ערב שני ואחרון של גמרי מכשירים התקיים לפני שבוע

trilliane

Well-known member
מנהל
ערב שני ואחרון של גמרי מכשירים התקיים לפני שבוע


ומכיוון שלא הייתי בבית (ובימים שאחריו) השלמתי צפייה בסופ"ש וסיכמתי את כל המכשירים (כי אלה המכשירים שאני אוהבת במיוחד!). מוטב מאוחר מלעולם לא.



 

trilliane

Well-known member
מנהל
גברים: קפיצות


גמר הקפיצות החל בפציעה נוספת ברגע האחרון של מועמד מוביל: יאנג הקסון מדרום קוריאה (פעמיים אלוף עולם בקפיצות, אלוף אולימפי ב-2012) עלה לגמר הקפיצות מהמקום הראשון אך נפצע בחימום. במקומו נכנס לגמר ארתור דלאויאן (רוסיה).

גם מריאן דרגולסקו נפל לא טוב בחימום, אבל נראה שהוא בסדר והוא השתתף בגמר.

1. קייסוקי אסאטו, יפן
קפץ שתי קפיצות קשות, נחיתות גרועות. בראשונה הוא כרגע כמעט עד המזרן, בשנייה הוא כבר קרס עליו.

2. קנזו שיראי, יפן

"הבורג האנושי" נקט בגישה הפוכה – בחר קפיצות בדרגות קושי נמוכות משל חברו לנבחרת (4 עשיריות פחות בכל קפיצה) וביצע אותן נקי. הבחירה השתלמה. הראשונה הייתה יורוצ'נקו משולשלת והוא נחת כ"כ זקוף וכמו תמיד התברג בקלילות מושלמת...
השנייה הייתה בדרגת קושי נמוכה יחסית לרוב הקפיצות בגמר (5.2) אבל גם היא בוצעה היטב (ציוני ביצוע 9.6 ו-9.4)

3. ג'ורג' וגה לופז, גואטמלה
בפעם הרביעית באליפות העולם, בפעם הראשונה בגמר אישי
ריצה מהירה מאוד לשולחן;
בקפיצה הראשונה קפץ כמו הקפיצה הראשונה של היפני, אבל נחת היטב (עם צעד הצידה שהוציא את רגלו הימנית מהמשטח, אבל לא נורא)
הקפיצה השנייה הייתה כמו הקפיצה השנייה של קנזו שיראי. הוא אמנם הוא פחות אלגנטי וקליל ממנו, אבל נחת טוב יותר וקיבל ציון ביצוע גבוה ממנו (לא עבר אותו בממוצע בזכות הקפיצה הראשונה המצוינת של שיראי).

4. מריאן דרגולסקו, רומניה
פתח בקפיצת הדרגולסקו שלו וביצע אותה לא רע, למעט צעד גדול לאחור בנחיתה (אולי בגלל הקרסול שנחבל בחימום)
בקפיצה השנייה שינה את הבחירה מהחימום ובחר בקפיצה קלה יותר, ללא חצי פנייה מהשולחן (+ 2.5 ברגים). נחיתה טובה, צעד אחד לפנים
תפס את המקום השני לעת עתה, אחרי קנזו שיראי.

5. זכארי רימש, צרפת
משום מה נעדר מהשידור של NBC...
כנראה ויתרו עליו לטובת פרסומות

קפיצה ראשונה: דרגולסקו עם נחיתה גרועה. נחת כפוף מאוד, האגרופים שלו נגעו במזרן ומיד לאחר מכן נזרק לאחור בכמה צעדים. נענע בראשו...
קפיצה שנייה באותה דרגת קושי – קפיצת ידיים, חצי פנייה אל השולחן ושלושה היפוכים בקיפול. נחיתה מעט נמוכה, חזה וראש שפופים + קפיצה קלה קדימה, אבל בסה"כ הפעם ביצוע לא רע שהעניק לו ציון טוב; כמובן, הקפיצה הראשונה לא השאירה לו סיכוי, והוא התמקם אחרון.

6. איגור ראדיבילוב, אוקראינה
פתח אף הוא ב"דרגולסקו" וביצע אותה טוב מהמקור. אמנם הייתה פתיחת רגליים אל השולחן, אבל סיים בנחיתה מושלמת, נעוצה היטב במזרן
קפיצה שנייה קשה במיוחד (קפיצת ידיים עם חצי פנייה מהשולחן + 2 היפוכים בקיפול) וגם היא בוצעה היטב, הפעם בנחיתה עם צעד גדול לאחור. סיים בממוצע 14.899, אלפית(!) מאחורי שיראי עם 14.9...

