עישון בבית האח הגדול

webguy

New member
שטויות ..זה למשוך קוראים דרכם של עתונאי סלבס

הנה מה שוואלה כותבת בפנים בכתבה על ריאנה מתחת לתמונות של אחרות .. לומדת מריהאנה את רזי ההתפשטות. אגם רודברג............... ( זה ממש מעליב ..) חולצה עם פסים שחורים. ריהאנה לא תאהב את זה. הימלבלוי עובדה שמכל הסלבים בחרה וואלה דווקא בכותרת על איילה רשף ..ולא סלהבסים הרבה יותר מפורסמים ממנה ..!! וזה בשתי כתבות על ריאנה ...!! מה שאומר שיש לזה רייטינג .. http://celebs.walla.co.il/?w=/30/1680668/4,2
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא לתת להם לעשן בכלל מול המצלמה, נקודה.

אם זה אומר שמעשנים יגמלו באופן כפוי, או שיקבלו רק לא מעשנים, או שההפקה תקצה שלוש פעמים ביום חמש דקות שבהן יוכלו לעשן בלי שיצלמו אותם. לא משנה הדרך, העיקר המטרה. אני שונאת תכניות ריאליטי מהסוג הזה ומעולם לא צפיתי באח הגדול, אבל עישון הוא תופעה פסולה שיש להילחם בה, ואחת הדרכים היא לא להראות עישון בטלוויזיה. עצם זה שדמות "מוערכת" (ולא שברור לי מה יש להעריך או להעריץ במשתתפי ריאליטי, אבל אני מקבלת זאת כעובדה) מעשנת מול המצלמה, יש בכך עידוד עישון סמוי. כידוע, רוב המעשנים מתחילים בגיל צעיר (נוער) ומטעמי תדמית ולחץ חברתי. העובדה שדמויות מוערכות, אנשים מפורסמים, אנשים בטלוויזיה מצולמים מעשנים היא מתן לגיטימציה לתופעה, היא למעשה עידוד עישון בעקיפין. בדיוק כפי שתכנים אלימים או מיניים במיוחד נחשבים לתכנים למבוגרים בלבד ומשודרים בשעות מתאימות או בערוצים מיוחדים, כך צריך לעשות גם עם סיגריות, ואני מקווה שלא ירחק היום וזה יהיה מעוגן בחוק.
 
חלק ענק מהזמן מתעסקים בענייני סיגריות..

לכן,לדעתי,יש כאן עידוד מאד גלוי וממש לא בעקיפין לכל נושא העישון. מסכימה אתך,המסרים שיוצאים מהתכנית אינם מסרים חינוכיים לדור הצעיר יותר ואינם חינוכיים בכלל,אבל מי אמר שזו תכנית שמתיימרת להעברת מסרים חינוכיים או להוות איזו דוגמא?? תכנית האח הגדול מכוונת בעיקר לדבר אחד,איך להעשיר את קופת הזכיין וחברות הסלולר על חשבון הצופה שימשיך להעשיר את קופת הרייטינג.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה ממש לא קשור לחינוך.

אני לא חושבת שתפקידה של הטלוויזיה המסחרית הוא לחנך. ומבחינת הרייטינג, אפשר היה גם להראות סקס בבית האח הגדול, למה לא? אז זהו, שלא. אני לא בונה על רצונם הטוב של הזכיינים. יש הגבלות קבועות בחוק של מה מותר ומה אסור, וזה, לדעתי, צריך להיות אסור בחוק. חד וחלק. בדיוק כפי שאסור לפרסם סיגריות בטלוויזיה (בהפסקות הפרסומות), כפי שאסור להציג תכנים של אלימות, שפה קשה, מין, התערטלות וכו' בערוצים פתוחים לפני שעה מסוימת, כך צריך להיות גם עם סיגריות. נדמה לי שזה המצב בארה"ב (הם הרבה יותר שמרנים מאתנו, וגם רציניים בהרבה מבחינת אכיפת חוקי מניעת עישון). אין בעיה להגדיר תכנים למבוגרים בלבד, לשדר אותם בערוצים למבוגרים, שההורים יכולים לנעול עם קוד. בארה"ב אפשר לראות היטב את ההבדל בין שידורי "ברודקאסט" לבין ערוצי כבלים (למשל HBO) שבהם מקללים חופשי, מעשנים חופשי ויש שלל סצינות מין ועירום חזותי (גם של גברים).
 
