הציור האחרון שלי - ביקורת

mishel s

New member
הציור האחרון שלי - ביקורת

צבעי גואש, 80X60

שלושה דברים שאני לא שבע רצון מהם:
1. העצים ברקע מאחורה, רופף מדי...
2. ההצללה על הדוב, באיזור הרגליים, לא משהו.
3. העץ הגדול שנפל, בצד ימין שלו, יש שם משהו כמו שורשים אבל אני לא מרוצה מאיך שיצא.

חוץ מזה, יש ביקורות אחרות? אשמח לשמוע.
זאת פעם ראשונה שאני מציג ציור פה, אני עדיין לא יודע בדיוק מה עושים בפורום הזה.
אם זה לא המקום, נא להגיד שאדע להבא :)

 

roni yoffe

New member
האם נעזרת ברפרנס?

אם כן, כדאי לך לצרף אותו להודעה כדי שיהיה קל יותר להתת עצות לשיפור ולהמשך.
 

mishel s

New member
הרפרנס שלי הוא צילום מסך

שעשיתי תוך כדי צפיה בטריילר של הסרט שצריך לצאת בקרוב THE MINIONS.
כלומר במקור זה לא צילום, זה תמונה מתוך סרט אנימציה.
היחס בין האורך והרוחב של התמונה (שמיועדת לקולנוע) שונה מזה של הקאנבס אז זה לא העתקה כמות שהו אלא התאמה.
כמובן שאת המיניונים לא ציירתי, במקומם חשבתי שדוב יותא יתאים.
(אחרי שהרעיון המקורי היה זאב... ואז הוא השתנה לחוטב עצמים... ובסוף לדוב :p)


https://www.youtube.com/watch?v=P9-FCC6I7u0

 

Feanor75

New member
יפה מאוד!

זה טוב שאתה שואף לשלמות זה יגרום לך תמיד להשתפר, רק שלא יהיה מצב שאתה אף פעם לא מרוצה. זה איזון עדין שצריך לשמור עליו..
 

aharonavsha

New member
ציור יפה מאוד לדעתי. הייתי מציע לך להוסיף

לק מבריק או מט לטעמך. או לצייר בפעם הבאה באקריליק. באקריליק
מקבלים אפקט של צבעי שמן, אבל בנוחות של גואש (בלי ריחות של טרפנטין).
(באקריליק גם היבוש הוא מהיר ולא כמו בשמן. בציורים שלי בגואש הוספתי ספריי של לק מט
וכל הציור קיבל יותר קונטרסט (הכהה יצא יותר כהה, והבהיר יותר בהיר).
 

mishel s

New member
איפה משיגים ספריי לק כזה?

אחד הדברים שהיה נוח לי איתם בגואש זה שלא כמו באקריליק הוא די נשטף בקלות במים.
כלומר מהאצבעות והמברשות.
מצד שני, חשבתי, זה כנראה הופך את התמונה ללא עמידה למים וקצת חבל.
אני מניח ששכבת לק על התמונה יעזור גם בזה, לא?
&nbsp
&nbsp
 

aharonavsha

New member
אכן הספריי לאק יחזיר לך את הצבעים

כפי שראית אותם בזמן שהם היו רטובים. זה גם
יתקן קצת גוונים כמו ציור שמן. קל להשיג ספריי כזה. בקרביץ, ארטה, תלוי היכן אתה גר.
רצוי לנסות קודם על ציור שלא חשוב לך, בכדי לקבל המחשה. יש במבריק ומט. ולאחר
ששיכבה אחת מתיבשת, מורחים עוד שכבה. ד"א, הציור עם השחמט מדהים. (אני חושש
שהלאק קצת יקר).
בציור באקריליק למשל, לא תצטרך ספריי.
 

mishel s

New member
נכון, באקריליק לא צריך ספריי

אבל הצבע עצמו יקר פי כמה מגואש :)
תודה על הטיפ! אני אחפש את זה.
 