7. ארתור דלאויאן, רוסיה
נכנס לגמר כמחליף.
קפיצה ראשונה כמו של קנזו שיראי, שלושה ברגים, אבל נחיתה כפופה בהרבה והידרדר ממנה בכמה צעדים לאחור (שגם הוציאו את רגלו הימנית לאזור האדום בצד). בתחרות אחרת זה אולי היה נראה מרשים, אבל אחרי הנחיתה המהממת של שיראי כבר פחות, והוא קיבל חצי נקודה פחות על הביצוע (לפני ענישה של 3 עשיריות על יציאה מהמשטח), סה"כ ציון נמוך של 14.2
בקפיצה השנייה (דרגולסקו) קרס לחלוטין על המשטח.

8. קים הנסול, קוריאה הדרומית
הגיע מאוכזב מגמר הקרקע אחרי שקלקל תרגיל מוצלח בפס האחרון...
קפיצה ראשונה: קפיצת ידיים עם שניים וחצי ברגים, נחיתה טובה;
קפיצה שנייה: קפיצת ידיים עם חצי פנייה על השולחן ושניים וחצי ברגים, גם כן עם נחיתה לא רעה; מעט נמוכה ועם קפיצה קטנה לצד, אך לא יצא מהמשטח.
התברג במקום השלישי והדיח את דרגולסקו מהפודיום.

סיכום:
מדליית זהב נוספת לקנזו שיראי! לגמרי מגיעה לו, קפץ כ"כ יפה ונקי... אף מתעמל לא קיבל ציון ביצוע גבוה משלו.
בהיעדרו של אוצ'ימורה ומתעמלים יפניים ותיקים אחרים, קנזו הצעיר התייצב למשימה ועמד בה בכבוד. סיים אליפות מוצלחת במיוחד מבחינתו – זהב בקרקע ובקפיצות וארד בקרב-רב.

מדליות:

1. קנזו שיראי
2. איגור רדיבילוב
3. קים הנסול

תוצאות מלאות

 

trilliane

Well-known member
מנהל
נשים: קורה


גמר קורה, הגמר שבו מנצחות אלה שמצליחות להישאר עליה...


הגמר שקיבל את הציונים הנמוכים ביותר במוקדמות מבין כל מכשירי הנשים (13.533 ומטה), ציונים שקשה לזכור מתי נראו באיזשהו גמר. גם אם לוקחים בחשבון שבחוקה החדשה הציונים נמוכים בכחצי נקודה, בקורה נראה שהם נמוכים בנקודה וחצי. לא רק שאין ציונים מעל 15, אין ציונים מעל 14! מעל 13.6! ואם בעבר ציוני 12+ העידו על "אסון" בתרגיל, כיום מתעמלות יכולות לסיים תרגיל סביר לחלוטין בלי אף נפילה ועדיין לקבל אותם.


הגמר שסנה ויברס, האלופה האולימפית, לא הצליחה להעפיל אליו (אפילו לא קרוב, סיימה רק 14 במוקדמות). היא בנתה על דרגת קושי של 6.5 אבל בסוף יצא לה רק 5, כנראה משהו התפקשש לפי הקוד החדש (הם הגישו ערעור שנדחה; בדיעבד היא אמרה בריאיון שזו הייתה טעות שלה) ובתוספת ציון ביצוע לא גבוה – 7.73, אף שלא הייתה לה נפילה (אבל למען האמת זה דווקא ציון לא רע, יחסית; השופטים בקורה היו קשוחים להחריד, רק פולין שייפר קיבלה ציון ביצוע מעל 8 במוקדמות...) לא נשאר לה סיכוי, חרף הציונים הנמוכים של האחרות.

באופן מפתיע(?) זה גם הגמר שבו יתחרו שוב שלוש המדליסטיות מהקרב-רב – הרד, בלאק וארמינה + מוראקמי שסיימה רביעית. הקורה לא הייתה נחמדה אליהן; מוראקמי איבדה מדליה (כנראה זהב) בגלל נפילה; אלי בלאק איבדה את הזהב (אם כי גם ככה היו קצת נדיבים בציון שלה, בהתחשב בכך שתפסה את הקורה בידיים כדי למנוע נפילה); מורגן הרד הציגה תרגיל מהוסס למדי אבל הצליחה להישאר על הקורה בלי זעזועים גדולים מדי, וחרף ציון די נמוך בקורה זכתה בזהב (עשירית מעל בלאק). האם העצבים שלהן יעמדו להן הפעם, אחרי שהמתח קצת ירד? האם מוראקמי תצליח להשיג גאולה במכשיר שבגד בה בגמר החשוב בחייה?