אני מקבלת את מה שאת כותבת,אבל כמו שהזכרת..

מדובר בטלוויזיה מסחרית והיא בנויה רק על רייטינג. גם חלק מהשיחות היותר מעניינות בתכנית,היו דווקא כשהמתמודדים ישבו בחוץ ועישנו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יפה, אז איפה הסתירה בין השניים?

אלה רוצים להגדיל את הרייטינג בלי שום עכבות, המחוקק יגביל אותם במה מותר להם ומה אסור, ושלום על ישראל. ברגע שלא יהיו מעשנים בתכנית (בין אם מבחירה או בלית בררה) לא יהיו שיחות מעניינות בחוץ על סיגריה... נפתרה הבעיה.
 
ויש מצב שגם נגיד וולקאם לשידורי ערוץ 1..

אני בעד שידור ללא עישון ואני בהחלט בעד שיקבלו לתכנית מי שלא מעשן או מי שאי העישון לא יהווה שום בעייה עבורו. את הדיונים בתכנית על הסיגריות אני לא אוהבת,עדיין יש שיחות מעניינות שנוצרו לאחר ישיבת המעשנים בחוץ(נכון שאליהם הצטרפו גם הלא מעשנים). אני לא מעשנת אז אני לא יודעת בוודאות,אבל נראה לי שהסיגריה מהווה תירוץ טוב להעברת זמן שעמום..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש עוד דברים שמעבירים טוב שעמום

ועדיין לא עושים אותם מול המצלמה. להראות בטלוויזיה שסיגריה היא פתרון לשעמום זה אפילו עוד יותר גרוע...
 
אכן,עדיין זה המצב ושוב אני אומר..

עם השינוי המתבקש שלך יש אפשרות לשני מצבים:1.שזה יהיה שינוי מבורך ורק יתרום לכולם.2.שתתבקשי להתחיל לשלם את האגרה לשידורי הערוץ המסחרי כי הוא יתקרב יותר ויותר לערוץ 1 ואת זה קופרמן יחסום ברגליו האחוריות
מעניין אם עישנת פעם הרבה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו באמת, מה הקשר לערוץ 1?

אם בערוץ 2 לא יראו אנשים מעשנים בפריים טיים, זה מה שיקרב אותו לערוץ הראשון? הגזמת לגמרי... לא עישנתי מעולם, אני מתעבת עישון בכל לבי. אין לי שום בעיה שאנשים ירעילו את עצמם למוות בדל"ת אמותיהם. זכותם המלאה. גם אין לי שום בעיה שיהיו תכנים מלאי מין ואפופי עשן סיגריות 24 שעות ביממה בערוצים למבוגרים בלבד. רק לא בפריים טיים בערוץ ברודקאסט. זה הכול.
 
הבנתי ש../images/Emo120.gif טובה גם נגד עצבים..

שמת לב שגם כאן יש אייקון של
?!
בקיצור,אני עוצרת כאן..אני כנראה לא אצליח להביר במלואה את כוונתי וזה כבר נהפך בעיניי יותר ויותר לשיחת חרש ואלם. יום טוב נטול
 

האחות 2

New member
בוודאי שלהגביל ואולי אפילו להתנות בגמילה לפני

תחילת התוכנית. העישון הוא האוייב הגדול ביותר של הגוף. גורם לסרטן והתקפי לב בעתיד. יש עובדות על כך במחקרים. אז צריך לחקוק חוק שיגביל עישון בתוכניות בכלל , שלא יהווה דוגמא לחיקוי ע"י הנוער ובטח שבתוכנית ראליטי שהנוער מתמכר אליה ולאהוביו ומזדהה עימם ולא פעם ירצה לחקות דרכם. אחד הדברים הכי דוחים שהיו בעני בתוכנית האח זה העישון . הדבר שלילי ביותר וצריך להגביל עישון בכלל בתוכנית ואז ניראה מי השורד האמיתי שיודע גם להתגבר על התמכרויות שרוצחות את גופו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! זוהי התמכרות שצריך לדעת להיגמל ממנה ומהר!!!!!!!!!! כדי שהנוער יבין שגם הקבלה לתוכנית כזאת כרוכה במאמץ הגמילה מהתמכרות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

