יוצאים מאזור הנוחות
- כעס.

../images/Emo204.gifזה אישי ותלוי נסיבות

אנשים בוחרים להיפגע.! אני למדתי לא להיפגע מאנשים שאינם קרובים לי אני אומרת שזה שלהם וכך מתנהלת ומתעלמת. התעלמות היא סוג של כח והוא עושה את שלו. כאשר אנו נפגעים אנו מתוסכלים כואבים עצובים מסתגרים שמת לב לשרטוט? כל אלו גורמים לנו לכעוס. תודה.
 

מאקי

New member
תפו.. יש גורם ויש תוצה... אפשט ואשמח אם תעני

מישהו קרוב אליך נתן לך אגרוף.... אמיתי או נפשי... זה בחירה? הרי הפגיעה הינה אובייס. סטירה זה סטירה למשל.. האם גם אז.. זה בחירה וכו? התגובה ? אני בכוונה מקצינה.. כי את .. הבחירה שלא.. וכו ..זה מובן...מוכר.. רק שמעניין אותי לשמוע אותך
 

מאקי

New member
הרצון הענקי... למצוא דרך להתגונן מפגיעה

כלומר... אני לא יכולה למנוע ממשהו אחר להיות "רע" אלי להנסות להכאיב או להרע אבל חוץ מהדחקה או מנגנוני ויסות כעס את אומרת שיש דרך של לבחור שלא לכעוס? לחשוב שאם שברו לי יד למשל אז היא לא שבורה? לא כואב לי? ואני לא כועסת? בכוונה בחרתי ביד שבורה.. ולא באגו.. כי זה ניתן "לכימות" שמרבית האנשים יוכלו להזדהות. באמת אשמח לשמוע את הצעתך..
 
אבל עם אותו אחד/ ת

שלא רק שזו הנאה שלו להרוס כל חלקה טובה, או לשרוף כל גשר שנבנה שלב שלב אלא פוגע בנו דרך האנשים היקרים והאהובים
 
היתרון הנפלא של המאמן

שהוא לא מייעץ הוא מוביל מנחה משקף אל לו להיות ביקורתי וגם לא שיפוטי לכן התשובה שלי אינה רלוונטית.
 
אין פה בדבריי בכוונה לקבל יעוץ

רק העלתי סוגיה לגבי כעס ותחושות ולא מעבר לכך אני מייעצת לעצמי כי מה שאדם חווה שבעקבותיו נוצר הכעס איש לא יוכל לתקן או להעלים ולבוא ולומר שלא מומלץ לכעוס כעס הוא חלק מהרגשות שקיימים בנו ואי אפשר להתעלם
 

KarinDi

New member
אבל...

יש לנו יכולת לבחור את הדברים שגורמים לנו לכעוס. משפט שאני מאוד אוהבת אומר "בחר את המלחמות שלך". זה קורה לכולנו- דברים שבעבר היו מרתיחים אותנו היום בכלל לא מזיזים וההפך. מסכימה איתך לחלוטין שכעס הוא חלק מהרגשות שלנו ולא נכון להתעלם ממנו...רק לתעל אותו למקומות הנכונים :) (לא שאני עומדת במה שאני כותבת פה. אבל אני מנסה...)
 
קרין יקירתי

יש שיר שאני אישית מתחברת אליו של מרגול צנעני "אלוהים שמור אותי מאוהביי ומשונאיי אשמר בעצמי" הדברים לא נכתבו סתאם הלוואי והיה אפשר להרחיב יותר, אבל עדיף ורצוי שלא רק העלתי את הסוגיה מי שיטפל היושב במרומים כי מבחינתי הוא היחידי שאני סומכת ולא יבגוד באמון שלי אליו
 
../images/Emo45.gif נושא מעניין מאוד../images/Emo45.gif

אני בוחרת להתייחס דווקא מפאן של דוגמא אישית. יצרתי קשר עם מישהי דרך אחד הפורומים , בתקופת השיא של הקשר שבא לידי ביטוי במיילים בעיקר , עזרנו, תמכנו, עודדנו, שמחנו אחת בשביל השנייה. באיזה שהוא שלב הקשר הפסיק לצמוח ולהתפתח -דבר שיכול לעניות דעתי לקרות בכל סוג של חברות, כל אחת מאיתנו פנתה לדרכה והקשר נותק. אני מבחינתי כיבדתי את ניתוק הקשר שהתבקש משני הצדדים. ולפתע אחרי תקופה ארוכה של חוסר קשר אני מקבלת מייל תוקפני, שכולל האשמות שווא, עד כדי קללות מאותה אישה. אני בחרתי בשלב ראשון לא להתייחס למייל - הרגשתי מבין השורות את התסכול והקנאה של הבחורה בי ולכן בחרתי בשלב ראשון לא להגיב - אפרופו השאלה שלך מה את/ה חש/ה כלפי אנשים כעסנים? בשלב שני כשאותה בחורה החליטה שהיא לא מסתפקת רק בשליחת המייל אלא הוסיפה ושלחה לי מסר - החלטתי להציב לה "מראה" קטעים מהמייל העלתי באחד הפורומים שהיא לקחה חלק בהם, כמובן מבלי לחשוף שזו היא.... אנשים הגיבו לקטעים כמובן בצורה כזו שגינו אותה על צורת הכתיבה שלה. ומדוע נהגתי כך? כדי שתראה שגם כשאדם כועס ולא משנה מה הסיבה הוא חייב לדעת לשלוט בעצמו ובדרך התנהגותו. לא רציתי לרדת לרמה הזו של לענות לה ובחרתי שאחרות יכתבו מה דעתן על צורת הכתיבה שלה במייל. אפרופו מה אתה חש כלפי אנשים כעסנים? ואיך את/ה מגיב? אשמח לשמוע מה דעתך על דרך ההתנהלות שלי במקרה הספציפי הזה?
 

mykal

New member
אני מזדהה מאוד עם האמירה

הזו שלך, ובכל זאת יש האימון גם מקום להכונה, גם בשיקוף יש בחירה מה לשקף יותר, באיזה אופן משקפים ענין מודגש יותר בסיפור, החוסר שפיטה איננו אמור להשאיר את המאמן מחוץ לסיפור. ומותר למתתאמן לשאול, למשל: איך את היית פועלת/מגיבה/עונה, יכול להיות שלא אבחר בדרך הזו אבל עיצה כן יכולה לבוא. או שאני טועה?
 
מסכימה איתך בהחלט -חייב להיות

מקום להכוון מצד המאמן. אם אין הכוון איך יכולה להיות צמיחה? גם פסיכולוג שהטיפול שלו מעמיק יותר מטיפול של מאמן נותן הכוון אולי לא בצורה ישירה אבל דרך שאלות שנשאלות . ולטעמי גם המאמן צריך לשאול את השאלות הנכונות כדי להביא את המתאמן לחשיבה מסויימת שונה אולי מהחשיבה שבה מקובע המתאמן.
 
../images/Emo204.gifובדיוק מאותו מקום

מותר למאמן שלא להביע דיעה. תהליך אימוני הוא תהליך שיויוני ומכן יתרונו ע"פ טיפול או יעוץ. תודה.
 

mykal

New member
אז מאמן הוא חבר?

מאמן, הוא רכש את תפקידו כמקצוע, הוא רואה מה שהמתאמן לא יכול. הוא נותן לו כח להעצים, להחליט, לחשוב אחרת, לעשות שינוי, היתרון שלו שאינו מעורב רגשית בסיפור עצמו, אבל הוא כן נמצא שם בשביל הפרטנר לליווי.
 
למעלה