יצאנו לדרך:
1. פולין שייפר, גרמניה
גרמניה פותחת וסוגרת את הגמר הזה.
שייפר, שזכתה בארד בקורה באליפות העולם הקודמת ועלתה שלישית המוקדמות, הציגה תרגיל קשה ויפה אם כי לא חף מאיבודי שיווי משקל קטנים פה ושם. נחיתה טובה מאוד (אבל לא קשה).
סיימה בציון 13.533, עשירית יותר משקיבלה במוקדמות (זה למעשה הציון שבו עלתה ראשונה לגמר חברתה לנבחרת, טביאה אלט).

2. אלנה ארמינה, רוסיה
עד כה הייתה לה אליפות מוצלחת למדי – מדליסטית ארד בקרב-רב, כסף במקבילים; עלתה שישית לגמר הקורה, נראה מה היא יכולה.
בסה"כ תרגיל נקי, אבל עם המממון תנועות ידיים רפיטטיביות שאני לא אוהבת, מודה. נחיתה לא טובה – נמוכה מאוד, צעד הצידה שהוציא אותה מהמזרן... קיבלה 12.966, נמוך מבמוקדמות. ככל הנראה לא יספיק כדי לעלות על הפודיום.

3. אלי בלאק, קנדה
סגנית אלופת העולם בקרב-רב קפצה בנועזות לקורה והסתערה עליה ברצף קפיצות מהירות שנקטעו בכמעט נפילה, ומשם הקצב קצת נרגע... ואז הגיע האלמנט שכמעט הפיל אותה מהקורה בקרב-רב – סלטה בקירוס לפנים. שוב נחתה לא טוב ואיבדה שיווי משקל, אחזה בקורה אבל הפעם לא הצליחה להישאר עליה.
הקהל הריע למתעמלת המקומית כשחזרה לקורה והיא סיימה את התרגיל בנחיתה מצוינת (לא שזה משנה הרבה עכשיו...
).
12.4, כרגע אחרונה.

4. מאי מוראקמי, יפן
נפלה מהקורה בקרב-רב ובכך איבדה את המדליה. הפעם שרדה בכבוד את האלמנט שהפיל אותה – סיבוב כפול על רגל אחת (עם איבוד שיווי משקל קל ותו לא). בסה"כ תרגיל טוב ונקי למדי עם נחיתה לא רעה למעט צעד גדול לאחור...
13.066, כרגע שנייה...


5. אסוקה טראמוטו, יפן
כמעט נפלה באלמנט הראשון – סיבוב כפול על רגל אחת. הסיבוב היה מהיר ומרהיב אבל בסופו היא איבדה שיווי משקל, הרימה רגל גבוה באוויר ובלמה את הנפילה ע"י אחיזת הקורה בשתי ידיים.
אלמנטים אקרובטיים רצופים בוצעו היטב, אבל גם המשך התרגיל לא היה מאוד יציב...
סיימה באותה נחיתה של ארמינה, ביצעה אותה טוב יותר, אבל זה כבר לא עוזר.
12.966 – גם את הציון היא חולקת עם ארמינה...

6. מורגן הרד
אלופת העולם הטרייה בקרב-רב, חרף ציון די נמוך בקורה (12.666). במוקדמות היה לה תרגיל טוב בהרבה והיא עלתה לגמר שנייה (13.5).
הפעם ביצעה תרגיל נקי, מעט מהוסס פה ושם אבל טוב בהרבה מהביצוע בגמר הקרב-רב. נענשה בעשירית על חריגה מזמן התרגיל (פעם ראשונה שאני רואה את זה קורה!), אבל לא נתנה לצפצופים להפריע לה להתרכז ולנחות היטב.
ציון סופי 13.4, למעשה אותו ציון כמו במוקדמות בניכוי העשירית על החריגה, אם כי במוקדמות הייתה לה דרגת קושי נמוכה בעשירית, וכאן היא איבדה עשירית על הביצוע.
מוקדמות: 5.6 + 7.9 = 13.5
קרב-רב: 5.4 + 7.266 = 12.666
גמר קורה: 5.7 + 7.8 = 13.5 - 0.1 = 13.4
התברגה במקום השני (וגם לו הייתה מקבלת עוד עשירית זה לא היה משנה, לפחות לעת עתה)

7. ליו טינגטינג, סין
סינית קטנה (אלא מה
) עם שם משעשע ותרגיל נקי אך גם מאוד מאוד איטי. איבדה את רוב החיבורים בין האלמנטים וחרגה מהזמן, אפילו יותר ממורגן הרד (עד היום לא נתקלתי בזה בכלל, ועכשיו שתיים ברצף!
). נחיתה לא רעה (צעד קטן לאחור) אבל בירידה פשוטה (בורג כפול).
עלתה שביעית לגמר בציון 13.233 (גם אז אחרי ענישה של עשירית, אולי כבר אז חרגה?)
12.766 מספיק לה רק למקום השישי.

