מצביעים למתכון התפוזי המנצח!

חתולוי

New member
עוגיות ממולאות ריבת תפוזים|תפוזון

הבצק: מתכון של הדודה מרגלית - התימנייה שלנו במשפחה. בצק ממש ממש נמס בפה. 1 קג קמח 200 גר' חמאה 3/4 כוס שמן 1 אבקת אפיה 1 כוס מים 1/2 כוס סוכר. הכל במיקסר יחד, מאחדים לגוש, עוטים בנילון - מכניסים למקרר ל 8 שעות - לפחות. אחר כך מחלקים את הבצק הקר ל 4 חלקים, מרדדים על שיש מקומח, כל חלק בנפרד. בעזרת כוס עושים עיגולים, ממלאים בריבת תפוזים (תוצרת בית עדיף - ריבה בה יש קליפת תפוז שמוסיפה מרירות וארומה נפלאה) וסוגרים - על ידי קיפול כל עוגיה ל שניים - נוצר חצי עיגול. מניחים את העוגיות הממולאות ע"ג תבנית כשבה שמונח בה - נייר אפייה. אחרי שכל חצאי העיגול מונחים ע"ג התבנית, בעזרת מזלג - עם שיני המזלג - סוגרים את הבצק בלחיצות בחלק הפתוח - כך העוגיות סגורות - ובעלות חריצים בקצוות - קישוט נאה. מ1 קג' בצק - מכינים 4-5 תבניות - כמות גדולה.אין צורך ברווח גדול בין העוגיות שמונחות בתבנית, היות ועוגיות אלה אינן תופחות. אחרי שכל התבניות מוכנות, מורחים את העוגיות הסגורות - בביצה טרופה מהולה מים - במברשת. אני עופה כל תבנית בנפרד אחת אחרי השנייה, מכניסה - לתנור שחומם מראש ל - 165 מעלות . כשהן בצבע זהוב - הן מוכנות ! אחרי שהעוגיות מתקררות, אז מגלים את המושג "נמס בפה" - נוסח הדודה מרגלית שלנו. אני נוהגת - להכניסן לקופסת פלסטיק גדולה - אחרי שהן קרות, ולהכניס לדיפ פריז. מדובר בכיבוד מאוד מאוד איכותי וטעים ומושקע, לא סתם לזלול. בכל פעם שצריך, מוציאה כמה עוגיות ע"ג צלחת ומגישה. אין צורך להפשיר מראש - זה נמס בפה, והתפוז מפתיע - עם הארומה שלו והצבע שלו . וזוכים לחוויה מעניינת מיוחדת וטעימה, חווית תפוז נמס בפה.
בקרוב ט"ו בשבט - חג הפירות של ארץ ישראל, אצלי זה הכיבוד לחג זה. עוגיות תפוז .
מי שרוצה לשאול עוד שאלות טכניות וכדומה בנדון, לכתוב לי מסר - ואענה ברצון.
אני תושבת באר-שבע - מזמינה גם לטעום. כל טוב, תודה.
 

yafitchook

New member
קרמבו ../images/Emo215.gif ../images/Emo43.gif

קרמבו על בסיס תפוזי בניחוח הדרים: כ-10 קרמבואים רכיבים: לבסיס: 85 גרם ביסקוויטים פתי בר / עוגיות אוראו ללא הקרם 50 גרם מחמאה מומסת 2 כפות מיץ תפוזים למלית: 2 חלבונים כפית ג'לטין חצי כוס סוכר לבן כף וחצי מים 1 כפית תמצית וניל אמיתית לציפוי: 150 גרם שוקולד 50 גרם חמאה 2-3 כפות שמן כף ליקר תפוזים אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-175 מעלות להכנת הבסיס:
מרסקים את העוגיות/ביסקוויטים במעבד מזון/פטיש
. מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים ליצירת תערובת פירורית. מוסיפים 2 כפות מיץ תפוזים ומערבבים לעיסה אחידה.
מניחים את עיסת הבצק על נייר אפייה מקומח מעט ומרדדים לעובי של בסיס הקרמבו כנאה בעיניכם. קורצים עיגולים בקוטר של 6 ס"מ באמצעות רינג/קורצן/כוס.
מניחים את הבסיסים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפיה ואופים כ-10 דקות, או עד שהעוגיות מתחילות להזהיב. להכנת המלית:
באן מרי (קערה מעל סיר עם מים חמים - לא רותחים בגובה של 2 ס"מ) מחממים את החלבונים והסוכר ובוחשים במטרפה עד שהסוכר נמס כמעט לגמרי. מסירים מהאש.
מניחים את הג'לטין והמים בקערה. משאירים כך למשך 15 דקות. מכניסים למיקרו למשך 30 שניות, מוציאים ומערבבים. מקציפים את החלבונים במיקסר ומוסיפים את הג’לטין ותמצית הווניל. ממשיכים להקציף עד שמתקבל קצף קשה ויציב.
מזליפים את המילוי מעל הבסיס באמצעות שק זילוף או בעזרת שתי כפות.
מקפיאים את הקרמבואים עד לסיום הכנת הציפוי. להכנת הציפוי:
ממיסים באן מרי את השוקולד והחמאה. מצננים את התערובת למשך 10 דקות. מוסיפים את השמן ואת הליקר.
טובלים כל קרמבו בתוך בלילת השוקולד ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מקפיאים את הקרמבואים ל-5-10 דקות להתקשות הציפוי. תיהנו
(המתכון בהשראת מספר מתכונים ברשת. כן, אני מכורה
)
 
למעלה