מוטי שמש מתארח בפורום

moti80

New member
קצת על יופי

תגובתך היא טעות מאוד נפוצה לצערי. תביני "מתאימה לזה" או "נראית כמו דוגמנית" זה משהו שקיים אך ורק בעולם האופנה. שם, דוגמנית צריכה לענות על תנאי מראה ספציפיים כדי שתתאים לעיצובי הבגדים. בעולם האמנות כללי המשחק והגדרת היופי שונים לגמרי. שכן, הדבר היחיד שמעניין אומן היא יצירתו - אם לשם היצירה אני זקוק לאישה שמנה מאוד, אז זה לא משנה בכלל מה מוגדר כיפה או לא.. אפילו שבימינו שמנה זה לא יפה. וכאן החשיבות - היופי הוא בעיניי המתבונן. כשאני מסתכל על בחורה, החיוך החינני שלה או השובביות שהיא מביעה שובים את מבטי ולכן אני פונה אליה. הנתונים הגופניים פחות חשובים לי שכן אני יכול למצוא בהמון בחורות את היופי שבהן. בזה אני עוסק וזה מה שאני מחפש - להראות באומנות שלי מה היא אישה עבורי. כיום מתוך חיפוש מעט מעמיק יותר, אני עובר עם כל מודל תהליך של היכרות. זו סוג של היכרות אינטנסיבית, ראיון מהיר על מהותה של גברת. החיפוש אחרי האופי מאחרי היופי, או אחרת, היופי של האופי מאוד מעסיק אותי. אני מצרף מאמר קטן שכתבתי בנושא של יופי, מי שמעוניין להשקיע את הזמן ולהגיב - אני אשמח כמובן.
 

infatuation

New member
עוד שאלות

בציורי הגוף שלך אפשר לראות כמה סגנונות, הרובוטיים יותר, הקלאסים הפרחוניים, וגם הקנדיסקי ויש שם עוד כמה... איך אתה מחליט מה לצייר על כל מודל? שאלה נוספת היא מה משפיע על האמנות שלך? אמנים אחרים? סרטים? החיים? אהבה? אני מניחה שעד הערב יהיו לי עוד שאלות.
 

moti80

New member
מודל, השראה, יצירה

תהליך יצירתי אינו מתחיל בהנפת מכחול או פטיש. התהליך לא מסתכם במריחת צבע או עיצוב פני שטח. הוא מתחיל זמן רב לפני כן, בחשיבה, בלימוד והוא ניזון מאינספור מקורות השראה. ליאונרדו דה-וינצ'י אמר, כי לעיתים, לחשוב על יצירה חשוב יותר מאשר ליצור אותה. מאז ששמעתי את אמירה זו בילדותי היא היוותה בפעמים רבות עמוד אש עבורי והנחתה אותי בחשיבתי היצירתית. כיום, לאחר תהליך יצירתי ארוך כאורך חיי, אני יכול להגיד שאין כמעט הפרדה מבחינתי בין חיי היומיומיים לבין התהליך היצירתי. יותר נכון, אני יכול להגיד שזהו תהליך יצירתי גדול, ארוך ומתמשך. כשנוצר מפגש עם דוגמנית פוטנציאלית, אני תמיד מנסה להסביר ולבאר עד כמה שאני יכול, את מטרותי ביצירה (שכבר הזכרתי כאן בשתובותי), את הדרך בה אני רואה דברים ורוצה או מנסה לפחות, להביע אותם. הדוגמנית כתגובה, נדרשת למצוא את נקודות ההזדהות שלה, למצוא את הנקודות בהן היא רוצה להיות שותפה ולהיות ערך עליון ביצירה. מתוך הבנה זו, אני תמיד מחליט ביחד עם המודל שלי על הנושא, אנחנו מפרים אחד את השניה במקורות השראה שונים, מחשבות, חוויות ורגשות. אותם מקורות השראה יכולים להיות מאוד מגוונים ושונים. כמו שציינת אלו יכולים להיות סרטים, ספרים, יצירות אמנות אחרות, גישות אמנותיות ומה לא. לעיתים תהליך יצירתי חשוב זה כשלעצמו יכול לקחת כמה חודשים. לבסוף, לכשנמצאים כל נקודות החפיפה, מקורות ההשראה ונופלת החלטה על רעיון וקו מנחה, סגנון אמנותי וכמובן, טכניקת העבודה - רק אז, מונף הפטיש, נוצק הגבס, נמרח הצבע.
 

vmkni

New member
המממ שאלות למוטי שמש הגדול?