8. טביאה אלט, גרמניה
הראשונה לעלות לגמר, האחרונה לעלות על הקורה. כיוון שפולין שייפר כבר במקום הראשון, הרי שגרמניה הבטיחה לעצמה את הזהב כך או כך, אחרי שלא זכתה בזהב באליפות עולם לנשים מאז 1981.
תרגיל טוב שלא היה מאוד נקי אבל דרגת הקושי הגבוהה שלה עזרה לה להתברג במקום השלישי ובכך הדיחה את מוראקמי מהפודיום...

מדליות:

1. פולין שייפר
2. מורגן הרד
3. טביאה אלט

הגרמניות שיחקו אותה עם זהב וארד (שייפר ואלט החליפו מיקום לעומת המוקדמות); מורגן הרד שמרה על המקום השני מהמוקדמות והוכיחה את עצמה שוב עם כסף; ומוראקמי האומללה מצאה את עצמה שוב במקום הרביעי המתסכל...


רוסיה וסין, שהתחרו ביניהן חזק במקבילים, לא היו קרובות למדליה בקורה, והרומניות בכלל לא עלו לגמר (יורדאקה נפצעה לפני המוקדמות ופונור נפלה מהקורה).

יש לציין לטובה את הגיוון בתרגילים; הטרנד המצער של סיבובי הזאב שהאמריקניות אימצו בחדווה (בעקבות סימון ביילס?) לא פשה בקרב שאר מתעמלות העולם, למרבה השמחה, ולמעשה לא נראה כלל בגמר.


הטבלה המלאה

 

trilliane

Well-known member
מנהל
גברים: מקבילים


אחד ממכשירי הגברים החביבים עליי בזכות האלגנטיות והתנופתיות שבו.

1. זו ז'ינגואן, סין
תרגיל חזק שבוצע נהדר והסתיים בנחיתה כמעט מושלמת.
6.8 + 9.1 = 15.9 נקודת התחלה מעולה שיהיה קשה להביס...

2. לין צ'ופאן, סין
סגן אלוף העולם הטרי בקרב רב בתרגיל טוב מאוד שהסתיים בנעיצה במזרן, אבל פחות זורם ומרשים משל חברו לנבחרת.
6.4 + 8.733 = 15.133

3. דויד בליאבסקי, רוסיה
תרגיל יפה ונחיתה מושלמת.
6.4 + 8.866 = 15.266
והוא עקף את הסיני השני.

4. פאבלו ברגר, שוויץ
יפה אך מעט פחות נקי מקודמיו, הרמה בגמר גבוהה מאוד...
6.4 + 8.333 = 14.733

5. פרחאט אריקן, טורקיה
גם הפעם בחרו האמריקנים לצאת לפרסומות על חשבון התרגיל החמישי בתחרות... אבל השלמתי את התרגיל מהשידור הרגיל (נטול הפרשנות; מתנצלת מראש על התיאורים החובבניים במיוחד).
התחיל את התרגיל בעמידת ידיים מרשימה, אבל אז בעמידת ידיים צפופה על בד אחד היה לו כיפוף גס במותן...
גם המשך התרגיל לא היה נקי, ובאחת ההנפות מתחת לבדים רגליו פגעו בבד והן עלו מכופפות לעמידת הידיים הבאה. הנחיתה דווקא הייתה טובה, אבל אחרי תרגיל כזה לא יכלה להציל אותו (אם כי גם בתרגיל נקי כנראה לא היה עולה על הפודיום).
6.3 + 7.8 = 14.1
באופן לא מפתיע, מקום אחרון.

6. אולג ורניאייב, אוקראינה
האלוף האולימפי במכשיר. בינתיים בתחרות די גרועה מבחינתו, שכללה נפילות רבות דווקא במכשירים החזקים שלו... ההזדמנות האחרונה "לגאול" את עצמו מהנאחס ולא לצאת מהאליפות בידיים ריקות.
סוף סוף תרגיל מעולה, נקי ונחיתה נעוצה היטב במזרן. גם אם לא יספיק לו לזהב, מבחינתו הוא עשה את המיטב.
6.7 + 9.133 = 15.833
והוא עוקף את הסיני הראשון בשלוש מאיות בביצוע אבל, לסיני יש עשירית יותר בדרגות הקושי... קרוב קרוב אבל לא סיגר. אם כי בשלב הזה נראה לי שגם מדליית כסף עדיפה מכלום.

