקיפה מינית ואיך היא לא נעלמת, על בשרי. (ועכשיו אני אסמן נא לא לפרסם הודעה בעמוד הראשי, ונקווה שמי שאחראי לזה במחלקת הקידומים גם יראה את זה, כי זה לא תמיד קורה).
 

נירהמ1

New member
אפשר לשוחח על נושאים רבים - אבל על הנושא

הזה כדאי, ורצוי, לדבר בפרטיות ולא על גבי האינטרנט. נשים שחוו תקיפה מינית לא בדיוק יכולות וששות לדבר על זה באינטרנט, כשכל העולם ואשתו יכולים להציץ לחלקים הכי קשים ופרטיים בחייהן. תומכת בהחלט במה שבאלי כתבה.
 
האם היתה בפוסט שאלה אישית כלשהי../images/Emo204.gif

שחיטטה בנושאים פרטיים? האם הדיון סביב שאלת אונס- למה היא שאלה אישית? לא ראיתי באף אחד מהמשפטים ציווי או תוכחה כלפי מי מאנשי הפורם שמחובתו להגיב. אני סבורה שהרגשות שצפים כאן הם אישיים ולגיטימיים לכולנו. כולל אני. אחת לא יודעת מה חוותה האחרת. וגם אני בחרתי שלא לחזור לחוויה הקשה שעברתי בצבא ולא להביא אותה לפוסט הזה. ויחד עם זאת,לא מתכחשת לה ורוצה לדעת למה הנבלות האלו זקוקים לאנוס בכדי להפגין מה שהם חושבים עליונות ואני חושבת חולשה. לא נוזפת באף אחת שלא ענתה ולא התייחסה. מכבדת כל דעה ועניין ולכן גם רשאית שדעתי תכובד כחלק מהכותבות. תודה לכל התייחסות של כל אחת . שוחחנו לפני מספר חודשים על סובלנות אני מבחינה שזו מקומה. מצטערת אם מי מהכותבות לקחה את זה למקום אישי לא לה. לא היה בדברי כל רמז שייחס זאת. תודה ריקי
 
אני בטוחה שלא הייתה לך כוונה לפגוע

מי שמכירה אותך מקרוב יודעת שאת לב עם ידיים ורגליים. את לא מאלו שקיימים כדי לפגוע. קורה שיש אי הבנות והגדולה היא להבהיר ולהתנצל.
 
למעלה