הגבלת מהירות במשאיות קלות

הגבלת מהירות במשאיות קלות

חברת איסוזו החלה בשיווק המשאית הקלה שלה - הסומו - כאשר היא מוגבלת ל- 90 קמ"ש. ההגבלה באה בעקבות רצון של מנהלים להגביל את נהגיהם במהירות וכמובן לחסוך בסולר. לדעתי היוזמה מבורכת וצריכה להכנס לחוק. הגבלה של מסחריות/משאיות ממשקל 4 טון תחסוך בסולר, תמנע זיהום אויר ותגרום לנהיגה זהירה יותר. מה דעתכם ?
 

shuku999

New member
כל הכבוד ליבואני איסוז

המשאית הזו היא פשוט מטוס ונוסעת 120 קמ"ש בלי מאמץ בכלל ולכן הרבה נהגים נוסעים בה כמו מטורפים. לדעתי גם בלי חוק צריך לברך כל יבואן שיגביל את המהירות ולעודד קניית משאיות רק ממנו.
 

arica1

New member
רבותי הכל מתחיל בתרבות נהיגה.

לצערי לצערנו תרבות הנהיגה בארץ היא מן הגרועות בעולם. לדעתי הכל מתחיל בכבוד הדדי. עם קצת יותר כבוד של אדם לחברו, נוכל להוריד את רמת תאונת הדרכים בארץ באחוזים גבוהים. בואו נתחיל כל אחד עם עצמו, יותר רוגע, יותר הבנה, יותר נדיבות כולנו נרוויח. לעתיד טוב יותר, בעולם נקי יותר. אריק.
 
אני לא בטוח שמדובר רק בתרבות נהיגה

קודם כל התשתית בארץ גרועה מאוד. כל תאונה של משאית נגמרת בתוצאות קטלניות בלי קשר למהירות. דבר שני, יש את עניין המנהלים, שרבים מהם לא מתחשבים בנהגים. לא מקפידים על מנוחת נהגים ומטזזים אותם מלקוח ללקוח עם סטופר בלתי אפשרי. בעקבות כך, נהג שחשוב לו לפרנס משפחה, עובר על חוקי תנועה ושעות נהיגה ומסכן את עצמו ואחרים. הכל בשם הרווח והחסכון...
 

arica1

New member
צודק במאה אחוז

לא אמרת שום דבר מעבר למה שאני אמרתי רק שאתה נגעת בפרטים שקשורים לתרבות הנהיגה:) נכון עיניין של המנהלים, הרי כל תרבות הנהיגה הנכונה עם כל הפרמטרים שלה מתחילים מאותם מנהלים ובנוגע לזה שנהג צריך לפרנס משפחה, זה גם עיניין של תרבות נהיגה או תרבות עבודה. אם הנהג יבין ויוסבר לו עד כמה חשובה העבודה שלו ועד כמה חשובה הבטיחות של הנהיגה שלו לפרנסה שלו, תאמין לי שהוא יתנהג אחרת.תמיד בכל תחום בעולם, התרבות הנכונה באה מלמעלה ומונחת לשכבות התחתונות. אז למעשה שנינו מדברים על אותו דבר.
 

שי ז.

New member
אני נגד

כשאני בוחר נהג למשאית שלי אני בוחר אדם מספיק אחראי כדי לנהוג כמו בן אדם. תחשוב על ההגבלה ומה היא עושה בעקיפה למשל כשהנהג הנעקף מחליט להאיץ פתאום כי לא בכבוד שלו שמשאית תעקוף אותו. לגבי צריכת דלק,לחץ אויר נכון בצמיגים ונהיגה נורמלית יותר שובים מנביעה יותר איטית. ד"א את ההגבלה הזו יכולת לקבל גם בדגמים הקודמים.
 

GreaseDonkey

New member
Vגבלת מהירות הוא עניין פשוט ביותר

והוא אחד האלמנטים שניתן לתפור בעת הזמנת משאית או מסחרית "קסטום מייד" לדרישות הלקוח. הפעולה היא פשוטה ומבוצעת אצל יצרן המשאית בעת תכנות מחשב ההזרקה. ישנם מספר ציי רכב בארץ שמחזיקים הרבה משאיות בקשו במעמד ההזמנה של משאיות לקבל הגבלת מהירות, שהיא לרוב באיזור ה 90 קמ"ש. התופעה מדבקת כי נראה שצמצום קנסות על מהירות תצרוכת דלק ובלאי הוכיחו חיסכון ניכר.
 
סקירה קטנה מהמשאית שלי

הייתי במוסך והבוחן חיבר את המשאית למחשב. מה שנחמד זה שהחיבור אלחוטי ! המשאית ברחבת הטיפולים והוא שולט כמעט בכל דבר אפשרי דרך המחשב במשרד: ניהול מנוע, כריות אויר, התראת טיפולים, אבחון תקלות ועוד. קיבלתי הסבר קצרצר, איך דרך המחשב מגבילים את מהירות המשאית, והוא יכול להגביל אותה לכל מהירות שהוא רוצה (88 קמ"ש לפי הוראות היצרן). דבר משעשע ביותר :)
 

GreaseDonkey

New member
תזהר שמחשב לא יתחיל לקלוט שיחות של דיבורית

אלחוטית BT שמשדר ליד. (-:
 

Eran De Niro

New member
אז ככה ...

אני חושב שזה רעיון מצויין , האיסוזו סומו וחברותיה כמו הקאנטר והניסאן הם אשליה אופטית של רכב מסחרי קל אבל הן משאיות , המון תאונות של אי אפשרות לעצור במקום ולמי שנהג עליהן יודע שעל הקלות אין להן מערכת אוויר אלא מערכת בלמים רגילה שעובדת על לחץ שמן וזהו אני הייתי ממליץ להגביל ל90 כמו בשאר המשאיות החדשות ... מברך על היוזמה ...
 
למעלה