7. מרסל נגוין, גרמניה
מדליסט כסף אולימפי במכשיר. תרגיל טוב אך לא מושלם ונחיתה קשה עם צעד קל. היה די ברור לכולם (וגם לו) שזה לא יספיק לפודיום.
6.2 + 8.5 = 14.7
והוא שישי.

8. מנריק לרדואט, קובה
עלה שלישי לגמר. תרגיל טוב אך לא נקי ולא התעלה לרמה הגבוהה שהושגה בגמר.
6.4 + 8.766 = 15.166
ציון מצוין, אבל בגמר חזק הספיק למקום הרביעי בלבד.

מדליות:

1. זו ז'ינגואן
2. אולג ורניאייב
3. דויד בליאבסקי

גם זה היה גמר צמוד צמוד שבו התחרו הטובים בעולם עם תרגילים חזקים, כל אחד מהם עשה את המיטב והחזקים ביותר זכו.
הסיני הפגיז בתרגיל פצצה (בסה"כ נראה שאחרי אולימפיאדה מאכזבת שבה הסינים זכו רק במדליות ארד בתחרויות הקבוצתיות, הם מפצים על כך באליפות העולם);
ורניאייב נתן את כל מה שנשאר לו, אולי אפילו תרגיל חייו... והציל את כבודו האבוד באליפות;
בליאבסקי, שעד האליפות הזו מעולם לא זכה במדליה באליפות עולם, והיה במרחק נגיעה מלהיות אלוף בקרב-רב או לפחות לעלות על הפודיום, עכשיו כבר עם שתיים. אמנם רק כסף וארד, אבל אלה הציפורים שיש לו ביד ולא על העץ.

טבלת התוצאות

נ.ב.
מה הקטע של הסינים עם מעילי הפוך האפורים האלה? כ"כ קר להם באולם? אני לא רואה מתעמלים אחרים מתעטפים כך...


נ.ב.2
זו רק אני, או שבתמונה בסרטון הוא נראה כמו הגרסה הסינית של ג'ים פארסון? (שלדון קופר מ"המפץ הגדול").

 

trilliane

Well-known member
מנהל
נשים: קרקע


גמר נשים אחרון – גמר הקרקע!
רייגן סמית' עלתה לגמר מהמקום הראשון, אבל לא התחרתה כמובן בשל הפציעה בקרסול. במקומה עלתה לגמר אלי בלאק.

1. מאי מורקאמי, יפן
החזקתי לה אצבעות. עלתה לגמר מהמקום השני, אחרי רייגן סמית. הפגיזה בתרגיל הקרקע בקרב-רב אבל הנפילה בקורה הייתה בעוכריה והיא איבדה את הזהב ונשארה במקום הרביעי במרחק עשירית מהארד (הייתה זוכה בו בשובר שוויון לו היה תיקו).
פתחה את התרגיל בסיבוב מרובע שבוצע טוב יותר מבקרב-רב.
פס אקרבוטיקה ראשון מרשים וקשה הסתיים בנחיתה מצוינת.
פס שני, עוד נחיתה טובה, כמעט נעיצה מושלמת.
פס שלישי נפלא, היא מחייכת; אני עוצרת את נשמתי.
היא מפזזת על המשטח בחינניות, אני שלה.

פס אחרון בנחיתה מעט פחות מושלמת, קפיצה גדולה לאחור, אבל בתוך המשטח.
תרגיל חזק שבוצע נהדר. היא חייבת להיות על הפודיום, ובתקווה הזהב יהיה שלה.

5.9 + 8.333 = 14.233
שליש נקודה מעל הציון שקיבלה במוקדמות, ובהיעדרה של רייגן סמית' זה בהחלט עשוי להספיק.

