יוצאים מאזור הנוחות
שבים לבה"ס

הדרכה הורית ודוגמה אישית

איני רואה את מטרת ההדרכה ההורית, כי שההורים יחליטו על דרך אחת. אין כל בעיה אם ההורים חלוקים בדעתם. הילד ילמד שלכל אדם יש זכות לדעתו ושאנשים שונים זה מזה. החשוב הוא שההורים יכבדו אחד את דרכו של האחר. וזה מתחבר גם לנושא של דוגמה אישית - ילד שיראה את הוריו דנים בחילוקי הדעות בצורה מכבדת ומכובדת, ילמד שזו הדרך להגיב על חילוקי דעות. הילדים לוקחים דוגמה מההורים, לעיתים זה דוגמה איך כן לעשות דברים שונים ולעיתים - להיפך. אם, באחת הקבוצות שהנחתי, סיפרה שהיא היתה בבית שלה "כמו עבד" הכל היה מוטל עליה, לכן, היא לא מבקשת מהילדים לעזור בבית. נכון שמה שקורה במקרה זה שהיא ממשיכה להיות עבד, הפעם של ילדיה ושלא לדבר על כיצד יצאו ילדיה לעולם. או הורים שגדלו בחינוך מאד נוקשה ולכן הבית שלהם מתירני מדי וגם הקיצוניות הזו אינה טובה. עוד סיפור לנושא דוגמה אישית: אם אחת בקשה ממני עזרה, היא רוצה לחנך את ילדיה לתרומה חברתית, להתנדבות, כי הם לא מוכנים לעשות משהו. שאלתי אותה מה היא עצמה עושה או עשתה בנושא. התשובה היתה "כלום, אין לי פנאי". לגבי ילדים עם לקויות ולא רק - זה נכון לגבי כל הילדים - אם נעשה דברים במקומם, אם לא ניתן להם להתמודד עם קשיים ולהצליח להתגבר עליהם - מאיפה הם ידעו איך לעשות זאת כשיצאו מתחת לסינור של אמא? כמובן שלא "נזרוק אותם למים" - נדריך, נלווה, נתמוך, נהיה אוזן קשבת בשעת הצורך.
 

dify

New member
סתם על הדרך

זה שירשור טוב לבדוק בו את התיאוריה שלי לגבי הקשר בין הכינויים לבין החתימות
 
לדעתי, תפקיד ההורים לתת לילדיהם כלים חברתיים

וזה אומר חשיפה מוקדמת לילדים אחרים,לימוד מגיל צעיר איך להתנהל מבחינה חברתית החל משיתוף משחק עם ילדים אחרים בגינה בגיל שנתיים וכלה בעזרה בשיעורי הבית לילד שהחסיר בגלל מחלה בגיל מאוחר יותר. אני חושבת שלי מאוד עזר מבחינה חברתית שבזמנים הקשים, ההורים שלי תיווכו לי מה אפשר לעשות כדי לא להרע את המצב החברתי אלא לקדם אותו למעלה, ואיך להגיב אם צוחקים או יורדים עליי-נכון זה סוג של קלשיאה לומר "תתעלמי" אבל כן,זה עוזר וזה נטמע בסוף וככה שרדתי והגעתי לתיכון והפכתי להיות יותר מקובלת בחברה ונפתחתי והתבגרתי
 
../images/Emo204.gifאכן פרפרית

נגעת בגילאים הצעירים יותר ואנו מיקדנו בגילאי בית הספר עת הם נדרשים לקחת אחריות על ההתנהגות וההתנהלות החברתית שלהם. אין ספק שמקומם של ההורים אינו נפקד בשום שלב בגידול ילדיהם כלל ועיקר. אנו מחפשים את האיזון של להציב גבולות משמעת להביא אותם למקום של לקיחת אחריות ורכישת ההשתיכות החברתית מילדות לבגרות. תודה שהארת.
 

MAm 3

New member
השנקל שלי...

