"כך לארי נסאר, רופא נבחרת ההתעמלות האמריקאית, התעלל מינית

trilliane

Well-known member
מנהל
"כך לארי נסאר, רופא נבחרת ההתעמלות האמריקאית, התעלל מינית

במאות נערות"

https://www.haaretz.co.il/sport/other/.premium-1.4633762

אם אין לכם מינוי ב"הארץ" אל תלחצו על הקישור אלא חפשו את הכותרת בגוגל (ותיכנסו לקישור מתוצאות החיפוש).

אם לא בא לכן (ולכם) לקרוא (אין יותר מדי פרטים גרפיים אבל זה עדיין מצמרר ומזעזע) אספר בקצרה סיפור עגום אך מוכר להחריד: נאסר הצליח להוציא לעצמו מוניטין של רופא מקצועי ונחשב, והמעמד הקנה לו אמינות ו"חסינות" בפני תלונות של בנות ונערות. חלקן לא הבינו את הבעייתיות בטיפול שלו, וגם אם כן, לא האמינו להן, טענו שהן לא מבינות וכו'...
הסבירו להן כמה "מזל" יש להן לקבל ממנו "טיפול"...


מדובר בפדופיל ובסוטה מין מניפולטור מתוחכם שהצליח להערים על המערכת במשך עשרים שנה. כמובן, גם המערכת לא הייתה די רגישה וערוכה להתמודד עם אפשרות כזאת, וזו בעיה מהותית נוספת, כפי שטוענת בצדק אלי רייזמן.

באשר לאלי רייזמן, היא דיברה לא מעט על הנושא בריאיון שלה לתוכנית "60 דקות". ניתן לצפות בו במלואו באתר של CBS:
https://www.cbsnews.com/videos/aly-raisman/
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ריצ'ייל דנהולנדר, המתעמלת (לשעבר) הראשונה שדיברה נגדו בגלוי

מספרת בפתיחות ובכנות על הקושי להתלונן, מתי, למה ואיך הצליחה לאזור אומץ כדי להתלונן, ועל האשם התורם של USA Gymnastics ביצירת אווירה מאיימת ולא תורמת.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
USAG שילמו למקיילה מרוני "דמי שתיקה" כדי שלא תתלונן על נאסר

מרוני הפרה (לכאורה) את תנאי ההסכם כששיתפה את תלונתה בטוויטר במסגרת קמפיין MeToo לפני כמה חודשים. עורך הדין שלה טוען כי הדרישה לסתום לה את הפה אינה חוקית ולא הוגנת בהתחשב בחומרת המעשים, זכות הציבור לדעת וכו'. כמו כן טען כי היא חתמה על ההסכם כשהייתה שבר כלי, ללא יכולת אמיתית לעמוד מולם. הוא חתם את דבריו בטענה שאם אחת המתעמלות המצליחות בעולם זכתה ליחס כזה, מה הסיכוי של מתעמלת אלמונית להתלונן על ניצול מצד מאמן... יש להדיח את האחראים.
&nbsp
USAG Reportedly Paid McKayla Maroney $1.25 Million For Silence About Nassar
https://www.flogymnastics.com/articles/6063243
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דיווחים חדשותיים: מקיילה מרוני תובעת את USA Gymnastics

הם טוענים שההסכם הקודם שבו שילמו לה 1.25 מיליון דולר הכיל סעיף סודיות עבור שני הצדדים; עורך דינה, כאמור, טוען שהיה מדובר בדמי שתיקה כדי שהיא לא תחשוף את הפרשה. היא מבקשת פיצויים למצבה הנפשי ולסיוע מקצועי שהיא צריכה לקבל בעקבות ההתעללות שעברה.





 

trilliane

Well-known member
מנהל
מגי ניקולס הייתה הראשונה להתלונן עליו ל- USA Gymnastics

לפני כשנתיים, והיא זו שכונתה בכתב האישום "אתלטית A".



 

trilliane

Well-known member
מנהל
והשבוע הצטרפה לרשימה גם סימון ביילס...