2. ברוקלין מורס , קנדה
טים דאגט סיפר שפס האקרובטיקה ראשון דומה למה שעשתה האוקראינית ליליאה פודקופאייבה כשזכתה ב-1996 בזהב בקרב-רב. קפיצה קדימה, שתי סלטות בקירוס עם חצי פנייה בנחיתה. נעיצה כמעט מושלמת במזרן עם ניתורון קטנטן.
תרגיל יפה, אהבתי את ההתאמה למוזיקה, ההבעה ואת עבודת הידיים, נראית כמו רקדנית בלט ולא כמו רובוט; בגד גוף יפה, עדין, לא זרחני או אגרסיבי, מתאים מאוד לאווירת התרגיל.
גם פס האקרובטיקה השני הסתיים יפה.
בשלישי היה צעד קל, לא נורא. ויתרה על פס רביעי לטובת אלמנטים בלט- יים ואומנותיים, ואין ספק שיש לה את זה.
לא פלא שזכתה בפרס האלגנטיות של לונז'ין (Longines) אחרי הקרב רב. מגיע לה, לגמרי.
5.2 + 8.45 = 13.65

3. לארה מורי, איטליה
עלתה לגמר מהמקום השמיני וזו כנראה הסיבה שהאמריקנים ויתרו עליה ויצאו לפרסומות, אבל אל דאגה השלמתי לבד.
לא אהבתי את התרגיל, את המוזיקה, את בגד הגוף (בשחור וירוק זרחני...) אבל היה בסדר, והיא נראתה די מרוצה.
5.4 + 7.866 = 13.266
ציון נמוך משקיבלה במוקדמות.
באופן לא מפתיע היא מתברגת אחרי קודמותיה, ואין חשש שתגיע לפודיום.

4. ג'ייד קארי, ארה"ב
סגנית אלופת העולם בקפיצות, מתעמלת טרייה בבוגרות בכלל ובעילית בפרט, בהזדמנות נוספת לעלות לפודיום.
ממש לא אוהבת את המוזיקה שלה, אבל אוט אזוי.
פסים אקרובטיים חזקים ומרשימים, עולה גבוה, נחיתות טובות, אבל האלמנטים בין הפסים לא ממש מרשימים; קארי היא מהמתעמלות החזקות שברור שיודעות לקפוץ ולהתהפך (מה שבאנגלית קוראים לו a good/strong tumbler) אבל אין לה חינניות ואלגנטיות מסביב ולכן בין הפסים היא בעיקר "מעבירה ת'זמן" כדי לצאת לידי חובה (אם כי היא חמודה, לא רובוטית כמו מקיילה סקינר או מביכה כמו קרלי פטרסון). יש מצב שהיא הייתה מעדיפה לעשות תרגיל כמו של הגברים – הרבה אקרובטיקה ללא שאיפות אומנותיות (אגב, לי די חבל שכך זה אצל הגברים, הייתי מעדיפה שהם יהיו דומים יותר לנשים ויכללו גם מוזיקה ואלמנטים ריקודיים; לא חייבים להיות בסגנון בלט). אהבתי יותר את התרגיל של מורקאמי מכל בחינה.
5.7 + 8.5 = 14.2
והיא 33 אלפיות מאחורי מורקאמי. ציון ביצוע גבוה גבוה יותר (לטעמי לא בצדק, אבל אני לא שופטת...) אבל שתי עשיריות פחות בדרגת הקושי עשו את ההבדל. באופן אישי אני מרוצה


5. קלודייה פרגפני, בריטניה
עלתה לגמר מהמקום הרביעי, המקום שממנו חולמים על שיפור עמדות. אהבתי את המוזיקה בסגנון וודוויל ואת בגד הגוף האלגנטי; הלכה על סגנון יותר ג'אזי, סקסי – יפה לה. בשנה האחרונה השתתפה במקבילה הבריטית של "רוקדים עם כוכבים" כדי להשתפר בריקוד ונראה שזה השתלם. נהניתי מאוד, הגם שלא היה מושלם: איבדה שיווי משקל בסוף הפס הראשון וכמעט יצאה מהמשטח; שלושת הפסים הבאים היו טובים יותר, ובשני האחרונים היא ננעצה היטב במזרן. סיימה בסטייל עם חיוך מנצח.
5.6 + 8.333 = 13.933
והיא שלישית לעת עתה. עקפה את ברוקלין מור המקסימה והדיחה אותה מהפודיום


6. אלזבת' בלאק, קנדה
כאמור, עלתה לגמר מהמקום התשיעי, כמחליפה, במקום רייגן סמית'. עם דרגת קושי של 5 (במוקדמות) נמוכה בהרבה משל השאר, היא יכלה לנסות להעלות דרגות קושי וללכת על כל הקופה. היא לא עשתה זאת בקרב-רב, אבל הפעם אין לה מה להפסיד.
בלאק הסתערה על המשטח בפס ראשון חזק, אבל צעד לאחור הוציא אותה ממנו. הפס השני הסתיים בנחיתה טובה. את הפס האחרון היא שדרגה ונחתה באופן לא מוצלח שלא השאיר לה סיכוי להגיע גבוה.
במוקדמות ובקרב-רב היא סיימה עם אותו ציון בדיוק – 13.433 (ובשני המקרים עקפו אותה בקרקע שבע מתעמלות שאינן רייגן סמית').
5.3 + 7.9 = 13.2 - 0.3 = 12.9
כלומר העלאת דרגת הקושי לא השתלמה לה באיכות הביצוע, והיא גם נענשה בשלוש עשיריות על חריגה מהמשטח בשני הרגליים בסוף הפס הראשון. באופן לא מפתיע, מדורגת אחרונה.