roni yoffe

New member
כדאי להתבונן בשני הפריימים ולהשוות משטחי צבע

שים לב לאופי גבולות הכתמים, ולרמת הפרטים בעצים שמאחורה למשל
דיוק ליחסים בין משטחי הצבע יתן לך הרבה יותר מרחב בציור, הוא יראה בעל עומק ברור יותר ופחות שטוח.
העצים שממש מאחורה - הם כתמים של צבע די אחיד והגבולות שלהם מטושטשים
שים לב גם לערך הטונאלי שלהם לעומת השמיים, הם קרובים מאוד מבחינת ניגודיות וזה גם משהו שדוחק אותם לאחור.
לגבי העצים הקרובים אלינו יותר
הם גם הרבה יותר כתם כהה עם עוד פס בהיר בצד
זה דוחק אותם אחורה ומקפיץ את העץ השוכב עם הדמויות לחזית.

לשיפור פשוט תנסה לדייק ליחסים בין הכתמים מהבחינות הבאות:
טונאליות
גוון
אופי גבולות
פירוט
עוד פרטים לגבי פרספקטיבה

מעבר לזה אציין שהצבעוניות מאוד שונה בין הפריימים, אבל זה כנראה מתוכנן
אם לא - שווה להתייחס גם לזה.

 

mishel s

New member
כן, רציתי יותר ירוק/חום

אבל מעבר לזה צודקת.
יש לי קצת בעיה נראה לי עם להבחין בין הגוון/טונאליות של צבע "טרי" לבין צבע שכבר יבש על הקאנבס.
למשל עם העצים מאחורה, כשרקחתי את הבצע שלהם, הם היו נראים לי די קרובים לצבע הרקע אבל אחרי שהתמונה התקדמה וגם הם התייבשו, רואים שהם לא ממש קרובים.
צריך להתרגל לזה כנראה וללכת על צבע יותר בהיר ממה שאני חושב שהוא אמור ליהיות.
&nbsp
זה קטע שדי מפחיד אותי שאחרי שהקאנבס התייבש
לתקן קטעים או להוסיף פרטים, פתאום לקלוע לצבע שהיה שם נראה לי די קשה.
ואם לא קולעים בול, אז כשמתייבש, רואים כל מני כתמים שלא אמורים לראות.
&nbsp
תודה על התגובה!
בתמונה הבאה גם אעבוד מרפרנס ואנסה לשים לב יותר לפרטים האלו.
&nbsp
 

roni yoffe

New member
בהצלחה!

שים לב רק לעניין ערבוב הצבעים - כאשר מערבבים או מדללים את הצבע,
זה הורס לו את הפיגמנט וגורם להצהבה והשחרה של הציור. וכמו שראית, הצבע נראה שונה כשמתייבש
כדאי לנסות לעשות כמה שפחות מניפולציות על החומר, ולשים אותו כמו שהוא
אם רוצים גוון שאין על הפלטה - לקח על המכחול מספר גונים שיש וכנראה מרכיבים את הגוון הרצויי ולשים את הכל יחד
בסוף יוצאים הרבה כתמים אחד ליד השני, שיתנו את אותה ההרמוניה שהתכוונת אליה. (במצב אידאלי כמובן, זה דורש הרבה אימון)
 