חשפה בגילוי לב ברשתות החברתיות.



 

trilliane

Well-known member
מנהל
קורבנותיו של נאסר בווידויים קשים מבית המשפט





 

trilliane

Well-known member
מנהל
אלי רייזמן וג'ורדן ויבר היו בין הנשים שהעידו אמש בבית המשפט

התייצבו באומץ מול לארי נאסר והשמיעו את קולן. נאסר ביקש מהשופטת לפטור אותה מכך, אבל היא הבהירה לו שהוא יצטרך לשבת ולשמוע את העדויות במלואן, גם אם זה גורם לו אי-נוחות, היא מתגמדת לעומת אי-הנוחות והסבל שהוא גרם לקורבנותיו לאורך השנים.
&nbsp
אלי רייזמן דיברה באריכות, בשליטה אך בכעס לא מבוטל. היא פנתה ישירות לנאסר על הזוועות שעשה; האשימה (שוב) את USAG על כך שידעו לחבק אותה על הישגיה אך לא כשהתלוננה על נאסר; תקפה אותם על כך שהם בעיקר מדברים ולא עושים, ושצריכה להיפתח חקירה בנושא כדי לבדוק איך זה קרה ורק אז ניתן יהיה לוודא שזה לא יקרה שוב; כמו כן פנתה לשופטת וביקשה לפסוק על נאסר את הענישה המקסימלית בחוק (יש לציין שהוא כבר קיבל עשרות שנים בכלא, 60 שנה אאל"ט, כך שהוא יבלה בו את שארית חייו בכל מקרה).
&nbsp
ג'ורדן ויבר דיברה בקצרה (יחסית), וחשפה בדמעות את הסיפור המזעזע שלה. היא טופלה ע"י נאסר מגיל 8 עד 18 וסיפרה שההתמודדות עם הניצול שלו הייתה החוויה הקשה ביותר בחייה, אפילו יותר מההכנה לאולימפיאדת לונדון 2012. היא שיתפה באכזבה הקשה מהגופים שהיו אמורים לסייע לה אך בגדו בה, בפציעות שספגה במהלך הקריירה, שכיום היא כבר לא בטוחה אם טופלו כהלכה...

&nbsp
השופטת חיזקה את העדות ושיבחה אותן.





 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעקבות העדויות, USAG ביטלו את החוזה עם החווה של הקארולים

http://mcsmaria.blogspot.co.il/2018/01/sayonara-karolyi-ranch.html
&nbsp
סימון ביילס כתבה שהיא לא רוצה לחזור למקום שבו נוצלה מינית, וכך גם מתעמלות אחרות. אלי רייזמן תקפה בנאומה בביהמ"ש את הארגון על כך שהצהיר על הפסקה מידית בזמן שיש מתעמלות שנמצאות שם...
&nbsp
אולי ייעשה עדיין שימוש במתקן בפברואר בשל קוצר הזמן למצוא מקום אחר, אם כי USAG טענו שהם ביטלו את כל האימונים במקום (ולא הצלחתי להבין מה קדם למה).

 

trilliane

Well-known member
מנהל
שון ג'ונסון תומכת במתעמלות, מזועזעת מנאסר וכועסת על USAG

וגם נסטיה ליוקין פרסמה בינתיים תמיכה והתנצלה על כך שהחדשות הפתיעו אותה וביקשו ממנה תגובה כשהיא עדיין לא עיכלה את המידע ולא הייתה מוכנה. כמו כן סיפרה שבינתיים אביה (ואלרי, המתאם הלאומי של התעמלות הנשים) הקצה את אחד האולמות ב-WOGA עבור האימונים בינתיים, כדי שהבנות לא תצטרכנה להגיע לחווה של הקארולים (עד שאיגוד ההתעמלות ימצאו/יקימו מתקן קבוע אחר).
http://mcsmaria.blogspot.co.il/2018/01/nastia-liukin-confirms-support-for.html
&nbsp
למען האמת קצת חבל על כל השטח וההשקעה המבוזבזים אצל הקארולים... אני לא יודעת מה היה חלקם בכך, אם בכלל. אני מבינה את הקושי המוצדק של המתעמלות שחוו זאת לחזור לשם (אם כי רובן כבר לא פעילות, למעט אולי סימון ביילס ואלי רייזמן) אבל קשה לי (גם) עם בזבוז משאבים.


