יוצאים מאזור הנוחות
- קושי

../images/Emo204.gifיוצאים מאזור הנוחות../images/Emo204.gif - קושי

שרית חדד שרה לנו על המכשולים והקשיים בחיינו.: "....ולפעמים הזמן בוחן אותנו מניח לרגלינו מכשולים אך לנו יש את הכוחות שלנו נראה לו שאנחנו יכולים......" הדינאמיקה בחיים, מניידת אותנו בין הפסגות לבין העמקים. גורמת לנו להיות פעם למעלה ופעם למטה. אגדה עתיקה מספרת על אב שהוריש לבנו טבעת זהב פשוטה ועליה חרוט : "גם זה יעבור" בכל נסיבות חייו, כשהיה מתסכל ובלתי נסבל, כשעמד בפני קשיים גדולים, היה מביט בטבעת ונזכר ש"גם זה יעבור". כשהכול שגשג והאיר, כשהיה טוב ונפלא, גם אז תמיד זכר - ש"גם זה יעבור". נכון. כשאנו נמצאים בקושי לא קל לנו להאמין ולהבין, קשה לנו לשפוט וקשה לנו לראות ורוד. אבל לסבלנות ולעמידות יש כח, הם מפחיתים את הקשיים ומסירים את המכשולים. כשעלטה שוררת והכול חשוך אפשר לראות את זריחת הכוכבים..... חשיבה מודעת כי כל קושי מביא אחריו צמיחה וכל התנסות היא מתנה, יסייעו לנו לצאת מהר יותר מהעמק ולהישאר זמן רב יותר, בפסגה. "...... הטעויות שאתם עושים היום, בתקופה הטובה שלכם, יוצרות את התקופה הקשה שלכם מחר. הדברים החכמים שאתם עושים היום, בתקופה הקשה שלכם, יוצרים את התקופה הטובה שלכם מחר." (ספנסר) שאלו את עצמכם ושתפו במה שנכון לכם.
מהו קושי? מה ההיפך מקושי?
איך הקושי משפיע עלי?
היכן קשה לי עכשיו? מה הסיבה?
באיזה אופן הייתי רוצה להתמודד עם הקושי הזה?
מה יסייע בידי להבין שהקושי הזמני הזה יכול להיות מתנה בדרך למקום אחר?
איך אני מגיב/ה כאשר אני חווה קושי בתחומי חיי השונים?
איך משפיעה הדרך בה אני מגיב על השגת מטרותיי בתחומי חיי השונים
מי אני יכול/ה להיות על מנת שהדרך בה אני מגיב/ה תקדם את השגת מטרותיי? מאחלת לכולנו שבוע נטול קשיים. תודה
 

dify

New member
קשה את ../images/Emo3.gif

מעלה כל שבוע נושאים לא קלים... :) (גם ככה פספסתי את הנושא של שבוע שעבר, שגרם לי להרהר לא מעט :)) אז בתור התחלה, הקושי שלי עם הנושא שלך, זה שאני בעצם לא יודעת למה אנחנו מתכוונים שאנחנו אומרים קושי... ניסיתי לחשוב על דברים שגורמים לי תחושת קושי, והבנתי שאני בעיקר חושבת על סיטואציות בירוקרטיות שאני ממש ממש שונאת לעשות, שאני יראה מפניהם לפני שצריך לעשות אותם, ולוקח לי זמן להירגע מהם אחרי שהם סוף סוף נגמרו... האם זה סימן לקושי? האמת היא שאני לא בטוחה. אבל במקומות אחרים, גם אם עמוס ולחוץ, אני לרוב רואה בזה אתגר וסיפוק, בהקשר של בירוקרטיה, איכשהו, זה אף פעם לא נראה לי משהו חיובי (הנה תרגיל מחשבתי שאני צריכה לעבוד עליו
) עם קשיים שהיו ויש לי בחיים אני מתמודדת בכמה דרכים- האחד, לנסות למנוע מראש להיכנס לפינות הללו, לטפל בכמה שיותר מראש. השני, לנסות לאתגר את עצמי להתמודד עם הקושי, בכוונה. הרבה מאד שינויים בחיי חלו בעקבות התמודדויות כאלו (בעיקר קשיים ריגשיים) השלישי, לנסות להבין למה זה קושי, לנסות לשנות את תפיסתי לגבי העניין, לראות איפה אני טועה בפחד שלי. הרביעי, לנסות לפעול עם ולמרות הקושי. לא לוותר לעצמי. זה הפתרון הכי פחות טוב, מהניסיון שלי, זה לא פותר את הקושי, והנה עוד חודש אני שוב צריכה לעשות משהו שקשה לי איתו (וכבר עכשיו אני דואגת... משכנעת את עצמי שזה שום דבר ושאין לי סיבה אמיתית לדאוג, אגב, באמת אין לי סיבה אמיתית לדאוג..
), ואני לא יכולה להגיד שזה שעשיתי אותו כבר לפחות 4 פעמים לפני זה מוריד מהקושי, וכן, אני מתה שמישהו אחר יקח את זה לטיפולו
במקרה הספציפי הזה אף טכניקה לא עזרה לי (או שאולי המצב יכל להיות יותר גרוע?
) מה שיותר מעסיק אותי לפעמים, זו התהיה, איפה יש קושי שאני לא מודעת לו. לפעמים אני מנסה לבדוק עם עצמי, האם מה שמניע אותי הוא הרצון או הקושי. אני רוצה להאמין שמה שמניע אותי זה הרצון, אבל לפעמים אני מנסה להעלות שאלות קשות עם עצמי כדי לגלות שאולי אני לא מודעת. האמת, בקטע הזה, אין לי תשובות. זו שאלה שעוברת בי פעם בתקופה, מין תהליך של אישור מחדש על המקום שלי עם עצמי. לא בטוחה כמה זה יעיל
וכן, אני פה :) חזרתי :) תודה על תשומת הלב :) זה היה מחמם את הלב לגמרי :):):):)
 
