סוזן חזן מתארחת בפורומנו הקטן

infatuation

New member
אוי זה דומה לעוד משהו שרציתי לשאול!

בהקשר לשאלתה/ו של "אני רק שאלה" - האם זה לא חבל שהאינטרנט וכל העולם הטכנולוגי מתחיל או שבעצם כבר בשיא של שינוי ה"טכניקה" של האמנות? כלומר, גם אנשים כבר לא יצטרכו ללכת ולראות את היצירה במו עיניהם, לראות את החומר, להריח את השמן, וממש לחוש את עצמתה, ובמידה וירצו לראות את מוזיאון הלובר פשוט יצטרכו להקליק על העכבר? ובנוסף, אני מבינה שהיום אפילו פוטושופ היא תוכנה להתבטאות אמנותית, אבל האם לא חבל שככה נעלמת לה השיטה המסורתית לצייר בצבע ומכחול?
 
שאלת מיליון הדולר

למה לי לבוא למוזיאון כשאני יכול לראות את המוזיאון מהבית, מבית הספר, מהמשרד או מהטלפון הנייד? אני רוצה להבהיר נקודה - יש הבדל בין לצלם, לסרוק ולהציג יצירת שמן במסך לבין לצפות ביצירת ניו-מדיה. infatuation, אין תחליף לריח השמן ולראות בעיניים את משיכות המכחול. כדי לצפות ביצירה בד ושמן, צריך לבוא אליה. יצירה שנולדה ברשת (Art born digital) אין לה זכות קיום במקום אחר מלבד המחשב. היא נוצרה למחשב ומותאמת לשם. כדאי לזכור שיש סוגים שונים של יצירות אמנות. בנוגע לפוטושופ, כש-WORD של מיקרוסופט הגיעה אליך למחשב, האם הפכת להיות סופרת בן לילה? פוטושופ, כמו WORD, הוא כלי עבודה והכל תלוי ביד האומן וביכולת ההבעה שלו.
 

infatuation

New member
זו כלל לא הייתה כוונתי

אגב, רק עכשיו גיליתי שהאירוח הוקדם
ברור שלא בן לילה הופכים להיות אמני פוטושופ או איך שלא נקרא לזה
אבל מה שאני מתכוונת זה שהיצירה במחשב, היא בעצם ... אין אין טביעת ידו של האמן, אין בה שום נגיעה ממשית של האמן.
 

אב5

New member
שאלה לסוזי :

ערב טוב, ברצוני לדעת, אם בעוד מספר שנים מועטות הטכנולוגיה תקפוץ מדרגה, כיצד יצירות אמנות ממוחשבות "ישרדו" את החלופה ויוצגו בעתיד? תודה.
 
תודה, אב5

אכן זהו הקישור לאתר המוזיאון ורק רציתי להוסיף שהוא בין האתרים הראשונים שעלה לאויר ב-94 באנגלית, וב-97 גם בעברית, שבזמנו היווה משימה לא קלה. במשך העשור חידשנו את האתר באופן רדיקלי כ-4 פעמים ואנחנו עומדים בפני עדכון נוסף בחודשים הקרובים.
 

infatuation

New member
סוזן חזן מתארחת בפורומנו הקטן


* מוזיאונים בלחיצת עכבר - ביום חמישי ה-3/2/05 בשעה 18:00 תתארח סוזן חזן בפורום אמנות, אוצרת המולטימדיה במוזיאון ישראל, ותשוחח על תרומת הרשת לפיתוח חוויה חדשה של תרבות ואמנות. סוזן חזן: "היעדר אובייקט אמנות המוחשי, החלל הוירטואלי, התלות באלמנטים עיצוביים טכנולוגיים ומעמדו החדש של הצופה במרחב של האינטרנט, יוצרים תנאים חדשים לחוויה חדשה של תרבות ואמנות". סוזן חזן, אוצרת אמנות המולטימדיה במוזיאון ישראל. חזן תרצה על חלל האמנות החדש באינטרנט. המונח ´גולש´ טומן בתוכו חוויות רבות ושונות מלבד גלישה ברשת: חיפוש במאגרי מידע, עיון בדואר האלקטרוני, ביקור בחדרי צ´ט, משחק מקוון, קניות ברשת ועוד´ כחלק מחוויה כוללת של צפייה ביצירת אמנות. על המוזיאונים כיום להמשיג את ה´מבקר החדש´ שמעוניין בצריכת התרבות בלחיצת עכבר, מבלי אפילו לעבור ממשית דרך דלתות המוזיאון. לשאלות שרשרו כאן
 

אב5

New member
אמנות ממוחשבת/דיגיטלית או איך...

שתקראו לזה, יכולה לפעמים להביע דברים שאת לא יכולה לצייר בצבעי שמן על בד למשל. באופן אישי מה איכפת לי "טביעת-יד" של האומן? העיקר שזה יפה. *(אגב, העניין שלי והידע שלי באמנות שואפת לאפס אז אל תצפו לתגובה רצינית במיוחד אלא למבט של סתם איש רחוב פשוט שמתבונן מהצד).
 