 

trilliane

Well-known member
מנהל
וגם שאנון מילר (שלא חוותה התעללות מצידו) מגיבה



 

trilliane

Well-known member
מנהל
למי שרוצה להקשיב לפחות לחלק מהעדויות כלפי נאסר

מילים קשות ונוקבות, מעשים מזעזעים ומצמררים, אבל יש בזה גם מפגן של עוצמה ושל שחרור, של נערות ונשים שדוכאו וחוו השפלה והתעללות ובצעד נדיר זכו לעמוד מול התוקף (ומול כל העולם) בראש מורם וגו זקוף מול התוקף ולהשמיע את קולן, לומר את דברן.
&nbsp
Sentencing of Larry Nassar
https://www.youtube.com/playlist?list=PLirHgK0UPaMXFsYn_sFTyPl6ByXI9wzXm
&nbsp
אני ממליצה במיוחד להקשיב לכתב האישום של רייצ'ל הולנדר, שסוקרת את ניסיונותיה לאורך השנים להציף את הדברים, למצוא אוזן קשבת, להעמיד את הפושע לדין, לעשות צדק ובעיקר לחסוך את החוויות הנוראות האלה מילדות אחרות. זה לא קצר אבל זה מדהים ומרשים, מכמיר לב ופוקח עיניים. אני מלאת הערכה לאישה הזאת. כל הכבוד לה.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
מיס ואל (מאמנת נבחרת UCLA) בכתב האשמה כלפי USAG

ואלורי קונדוס פילד פרסמה השבוע באתר שלה טור נוקב כלפי איגוד ההתעמלות האמריקני: Time’s Up USAG

לנוכח העדויות הקשות במשפטו של נאסר, היא מאשימה של איגוד ההתעמלות ביצירת האווירה והתנאים להתעללות במתעמלות, לא רק ע"י סוטה-טורף כמו ד"ר נאסר אלא גם התעללות רגשית ונפשית קשה. בתור המאמנת הראשית של נבחרת הנשים של UCLA בעשורים האחרונים, היא קלטה לנבחרת עשרות מתעמלות עילית, בפרט כאלה שהיו חלק מנבחרת ארה"ב, ושוב ושוב מצאה את עצמה אוספת את השברים.

קונדוס-פילד כתבה שמעולם לא ביקרה בחוות הקארולים (Karolyi Ranch) בטקסס, אבל היא מאמינה שמדובר ב"בית זוועות", מקום איום שאפשר לא רק לנאסר לפעול ולפרוח, אלא גם למאמנים ולבכירים אחרים שניצלו את כוחם לרעה. היא שמעה עשרות עדויות למחיר הכבד, לכאב הפיזי והנפשי שליווה מתעמלות עילית לשעבר.

נאסר הוא רק דוגמה אחת, אבל בעיניה "ראש הנחש" הם מרתה ובלה קארולי (ושותפיהם) שגם אם לא ידעו על מעלליו של נאסר, יצרו תרבות הרסנית של התעללות נפשית, אלימות מילולית וכוח משחית. גישה שבה בריאותן הגופנית והנפשית של מתעמלות הייתה משנית וזניחה כל עוד הן זכו במדליות.