אני מגדלת אותם להיות אנשים טובים! בדרך אני נמצאת שם לחבק ולתמוך כשהם מגלים שלא כולם גדלים כמוהם. שיש ילדים מכל מיני סוגים וגם כאלה שלא ראויים להיקרא חברים. ברגעים הקשים יש לי משפט מפתח - מי שלא רוצה להיות חבר שלכם
ההפסד כולו שלו! מי שקורא לעצמו חבר אבל פוגע בלי סוף
לא נחשב חבר אלא מכר/שכן/חבר לספסל הלימודים הנסיכה שלי נפגעה המון מחבורת בנות שניצלה את תמימותה, לשמחתי בזכות החיזוקים שנתתי לה במשך השנים היא גדלה להיות ילדה מדהימה מוקפת חברות. בכלל, אני מגלה שכמעט ולא נשארו אנשים שיודעים להיות חברים כמו פעם. חברים אמיתיים. לא יודעת למה ואולי זאת טעות שילדיי ישלמו עליה ביוקר בעתיד אבל אני מגדלת אותם להיות חברים טובים. משתדלת לתת בטחון שהם שווים בזכות עצמם ולא בזכות כמות החברים שלהם ושעדיף חבר אחד או שניים אמיתיים ולא 10 לא אמיתיים.
 
../images/Emo204.gifאני נזהרת בהכללות

יש אנשים טובים ויש חברים אמיתיים (ויש גם שלא נדע.........
) אכן החברה שלנו עברה תהליך לטוב ולרע וזה אחד מהביטויים של השינוי. הילדים שלנו אמורים לגדול אל המציאות הקיימת \וגם לתרום ולהשפיע הדדיות עם הסביבה הטבעית והאנושית - היא מיקומנו כאן תודה
 

MAm 3

New member
אני לא מכלילה../images/Emo13.gif

כתבתי שיש גם.... יש להם גם חברים טובים אבל גם כאלה שקוראים לעצמם חברים טובים (ואפילו הכי טובים
), אבל פשוט לא יודעים מהו המושג "חבר טוב" לא כי הם רעים... אלא כי כך גדלו בבית. אגב, בנזוגי טוען שאותם ילדים שהוריהם לא הציבו להם מעולם גבולות, אינם מוכנים לקבל את המילה "לא",דורסים את כל מה שעומד בדרכם ולא יודעים להיות חברים טובים - הם אלה שיצליחו בחיים. אני טוענת שילדינו יצליחו באותה מידה ויהיה להם ערך מוסף. מי צודק? נחיה ונראה
 

KarinDi

New member
קצת קשה לי...

לענות, בעיקר כי זה נראה לי מתיימר, לענות בלי שיש לי בכלל ילדים :), כי בתיאוריה הכל הרי יותר קל! אבל מהזווית של הצד, בלי להתייחס לעניין החינוך, אין לי ספק שיש פה עניין של אופי.... אחי ואני למשל, התחנכנו באותו המקום, עם אותם הורים (ברור שהיו הבדלים שנובעים מהמיקום במשפחה ומהזמן שעבר בינינו, אבל באופן עקרוני) ואנחנו הפכים מוחלטים מבחינה חברתית (ומעוד הרבה בחינות). אז להורים יש אחריות מאוד גדולה, זה ברור, ואת זה אני משאירה למנוסות ממני לנתח, אבל נראה לי שאיאפשר להתעלם ממרכיב האישיות... נראה לי שהחזון שלי בנתיים מצליח להתמקד רק בתחום חינוך הילדים הדמיוניים שלי...לאט לאט אולי נתקדם איתו!
 

mykal

New member
הסתכלות שלך נכונה מאוד,

מרכיב האישיות אכן נמצא שם וזו תובנה בסיסית בגישה של מה לעשות עם הילד. האם העובדה שילד איננו חברותי, נובעת מזה שאיננו זקוק להרבה חברה, ואז לא כדאי 'לחייב' אותו. או העובדה שהוא זקוק ואוהב חברה, אבל חסר הבטחון שלו, או הכלים האישיותיים שלו חסרים, וכאן תפקיד ההורה הוא להיות שם בשבילו, להצמיח אותו ממקום החסר שלו. לא להשאיר אותו לא מסופק לחיות כך את חייו.
 
../images/Emo204.gifאין ספק שהעלת נקודה משמעותית

כי כך גם שני ילדי: אופיים שונה נקודת מבטם על החיים אינה דומה ההתנהלות שלהם בחברה ובסביבה האנושית אינן זהות האמביציות בחיים, תפיסות, אינטראקציה אנושית, יחס לתא המשפחתי, סדר עדיפויות......... ושניהם גדלו באותו בית אותם הורים אותו "מסלול". כך שלא חשוב כרגע שאין לך ילדים הצגת את מקומך כילדה ונכון אמרת פרמטרים זהים, יכולים ללבוש דמות שונה, בנסיבות דומות. תודה
 
למעלה