תשובות

אחת הבעיות העתידיות של אמנות דיגיטאלית שהיא ברת חלוף. האם פעם ניסית לפתוח ב-WORD XP מסמך שנכתב ב-WORD 6? אם מותקנות אצלך במחשב גרסאות ישנות, יש לך אולי סיכוי לשחזר חומר שכתבת לפני 4 שנים. זה לא תמיד עובד... אם נתייחס למקבץ שהזכרתי קודם (לוחות סיליקון, מסכי זכוכית וחשמל להזנה) - כל אלמנט דורש תחזוקה ועדכון בהתאם. לכן הרבה פעמים היצירה הדיגיטאלית שמתיימרת להיות נצחית היא מאוד זמנית. (והרבה פעמים בא לי לבחור אמנים שמציירים במכחול ושמן...) למרות זאת, האתגרים הם רבים והאפשרויות מדליקות.
 

infatuation

New member
גם נקודת מבט של אדם שלא מבין באמנות

זה חשוב... אני מניחה שזה באמת עניין של "טעם" פה. לי בתור אמנית מאוד חשוב שכן יראו את אופי העבודה, טביעת היד וכל זה..
 

moran500

New member
אבל..

את צריכה להגדיר מהי "טביעת היד" או "אופי העבודה" אליהם את מתייחסת, כי גם במחשב ניתן ליצור עבודות שונות מאוד, כמו בצורות האמנות המוחשיות יותר (צבעי שמן וכו'). לאמנים העוסקים באמנות ממוחשבת יד נקודת מבט וסגנון ייחודיים בדיוק כמו לאמנים שמתמשים במכחול ובעפרון.
 

infatuation

New member
שאלתו של vmkni

הייתי שמח אם תפרטי קצת מה אומר התפקיד שלך - אוצרת מולטימדיה? התנסתי כמה פעמים באוצרות של ציורים ופסלים, אבל מולטימדיה? איך מתייחסים לחומר המגיע? איך מעצבים תערוכה שבה וידאו, מקרנים, סרטונים משתתפים? שאלה נוספת - אילו הגבלות חלות על החומר המגיע? אני מתאר לעצמי שכמו כל תחום גם כאן יש חוקים מסויימים
 
תשובה לשאלתך (בשם סוזן)

היות ושברתי את היד השבוע מצאתי מישהי שתענה בשמי - תפקיד אוצרת המולטימדיה הינו לרכז את כל הפעולות הממוחשבות הנעשות במוזיאון כגון: עמדות מידע בגלריות, אתר המוזיאון, תוכניות חינוכיות מקושרות וכמובן תערוכות ממוחשבות (art born digital). תערוכה של אמנות ממוחשבת יוצרת מפגש בין עולם "הדושאמפ" לעולם ה- Turing. עולם ה- Turing מתמקד בעיקר בעולם הטכנולוגי, אותו תוכל לראות ב- ISEA, Ars Electronica, SIGGRAPH. לעומתו עולם ה"דושאמפ" מתמקד במוזיאונים ואמנות מסורתית, קרי האמנות המוצגת פיזית במוזיאונים השונים ברחבי העולם כשהנקודה ההתחלתית הינה יצירותיו של מרסל דושאמפ, אמן הדאדא הידוע. לפי: Lev Manovich, The Death of Computer Art http://absoluteone.ljudmila.org/lev_manovich.php - עולמות אלה אף פעם לא יפגשו. אני רואה את תפקידי כאוצרת המולטימדיה במקום המפגש של שני עולמות אלה. תודה על שאלתך, סוזן.
 

infatuation

New member
מושגים בהם השתמשת

אני לא בטוחה שלכל אחד שיקרא למשל את תשובתך זו יהיה קל להבין אותה בגלל מושגים כמו "דושאמפ", siggraph, isea, ars electronica. אני בכל אופן לא לגמרי הבנתי. האם תוכלי להסביר מהם המושגים הללו?
 
הסבר למושגים

מרסל דושאמפ זה שמו של אומן dada שהעמיד בגלריה יצירה שלו - פשוט משתנה והוא חתם בשם Mr. Mutt ובזו הגיש כיצירה. זה מה שהפך את האמנות מתצוגה של משהו מציאותי למשהו רעיוני. למעשה, מה עושה משתנה חתומה בשם Mutt במוזיאון? siggraph, isea, ars electronica הם מפגשים של טכנולוגיה ואמנות שנפגשים כבר לפחות 25 שנה ומציגים תערוכות בהם יש טכנולוגיות אומנותיות, ולכן תהייתי מהפוסט הקודם האם טכנולוגיה ואמנות יכולים להתקיים ביחד.
 
למעלה