מוטי, שמח לראות אותך בהמשך לשאלתה של בת חן על המודליות - ספר לי מה הסוד שלך, אני רואה הרבה עבודות והרבה מודליות? איך איך? ועכשיו ברצינות, צילמתי פעם פעמיים מודלית עירום, הנושא מעניין מאד ולא בגלל העירום כמו הפיכת הגוף האנושי לצורה, כתם ומשהו אמנותי, איך אתה מתייחס לנושא הגוף מצד אחד ואיך אתה מתאים את זויות הצילום והתנוחות לדוגמנית? תום אחר - אני יודע שאתה מתעסק באין ספור סוגי אמנות - אתה משלב בינהם? פיסול עם ציור, צילום עם הדמיה וכו'? כמה מתוך העבודה שלך זקוקה למחשב? או שאתה מעדיף את ה"דבר האמיתי"? מה דעתך על עיבוד תמונה בפוטושופ? (טוב פעם צלם תמיד צלם) אם יהיו לי עוד שאלות אשאל אבל נדמה לי שיהיה מאוחר מדי כי אני הולך לישון (רק חזרתי ממילואים)
 
אוקי מוטי שמש שאלות נוספות

מבית היוצר של שוגי בוגי בוגנים. אז ככה אני רוצה ללמוד גרפיקה ממוחשבת בשביל לשלב את זה יותר מאוחר עם צילום מה אתה יכול להמליץ לי מתוך נסיונך בתלת מימד בגרפיקה? אני חושבת להתחיל בגרפיקה ממוחשבת בסיסית ולהמשיך הלאה עם זה, איך שני העולמות לדעתך משתלבים בתחום שאתה מתעסק בו? איך אתה משלב בין ציור על דוגמניות לאמנות המחשב? אשמח לשמוע על פרסום בתחום בו אתה מתמחה איך פרסום משתלב בתחום הידע שלך?
 

moti80

New member
תשובתי

לפני שאנסה לענות, לדעתי יש כמה שאלות שצריך לשאול. מה המטרה שלך בלימודי גרפיקה ממוחשבת. אם הם באים לשרת אך ורק את הצילומים שלך, ברמה של חדר חושך - תיקוני צבע, בהירות, טישטוש וכו' או שמה את רוצה להפוך את הצילומים שלך לעבודה גרפית לכל דבר ולהוסיף בתוכם אלמנטים גרפיים ממוחשבים, לשלב בין תמונות וליצור מה שנקרא: compisition? אם התשובה היא הראשונה - אז יש לכך מסלולי לימוד ספציפיים. הן במסגרת לימודי תעודה או תואר בצילום ובין אם באופן ספציפי דוגמת הקורס של מנטור העוסק באופן ממוקד בלימוד פוטושופ לצלמים. אם תשובתך היא השניה - כאן אמליץ כמובן על לימודי עיצוב או אמנות באופן מעמיק ומסודר. להבין מהם תחומים אלו, אלו כלים ואלמנטים עומדים בפנייך כשאת יוצרת וכמובן בין היתר גם להתגבר על המכשולים הטכניים. לימודים כאלו את יכולה למצוא במכללות רבות אשר מציעות את הפתרות הטכני יותר - לימוד תוכנות גרפיקה ספציפיות, או לימודי תואר באוניברסיטאות ומכללות דוגמת, בצלאל, שנקר, המדרשה לאמנות בית ברל ועוד, אשר בנוסף עמיקים ביותר בפיתוח חשובה קונספטואלית בנוסף להיבט הטכני. הבחירה במסלול היא כמובן בהתאם לעניין שלך ובהתאם ליכולת הכלכלית. אגב, בנוגע לאפשרות הראשונה, של עריכת תמונות בחדר חושך דיגיטלי, אם יש לך את היכולת, הרצון והסבלנות את יכולה ללמוד את הכל בצורה עצמית, מתוך ספרים או מאינספור אתרי אינטרנט העוסקים בכך.
 
מוטי תודה לך על ההקדשה והזמן

והכי חשוב על האמונה בי. תודה על התשובה למקבץ השאלות הנוסף.
 

moti80

New member
160 גובה זה לא כ"כ גדול... :)