7. תאיס סנטוס, ברזיל
אין לי משהו מיוחד לומר על התרגיל; היה לא רע, אבל גם לא מעניין (אותי). טים דאגט התפעל מאלמנטים קשים שבוצעו היטב ואני לא מתווכחת, אבל משהו במכלול היה בעיניי קצת משעמם. כל הכבוד לברזיל על מתעמלת בגמר; אין ספק שהשקיעו לקראת ריו וכמו בריטניה, ממשיכים לקטוף את הפירות גם אחרי.
5.6 + 8.166 = 13.666
עשירית יותר משקיבלה במוקדמות. התברגה למקום הרביעי ועקפה את ברוקלין מורס. ואללה, הופתעתי, מודה.

8. ונסה פרארי, איטליה
ותיקת המתעמלות בגמר הקרקע, תחגוג 27 בחודש הבא. משום מה זכרתי שהכריזה על פרישה אחרי ריו (אולי רק מקרב-רב?), אבל הנה היא עדיין איתנו... השיא שלה היה אלופת העולם בקרב-רב 2006. היא כבר לא עושה קרב-רב; בשנים האחרונות עולה כמעט תמיד לכל גמר קרקע בתחרות כלל עולמית, אך נשארת בד"כ מחוץ לפודיום (למעט כסף ב-2013).

בחרה למוזיקה את שיר הנושא של כרמינה בוראנה, קלאסיקה עם עוצמה.
למרבה הצער סיימה את הפס השני על הפנים, מילולית
, נחבלה ועצרה את התרגיל
. פרמדיקית רצה אליה, המאמן שלה הרים אותה והתכוון לשאת אותה בזרועותיו מחוץ למשטח, אבל היא עצרה אותו; שלוש פרמדיקיות נשאו אותה על כפיים אל כיסא גלגלים. נקווה שהיא תחלים ותחזור לאיתנה; ממש לפני שנה עברה ניתוח בגיד אכילס. הפציעה הזאת מתווספת לשלל הפציעות שכבר היו בתחרות הזאת...

וכך הסתיים גמר הקרקע, בנימה מצערת, אבל אני שמחה עבור מאי מורקאמי, סוף סוף מדליה, סוף סוף זהב! היא סיימה את התחרות ראשונה והייתה לחוצה מאוד לכל אורכה, עכשיו היא יכולה סוף סוף לנשום לרווחה, ולהסתכל בתקווה לטוקיו 2020.

אגב, טריוויה מעניינת: גמר שני ברציפות שמסתיים בזכייה של המתעמל/ת הראשונים. טים דאגט טוען שזה לא קורה הרבה (אני לא זוכרת). באופן אישי זה רק אומר שהטובים זוכים ללא תלות בסדר הופעתם. כך צריך להיות בשיפוט הוגן.


ג'ייד קארי עם כסף שני וקלודיה פרגפאני עם מדליה ראשונה באליפות עולם.


אגב, סדר הזוכות והדירוג כולו היה כסדר העלייה לגמר (לא כולל רייגן סמית', כמובן), למעט הברזילאית שקפצה מקום ועקפה את ברוקלין מורס, וכמובן ונסה פרארי שנפצעה ולכן סיימה אחרונה (זה די מוזר שגם אחרי פציעה באמצע התרגיל השופטים עדיין נותנים ציון וגם "ענישה"...
)

מדליות:

1. מאי מורקאמי
2. ג'ייד קארי
3. קלודיה פרגפאני

הטבלה המלאה















 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועוד תוספת לטריוויה:

בדיעבד קלטתי שגם בגמר הקורה זכתה המתעמלת שעלתה ראשונה...

בד"כ זה נחשב לקשה יותר או לא מומלץ לעלות ראשון, אבל אם עולה מישהו טוב זה באמת לא משנה ולא אמור לשנות; רק מגדיל את המתח האישי שלו מסיום התרגיל ועד סיום התחרות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גברים: מתח


גמר המתח, איזה מתח!