התמכרות

New member
זה באמת "מצחיק" יום ללא עישון במקביל לפסטיבל

הבירה. הייתי שם. היתה הופעה מגניבה של החברים של נטשה (גם קטש היה ונראה מאושר מהרגיל... מעניין למה?
) אך לא נראה לי שראיתי אחד שלא עישן (כולל אני). אז איך בדיוק מצפים לעשות יום ללא עישון בצורה כזו???... לא. הם צריכים לדעת להסתדר בינם לבין עצמם. זה כל הקטע. ולגבי הבריאות... גם ככה היא נפגעת להם שם (הנפשית בטוח
)...
 
מעניין שב"השרדות" אין בכלל מעשנים,כך נראה לי,

לא ראיתי שם מעשנים,למעשה אפילו אוכל לא היה שם.נשאלת השאלה,איך סער רצה להתקבל ל"השרדות" שהוא מעשן כבד? איך הוא רצה להשתתף בהשרדות כשהוא אכלן גדול ובלי אוכל כמעט איבד שפיות? אני אומרת של"אח הגדול" צריכם להציב תנאים נוקשים כמו בהשרדות-לא מעשנים ולא מקטרים על אוכל.לכן מי שמעשן כבד ולא יכול לעמוד בפני מחסור באוכל לא ישתתף בריאליטי.
 

lolibror

New member
הם כן מעשנים,ולא מצלמים את זה. חלק מהמתמודדים

העמידו את זה אפילו כתנאי וההפקה מתקצבת להם סיגריות.
 

האחות 2

New member
באמת מצחיק שעושים פסטיבל בירה ביום זה שהרי

רוב שתייני הבירה גם מעשנים . זאת בדיוק הבעיה ה"עדר" ! מה שאחד עושה השני רוצה ומחקה. בעיקר בתוכניות ראלטי שלא מספיק שמתמכרים אליה ואל הנפשות הפועלות, עלולה להיות הזדהות של בני נוער שמושפעים מאהובם ומחקים את דרכם. לכן דווקא בתוכניות כאלה צריכים לעודד מניעה להתמכרויות שליליות כגון עישון שבפרוש ,הורג! (הוכחה טובה יש לי מחברת ילדות שהיתה מעשנת מגיל צעיר , בבית שהיה אפוף עשן תמידי וחלתה בגיל 40 מסרטן ונפטרה), אז די לעישון! זאת רק התמכרות שמזיקה לבריאות וניתן בעזרת לעיסת מסטיק להפסיקה. אז מי שלא ירצה להיגמל לפני התוכנית ,שלא יתקבל מראש! הנזק שיגרם להרבה אחרים גדול ולא מוצדק!
 

התמכרות

New member
חחח אחת מהתמוכריות השליליות זו התוכנית עצמה

בין אם מעשנים או לא. אז מי בעד להוריד את האח?
אני לא סבלתי סגריות(אף להיות ליד מעשנים) עד לפני 3 שנים ולא ממליץ לאף אחד להתחיל עם זה, כי קשה באמת אחר כך להפסיק וזה בפירוש פוגע בבריאות (גם אם מפסיקים). לא מעשן כבד בגלל, אך גם כמה סיגריות בודדות ביום במצטבר יכולות לגרום לסרטן ולמחלות לא עלינו. אז לפחות אל תעשנו עד גיל 34
ואם יבגדו בכם בעתיד או תשתתפו באח, אז יש אישור חלקי
הנוער של היום יעשן בכל מקרה. לא יעזור כלום. זה רק נהיה גרוע יותר עם השנים...
 

האחות 2

New member
צודק בהחלט , הנוער יעשן בכל מקרה אבל אם יש לו

חיזוקים לכך , הוא גם ימשיך במקום לנסות בכל דרך למנוע עישון!!!!!!!!!!!
 
למעלה