את שאלתך הראשונה, נשאלתי לא פעם ותמיד כשחשבתי על התשובה לא ראיתי בעצמי נגיד, וירטואוז גברי שבחורות נופלות שדודות (וערומות) לרגליו. אלא מצאתי שכנות אמיתית ושיתוף רב הם אולי התשובה האמיתית. ראשית, אני לא רואה בעירום שביצירותי מטרה, אלא אמצעי, סמל. הסיבתיות לאותו עירום לעיתים יכולה להוות את ההצדקה לקיומו ביצירת אמנות. דבר שני, מתוך כנות מוחלטת, אני משתדל ליצור את האוירה הטובה ביותר שאני יכול ועד כמה שאפשר לבנות אמון עם המודל מתוך כך. אנימתאמץ ככל שמתאפשר לי לגרום לה לנוחות, נעימות ורוגע והכי חשוב, מתמיד בכך. לפעמים זה עניין שדורש זמן רב ותהליך לא קצר של היכרות, לימוד והבנה אבל בסוף, כשיש את הדברים האלו יצירת עירום מתאפשרת. בנוגע לשאלתך השניה. הגוף, העירום כשלעצמו יכול להוות בלי בעיה נושא ליצירה. שכן לדעתי יש בו עניין צורני רב. כמובן שאת העניין הזה ניתן למצוא באלמנטים רבים שאנחנו פוגשים ביומיום שלנו, כמו נפלאות הטבע, חפצים מעשי ידי אדם וכמובן מן החי והצומח. השאלות הן, מה מהווה עבורך את מקור ההשראה הגדול ביותר. מה הכי מסקרן, מגרה ומושך אותך לעסוק בו בצורה ממוקדת ואינטנסיבית? אני בחרתי (בין אם מתוך בחירה מודעת ובין אם לאו) בעירום הנשי. הפיכה של גוף חי לאלמנט צורני עבורי מאוד מתבקשת ונחוצה. מתוך אותה סקרנות והתבוננות. מתוך הלמידה של הצורה, ההתנהגות ובכלל מתוך מחקר אישי של הנושא. כאשר אני צריך לבחור זוית צילום או ציור, אני מנסה לחשוב מה אותה מודל גורמת לי להרגיש. אני מנסה להתעמק ב"רוח המודל", ולהתאים את הקומפוזיציה לאותה אוירה. הקומפוזיציה היא אלמנט חשוב להעברת תחושות אלו וליצירת אותה אוירה. זרימה, דרמה, רכות, עליונות, התפרצות או התכנסות - כולם הם פועל יוצא של דרך השימוש שלי באלמנטים האומנותיים השונים שנמצאים בידי. בנוגע לשילוב מדיות - אני יכול למצוא שבחיי הקצרים עשיתי לא מעט חפיפות בין תחומים שונים, אך למרות זאת אין זו מגמה גורפת בטכניקה היצירתית שלי. אולי דבר זה נובע מהזמן המועט מול מגוון ההתנסויות הגדול והרצון להעמיק בנפרד, עד כמה שאפשר בכל אחת מהטכניקות השונות. אבל כגישה אמנותית וחשיבתית, אני בהחלט רואה בשילוב דבר חשוב ולעיתים הכרחי. כל הגישה שלי של ריבוי פעלים, נושאים, טכניקות ובכלל, ריבוי חשיבה בערוצים שונים ורחבים מכריחה אותי לחשוב כך ולעבוד כך. העתיד צופן בחובו שילובים רבים, כך אני רואה את יצירותי העתידיות, במגמה הולכת וגוברת. העולם הדיגיטלי הוא עולם נפלא עבורי. הוא גולם בתוכו אפשרויות רבות שבעולם הפיזי הן לא אפשריות. לעיתים, שואלים אותי האם למידה של תוכנת תלת מימד היא משימה קשה. ותשובתי היא כזו - נסו לשער בדמיונכם, תפקיד אלוהי, בריאת עולם. עולם ממשי, על כל מרכיביו, הצורניים, ההתנהגותיים - כזו היא משימת לימוד אותה תוכנת תלת מימד. שכן, ניתן ליצור בה בצורה הממשית ביותר ממראה ועד התנהגות את כל שקיים ואת כל שקיים רק בדימיוננו. אני רואה בכלי זה מהעוצמתיים ביותר שפגשתי ואני כמובן נשאב לתוך העולם הזה. לומד, מתעניין, קורא וכמובן יוצר אינספור שעות. אני רואה במחשב כלי יצירתי לכל דבר, אמצעי ביטוי. אני לא רואה הפרדה בין השימוש במקלדת לבין השימוש במכחול, אין בינם נעלה יותר, או חשוב יותר. זו פשוט אבולוציה. בנוגע לעניין הצילום - השימוש במחשב לאחר צילום הוא הכרחי, הוא מחווה את חדר החושך המודרני של הצלם הדיגיטלי. הוא מהווה את השליטה הסופית בתהליך צילומי, בסידור קומפוזיציה, צבעים ובכלל שליטה באלמנטים אמנותיים המרכיבים צילום. המחשב מאפשר כמובן גם לטשטש יותר את הגבול בין צילום ועיצוב, וכמובן להשריש את הצילום כזרם אמנות מן המניין. כמו שציינת, יש שוני בין עבודה על מחשב, לבין העבודה הפיזית. לפסל פסל שיש תלת מימדי ממוחשב שונה מאוד מפיסול בחומר הממשי. משניהם ניתן להפיק הנאה מרובה, אתגר והתערבות רגשית. לעיתים, אעדיף לעבוד על המחשב, בגלל יתרונותיו ולעיתים, אעדיף "את הדבר האמיתי" וכמובן, שניתן לשלב בין שניהם ביצירה אחת כוללת.
 

d SuFaMa b

New member
אז מוטי...

מבין כל תחומי העיסוק שלך לאיזה אתה הכי מתחבר? מה המחמאה הכי גדולה שקיבלת? ו... מתי פעם אחרונה בכית?!
 

moti80

New member
בתשובתי לרוני עניתי על שאלתך ה1

המחמאה הגדולה ביותר שקיבלתי איי פעם היא שאישה אמרה לי בלב מלא ושלם "אני אוהבת אותך". הפעם האחרונה שבכיתי היא כשעשינו אהבה.
 
למעלה