יוצאים מאזור הנוחות
- זוגיות

../images/Emo204.gifיוצאים מאזור הנוחות../images/Emo204.gif- זוגיות

אם את/יודע/ת מהם המטרות שלך בחיים? היש לך חלומות, שאיפות, תוכניות.......?
מסתבר שרבים מהאנשים אינם מודעים למטרותיהם בחיים בכלל ובזוגיות בפרט.
אנשים נכנסים לקשר זוגי בשעה שאינם מודעים לצרכים לרצונות ולתוכניות החיים שלהם. האם חשבתם להכין לעצמכם כרטיס ביקור (וירטואלי) לפני שהתחלתם קשר? רבים מציגים עצמם (שלא במזיד חלילה) בתחילת הקשר באור לא מדויק, לא נכון או אף מוטעה. מתחמקים מהצגה ברורה וכתוצאה מכך נתפסים על ידי בן הזוג בצורה לא נכונה . במהלך השנים עוברת הזוגיות תהליכים משמעותיים, והציפיות משתנות. . בתיאום ציפיות בין בני זוג תתקיים חשיפה הדדית של הכוונות, התוכניות, ההשקפות והצגת המטרות והיעדים אליהם אתם חותרים: מבחינה רגשית, ערכית, כלכלית, מקצועית ורומנטית.
מסתבר שרוב האנשים אינם עורכים תיאום ציפיות בתחילת הקשר הזוגי אולי משום שהם חוששים שהדבר יקלקל את האווירה הרומנטית. הם מעדיפים לדחות את "העניינים הכבדים" לזמן מאוחר יותר.
תיאום ציפיות ראשוני, מאפשר לדעת מהן הכוונות והתוכניות המדייקות של בני הזוג שלכם לשנים הבאות. הוא מקל עליכם לדעת עד כמה אתם מתאימים, מונע אי הבנות וליקויים בתקשורת ומסייע לכם להגיע להסכמות פשוטות וקלות לגבי עתידכם המשותף. ובעיקר גורם לכם להרגיש שקטים ובטוחים בידיעה שעתידכם מובטח.
מזמינה אתכם לדיון:
האם ראיתם חשיבות בתאום ציפיות בכל מה שקשור למערכת הזוגיות שלכם בחיים?
האם תאמתם ציפיות בשלב כלשהו?
האם השתנו הציפיות במהלך השנים?
האם יש לכם מענה לעצמכם לשאלה למה אני נמצא עם בן/בת הזוג שלי?
תודה
 
פינה ננעצת ל-24 שעות

על מנת שנוכל לראותה וכך נוכל להתייחס והגיב. ברוך השם הפורום גדל והוא רבוי פינות והודעות
אבל פינות מושקעות כמו של תפו ופוזה קצת נעלמות ואי לכך הן תינעצנה לפחות לשעות הראשונות, אז קדימה חברים הגיבו במלוא אהבתכם, כותבי הפינות משקיעים את מלוא מרצם, מחשבתם ואהבתם בפינות וזה לא כיף שאנחנו לא מגיבים. אם לא נגיב- נפסיד הרבה כותבים טובים, אז קדימה!!!!! אנשים עובדים ומשתדלים בשבילנו, זה בהתנדבות, אבל שכרם זה התגובות והיחס שלנו, אז חברים... היידה לעבודה! תגיבו !!!!!!!!
 
פינה מדהימה השבוע (כמו כל שבוע,אבל תני לי

להתלהב... מ'כפת לך...) וברשותך- אני אענה....
האם ראיתם חשיבות בתאום ציפיות בכל מה שקשור למערכת הזוגיות שלכם בחיים? האמת? בתחילת הקשר לא ראיתי שום דבר מול העיניים. אהבתי אותו וחשבתי שמזה אפשר לאכול ולקנות בית.... אבל החיים אט אט לימדו אותו ואותי אחרת. האמת היא שהשוני הכל כך מהותי בינו לביני הוא זה שעשה את החיים של שנינו כל כך מעניינים וכאלו שלא נתנו לנו להירדם בשמירה ולו לרגע אחד בלבד. הוא השקט והאדיש, אני האימפולסיבית והסוערת והאש והמים למדו להסתדר ביי הוק וביי קוק. מטרות? אין ברירה אלא להגיע למטרות המשותפות, לא באותן הדרכים, אבל לחלוטין לאותן המטרות. אז היום, ממרומי ה-20 שנות זוגיות של חיינו אנו רואים חשיבות עליונה בתיאום ציפיות בכל מה שקשור למערכת הזוגית שלנו. לא שאני עומדת בזה, כי בעצם היותי אימפולסיבית אני לא יכולה לעמוד באיזשהו תכנון, אבל אני משתדלת (ובזה כמעט נגמרת ההתחייבות שלי, אבל לא משנה... למזלי הוא סבלני ואדיש וזה מחפש על הבלתי נסבלות שלי...)
האם תאמתם ציפיות בשלב כלשהו? בשיא הכנות : לא.
האם השתנו הציפיות במהלך השנים? היום, כבר כן. אבל קצת קשה לנו ליישם. מה שכן- אנחנו מצהירים שאנחנו "בשתוף פעולה", אני מאמינה שייקח עוד קצת זמן עד שזה יצא לפועל ובסופו של דבר זה גם יגיע. אני לומדת.... זה הכל קשור אליי, הוא בסדר, זו אני הבעייתית....
האם יש לכם מענה לעצמכם לשאלה למה אני נמצא עם בן/בת הזוג שלי? כי הוא כפרה עליו מאוד. הוא אמנם בלתי נסבל בעליל ובא לי לא אחת לקרוע אותו לגזרים ובכל יום שני וחמישי אני נשבעת בספר הג'ונגל שאני שולחת אותו באריזת מתנה לאמא שלו, אבל אני לא מיישמת, אז זה לכשעצמו אומר הכל.... וחוץ מזה שאם עוברות 10 דקות בלי שאני חושבת עליו אז זה אומר שאני או ישנה בטבעי או מורדמת בניתוח, אז...
 
