יוצאים מאזור הנוחות
הפינה השבועית

../images/Emo204.gifיוצאים מאזור הנוחות../images/Emo204.gif הפינה השבועית

ברוכים השבים לפינת האימונים השבועית שלנו
הדיון יסב היום סביב תודעת ההשפעה שלנו על נתיב חיינו. עד כמה אנו מנתבים או מנותבים במסלול הבחירות האישי. בחרתי לפתוח את הפינה בחלקי ציטוט שכתבה ברכה קורצ'ר. החיים שלנו דומים לרכיבה על אופניים. בואו נבחן מה אפשר ללמוד מהדמיון בין השניים, ובעיקר איך להנות מהנסיעה. 1. ברכיבה חייבים למצוא איזון. אם נשענים יותר מדי לצד אחד, נופלים. אדם צריך למצוא את שביל הזהב לא לנטות לקיצוניות זו או אחרת. לכן, חשוב תמיד לשים לב לאיזה צד נשענים. 2. גם אם נופלים - יש לקום ולנסות שוב! זו לא הנפילה שקובעת מה ערכנו, אלא האם אנחנו קמים על רגלינו. 3. בהתחלה נופלים הרבה, אבל כשצוברים ניסיון אפשר להגיע ממש רחוק! החיים הם סידרה של למידה מטעויות. כך אנו לומדים וכך אנו צומחים ומתפתחים בכל תחומי החיים. 4. אם מסתכלים למטה על האדמה, במקום להסתכל ישר קדימה, מאבדים שיווי משקל ונופלים. ולכן הרימו את המבט והביטו אל מחוץ לעצמכם. התחברו לעולם שסביבכם. רק אז תוכלו לפרוח. 5. כשיש עיקול בדרך, צריך לזרום אתו, להתכופף מעט לכיוונו! אסור להילחם בו ולהישען לצד השני, כי אז אפשר ליפול. גם החיים לפעמים מעמידים בפנינו דרכים פתלתלות וכדי שלא ניפול, עלינו לזרום גם עם הכאב והקושי. 6. יש אנשים שרוכבים על אופניים רק בשביל הכיף. אבל האופניים עוזרים לנו להגיע למחוז חפצנו. החיים הם האמצעי - לא המטרה הסופית. אנו אמורים להגיע למקום כלשהו בחיינו. לצמוח מבחינה פנימית. היו ברורים לגבי היעד שלכם ואם תדעו להשתמש בכלים שברשותכם, תוכלו להגיע רחוק! 7. האופניים לא זזים מעצמם. האופניים וגם החיים זקוקים לבני אדם שיפעילו אותם. בלי אדם מאחורי ההגה, שמכוון ומקבל החלטות הגיוניות ושכליות, אי אפשר להגיע לשום מקום!
זכרו: הדבר החשוב מכל הוא להנות מהנסיעה ולהגיע למחוז חפצנו! *** הדיון:
בשלב הראשון עלינו להכיר בעובדה
שאנו הגורם המרכזי המשפיע על חיינו.
אנו יכולים ליצור, לחולל מפנה ולעצב אותם כראות עינינו. למרות שנסיבות- יש תמיד. השאלה היא איך אנו מגיבים/מתייחסים לאותן נסיבות (כמה אנו נותנים להן להוביל אותנו) באמצעות ההשפעה שלנו ובכך יוצרים את חיינו.
חשבו ושתפו במה שנכון לכם. 1.
האם יש תחומים בחייכם שבהם הנסיבות הן הגורם המרכזי המשפיע על חייכם? משמע אני נותן לנסיבות להוביל אותי ולהשפיע על בחירותי 2.
האם יש תחומים בחיי שבהם אני הוא זה שמשפיע/ה יותר מאשר בתחומים אחרים? 3.
מה מאפשר לי להיות משפיע/ה בתחומים אלה יותר מאשר בתחום אחר?
והכי חשוב.
מי אהיה אם אתפוס את עצמי כגורם המשפיע/ה על התוצאות אותן אני מפיק/ה בחיי? או במילים אחרות איזה דימוי יהיה לי בעיני עצמי?
וגם אם זה לא קל.. זה חשוב
תודה
תפו.
 

perlapearls

New member
רק אני אחראית למה שקורה לי. נ ק ו ד ה

מליון תירוצים למה לא...אזור הנוחות הוא בדיוק המקום בו אני מרגישה הכי נוח אבל אם לא אצא משם מהר, הוא יהפוך להיות הקבר שלי... עובדת על זה עכשיו ועדיין לא עושה הרבה. תודה, נושא מאוד רלונטי
 
בבקשה ../images/Emo204.gif הרי קבלת אתגר

שלחתי אותך להוציא הודעה! לברר תאריכים עלויות מקום!!! זה ממש קרוב, שבוע הספר מתחיל ברביעי הבא. יצאת מאזור הנוחות? נעלת את נעלי ההתעמלות? נכנסת למגרש? בהצלחה
 

perlapearls

New member
אימא'לה את יותר מפחידה מהמורה שלי בכיתה א'

פעם היא כמעט תלשה לי אוזן :) לא מצחיק...באמת, מי שלא מאמין, יש עדיין הוכחות...
 
