למה באתם לכאן ומה אף אחד לא יכול לקחת מכם

roniia

New member
למה באתם לכאן ומה אף אחד לא יכול לקחת מכם ../images/Emo35.gif

מה אתם עונים ? שבוע טוב !
 
כמו כל דבר בבריאה

גם בני אדם, נולדו על מנת להתקדם, להתפתח, לפסוע לעבר יותר ויותר ויותר. עד שהם באינסוף. עד שאדם (או בעל חיים, או צמח ואפילו דומם) לא יגיעו לרמת ההתפתחות הגבוהה ביותר, להארה המלאה, הם ימשיכו לשנות צורה, למות ולהוולד, לכמוש ולצמוח שוב. לאותה רמת תודעה, הגבוהה ביותר, שאדם הגיע בחייו לפני מותו, לאותה רמת תודעה בדיוק הוא יוולד בגלגולו הבא. מיליארדי דולרים או יורו או שקלים יכולים ללכת ולבוא. כל מה שיכול להילקח מאיתנו, כנראה שממילא לא היה שלנו. הדבר ה-י-ח-י-ד ששום כוח שבעולם לא יוכל לקחת מאיתנו, זו רמת התודעה שלנו. זה הדבר היחיד שהוא שלנו באמת.
 

shoshan

New member
באתי כי אני מפזר את המשקל על כמה מקומות שונים

וכמו שאני תופס "אותי" אי אפשר לקחת ממני כלום, ו"אני" יכול לקחת מ"עצמי" את הקיום בכך שאני יוצר "אני" חדש...
 

shoshan

New member
מסביר

כמו שאני תופס את עצמי - לאורך הזכרון שלי יש הרבה "אני"-ים כמו שאני מגדיר "אני" אני מגדיר "אני" שמשהו שמוגדר לפי עקרונות ודעות שאי אפשר לשנות - יש לו גם עקרונות ודעות פחות חשובים, כאלו שלא חשובים להגדרה העצמית שלו - אקראיים - אבל העקרונות הראשוניםו - מעצם הגדרתם לא יכולים להשתנות - עקרונות לדוגמא שאני יכול לתת מהילדות שלי הם הגבול של ההשפעה של אנשים אחרים ושל הרגשות שלהם עלי - ועוד עקרון הוא ההגבלה העצמית לעולם לא להיות כמו אנשים שמגעילים אותי מעצם קיומם. אני מאמין שעקרונות כאלו אנשים אחרים לא יכולים לשבור אצל בן אדם ויהי מה בגלל הטוטאליות שלהם ובגלל העוצמה שלהם... אבל אם הזמן הם נחלשים ולאט לאט הם מתים... ומכיוון שלדעתי העקרונות האלו מגדירים את האדם - לטעמי ברגע שהם מתים נוצר "אני" חדש - שיכול להיות מאוד דומה או מאוד שונה ל"אני" הישן...
 

ש מ ש א

New member
עקרונות ודעות

כמו שאתה כותב עליהם - הם רעיונות, מחשבות ומילים שאנחנו מגדירים לעצמנו בצורה מושכלת. אני מאמינה שה"אני" הממשי, האמיתי שלנו, הוא מעל ומעבר לכל אלה. ואנחנו לא ממש מכירים אותו, אבל הוא-הוא בעל-הבית... אנחנו מנסים להתעלות אליו ולהתחבר ולהכיר אותו, כדי לדעת מי אנחנו באמת. ואני מאמינה שכדי שנצליח להתקרב אליו קצת, עלינו לשפר את עצמנו ככל יכולתנו ובכל המובנים.
 
למעלה