שרשור לילה
היום ה86 ב

Maybe Mary

Well-known member
מנהל
מי שעדיין לא קרא את הפוסט של ערן סוויסה על ניר -

אתמול בערב העליתי כאן פוסט עדכון על ההדחות הצפויות בבית ״האח הגדול״ בימים הקרובים, ובתמונות הדיירים שכחתי את ניר אבישי כהן. בתגובה קיבלתי עשרות הודעות פרטיות. רובן טענו ״איזה גבר״ אני שלא הכנסתי את ״עוכר ישראל״ לתמונה.
לפני 88 ימים פירסמתי לראשונה את כניסתו הצפויה של ניר, דובר ארגון ״שוברים שתיקה״ לשעבר, לבית. ליהוק מתבקש להפקה שחיפשה לא מעט זמן דעות קיצוניות לכל הכיוונים.
יומיים אחרי הפרסום הוא נכנס לבית. השנאה והאש שהוא חטף היו מיידיים, הרבה יותר מהר ממה שחשבתי. אוסף של דיירים אסטרטגיים שירו לכיוונו קללות, האשמות, טיעונים דמגוגים ולא מנומקים, עוד לפני שפתח את הפה- הכל בניסיון עלוב ופאתטי כדי לקושש קולות.
אני זוכר שצפיתי בחלק מהדיירים מעמידים אותו בזה אחר להדחה רק בגלל דעותיו. בזמן שהוא בלע את הרוק והשפיל מבט, אני התכווצתי בספה ולא הבנתי איך אף אחד מהם קם לעמוד לצידו. לתמוך בו. איך אף אחד מהם לא מפריד בין האדם שהוא, לדעותיו האישיות. איך האנשים שדורשים שיכבדו את דעותיהם, לא נוהגים באותה המידה כלפי האחר.
אני גם זוכר את ההתלהבות חסרת התאקט של גדי, שקפץ שלושה מטר לגובה כשגילה שניר שוב מועמד להדחה ודמיינתי את הסטירה שהייתי מחטיף לו אם רק הייתי שם.
דעותיי ודעותיו של ניר אינן עולות בקנה אחד. אני מודה שגם אני די מופתע שהוא שרד עד עכשיו. הוא לא הוביל מהלכים גדולים בבית ולעיתים בקושי הורגש.
עם זאת, ניר היה אחד הדיירים הכי חשובים בבית. אינטלנט, ערכי, וכזה שראה את האחר. יפה מבפנים ומבחוץ. תכונות שאינן מאפיינות משתתפי הריאליטי בישראל לדורותיהם ואת דיירי האח בפרט.
ניר, שהיה על המוקד כבר בשבוע הראשון, שרד עד תשעה ימים לפני הגמר. כשהעונה תסתיים ויגיע שלב חשבון הנפש של הדיירים, מקווה מאוד שהם יכו על חטא, ויבינו שהם עצמם צריכים לקחת ממנו דוגמא על דרך ארץ ונימוסים. הדיירים. אני. וגם אתם.




 

Maybe Mary

Well-known member
מנהל
אכן היה המשך..העליתי עוד תמונה + ציטטתי את הפוסט המקורי :)

 

nicknick28

New member
מקסים ומחמם את הלב


בתקופה הזאת ניר קיבל אפס פרגון במדיה ובאתרי הבידור, או מילים רעות או כלום.
היה קשה לראות את השיח שהיה מלא בדעות קדומות וחוסר סובלנות ופשוט לא הגיע לו.
&nbsp
ואני שמחה לראות סוף סוף מישהו אחד מעולם התקשורת,שכותב ומעריך את חלקיו היפים של ניר ואף מפרסם זאת לקהל הרחב.
&nbsp
 
מקסים. גם הוא מרגיש "אובדן" שניר עזב את הבית

רובנו ככה.
זה לא מובן מאליו שהוא כתב את זה, היות והוא עובד ב"ישראל היום" ואנשים כמו ניר זה לא הקאפ אוף טי שלהם, מן הסתם.
&nbsp
אני מכיר את ערן קצת,
הוא בחור מקסים ומורכב
כתב רכילות ובידור גיי שבא מבית דתי
בנה את עצמו בעשר אצבעות
כל הכבוד לו.
&nbsp
 