../images/Emo204.gifנפלא ששבת לכאן.

אכן "יוצאים מאזור הנוחות" מרמז שאלו נושאים לא קלים ומי שחושש מפניהם ואינו מעיז לגעת איננו חסין מפניהם כלל ועיקר. את יכולה לקרא את הפינה הקודמת ולהתייחס ואני כמובן אשיב באהבה. (בשבילך עד חצי המלכות....
)
ובאשר לקושי:
ציינת שלושה אופנים בדרך להתמודד עם הקושי. האופן השני מביניהם הוא המקום האימוני שלנו. זהו סוג של ריפוי והריפוי הוא למידה.(ריפוי = למידה) לא משנה מהי סיבת הריפוי ריגשית או פיזית, ריפוי מביא לצמיחה ענקית, לגדילה. כאשר אנו ניצבים בפני קושי אנו מחדדים חושים מחפשים דרכים עוקפות נמצאים בקושי וצומחים מתוכו. הדגמת את זה נפלא הקושי שלך בחודש הבא. את למרות המוכר והידוע עדיין חשה שזה מקשה בתת המודע שלך את זוכרת שלפחות בפעם הראשונה, זה היה עלום ולא קל. תני לעצמך לצמוח מהמקום הזה קבלי את עצמך, סלחי לעצמך, על אף החשש הלא מוצדק, למידה מתנת חיים. תודה
 
עכשיו את באה לי עם הנושא הזה?????????????????

כל החיים שלי מושתתים על הנושא הזה, אבל אני כעת באמצע עבודה ולכן אענה על השאלות החכמות האלו , אבל מחר, כשלא אהיה כל כך לחוצה. אוהבת אותך !!!
 
../images/Emo204.gifלא יקרה - החיים שלך מושתתים על למידה

כל קושי הוא מקום לצמיחה
קושי מוביל אותנו לקבל עצמנו, לסלוח לעצמנו
ואלו ניכרים בצמיחה.
התבונני לאחור ותבחני את קשייך אפילו המחלה הקשה שלך היא ריפוי- היא למידה היא
צמיחה כי אם סלחת לגוף שלך קיבלת מתנת חיים תרתי משמע!! תודה
 

mykal

New member
כמה קשה לדבר על קושי?

אני חושבת שיש מדרגי קושי. ואני פשוט כדי להתגבר על קשיים, מממינת לעצמי אותם, קושי טכני, כמו בירוקרטיה, כמו עמידה בלו"ז, כמו קלקול של מכשירים שמשביתים אותי-- אני קודם כל--מוציאה אויר, ואז מחפשת דרך טכנית לפתרון. קושי של חוסר הבנה או תקשורת, פותחת את הענינים מול הדמויות הרלונטיות. יש שני קשיים--שאין לי פתרון להם, הקושי האחד הואדברים שאין לנו פתרון להם-- שאני חסרת אונים--כמו מחלות של קרובים לי, שאז יש גם קושי של עירוב רגשי חזק. וקושי של געגועים לדברים שאינם ולא ישובו עוד.
 
