מצביעים למתכון התפוזי המנצח!

ayeletba

New member
סלט שומר בניחוח תפוזי מרענן במיוחד

2 תפוזים 2 תפוחים 2 פקעות שומר חופן פטרוזיליה קצוצה חופן עלי סלרי קצוצים 3 כפות שמן זית מיץ מחצי לימון קורט מלח 1. קולפים את הפירות ואת השומר וחותכים לקוביות קטנות מאוד - כחצי ס"מ - מניחים בקערה. 2. קוצצים דק את עלי הפטרוזיליה והסלרי ומוסיפים לקערה. 3. בקערית קטנה מערבבים היטב את השמן עם מיץ הלימון והמלח ויוצקים על הסלט. מערבבים בעדינות ומגישים. הערה של איילת: ניתן להמתיק למי שאוהב קצת יותר מתוק - אני מוסיפה קצת נוזל דיאטיפ. תודה לבוס שלי לשעבר לשעבר על הרעיון הנפלא! שילוב מנצח!
 

ayeletba

New member
פשיי..איזו הצלחה יש לי.. ../images/Emo68.gif

לא לדחוף..אחד אחד בבקשה................
 

פרומית1

New member
רוצים לשדרג את הצלי עוף?

אחרי חצי שעה של בישול הכניסו מיץ מתפוז אחד והבית יתמלא בריח מדהים,והעוף יקבל טעם מתקתק
 

raya

Well-known member
קרם ../images/Emo43.gifים.... המתכון לקוח מספר בלנדר המקל שלי (מלפני למעלה מ-40 שנים). דרך אגב - כיום הבלנדר נמכר שוב בארץ ונקרא bamix. נושא : בבקשה... קרם תפוזים שולח : raya1 תאריך כתיבה : 22/04/2006 21:50:45 מתוך הספר של בלנדר מקל תוצרת ESGE. הבלנדר נקרא zauberstab , בעל 3 סכינים הניתנים להחלפה. אחד - סכין כמו בבלנדרים הרגילים. השני - שייבה עגולה ללא חורים להקצפת קצפת וכדומה. השלישי שייבה כנ"ל עם חורים (נקרא quirl) להכנת מיונית. לליטר מיץ תפוזים: 4 כפות (כ-50 גרם) קמח תפוחי אדמה. 3 ביצים גדולות (אפשר 4). 175 גרם סוכר (אני שמה כוס אחת). קליפת לימון/תפוז בנדיבות. לשים בסיר כ- ¾ מכמות המיץ, להוסיף ביצים וסוכר. עם שארית המיץ לערבב את קמח תפ"א ולהוסיף לסיר. לערבב כל זמן הבישול, עד שמגיעים לרתיחה או לסמיכות הרצויה. מומלץ להגיש עם אגוזים/שקדים טחונים דק. ניתן לעשות עם מיץ לימון, למהול אותו עם מים עד לחמיצות המתאימה. רעיה אני מוסיפה קישור בו מוסבר איך ניתן להכין את הקרם ללא הערבוב התמידי בזמן הבישול, ומעתיקה גם לכאן: 1. הכננו לנסיון את הקרם תפוזים של רעיה. לאחר הבישול וצינון קל, הקצפנו את המסה, 10 דקות במהירות גבוהה. התכולה עברה עכשיו לקרור.
 

juli1974

New member
עוגת גזר ותפוזים

7 גזרים פרוסים דק 2 תפוזים טחונים במעבד מזון יחד עם הקליפה 1.5 כוס סוכר חום 3 כוסות קמח 3-4 בייצים סוכר וניל שקית אבקת אפיה להקציף בייצים עם סוכר וסוכר וניל, להוסיף גזרים ותפוזים טחונים עם קליפתם (גזר ללא קליפה),להוסיך 3 כוסות קמח ושקית אפקת אפיה. לחמם תנור ל200 מעלות ולאפות כ45 דקות (תלוי בתנור) ניתן להוסיף אגוזים קצוצים ולשדרג את העוגה
 

leaht

New member
עוף מממממממדהיים בתפוזים עם בטטות ושומשום

למרינדה: 1 כוס מיץ תפוזים סחוט (4-6 תפוזים) 1 כוס סוכר (אפשר פחות למי שלא אוהב מתוק מידי) מבשלים עד שהסוכר נמס והסירופ מסמיך טיפה. שופכים על עוף מחולק ומניחים במקרר לשעתיים. מעבירים את העוף לתבנית בינונית. מוסיפים את מיצי המרינדה ובנוסף: 2-3 בטטות חתוכות לחתיכות גדולות תפוז אחד מקולף וחתוך לפרוסות דקות מעט רוטב סויה מפזרים שומשום מעל הכל בנדיבות. אופים בחום בינוני לשעה וחצי לא מכוסה. מידי פעם שופכים מהרוטב בתבנית על העוף.העוף מוכן כשהוא שחום ומדיף ריחות שקשה לעמוד בפניהם. מגישים עם אורז לבן לבן. בהנאה!!!
לוקח לי קצת זמן לקלוט מה קורה פה אבל בסוף הכל יסתדר...
 
למעלה