עדגיל

Well-known member
האח רוצה את יוסי, האח כבר הכניס את הבן שלו בעבר, בעתיד

גם ירצו שאמא שולי תשתתף בתוכנית בישול, יקחו את הכלה הקוסמטיקאית ורד לפינה בתוכנית בוקר, הנכדים ייכנסו לערוץ הילדים והמשפחה מסודרת....
 

boycom

New member
הסבר ממישהו שעד ההצבעה הזו, הצביע לניר מתחילת התוכנית:

אהלן,

אני סוג של אורח פה, בעונה הזאת, בפורום. היו לי כמה הודעות מידי פעם. העונה האחרונה שראיתי הייתי בימי יורם זק. ל"רשת" בכללי אני פחות מתחבר (למעט הישרדות והמירוץ), אבל איכשהו מצאתי את עצמי צופה בעונה הזאת.

באחת ההודעות שכתבתי פה, סיפרתי כמה התוכנית הזו השתלטה לי על החיים. אני כרגע מובטל ומצאתי דרך לראות את השידור דרך איזו פרצה שאיפשרה להעביר את השידור מהפלאפון לטלוויזיה (כי אני קמצן מכדי לשלם על הערוץ).

ובאמת שבשלב מסויים הייתי מכור ברמה של לא רק לראות את השידור החי, אלא גם לחזור אחורה כמה פעמים ביום לפי מה שכותבים פה בפורום רק כדי לוודא שלא פיספסתי את הקטעים המעניינים.

וכמובן שגם הייתי פעיל בהצבעות: מאד (מאד) התחברתי לניר. הזהיתי המון. הרגשתי שהוא מייצג אחד לאחד את מה שמרגיש כל שמאלני במציאות של ימינו, שגר פה. הרגשתי שהוא מביא תמונה של צד אחר של ה"ישראליות": חלק בעם שהולך ונעשה קטן יותר ויותר עם השנים, לצערנו.

לא רק בשאלה בין ימין ושמאל (למרות שאני, כמובן, רואה את הקשר), אבל בעיקר בשאלת הערכים; הדמוקרטיה; הפלורליזם המחשבתי; הבהמיות לעומת הממלכתיות; הכבוד לאחר לעומת ה"אני ואפסי עוד". ממש אחד לאחד "הישראלי היפה", לעומת כל מה שמכוער בישראלי "המצוי".

וההזדהות הזו עם ניר, אל מול "הבית" - שמאד מצייג בעיני את החברה שלנו (ואת כל מה שרע בה), הביאה אותי גם להצביע לו (אתר ואפליקציה) בכל הצבעה, ואפילו להיות חבר בעמוד המעריבים בפייסבוק!

הצבעתי בכל הצבעה, 20 הצבעות בכל פעם. חוץ מההצבעה האחרונה.

אז מה הביא לשינוי?

ההפקה הזאת היא ללא ספק הכישלון המפואר ביותר שראיתי אי פעם, מאז שהכרתי את הפורמט של "האח הגדול". אפשר אפילו לומר בקלות, מאז שהכרתי איזשהו פורמט של תוכנית ריאליטי.

הכשל הבסיסי ביותר הוא שההפקה הזאת פשוט לא "עשתה טלוויזיה". היא כשלה במלאכה הכי בסיסית של כל יוצר: לספר סיפור. לעניין.

לדעת "לספר סיפור" ולעניין באמצעות פורמט של תכנית ריאליטי (שאין תסריט), זאת מלאכה אפילו יותר ספציפית. היא לא תמיד נעימה, והיא לא תמיד מתאימה לכולם. לפעמים (אולי אפילו: לרוב) היא יוצרת תחושה מאד לא נוחה, כי אתה יודע שיש פה משחק בנפשות של בני אדם, שנעשה במתכוון, רק כדי לבדר אותך.