../images/Emo204.gifקיים קושי רגשי וקושי פיזי

יש קשיים המשנים את אורחות חיינו באופן חד ובלתי הפיך. אחרים מתמשכים והמענה עליהם נרכש.
מעברים
משברים
מערכות יחסים, יכולים להתמשך וככל שנשכיל לנהל אותם במודע תוך שימוש במונחים של רווח והפסד, כך ייטב .
תודה
 

mykal

New member
קושי רגשי ארוך טוח

הוא קשה מאוד, כי אין קביים לדאגה, והקושי היותר קשה בו--הוא לנסות להתנהל על ידו כאילו איננו. הרצון לחפש את נקודות האור הן מוכרחות לבוא מבחוץ--מה שאת קוראת מודעות. אין כאן יכולת לחשב רווח והפסד, אלא להחליט, שאת לוקחת על עצמך את האחריות להראות אור לסביבה, ולהתיר לכעצמך, לבכות עד לנחמה. פעם חשבתי שאסור, היום מצאתי שזו אופציה משחררת ומאפשרת התמודדות בהמשך.
 

daoli

New member
פה בפינלנד במקום להגיד: "יש לי קושי"

נוהגים להגיד: "יש לי אתגר", ואני החלטתי לאמץ את זה לחיים שלי. במידה וקורה משהו בחיים שאני מחליטה לחוות אותו כקושי, אני בדרך כלל יושבת עם עצמי ומנסה לברר למה קשה לי, מה חוסם אותי, למה אני חווה את התחושות שאני חווה. לפעמים אני מתחילה להריץ לעצמי בראש כל מיני תסריטים על אנשים אחרים, כדי לשים את ה"קושי" שאני חווה בפרפורציה הנכונה. למשל אם יש לי קושי של למידה למבחן, אני אחשוב על איש עיוור שצריך ללמוד לקרוא כתב ברייל, או אם יש לי קושי פיזי, אני אחשוב על מישהו חולה מאוד שעובר טיפולים קשים. ואז אני מבינה שהקושי שלי, לא כל כך קשה כמו שאני עושה ממנו. מסתבר שהכל בחיים יחסי ולנסות לחיות בצורה מאוזנת, עוזר להתמודד עם ה"קשיים" שבאים. מצחיק אותי תמיד שחברות שלי תופסות אותי כבחורה אמיצה שלא מפחדת מקשיים. בעוד שלדעתי לחתום על משכנתא והתחייבות של 25 שנה לבנקים, נראה לי הרבה יותר קשה, מלעזוב עם שתי ילדים קטנים לארץ חדשה ולהתחיל הכל מההתחלה. לעמוד ולהרצות חצי שעה מול קהל, נראה לי הרבה יותר קשה מלגור שנה בכפר נידח בתאילנד.כל אחד והקשיים שלו.
אני מסוג האנשים שמתמודדים עם קושי בהמון הומור, זה עוזר לי לקחת את כל החיים הרבה יותר בקלות ולא לרחם על עצמי. מכל אתגר צומחים, זה ברור לי ואני משתדלת בחיים שלי ללכת קדימה כל הזמן, אם כי לפעמים יש לי כל מיני עצירות של חריקת בלמים. במצבים כאלה אני נושמת, מסתכלת שוב לאן בדיוק אני רוצה להגיע ובאיזו דרך ואז ממשיכה.
 
אשרייך. רבים היו בוחרים להתנהל כמוך

אבל לא כולם במודעות גבוהה כמו שציינת כאן אכן. קושי הוא אתגר
דר' ספנסר כתב על כך ספר נפלא שציטטתי ממנו בפוסט הפתיחה לפינה הזו. הספר נקרא "פסגות ועמקים". יש בספר משפטים חכמים שפותחים לנו צוהר לחיים נכונים יותר : " השביל המוביל מן העמק לפסגה מופיע כשאתה בוחר לראות את הדברים אחרת" עמי 36 המשפט הזה נכון מאוד לחשיבה שלי. שנים לקח לי להבין שהתנהלות כזו מקצרת את הזמן בעמק ומאיצה את המעבר לפיסגה. שם אני בוחרת להיות. תודה
 

mykal

New member
שני הדברים שמנחים אותך,

הם אטרקטיביים במיוחד. גם להפוך קושי לאתגר. וגם להפוך אותו באמצעות הומור. בהומור אני אכן משתמשת. אפילו עד כדי בדיחות מאקאבריות. אבל, הרבה פעמים למרות המודעות, זה נשמע פטתי ולא במקום.
 

