תמיר האס:על הראיון של סער לגלובס.

תודה על הדוגמא הנפלאה שנתת לכתיבה דמגוגית

אני לא אוהד של סער, לא של איילה,לא של אלירז, לא של גואל... אני חובב "האח הגדול" כתוכנית וכותב דעתי בפורום
 
אתה לא נשמע לי אמין

הכי קל להגיד אני לא חובב את זה ולא אוהב את ההוא, אני בסך הכל אוהב את התוכנית ושונא את המעריצים של אלה וגם של אלה, אבל אני כל כך חכם ונבון ואני רוצה להציג לכם איך אתם כותבים באופן דמגוגי... פחחחחחחחחח הצחקת אותי.
 

lolibror

New member
"רק מתעניין" עד כדי כך, שכבר שבועות אתה

כותב פה מניפסטים ארוכים כאורך הגלות כדי לספר לנו איך אלירז הוא תת רמה. למעשה כל מה שאתה אומר זה "אלירז תת רמה" בכל מיני צורות. אתה כתבת: "אלירז - שיא השפל התרבותי של ישראל". על מה התבססת? אני אגיד לך על מה: על תחושתך האישית והלגיטימית. אבל לא יותר מזה.
 

רקלוש

New member
יחפה בפארק יפה כתבת אך הפינג הזה הוא טרול

שכל ייעודו בחיים להכפיש ולברבר בניתוח "אינטלקטואלי" עלק.. לכן הוא לא ראוי להתייחסות... כל מה שכתבת יחפה בפאר היה נכון חכם ועינייני, אךכל זה נופל על אוזניים ערלות ומגמתיות ואין צורך בכלל להיכנס לפינות שקומץ אנשים הזוי ומטורף וקנאי שמעוניין להכניס אותנו אלייהן... במשך יום נפלא שיהיה לך...
 
אגב לא נעים לומר... אבל על פי הויקפדיה נראה

שדווקא אתה משתשמש בדמגוגיה... להלן ציטוט אחד מהערך: מתקפה אמוציונלית - נסיון להעביר את הדיון למישור רגשי. לדוגמה: "כולם תמיד נגדי!", "לא יכולה להיות פעם אחת שאני צודק?", "אתה טיפש!", "דבריך הם דמגוגיה". הערך המלא למעוניינים - כאן
 
גם אני צחקתי שקראתי זאת אבל זה לא מבטל את

תקפות טענתי. אתה עדיין משתמש בדמגוגיה לפי הגדרתה הרחבה (שאני שמח שקראת) ולכן אין טעם לויכוח. מכיוון שאתה לא מביע את דעתך אלא מניפסט דמגוגי.
 
אלירז הוא כישלון

זו כותרת דמגוגית. אבל הודעותיי לעולם מלוות בהסבר מפורט על דעתי אין דרך להתווכח עם קביעה בסגנון 'לפחות אם שחצנותו (של סער) היתה מוצדקת' מכיוון שאינני מכיר את סער מחוץ לתוכנית "האח הגדול" וגם אתה לא. אולי שחצנותו (אם יש כזו) מוצדקת, אולי לא = זו בדיוק דמגוגיה. מכיוון שאתה מניח שכולם בדעתך ושסער שחצן אתה מתיחס לכך כבסיס מובן מאליו לשיחה (ויכוח) כדי שכתיבה תהיה חפה מדמגוגיה היא צריכה להיות מבוססת על סובייקטיביות מנומקת נשתמש כסער שיינפיין לדוגמא: אין להטיל ספק שכשמדברים לגופו של אדם שההיכרות שלנו איתו היא מצפייה בו בתוכנית בידור קשה להסיק מסקנות כלשהן אלא רק על חלקו בתוכנית. אז מדוע שחצנותו (אם יש כזו) אינה מוצדקת? תוכל לומר שזה לא יפה לנהוג בשחצנות אבל לא תוכל לקבוע (וגם אני לא) ששחצנותו אינה מוצדקת.
 
אז ככה

1. לא תמיד הודעותיך מלוות בהסבר, גם לא הודעותי. 2. נכון שאני לא מכיר את סער מחוץ לבית האח הגדול, אך אני מניח שממה שצפיתי בו (ובפרט בלייב) ניתן לעמוד על טיבו של האיש באופן שמאוד קרוב ומייצג את דמותו האמיתית. איני אומר זאת בוודאות מוחלטת, אלא בסבירות גבוהה. ובכל מקרה זה לא דמגוגיה, אלא נקודת מבט. 3. כתבתי כבר קודם שעל פי הידוע לי (בעיקר מסקרים ומאנשים שאני משוחח עמם) רוב הציבור אינו אוהב את סער ורואה בו איש שחצן, והדגשתי שלא בגלל זה אני חושב שהוא בלתי נסבל אלא ממה שאני התרשמתי ממנו ישירות! 4. מאחר שעל פי מה שאני ראיתי ולדעתי (במיוחד בשבילך על אף שאין בזה צורך) סער - לא בן אדם אינטליגנט, לא נעים הליכות, ולא מעניין או מרגש במיוחד אין לו כל סיבה להשתחצן.
 