אבל זה הפורמט.

והחל משלב מסויים בעונה הזאת: זה פשוט לא היה מעניין.

הפירצה שמצאתי הפסיקה לעבוד, אז הפסקתי לראות את השידור החי.

ניסיתי לראות פרקים (כי כבר הייתי מושקע במידה מסויימת), אבל הצפייה בפרקים הרגישה לי ממש כאילו אני צופה בשידור החי. אפס עניין. אין התפתחות. אין התקדמות. אין סיפור.

בהצעות האחרונות המשכתי להצביע לניר באוטומט, אפילו בלי לראות את הפרק.

את ההצבעה האחרונה פיספסתי (כי אפילו לא ידעתי שההדחה היא היום).

אני רק יכול לשער שכמוני עוד רבים.

גם בסיפור, שנוצר מעצמו מעצם הליהוק (המוצלח כשלעצמו) של ניר: גם שם היה נראה שהוא הגיע לסוג של מיצוי. סטגנציה.

זה תחושה מאד מוכרת לשמאל בישראל: סטגנציה. אנחנו רגילים להרגיש מוקצים, רגילים להרגיש מיעוט. מידי פעם יחצה עוד איזה קו שעד היום היינו משוכנעים שהוא הקו האדום שיגרום להתלהטות מסויימת, אבל בגדול: סטטוס קוו.

את הוויכוח על הסכסוך עצמו כבר לא מעניין לקיים. גם לא אותנו. התחושה היא שאין את מי לשכנע. אם מתקיים איזשהו דיון או עימות, הוא על עצם הזכות שלנו לחשוב ככה. וזה היה העימות בתחילת העונה סביב ניר, ואז הבינו שהוא סה"כ בן אדם. ואז זה נרגע. וזהו. סטגנציה. סטטוס קוו.

ובטלוויזיה, בניגוד למציאות, סטגנציה פירושה מוות. היעדר עניין הוא היעדר קיום.

כל הזמן צריך לאהוב או לשנוא. להתלהב או להתאכזב. נעמה קסרי וליהי גרינר ושמחה וג'ובאני צריכים להמשיך לריב ולהתחבר ולתקוע סכין ולעשות בריתות לאורך כל העונה.

וזה לא קרה פה. להיפך, הכל נעשה בכזאת שלומיאליות.. שבשלב מסויים היה ברור שפשוט אין דמות מקצועית מאחורי הקלעים שיודעת מי היא עושה, ושטובה בזה.

חבל, אבל לא נורא.

יותר חבל על גנץ.
 

yalian

New member
תודה על ההשקעה, אהבתי והתחברתי מאוד למה שכתבת


וכן, רועי עוז: משרת אורז משלוחים בשופרסל מחכה לך החל מה-5.4.
 

מורבידי

New member
אהבתי את הכתיבה שלך ,

בטח שזוכר את הפוסטים שלך , וחבל שלא נשארת יותר לאורך העונה
 

nicknick28

New member
נהנתי לקרוא


מסכימה עם לא מעט ממה שכתבת.
בהחלט היה שם סוג של מיצוי.
העניין בעונה הזאת נגמר מהר מדי.
לפחות בחודש האחרון משהו כבר לא זז וכבר לא הייתה מוטיבציה באוויר לא לדיירים ולא מאחורי הקלעים.
 

הצודקת11

Well-known member
תקווה לפני כעשרים דקות אומרת לגדי בחדר האורונות

ממש מבאס אותי שניר הלך,
הוא היה אחלה,
הוא אמר אז שהוא אוהב אותי
ואני אמרתי לו שלמדתי לאהוב אותו,
ואיחלה לניר בהצלחה שיתחתן ויקים משפחה.
 

nicknick28

New member
תגובה מוגזמת להדחה ,סתם כי בא לי לפרוק:

גשם...גם השמיים בוכים על הדחתו של ניר.
 
למעלה