יקרה שלי אנשים יבהלו ממני

לא כולם יודעים שהתלוצצנו כרגע בפייסבוק..... הנה כנסי לכאן http://www.duchanim.co.il/duchanim/דוכני-תכשיטים/ בבקשה תתחילי ל"עבוד" ולהשפיע על מהלך חייך במקום להיות מוכתבת ומושפעת מהנסיבות . וזכרי שקודם שוחחנו בפייסבוק זה בטון אחר........
תודה
 

perlapearls

New member
חס ושלום...את מדהימה ריקי, ומי שלא מבין צחוק

חבל עליו :) תודה מתוקה שלי אני פשוט מקנאה מאנשים שמבינים יותר ממני משהו ...ועוד באינטרנט...אני ממש לא טובה בזה. אבל מי אמר שאני מושלמת? לכל מי שחשב אחרת...אין על ריקי להוציא אותנו מאזור הנוחות...מומלצת בחום רב :)
 
באותה כתובת כבר 26 שנה../images/Emo8.gif

אלא שלקח לי זמן לפגוש את האנשים הנכונים לי טעיתי בדרך והיום אני במקום חדש. גם הודות לך לאריאלה ולעוד נפלאים סביבי או שחולקיםאיתי את המקום הזה.
 

perlapearls

New member
אני עברתי בחיי כבר 15 דירות נראה לי או יותר

ועדיין מתפעמת כל פעם מחדש להכיר אנשים כמוך, כמו אריאלה ועוד נפלאים סביבי שחולקים את המקום הזה
 

perlapearls

New member
תפו אין איןןןןןןןןן את תהיי גאה בעצמך ובעצמי

חפשי אותי באתר "דוכנים"
 
נושא מעניין ואענה לו בהרחבה בהמשך

אני רוצה לתת כאן תשובות מושקעות וכעת עם הלחץ שלי זה לא ילך... נושא חשוב מדי. אז אני עוד אחזור.....
 

dify

New member
נושא הקרוב לליבי ../images/Emo6.gif

אני כל-כך דוגלת ברעיון שהאדם צריך לקחת אחריות על חייו ולנתב אותם, חבל"ז (ניתן לראות את זה גם בחתימה שלי
) אצלי זה לגמרי בא בשלבים- בשלב הבסיסי, אני כל הזמן בחשיבה, מה מתאים לי? מה אני רוצה באמת? האם מה שאני חושבת שנכון בחיים, בהכרח נכון גם לי? בשלב השני אני בודקת אופציות, מגששת בקטן, שומעת דברים, אוספת חלקיקי מידע, מתרשמת, לא נסגרת לשום אופציה, מתגלגלת לכל מיני רעיונות, מקשיבה. בשלב השלישי מגששת בגדול- בודקת אופציות, מתנסה, מבררת פרטים מעשיים לגבי הצד האופרטיבי תוך כדי עושה שיקולי עלות מול תועלת, אילו עוד גורמים צריך לקחת בחשבון, על מי זה ישפיע חוץ ממני? איך זה ישפיע לטווח הרחוק מאד? ועוד ועוד ועוד, המוח שלי כל הזמן בפעולה ואז, כשהכל מבושל טוב טוב, פתאום "בום", דברים קורים... וכשהם קורים, אני יודעת שאני לגמרי שלמה עם ההחלטה ושעשיתי את ההחלטה הטובה ביותר עבורי. והרבה מאד מההחלטות שלי הן לא קונבנציונאליות, ולדעתי זה בדיוק בגלל התהליך הזה, שבמהלכו אני מגלה לא פעם, שהקונבנציונאלי לא בהכרח מתאים לי (שלא להגיד שהרבה פעמים אני תכלס מוצאת את הקונבציונאלי כאופציה הכי פחות טובה). אז אין מקום שבו הנסיבות מובילות אותי. הנסיבות עיצבו את תפיסת העולם שלי, זה כן. אבל הידיעה שאני עשיתי את ההחלטות שלי נותנת לי תחושה של עצמאות, של שליטה בחיי, ידיעה מלאה שאני יכולה לסמוך על עצמי שאוכל לצאת מרוב המצבים, או לפחות להפיק מהם את המקסימום לטובת חיי. נ.ב. הערה כללית שלא קשורה לנושא אלא לאופן. לפעמים השימוש במטאפורה חוטא לעיקר. כלומר, באופן טיבעי, שום נושא בעולם, לא זהה גמרי על כל הפונקציות שבו, למטאפורה מעולם אחר. הרבה פעמים אני שמה לב, שכשעוברים להשתמש במטאפורה, המטאפורה משתלטת על הנושא, ומיחסים לעולם התוכן את התכונות של המטאפורה... כשבעצם מי בכלל אמר שיש זהות מלאה בין השניים? זה ששני דברים דומים באספקט מסוים לא אומר שבשאר הדברים יש איזשהו קשר בינהם..
 