mishel s

New member
הרעיון מאחורי ערבוב הצבעים בעצמי

היה מסיבה כפולה.
ראשית, ראיתי כמה ציירים (מתחילים) שתמיד משתמשים בצבעים מהקופסה, למשל אם צריך ירוק, אז יש ירוק, לא צריך לערבב כחול וצהוב. ובעצם נוצר מצב שכל הירוק שלהם בתמונה הוא אותו ירוק.
כל הכחול אותו כחול וכך הלאה. וכמובן גם בין תמונה לתמונה, הירוק בתמונה הזאת יהיה בדיוק אותו ירוק כמו בתמונה של שבוע שעבר..
כדי להמנע ממצב כזה ולהשתמש בגוונים שונים של ירוק לפי "מצב הרוח" חשבתי שעדיף ליצור אותו לבד.
סיבה שניה היא כדי "לאמן" את עצמי לחשוב על צבעים ועל טונאליות ועל גוונים וכל זה.
יקח לי המון זמן להגיע למצב שאני יכול לדעת בדיוק מה היחסים בין הצבעים שאני מערבב כדי להגיע למה שאני רוצה.
היום זה בעיקר ניחוש, ערבוב, ותיקון לפי הצורך.
הולך לי הרבה צבע ככה אבל אני בטוח שאני לומד מזה יותר מאשר אם הייתי משתמש בגוונים הכי קרובים שכבר קיימים ישר מהקופסה.
&nbsp
אם אגיע למצב שאני אכן יכול לקלוע ליחסים במכה אחת או די קרוב אז באמת לקחת ישר עם המכחול יהיה הכי טוב כנראה :)
היום אם אעשה את זה, יהיו הרבה כתמים של צבע על הקאנבס אבל לא יביע את מה שרציתי להביע :)
&nbsp
 

roni yoffe

New member
העירבוב הורס את הפיגמנט - חבל

יש אנשים שמלמדים שימוש יעיל וטוב בצבע
חבל לבזבז זמן על ניסיונות שיטמיעו הרגל שיפגע בעבודה לזמן ארוך.
 

יNOT

New member


"העירבוב הורס את הפיגמנט - חבל "
זו הצהרה כל כך ריקה - זה כאילו את אומרת שאמנים משחר ההיסטוריה לא נהגו לערבב צבעים, וכל צבע שהיו צריכים היו דואגים שהוא חדש מהקופסה כי אחרת היו מאבדים פיגמנט...

"יש אנשים שמלמדים שימוש יעיל וטוב בצבע"
אני לא מבין מה ההערה הזו עוזרת לאמן הזה או לאחר שבא לפורום, אוליי זה היה המקום להסביר מה זה "שימוש יעיל וטוב בצבע".
וגם מי הם אותם "אנשים" שמלמדים "שימוש יעיל וטוב בצבע"?

"חבל לבזבז זמן על ניסיונות שיטמיעו הרגל שיפגע בעבודה לזמן ארוך."
בזבוז זמן?! לדעת איך מערבבים צבעים? איך להגיע לגוון הכחול/ירוק/וכו'... המדוייק שרצית זה בזבוז זמן למי ששואף להיות אמן?
ניסיון, אימון, למידה מהטעויות של עצמך? ועל איזה הרגל את מדברת.... ההרגל של לערבב צבעים ודילול הפיגמנט?

לפותח השרשור שאוליי ייקרא את זה, הציור שלך יפה מאוד, אין שום דבר רע בתהליך למידה שכולל העתקה חלקית או מלאה של יצירה כשאתה משנה פרטים בציור, העובדה שאתה מתמודד עם שינוי המיסגור של הציור וכתוצאה מזה עם שינוי הקומפוזיציה היא גם לזכותך. אין רע לדעתי בתהליך שבחרת ללימוד, ערבוב צבע זה מיומנות בסיסית שכל אמן צריך לדעת לשלוט בה, אין לזה שום קשר לסוג המדיום שבחרת לעבוד בו.
אני לא מעביר ביקורת שלילית כי אני מאמין שבשלב הזה אתה דיי מודע לדברים השלילים ויותר חשוב שתתמקד בדברים החיוביים ולהמשיך ליצור. הרגלי עבודה, טכניקות, והבנה עמוקה יותר בצבע, בייתרונות ובחסרונות של מדיום זה משהו שנרכש עם הזמן וזה לא משהו שצריך להגביל את היצירתיות שלך או להוות "מחסום" בפניך להיות אמן טוב.
הביקורות השליליות שקיבלת בעיניי היו מאוד מוטות , חצאי דברים, ולא מועילות.

תמשיך ליצור וליהנות,
ובהצלחה.
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
ציור יפה

אהבתי את הצבעים ואת עדינות הביצוע
כמו כן הקומפוזיציה מאוד יפה
 
למעלה