KarinDi

New member
איזו גישה אופטימית

וטובה לקשיים. הלוואי שהייתי מצליחה לאמץ אותה במלואה לחיים...לראות בכל קושי אתגר. כמו שכבר כתבו כאן, יש המון סוגים של קשיים....נראה לי שנכון לעכשיו אצלי הקשיים הגדולים הם מול אנשים (וזה מתקשר יותר לנושא של שבוע שעבר...) והקושי הגדול שמלווה אותי לאורך כל החיים- הקושי לבחור. מזל מאזניים שכמותי...קושי שמסב לי סבל רב, הרבה בזבוז זמן והרבה התחבטויות שלרוב לא מקדמות אותי לשומקום. עכשיו ספציפית (בשנה האחרונה) הנושא הזה בוער מתמיד...וזה קושי שאני לא מצליחה להתגבר עליו כרגע. נראה לי שהדרך שלי להתמודד עם קושי היא לעקוף אותו...לא הדרך הכי נכונה או חכמה בעולם. מתחילה לראות שיפור בתחום הזה. יש עוד הרבה מחשבות בנושא, אבל הן מדכאות אותי :) נראה לי שאלך ללמוד למבחן הקשה הבא...זה סוג קושי שאני מתמודדת איתו היטב ובפרופורציה...וככה בורחת מהדברים שקשים לי באמת :) שוב תודה יקרה. נהניתי והשכלתי כתמיד.
 
../images/Emo204.gifואני שואלת

עד כמה נכון לך להיות "באזור הנוחות"? לעקוף את הבעיה. לא להתמודד עימה. (תאזיני לשיר שצרפתי כאן..... הוא לא צורף סתם.) אני לא אומרת שזה לא דורש עבודה. ואם הייתי במקום הזה כמה שנים קודם, אולי הייתי פורשת אחרי 20 שנה ולא אחרי 25 אבל אני לא מצטערת על השליחות שסיימתי.
שלש השאלות האחרונות בפוסט שלי, אמורות למקד אותך בתהליך. את מעידה על חוסר יכולת להתגבר. על בריחה לשומקום. ובכן ככל שתחזרי שוב ושוב על אותה התנהלות לא יחול שינוי. אנשים חוזרים על מעשים וסבורים שהתוצאה תשתנה, והרי זה בלתי אפשרי. אם נשים את אותם החומרים, תמיד תצא אותה עוגה........ אם נפחית חומר אחד או נחליף שוקולד בקוקוס, כבר יצרנו מוגמר אחר. מוגמר חדש שפורץ את המעגל יכל להופכו לתהליך ספיראלי. תהליך ספיראלי ולא רק באימון הוא תהליך מעצים. כדאי לך לנסות בהצלחה
תודה
 

KarinDi

New member
בהחלט לא קל

דימוי העוגה שלך מצא חן בעיני :) אני חושבת שלפעמים אנחנו צריכים שהקושי יגיע לרמות גבוהות כדי להצליח לפרוץ את המעגל. כרגע ספציפית, בשלב בו אני נמצאת, בקושי הספציפי עליו אני חושבת כשאני כותבת, עוד לא מצאתי את הדרך לעשות זאת. יכול להיות שזה משהו שדורש תהליך רציני יותר. יכול להיות בהחלט שבהמשך התהליך פגישות אינטרנטיות כבר לא יספיקו לי וניפגש :)
 
../images/Emo204.gifעוגת שוקולד......