../images/Emo204.gifdify

תודה שהגבת ותודה על הערתך
אני מניחה ששמת לב שלא היתה במטאפורה הכללה שכן הבאתי קטע מתוך מאמר. בקשתי להביא את הקורא לנקודת חשיבה טרם נחשף לדיון לפי תגובתך המפורטת, המעמיקה והמעניינת יכולתי להבין שאכן לא ראית את המהקבלה בהכללה. תודה.
 

12114

New member
נושא ארוך מורכב ומעניין../images/Emo13.gif

אני מאלה שמנהלים את חייהם ולא מתנהלים ע"פ הנסיות, ובכל זאת יש נושאים בהם אני ממרגישה פחות טובה או פחות מוערכת, שם יש מעידות. ובכלל, מאחר ועבדתי על עצמי המון בעשר שנים האחרונות ע"י כתיבה > הסקנת מסקנות > שיפור חשבתי להעלות פוסטים שינחו גם אנשים אחרים המחפשים את דרכם ולא מצאו עדיין איזון, אבל לא הייתי בטוחה שזה יהיה מעניין עבור אחרים. מה דעתכם? אני יותר משפיעה בתחומים בהם אני יכולה לפעול ללא פחד וללא בושה (בתוך הקן המשפחתי למשל) ואילו כשאני צריכה לעשות דברים שפחות נעימים לי ולצאת מאזור הנוחות זה לוקח יותר מאמץ, אבל אני לא מוותרת, משכנעת את עצמי שלא יקרה שום אסון ובכל מקרה זה יגרום לשינוי כלשהו, ושינוי עדיף על קפאון. אני חושבת שאנשים בעלי פתיחות ותקשורת טובה יכולים להשפיע טוב יותר, כי הכל בסופו של דבר קשור באנשים, ככל שנשפר את המיומנויות שלנו בתחום הזה כן נקל על עצמנו במשימה. אני באופן אישי יותר טיפוס של ידען וחוקר (טיפוס מס' 5 נדמה לי באניגרם) ובמישור הזה אני זוכה ליותר השפעה. במישור החברתי הייתי מעדיפה להתבודד ולעשות דברים עם עצמי (או תוך התכתבות עם אחרים ולא פנים אל פנים) ולכן התחום הזה מכשיל אותי הרבה פעמים, אבל זה כבר עניין של אופי, ואני לא מאמינה שצריך לשנות כל דבר ודבר בעצמנו, צריך גם להמשיך להיות מי שאנחנו אם זה עושה לנו טוב. ובהמשך ליפור על האופניים נדמה לי שחוץ מהנסיעה צריך גם לפעמים לעצור בצד, לנוח, לנשום, להביט סביב ולהינות ממה שיש לפני שממשיכים לכבוש יעדים.
 
תודה. אהבתי את החשיבה.

אם תקראי שוב גם הכותבת הציעה להביט סביב, להנות מהנסיעה. ולראייתי נכונים דברייך. ככל שנרוץ לקצור יעדים על גבי יעדים, הרי שלא נשכיל להינות מהם נחפש את היעד הבא נפסח על ההנאות שבדרך ונפספס את ההנאה. תודה.
 

mykal

New member
קצת מורכב הנושא הזה,

כי יש נושאים שלא תלויים בנו, והם מה שהעולם אומר--גורל, או כח עליון, או.... אז באותו הרגע אין לנו פנאי--זמן ממש וכח לחשוב כיצד נוביל את המהלך. כן, כשמתישבים לרגע, ולא דוהרים על האופניים--אזי יש אפשרות להחליט, מה תפקידי בכח, מה נכון לי, או מתאים לי, ולא תמיד אפשר, כי יש עוד גורמים מעורבים, וזמני הנוחות שלנו אמורים להתאים. וגם ההגיון שלנו אמור להתאים. אז ההתמודדויות --ואני נמצאת כרגע בשתיים כאלה. אז יש לי בעיה אמיתית של רכיבה רגועה, מרגישה שרוכב עלי ענן גדול של דאגה.
 
../images/Emo204.gifנושאים שלא תלויים בנו

שמחה שהגעת שוב. מנסה למקד ברשותיך אכן יש נושאים שאינם תלויים בנו אבל גם בנושאים אלו יש לתת לנסיבות יכולת השפעה יחסית ולא למהר "להרים ידיים". במקרים כאלו מתאים לי למשל ל"הפעיל" אינטואיציה ולבחור דרכה. ציינת בתגובת סוג של ענן האם ברור לך חד משמעית מהו
ענן הדאגה?
מה מקורו?
מה הוא חופן בחובו?
מה יפוגג אותו במידת מה?
היש ערפל שאת צריכה לפזר בטרם תקבלי מענה? כאשר תתני מענה "לרעשים האלו" יש סבירות שתגלי שהענן שלך הרבה יותר קטן ממה שיחסת לו קודם לכן תגלי אול, שזה ענן שאינו רווי דיו בכדי להמטיר גשם
ורוח
מכיוון הים תסיט אותו מעלייך
ותאפשר לשמש
לצאת שוב מבין העננים
מוכנה לנסות להשיב בינך לבין עצמך על השאלות האלו? תודה.
 
למעלה