"כך לארי נסאר, רופא נבחרת ההתעמלות האמריקאית, התעלל מינית

trilliane

Well-known member
מנהל
טרוור נואה (דיילי שואו) מדבר על משפט גזר הדין של נאסר

הוא הדגיש שלא מדובר במשפט (הוא הודה) אלא בגזר הדין, שיבח את השופטת ואת העדות, התפעל מהמעמד ומההזדמנות הנדירה שניתנה לנשים להשמיע את קולן. הזכיר שהבעיה היא בכל השותפים השקטים, בעלי התפקידים שאפשרו את המצב, האנשים שקיבלו את התלונות ולא טיפלו בהן כהלכה או בכלל. הוא אמר שצריך לשפוט אותם כשותפים לפשע וברגע שתהיה עליהם אחריות משפטית הם לא יעזו לשבת בשקט ומצבים כאלה יימנעו בעתיד.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אלי רייזמן מספרת מה גרם לה להגיע ולהעיד במשפט

וכמובן מסבירה איך ייתכן שהיא וחברותיה לנבחרת התקשו להבין בעצמן שהוא מנצל אותן. הן לא הכירו שום דבר אחר, הוא היה הרופא הרשמי, הוא קנה להן מתנות, כולן קיבלו כאלה טיפולים, לכן זה חייב להיות בסדר, לא הגיוני אחרת...


 

trilliane

Well-known member
מנהל
ריאיון נוסף של רייזמן לאחר גזר הדין וכיצד הרגישה בזמן ואחרי

עדותה בבית המשפט.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואלרי ליוקין התפטר מאיגוד ההתעמלות האמריקנית

https://www.flogymnastics.com/articles/6097960
&nbsp
ליוקין, אביה של נסטיה, מתעמל עבר (ברה"מ), מאמן ב-WOGA ומי שהיה המתאם הלאומי של תוכנית העתודה (בהתעמלות נשים) והחליף את מרתה קרולי לאחר פרישתה (בספטמבר 2016), הגיש את התפטרותו נוכח הנסיבות.
&nbsp
בהצהרתו ציין כי "האווירה הנוכחית גורמת לי ולמשפחתי יותר מדי מתח, קושי וחוסר ודאות. הגיע הזמן שאתקדם בכיוון אחר, לפחות לעת עתה. אני מאחל הצלחה למאמנים ולמתעמלות, ואני נכון לעודד ולתמוך מעמדה אחרת".
&nbsp
הצהרתו של ליוקין הגיעה בעקבות הסערה בהתעמלות ארה"ב והביקורת העזה שנמתחה על האחראים בעקבות משפטו של לארי נאסר. הוועד האולימפי האמריקני דרש מכל הנהלת האיגוד להתפטר וכך היה; כרגע הם בתהליך איוש כל התפקידים.
&nbsp
נוסף על כך איבד האיגוד חסויות מטעם גופים מסחריים ביניהם חברת התקשורת AT&T, תאגיד P&G ושוקולד הרשיס. כידוע, הם עדיין מחפשים חלופה לחווה של הקרולים, לאחר שההסכם איתם הופסק (ואני מניחה שבעקבות הפרישה של ליוקין גם ההצעה להעביר את האימונים למתקן של WOGA כבר לא רלוונטית).
&nbsp
במסגרת עדותה המצמררת במשפטו של נאסר, אמרה המתעמלת מאטי לארסון: "מטריד אותי מאוד שאחד המבוגרים שהתייחסו אליי כך, גרמו לי להרגיש בלתי-נראית, הוא המתאם הלאומי החדש, ואלרי ליוקין. מדאיג אותי שכיום הוא בתפקיד הזה. למען מתעמלות הנבחרת הלאומית בהווה ובעתיד, אני מקווה שהוא השתנה".
&nbsp
אני מעריכה שדבריה היו הזרז שגרם לליוקין להתפטר. באיגוד ההתעמלות קיבלו את הצהרתו והודיעו כי יחפשו לו מחליף. נראה שיש להם לא מעט עבודה לתקופה הקרובה...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נראה לי שמיחאי ברשטיאן היה מועמד טבעי להחליפו אלמלא אוסטרליה

אחרי שנים של מאמנים מיובאיפ, אולי זו הזדמנות להציב בתפקיד מאמנת (או מאמן) Made in the US? מישהו (או מישהו) שתביא רוח חדשה ורעננה להתעמלות האמריקנית, ללא הגישה המזרח אירופאית שכבר פחות מתאימה לרוח התקופה. נשים צעירות ילידות ארה"ב, כמו איימי בורמן, מגי הייני וקים זמסקל הצליחו להביא את סימון ביילס, לורי הרננדז ורייגן סמית לצמרת העולמית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בנות הנבחרת של UCLA בסרטון חיזוק לנשים שהעידו מול נאסר

ג'ורדן ויבר (בוגרת טרייה, כיום מאמנת קרקע) הייתה אחת העדות וכך גם מתעמלות עילית אחרות שהיו בנבחרת בעבר. התרגשתי
.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
קרי פרי, המנכ"לית הטרייה של איגוד ההתעמלות האמריקנית הצהירה

למצלמה שהארגון תיקן את דרכיו, תומך במתעמלות, הקצה להן קרן למימון טיפולים במידת הצורך, מיישם המלצות, שואף לשקיפותף לשיתוף ולשיפור וכו'.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבה על הניצול והיחס למתעמלות בחווה של הקארולים

ראיינו בה את מאטי לארסון, את מיס ואל ואת ג'סיקה אובריין מההֶסְכֵּת (פודקאסט) "ג'ימקאסטיק".

 

trilliane

Well-known member
מנהל
מרתה ובלה קרולי מדברים לראשונה על הפרשה וגם מקיילה מרוני

בריאיון נרחב, הערב (ראשון) ברשת NBC. טעימות ודיבורים על הנושא עלו לערוץ התוכנית TODAY ביוטיוב.



 

trilliane

Well-known member
מנהל
הפרק המלא לצפייה Dateline: FULL EPISODE: Silent No More

https://www.nbcnews.com/dateline/video/full-episode-silent-no-more-1216751171891
&nbsp
שישה חלקים (שבהם מרואיינים מרתה ובלה קארולי, אלי רייזמן וג'ינה ניקולס, אימה של מגי) + ריאיון קצר עם מיס ואל.
&nbsp
הקארולים טוענים שהם לא ידעו על נאסר ושהם מזועזעים מאוד ומצטערים שמפעל חייהם הוכתם כך וירד לטמיון (כל מה שבנו בחווה וכו'). את טענות המתעמלות על כך שחששו לבקש מים או לצאת לשירותים הם דחו על הסף (לא שיש כאן מה לדחות, לדבריהן היו בנות שאכן חששו, גם אם בעיניהם זה לא חשש מוצדק) ואת העובדה שהם קשוחים ומתייחסים לאימונים כאל תחרות הם לא הכחישו. גישה מזרח אירופאית... אני קצת מבינה אותם, זו התרבות שמהם הם הגיעו, ואני לא חושבת שהייתה להם כאן כוונת זדון. היו בכירים אחרים שהיו צריכים לאזן זאת ולדאוג לתנאים הולמים (למשל להעסיק אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים, תזונאים וכו', גם בחווה, ולדאוג שהם זמינים למתעמלות), לא להשאיר את הדברים רק בידי הקארולים. אבל כל עוד הם "פיצחו את השיטה" והתעמלות ארה"ב גרפה מדליות, זה לא עניין אותם
.
 
למעלה