רמי מאירי מתארח בפורום

infatuation

New member
רמי מאירי מתארח בפורום../images/Emo24.gif

זה כבר מחר איזו התרגשות
 

LittleMermaid

New member
רמי היקר,

רציתי לשאול מה הייתה כוונתך כאשר ציירת את הציור המופלא הזה שנמצא בת"א (בתמונה למעלה). אני זוכרת שכשהייתי קטנה עברו כל הזמן ליד הציור הנ"ל כשחזרתי מסבי וסבתי אשר גרים בת"א. אני ואחי קראנו לו "האיש המפחיד". ובאמת קצת פחדתי ממנו:)
 

המרחפת

New member
אמנם רמי גם יענה

אבל אם אני זוכרת נכון מטקסט שהוא כתב במקום כלשהו (אולי בספר שלו?), זה ציור שאמור לשחרר לחץ. זה אזור של פקקים, ואנשים יושבים במכוניות שלהם כשעה בלי לזוז, וזה פקטור ללחץ. הציור הזה נועד להגחיך את הסיטואציה במידת מה, להצחיק קצת. הרי זה אדם שעושה פרצוף, ומחזיק בידו בקבוק שתיה של תינוק
אגב, הקשר שבין הציור הזה לשפת הסימנים הישראלית: כאשר רוצים לומר בשפת הסימנים "עזריאלי" או "קריה", מותחים את הפה בשתי אצבעות, כמו האיש בציור. האיזור קיבל את שמו על שם הציור של רמי מאירי
 
הציור הזה

צויר כהשראה מהקרנבל בצפון ברזיל בו שהיתי בשנת 87. הכוונה הייתה ליצור דיאלוג עם קהל לחוץ של נהגים התקועים בפקק בצומת. מטרת הציור הייתה ליצור פחד לשניה ואחר-כך לפרק את הפחד להומור. הוא מתחיל בתור מפחיד, ועד מהרה הפחד מתפוגג כשרואים שיש לו בקבוק של תינוק ביד. זו הייתה דרכי ליצור זאת. את הציור הזה ציירתי כמתנדב בעיירית ת"א כשהדרישה הייתה לציור נוף. אולם ביום בו ביצעתי את העבודה, החלפתי את הסקיצה בדמות המפחידה. היה צורך לשכנע את העירייה שתמיד הם יוכלו לבוא ולכסות את הציור בצבע במידה והוא לא יצליח. בגלל שהציור הוא שחור לבן, הוא קיבל למחרת כיסוי תקשורתי וזה מה ששמר עליו. כמובן שהתגובות לא היו נלהבות בהתחלה, אבל ככה זה שצריך להתרגל לטעם חדש.
 

infatuation

New member
שאלות נוספות../images/Emo9.gif

רמי, אילו אמנים נותנים לך השראה? איזו תקופה באמנות הכי מעניינת אותך? ושאלה לגבי הצלחתך, האם אתה מרגיש שהצלחתך כאמן שינתה את האמנות שלך?
 

moti80

New member
אמנות הרחוב בארץ

רמי, אתה נחשב לאחד מאמני הרחוב הראשונים והותיקים ביותר בארץ. איך אתה רואה את אמנות הרחוב בארץ הן מבחינת היחס החברתי, האמנותי, מגוון האמנים העוסקים בתחום והנושאים שאמנות זו עוסקת בהם? האם אתה רואה את ישראל משמשת כבית לאמנות רחוב (לא מתוך ונדליזם)?
 
בהחלט כן

ובהחלט אפשרי. יש היום בהרבה ערים בעולם ציירי קיר, ואני רואה שהנושא תופס תאוצה. אני בהחלט רואה גל רחב של ציורי קיר שמתבצע פה בארץ, ואני שמח על כך. יחד עם זאת, הייתי רוצה שהרמה תהיה מקצועית וטובה. ציור קיר הוא מדיה אנטי-ממסדית, וזה משהו שקל לאנשים ברחוב להזדהות איתו. השבוע כשציירתי מחדש את הציור בקיוסק הבימה עברו המון נהגים, ולכולם הייתה מילה אחת - תודה (שאתה מחזיר את הציור). הפידבק שאני מקבל מהקהל הוא הדלק שלי להמשיך ולצייר. הייתי בהחלט רוצה שישראל תשמש כבית לאמנות רחוב, וכל חיי פעלתי שכך יהיה.
 
תשובות

ההשפעה מציורי קיר והאמנים שנותנים לי השראה משתנים כל הזמן. רוב האמנים שמשפיעים עלי אינם מפורסמים. לא ערכתי מחקר על תקופות באמנות, אבל היה מין רצף של ציורי קיר בהיסטוריה שלנו. ציורי הקיר התחילו עוד מהאדם הקדמון שחי במערה, ליוו אותנו לאורך כל ההיסטוריה, למעט תקופות שבהם נדרסה רגלם של ציירי הקירות. אשר לשינוי בעקבות ההצלחה, אני לא חושב שהשתנתי ובכלל, הצלחה היא דבר יחסי. כל ציור אחד שהצלחתי לבצע אותו כמו שרציתי, הוא בשבילי הצלחה ואז אני מרים את האף לציור הבא
 
למעלה