אני לא חושבת שרק ברמות גבוהות של קושי ניתן לפרוץ את המעגל. אפשר להתמודד עם קשיים בכמה מישורים הבסיסי הוא המודעות. אם נתייחס לקושי כאל הזמנות כל נקודת המבט תשתנה.
כאשר נקלעים למערבולת בזמן שחיה בים ומאבדים עשתונות. - עלולים לטבוע. כאשר בוחרים את כיוון הצלילה לעומק ואז פונים החוצה - מנצחים את המערבולת וניצלים.
כאשר למדתי להפוך את הקשיים הגדולים לנקודות צמיחה הגיעו התוצאות. אני לא סופר וומן וזה לא היה קל או חף דמעות ומכאובים. אבל ברגע שתעלתי את המחשבות למקום אחר השקעתי עבודה והתמדתי בה, הגיעו התוצאות. זה לא לקח יום ובטח לא יומיים הייתי חסרת סבלנות ובקשתי תשובות
אבל היקום לא מוכתב לדרישות שלי , יש לו את הקצב שלו, המינון שלו. הרווח היה שלי. עשי עבודה עם עצמך
הביטי בקושי קבלי אותו באהבה
אשמח לעזור! תודה
 

ויקי65

New member
כבד לי

מהו קושי? מה ההיפך מקושי? קושי בעיני הוא אתגר. בסדנה שאני מעבירה יש נושא שנקרא קושי או אתגר בניהול הבית. לא אכנס לתוכן אך מה שעומד מאחורי הכותרת אומר הכל. חלק מהאתגר הוא להבין את סוגו לחוות את המקום הזה להיות מסוגל להכיל אותו. איך הקושי משפיע עלי? מודה לא תמיד מציחה להתגבר ולא תמיד מצליחה לראות את מה שעומד לנגד עיני. לפעמים, אני צריכה להסיט את עיני ומחשבותיי כדי להתמודד עם ההשפעה של הקושי. ואז הדברים מקבלים פרופורצייה מישנית, שמעניקה לי כלים חדשים להתמודד. אם זה לא עבד אני חוזרת על הפעולה עד שהצלחתי או לא, לבדוק את האופציות ולהתמודד. היכן קשה לי עכשיו? מה הסיבה? קשה לי עכשיו אני בתהליך למידה להגיד מה אני רוצה, הסיבה? היסטורית באיזה אופן הייתי רוצה להתמודד עם הקושי הזה? לא יודעת אם הייתי רוצה להתמודד עם הקושי היית מעדיפה בצורה ילדותית לסלק אותו כאמור אני לומדת שלב א' להכיל אותו. מה יסייע בידי להבין שהקושי הזמני הזה יכול להיות מתנה בדרך למקום אחר? יכול להיות אני עוד לא שם איך אני מגיב/ה כאשר אני חווה קושי בתחומי חיי השונים? מי לא עבר קושי אחד או שניים התמודדתי עם סרטן התמודדתי עם בחירות קשות. אני מגיבה עם הכאב שזה גובה, ולקח שזה מביא איתו. אך בצורה שמעשירה את ארגז הכלים שלי בחיים. להתמודדדות במצבים אחרים בחיים. איך משפיעה הדרך בה אני מגיב על השגת מטרותיי בתחומי חיי השונים. המטרות בחיי דיי טוריות ושכאלו אני נושמת עמוק ועושה סבלנות. החשיבה שלי הרבה יותר מקבילה כלומר עושה דבר אחד בינתיים עושה עוד כמה ויחד מגיעה לקו הסיום המטרות שלי בחיים לפחות הגדולות הינן טוריות ושכאלה אני מסיימת את מטרת הבסיס ועוברת לשלב ב' וכן הלאה. מי אני יכול/ה להיות על מנת שהדרך בה אני מגיב/ה תקדם את השגת מטרותיי? אני, אולי זה מעט, אבל זה כל מה שיש לי .
 
../images/Emo204.gifדווקא מהמקום של מי שמכירה אותך

שיודעת מי ניצבת מאחרי המילים אני יכולה להעיד שהקושי בחייך אינו קיר ובטח שאינו חומה.
הדימוי הנכון יותר הוא מפל או אשד (מים) דרכו את שוחה או זורמת.
ויקי עמדת מול אתגרים שלא מבחירה, הצבת יעדים, קטפת השגים והשגת מטרות, כל אלו מרות ועל אף קשיים. את שרואה את הקושי ממקום
מצמיח. אינך נאטמת לו אלא מתעלת אותו למקומות חדשים.
ויש כל כך הרבה נושאים בקשת רחבה של תחומי חיים שההומור והיצירתיות הם מנת חלקך בכל שקשור לקושי שאני לומדת ממך.
תודה
 

ויקי65

New member
../images/Emo9.gif משתדלת ותודה על היותך חברה

ממקום של פירגון אין עלייך תמיד באה ממקום של מילה טובה.
 
למעלה