ק"פ טענה שהיכולת של נאסר להתחבב על הבנות ולהתחבר אליהן לובתה ע"י הכאב והמצוקה שהן חשו, שדחפו אותן לזרועותיו. מרתה הייתה הדיקטטורית הראשית, רדתה בבנות והתעלמה מהן לחלוטין כשלא סיפקו את ההישגים. היא מביאה את הדוגמה של מאטי לארסון, חברת נבחרת לשעבר. לארסון שיתפה את סיפורה בגילוי לב ובדמעות בעדותה בבית המשפט, אני מצרפת את הווידאו. עדותה לא ארוכה (יחסית) וכדאי להקשיב לה (גם אם זה לא קל). במצוקתה הקשה היא ניסתה אף לפגוע בעצמה כדי להימנע מהגעה למחנה, לטיפולים של נאסר...


באליפות העולם 2010, אחרי שפישלה בסוף פס האקרובטיקה האחרון בתרגיל הקרקע שלה (וזה עלה לארה"ב בזהב הקבוצתי), היא הפכה לשקופה בפני מרתה, מאמניה ואפילו מתעמלות אחרות. לארסון נטשה את העילית עוד לפני השנה האולימפית ועברה ל-UCLA, אבל גם שם לא הצליחה להשתחרר מהשדים שרדפו אותה ופשוט התפרקה. היא פרשה מהנבחרת ומהאוניברסיטה והשלימה את התואר רק לאחרונה.

מיס ואל הזכירה גם ריאיון בפודקאסט שבו איימי בורמן, המאמנת של סימון ביילס, סיפרה על התקופה שבה סימון עוד הייתה בנערות (Junior), מתעמלת מבטיחה אך עוד לא מבריקה. מאמנים אחרים פרגנו לה שהשתפרה, אבל מרתה ירתה לעברה הערה קשה ששברה את רוחה. מתוך חשש להפגיש אותה שוב עם מרתה במצבה השביר, היא דחתה הזמנה להגיע לחווה למחנה הקרוב הבא, ובתגובה לא קיבלה יותר הזמנות כל אותה שנה.

עם זאת יש לציין שבאותו פודקאסט (הקשבתי לו במיוחד, היא צירפה קישור), בורמן וגם מגי הייני (המאמנת של לורי הרננדז) דיברו לא מעט בשבחה של קארולי. הן ציינו את הקשיחות שלה ואת הרצון של המתעמלות לרצות אותה, שאפשרו לה להביא מתעמלות למיצוי 100% מיכולותיהן; את הניסיון וההכוונה שלה שתרמו להן רבות; וגם את העובדה שהיא ידעה להעריך מאמנים שעמדו על שלהם ולא מיהרו להתקפל מולה. שתיהן שיבחו את המערכת ואת החווה, שאפשרה להן כמאמנות להשתפר ולהתקדם מאוד, לקבל ביקורת עמיתים וללמוד מהם. העובדה שהחווה מבודדת, ללא אטרקציות, עם קליטה סלולרית בעייתית וכו' תרמה לביטול הסחות הדעה ולמיקוד בהתעמלות.

אני חושבת שהגישה הקשוחה והלא מתפשרת הזאת מאפיינת לא מעט מאמנים שמגיעים מתרבות מזרח-אירופאית, ולא פלא שהם עושים חייל במערב ומצליחים להביא הישגים... גם בישראל נשמעו סיפורים דומים על מאמנת נבחרת ההתעמלות האומנותית (לשעבר) שהביאה את הנבחרת להישגים מרשימים, עם גישה שהיא ספק קשיחות מוגזמת ספק התעללות נפשית.

בעקבות דבריה של מיס ואל אני שמחה שהאיגוד הפסיק את ההתקשרות עם הקארולים, וחבל שרק אחרי שסימון ביילס כתבה על כך מפורשות. צודקת מיס ואל שההתקפלות המהירה שלהם אחרי דבריה של המלכה סימון (שחשפה שגם היא קורבן של נאסר, אך לא הגיעה להעיד במשפט) מעידה על כך שהכוח עובר מהגופים המנהלים למתעמלות עצמן. גם העדויות במשפט הזה, קשות ככל שיהיו, הן עדות לעוצמה ולקול שנשים צעירות מצליחות לקבל סוף סוף. הנסיבות מצערות עד מאוד, את זוועות העבר לא ניתן למחות, אבל לפחות נראה שמעז יצא מתוק.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
מיס ואל התראיינה בנושא והסבירה את האווירה שאפשרה לנאסר לפרוח

