פינת ההיסטוריה

פינת ההיסטוריה../images/Emo63.gif../images/Emo121.gif

נכון שהתגעגעתם? אז הנה היא חוזרת ובגדול - פינת ההיסטוריה. בשנת 1907 מסעירה תמונה אחת של זונות את עולם האמנות, מבקר אחד אפילו כתב שהשפעתו של האמן שצייר אותן, היתה גדולה יותר אפילו מהשפעת הרנסנס, ובכן יקיריי - קבלו את הגאון - פאבלו פיקאסו. פיקאסו צייר את התמונה תוך שילוב של צורות גרפיות עם טכניקה אפריקאית, מאטיס עצמו אמר שהציור מזכיר לו "קוביות קטנות". אכן ניחשתם - תקופת הקוביזם עמודת להתחיל. מצורפים שני קישורים, אחד של מאמר נהדר שכתבה איה עבור המאגר שלנו, והשני כמובן של התמונה המפורסמת. תהנו. אפרת
 

pomelit

New member
נשים ואמנות: לא (רק) פורנוגרפיה

טוב - אפרת, החלטתי להתעלק לך על הפינה ההיסטורית, בעקבות הדיון המאוד מעניין שהתפתח כאן עם הציור שגירי העלתה, על נשים, סמלים, פורנוגרפיה ועוד. אני מעלה כאן פסל של דונטלו (לא רק צב נינג´ה), הפסל הפיורנטיני (מהעיר פירנצה) בן המאה ה 15 באיטליה, כלומר מהדור שקדם לדורם של שלושת הצבים האחרים (מיכלאנג´לו, רפאל, לאונרדו). הפסל עשוי מעץ, בדול טבעי פחות או יותר של אדם, והוא מתאר את הקדושה מריה מגדלנה לאחרת תקופת ההתבודדות שלה במדבר. קצת מיתולוגיה נוצרית: מגדלנה היתה זונה שפגשה את ישו, ובעקבות המפגש שינתה את דרכיה והפכה לקדושה. לאחר מותו היא הלכה להתבודד במדבר ושם נמנעה מאכילה או מכל מנעמי החיים האחרים, אבל פעם ביום ירדו אליה המלאכים ונשאו אותה על כפיים לשמיים כדי שתראה את מלכות השמיים במלוא הדרה. הפסל כאן מתאר אותה לאחר שנות הצום הארוכות במדבר, כשהיא מן הסתם כבר מאוד זקנה, לא יפה, בוודאי לא משדרת סקסיות. מעניין לציין שהיא ערומה לגמרי, ורק שערה הארוך מסתיר אותה. יש נשים שמתארים אותן ערומות ולא למטרות פורנוגרפיה
 

shonshon5

New member
וואו! איזה שיער!

זה נראה לי, ככה באינסטיקטיבית מהמותן, שהתחזוקה שלו מאד בעייתית, לא? איך חופפים בוחטה כזו? כמה מיכלים של "פנטן פרו" הולכים בחפיפה אחת? האם יש עדיפות ל"הד אנד שולדרס" בתנאים מדבריים? ומה עם הקצוות השרופים? ושאלת השאלות: כשהיא קופצת לבקר במלכות השמיים - היא אוספת לקוקו? צמה? אולי שתיים? גנובה, המגדלנה הזו... מודל חיקוי לכל קצוצות השיער באשר הן, ללא הבדל גזע, דת ו..מין. אבי, יועץ רה"מ לעיצוב שיער.
 
../images/Emo6.gif אבי....

לדעתי זה בעצם פרווה ומגדלנה היתה מפלצת...סתאאאםםם
הפסל הזה לא אהוד עלי בעיקר בגלל שמגדלנה מוצגת שם רזה ושרירית...לוחמנית משהו, ויחסית לתיאורים שלה בנצרות ציפיתי שהיא תהיה רכה ועגולה
אפרת
 

shonshon5

New member
מסכים!

גם לי זה נראה יותר כמו פרוות כבש או איזו חיה אחרת מאלו שהסתובבו חופשי במדבר יהודה. אבל עם פומליות אני לא מעז להכנס לדין ודברים.. לפחות לא לפני ארוחת הצהריים.. וגם עניין הרכות והעגלגלות מסתדר לי הרבה יותר מהדמות המיוסרת בפסל... אבי, יוצא לאכול, כדי שיוכל להכנס לדין ודברים.
 

pomelit

New member
אוקי - קבלו

מגדלנה, באותו שלב בחייה בדיוק, אבל עדין רכה ועגלגלה, וכמובן עירומה (מדבר, זוכרים. אין לה בגדים). מה קדוש יותר - כש"רואים לה" או כשהיא מוסתרת בפרווה סמיכה ועשירה של שיער? קצת על הציור סוף המאה ה 16, תחילת ה 17. ניכרות השפעות הולנדיות בעיקר בעיצוב הנוף (שיופיע מאוחר יותר בציורים ההולנדיים והפלמיים של המאה ה 17 ואפילו ה 18), ואילו הדמות עדין שואבת את מרבית כוחה מהסגנונות הפוסט רנסנסיים.
 

Eran911

New member
חבל שלא כל המדבריות ירוקות ../images/Emo8.gif

מבחינת התנוחה והמבט אני מעדיף את הציור, אבל מבחינת ייצוג ריאליסטי יותר, לקושי יום והחיים במדבר אני מעדיף את הפסל. בציור, הסביבה היא ירוקה, ולמען האמת אם לא היית מצרפת הסבר אני בטח הייתי חושב שבכלל מדובר בגירוש מגן עדן של אדם וחווה (ושפה מיוצגת רק חווה)!?!
אבל התנוחה בציור מביאה יותר פחד, או יותר נכון יראה מאשר התנוחה בפסל. כלומר, התנוחה בפסל נראת לי פשוט יותר מגוחכת ומסכנה. אני לא בטוח אם זה מה שהפסל רצה להשיג או לא, אבל לפי דעתי צריך להיות במגדלנה גם מרכיב של פחד. יש הבדל ברור בין הייצוגים, כי דונטלו רצה לייצג את מגדלנה כדמות יותר אנושית ולכן האומללות, ובציור של דובואה היא מיוצגת יותר כקדושה כסמל דתי. טוב זאת לפחות דעתי. שלום!
 

עטרה ב ט

New member
פעם זונה תמיד זונה ../images/Emo8.gif ../images/Emo8.gif ../images/Emo8.gif

סתאם, בעיני מגדלנה עם פרוות השיער יותר סגפנית ויותר ריאליסטית אולי, ומגדלנה הזאת כבר יש בה משהו רומנטי יותר ורך. בעיני האותנטיות של זו השעירה יותר מחזיקה. (ובכלל, מגדלנה בדמיון שלי היא נורא שונה, אישה בשלה וסקסית אבל מבוגרת קצת מדי, עם לחיים שקועות, פנים מקומטות בחריצים עמוקים, כאלו שראו הרבה סבל, ועיניים זורחות)
 
למעלה