../images/Emo204.gifהשארת אותי ללא מילים../images/Emo204.gif

שתזכו לאושר ועושר ונכדים והמון כייף ואהבה.
 
עונה לדיון

(קבועה פה...הנושא רגיש, אז החלפתי ניק...)
האם ראיתם חשיבות בתאום ציפיות בכל מה שקשור למערכת הזוגית שלכם בחיים? - לדאבוני - אפילו לא חשבנו בכוון.
האם תאמתם ציפיות בשלב כלשהו? - הוא תאם.אני הייתי חלשה מידי אז.
האם השתנו הציפיות במהלך השנים?כמובן...בעיקר שלי. ואז הכל פשוט מתנפץ בפרצוף.
האם יש לכם מענה לעצמכם לשאלה למה אני נמצא עם בן/בת הזוג שלי? - כן. ולא. אם לא היו ילדים........לא היינו יחד.
 
../images/Emo204.gifאשאל ברשותך. תבחרי אם להשיב

היום ממקומך בהווה האם את סבורה שציפיות משותפות בעברכם בתחילת הדרך, היו מונעות את תחושותייך אלו כפי שציינת?
 
שאלות טובות ששאלתי את עצמי לא מעט

בזמן האחרון. הפעם אענה - זו פעם ראשונה שאני מגיבה בפינה שלך. 1. כן, היה לנו חשוב לעשות תאום ציפיות. עשינו זאת כמה פעמים במהלך חיי הנישואין. 2. ראה תשובה 1. 3. השתנו. בהחלט השתנו כפי שאנחנו השתננו. 4. אני לא נמצאת איתו כבר 7 חודשים. כנראה שהוא את השאלה הזו שאל את עצמו לפני שאני שאלתי והגיע למסקנות שהגיע ובחר לעזוב.אחרי שעזב התחלתי לשאול את עצמי את השאלה הזו - בלשון עבר כמובן והתשובות היו מפתיעות.
 
../images/Emo204.gifתודה שאת כאן. מעריכה מאוד.

היום בדיעבד היית עושה משהו בצורה אחרת? תודה ענקית ומיוחדת שאת כאן.
 
לא, עשיתי מה שחשבתי שנכון וראוי ורצוי

אני עדיין חושבת שזה היה נכון . כנראה שלצד השני זה לא היה מספיק אבל מעולם הוא לא בא ואמר ככה שלא ידעתי.
 
../images/Emo204.gifשאת אומרת "הוא לא אמר"

זה מזכיר לי מתאמן שכאב את בגידת אשתו וסלח לה. היא טענה "להגנתה" שהיא רמזה לו אינספור פעמים בדרכים שונות והוא לא הבין שאינו מממש את הציפיות שלה בזוגיות . בתהליך האימון הוא אמר שבדיעבד אכן היו איתותים מצידה אך הוא היה שקוע בעצמו, בקריירה ולא בחר לראות.
מאחלת לך שפע כל טוב. את ראויה לטוב ביותר. (נגמר פריז? ) תודה
 
נגמר פריז. כן.

תראי אם היו סימנים לא ראיתי. אני לא יודעת מי יוצא "פחות טוב" מזה - אני שהייתי שקועה בעולם שכולו טוב ולא ראיתי מה מתרחש או הוא שאישתו לא שמה לב למה שקורה איתו....... אני לא מאשימה אותו , אני יודעת שיש לי אחריות על מה שקרה בסופו של דבר הבדל הוא שאני הייתי עושה את זה אחרת אבל הוא בחר בדרך שלו - שילך בה ויצליח בה ושיהיה לו רק טוב. אני יודעת שלי טוב.
 

סתלבט 1

New member
ענין של תקשורת ביני לבין עצמי בין

בני הזוג . מודה שבחיי הערוצים האלו היו חסומים כי היה לי נוח להישאב אל העשיה היומיומית ולא להתמודד עם השאלות האלה .אבל כפי שאתן יודעות לפעמים החיים מאלצים אותך להתמודד ואחרי X שנות נשואין בהן אנחנו גם עובדים תחת אותה קורת גג החלטנו על פרידה בדיוק כדי לענות לעצמנו על השאלות הנל
 
../images/Emo11.gif../images/Emo68.gif../images/Emo11.gif תיאום ציפיות בזוגיות

הציפיות שהיו לי בתחילה, נגוזו במשך הזמן, גם מהסיבה שהיינו עסוקים בגידול הילדים. בזוגיות האישית שלי לאחר 30 שנות נישואים, אני יכולה להגיד שכיום, אין לי שום ציפיות, הכל כפי שאני פחות או יותר בניתי לעצמי בזוגיות, יש הרבה ויתור מצד האישי לטובתי. אני רגילה לבן הזוג לטוב ולרע, עם הזמן התרגלתי להתנהגויות שונות שלו ובמקום לכעוס או להעיר, אני מתאימה את עצמי, למקום, לזמן, להתנהגות ומוצאת שזה עדיף. הכל בא ממקום של הדדיות, כי אני מקבלת ממנו הרבה פרגון וכבוד, ואת זה אני מחזירה, לכן דברים קטנוניים לא יהרסו מפעל כזה ענק שבנינו ואני רואה את מה שהקמנו כמפעל ענק שאני שמחה וגאה בו, והוא לא היה לולא עבודה משותפת של שנינו.
 
למעלה