היא נגעה בנקודות דומות שמאטי לארסון דיברה עליהן. היא אמרה שמאז שהקארולים נכנסו לתמונה בשנות השמונים, הם הביאו איתם מרומניה גישה נוקשה, שהמתעמלות יכולות להצליח רק ע"י מניפולציות של מאמניהן. הבידוד של ה"חווה", האמון שנתנה מרתה בקומץ אנשים, ביניהם נאסר, שרק הם הורשו להיות שם (מלבד המתעמלות והמאמנים, כמובן) והיחס הקשוח וההתעללות (לפחות מילולית), דחפה את הבנות אל נאסר, היחיד שהיה נחמד אליהן, עודד אותן, הביא להן אוכל כשהיו מורעבות... הסביבה המושלמת לפדופיל.
&nbsp
בכל פעם שהניצחון חשוב יותר מהאתלט, נפתחת הדלת לשחיתות ולניצול. היא אמרה שהייתה באולימפיאדת לונדון ושאלה את נשיא האיגוד מדוע הוא מאפשר למרתה להיות כ"כ פוגענית כלפי הבנות, והוא ענה "כי היא מנצחת". היא שאלה אותו "אבל באיזה מחיר?" וציפתה להמשך השיחה, אך הוא פשוט הלך... וכפי שכתבה בבלוג שלה, כשהמתעמלות הגיעו לנבחרת שלה היא גילתה שקשה לה לרכוש את אמונן כי הן פשוט חששו לתת אמון במאמנים...
&nbsp
עוד ציינה שהתופעה מתרחשת גם בענפי ספורט אחרים, במחול... בכל מקום שבו לאדם בוגר יש כוח על נערים ונערות צעירים.



 

trilliane

Well-known member
מנהל

trilliane

Well-known member
מנהל
סיכום גזר הדין בתוכניות הבוקר בארה"ב עם ריאיונות עדות בולטות

חשוב לזכור שלמרות ה"ניצחון" הגדול בבית המשפט, הוא הגיע אחרי כשלושים שנה שבהן המערכות השונות אפשרו לנאסר לפעול, תוך התעלמות, השתקה הוא האשמה של המתלוננות הבודדות שאזרו אומץ לדווח עליו. כפי שציינה רייצ'ל דנהולנדר גם בעדותה בביהמ"ש, אילו התייחסו לתלונות ברצינות ניתן היה למנוע את רוב הסיפורים המצמררים של העדות.
&nbsp
בהקשר לכך, לאחר שסירבה לקחת אחריות, בסופו של דבר גם נשיאת MSU (אוניברסיטת מישיגן, אחת המעסיקות של נאסר שבה התקבלו עליו תלונות כבר ב-1997) נאלצה להתפטר בלחץ הציבור.
https://www.theguardian.com/sport/2...ichigan-state-university-resigns-larry-nassar







 

trilliane

Well-known member
מנהל
מאטי לארסון בריאיון נוסף בעקבות גזר הדין

היא חזרה על המסר שמדובר בכשל מערכתי כולל ונאסר היה רק פיסה בתצרף. הבעיה נבעה משילוב של אנשים לא מתאימים שנשאו באחריות; צעדים משפטיים שלא ננקטו; מתעמלות כמוה שחוו התעללות פיזית ונפשית מצד המאמנים וכמובן נאסר, שהיה המבוגר האחראי היחיד שחייך וגילה אכפתיות (לכאורה) כלפיהן.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
הצהרה שנשאה רייצ'ל דנהולנדר בעקבות גזר הדין

היא חזרה על מסרים שנשאה בעדותה ותקפה את הגופים האחראים (איגוד ההתעמלות האמריקני, אוניברסיטת מישיגן) על ניסיונותיהם הנואלים להתחמק מאחריות.

 
למעלה