חטאי הדמגוגיה נמשכים

*"הציבור אינו אוהב את סער ורואה בו איש שחצן" - דמגוגיה הרי כבר קבענו שאין להציג דברים לא מבוססים (על איזה סקרים?) כעובדות ואין לדבר בהכללות בשום מקרה בסגנון "הציבור" ,"הרוב","העם" וכו' *"ניתן לעמוד על טיבו של האיש באופן שמאוד קרוב ומייצג את דמותו האמיתית. איני אומר זאת בוודאות מוחלטת, אלא בסבירות גבוהה" - מצטער ידידי המאוהב באלירז לא תחמוק בכזו קלות - זו דמגוגיה ולא "נקודת מבט" * שוב ידידי נפלת למלכודת הדמגוגיה כשייחסת לסער תכונות שלא בדקת וקשה לקבוע אותם מצפיה בתוכנית בידור " סער - לא בן אדם אינטליגנט, לא נעים הליכות, ולא מעניין או מרגש במיוחד אין לו כל סיבה להשתחצן." הנה מה שאתה ואני לא יכולים לדעת: - עד כמה סער אינטיליגנט - עד כמה סער עשיר - האם יש לסער על מה להשתחצן ועוד ועוד... כבר אמרתי לך זאת בהקשר של אלירז ואומר לך זאת שנית בנושא סער. אנחנו צפינו בהם בתוכנית בידור. צר לי לאמת אותך עם המציאות (לדעתי כמובן) אבל אנחנו לא מכירים את אלירז או סער מעבר לחלקם בתוכנית וכל השאר בגדר משאלות לב, רגשות ותקוות. יתכן וסער הוא הטוב באדם ואיננו יודעים זאת ואולי אלירז הוא נבל ונורא וגם זאת לא נדע. תוכנית בידור (כמו טלנובלה ושעשועונים) נועדה לבדר אותנו וכל השאר ומה שמעבר לזה הוא ראיה סובייקטיבית שלנו.
 
טוב, אם אתה עדיין אני ממשיך.

1. קודם כל הדגשתי ש"הציבור אינו אוהב את סער ורואה בו איש שחצן" זה על פי מה שאני מדבר עם אנשים ומתרשם מסקרים. גם אם לא הבאתי אליהם קישורים, אשמח אולי להביא לך עוד מעט. 2. ידידך המאוהב באלירז (=אני
) סבור שמה שכתב "ניתן לעמוד על טיבו של האיש באופן שמאוד קרוב ומייצג את דמותו האמיתית. איני אומר זאת בוודאות מוחלטת, אלא בסבירות גבוהה" הם בהחלט נקודת מבט, וגם אם תכנם 'דמגוגיה' אלף פעמים זה לא ישנה את העובדה שהם אינם כאלה. 3. יש הבדל בין תכנית בידור לבין צפייה (בעיקר בשידור חי) בתכנית ששם האנשים אדונים לעצמם ומנהלים את חייהם על פי רצונם באופן יחסי. ומאחר שכך, ניתן בהחלט לשער ולהעריך מהו אופיו האמיתי של האדם, גם אם זו השערה קלושה יותר מאשר ניתן לשער מהיכרות עמו במציאות. 4. מחמת הנ"ל, ניתן להעריך שסער אינו בעל אותן תכונות שציינתי שחסרות לו.
 
ואגב, לא כתבתי שסער עשיר...

אמנם לא טענת במפורש שטענתי זאת, אך מדבריך ניתן להבין שאולי טענתי זאת - למי שלא קרא את כל מה שכתבתי.. (ואני מניח שישנם כמה כאלו..)
 
לסיכום נושא הדמגוגיה

תגובותיך מרבות להשתמש ב"קהל האוהד" לדעותיך כאן בפורום במנותק מהתבססות על דיעה ועובדות. אין לי אפשרות להגיב להודעות שמכילות קביעות (ללא כל בסיס מוכח) שאלירז אהוב העם או שאלירז בדרכו להצלחה כנ"ל לגבי הודעות בהקשר לאיילה וסער,שרה וגואל... אני מביע את דעתי (שיש להניח שידועה כבר) ובמקום להוכיח לי שאני טועה או לנסות ולהביע דיעה אחרת המתקפה היא עליי אישית. עד כמה שהדבר לא מפריע לי הוא מפריע לדיון. אז לפעמים עדיף להגיב לקונית ובלי תוכן וזה אפקטיבי כמו מאמר שלם. התחנכתי בתרבות אחרת (אנגליה) ולכן ,אולי, אני מתקשה לקבל הנמחת הדיון כאן בישראל (סיימתי במשפט דמגוגי לתפארת
)
 
סיכום שלי : צר לי, אך אם אתה טוען שאני

משתמש בקהל האוהד שיש לאלירז בכדי להצדיק את טיעוני, כנראה שכלל לא קראת את דברי או שקראתם באופן לא מעמיק בעליל. לגבי זה שלפעמים מתקיפים אישית כותב כשאין צורך בכך - אני מסכים שזה מוריד (אם לא מעקר) את רמת את הדיון. ובהחלט ניתן להבין כשהכותב מגיב באופן לקוני ובלתי מנומק. לא תמיד זה מעיד על רמתו הנמוכה של המשיב
 
לסיום (מבחינתי) אני רוצה להגיד לך

שאני ממש מעריצה את אורך הרוח שלך ואת סבלנותך הרבה. פשוט ראוי להערצה. להתמודד מול קיר בטון הרבה יותר קל (באמצעות פטיש אויר) מאשר עם אדם שחושב במושגים של 'אני ואפסי עוד'...
 
למעלה