הגמר החותם את תחרויות התעמלות המכשירים הוא גמר המעופפים הנועזים. תמיד חבל לי שרק לגברים מאפשרים "להגזים" ואת הבנות קצת עוצרים (בפרט שמעופים בין הבדים פחות מלהיבים בעיניי).

אגב, המתח חרק בטירוף; אי אפשר לשמן קצת את הצירים/קפיצים?
לפחות לא חזרו על זווית הצילום הנוראית מגמר הקרב-רב, עם הפנסים המסנוורים בפנים...

גמר אירופאי למדי – שני הולנדים, שני שוויצרים, רוסי, קרואטי... ורק קובני (דווקא לא לרדואט) ויפני (שאינו אוצ'ימורה, כמובן) מייצגים יבשות אחרות, ללא מתעמלים מסין או מארה"ב (רוטנג הסיני, אלוף הקרב-רב, סיים את התחרות עם תרגיל נהדר, אבל במוקדמות פחות הלך לו).

יאללה, התחלנו:

1. בארט דרלו, הולנד
הרבה עזיבות וקומבינציות מאתגרות, אבל הביצוע לא אלגנטי ונקי. נחיתה לא רעה אך גם היא לא נקייה, עם קפיצה קלה.
6.2 + 8 = 14.2

2. פאבלו ברגר, שוויץ
שכבר ראינו קודם בגמר המקבילים; אבל שם הוא עלה לגמר מהמקום השמיני והפעם מהשני, אז נראה מה יש לו להראות.
התרגיל התחיל מצוין אבל באמצעו הייתה טעות גסה באלמנט בסיסי... וגם הנחיתה כבר לא הייתה טובה (צעד גדול לפנים).
6.5 + 7.233 = 13.733

3. אפקה זונדרלנד, הולנד
"ההולנדי המעופף" התרסק בריו ומחפש גאולה.
התחיל טוב ואז בסוף העזיבה השנייה (אותו אלמנט שבו נפל בריו) תפס את הבד ביד אחת בלבד והשלים כך את הפירואט... וואוו! אין דברים כאלה. הקהל שאג בהיסטריה, ובהילוך החוזר הראו את ההלם על פניו של דרלו, חברו לנבחרת. נחיתה מעט מגומגמת אבל לא נורא.
6.5 + 7.733 = 14.233
שתי עשיריות פחות מבמוקדמות, אבל בינתיים הוא ראשון.

4. אוליבר הגי, שוויץ
נראה שההתעמלות השוויצרית בעלייה; ג'וליה שטיינגרובר כבר עשתה לעצמה מוניטין, ועכשיו מתעמל שוויצי שני בגמר המתח.

השלמתי אותו עצמאית כי האמריקנים בחרו לצאת לפרסומות דווקא על התרגיל שלו. הם בד"כ יוצאים על תרגילים חלשים וזה קצת מפתיע, לנוכח העובדה שעלה לגמר מהמקום הרביעי; לא יודעת אם יש להם כדור בדולח (או שהם מביאים את הנאחס) אבל למרבה הצער זה לא היה הערב שלו – הוא ביצע תרגיל לא נקי שכנראה יעדיף לשכוח: כבר בתחילת התרגיל נתקע לו הקלאץ' באמצע הזינוק בעלייה... נראה מאומץ מאוד לאורך התרגיל, השתמש לא מעט בכוח במקום בתנופה. נחיתה שפופה עם שני צעדים גדולים קדימה. ירד מהמכשיר מאוכזב ומעוצבן, כמובן.
5.8 + 6.933 = 12.733 (לעומת 14.333 במוקדמות)
מקום אחרון, בצדק.

5. רנדי לרו, קובה
גם הוא עשה פירואט ביד אחד, אבל במכוון (זו לי מין, one arm giant) ועוד שלל עזיבות ופירואטים יפים. תרגיל נאה ונקי שיכול היה להעלות אותו לפודיום אלמלא הסתיים בנחיתה לא מוצלחת, בסופה הוא עף לאחור ונפל על התחת.

6 + 7.1 = 13.1

6. הידטקה מיאצ'י, יפן
התחיל מעולה, עזיבה ראשונה עם תפיסה נהדרת; נפילה בעזיבה השנייה...
לרגע היה נדמה שנפצע, אבל כנראה החיכוך עם המתח בדרך למטה פגעה לו בעוריות והוא נדרש לסדר אותן מחדש. כשעלה שוב למתח ביצע מחדש את האלמנט באופן מושלם, וגם את האלמנט שייקרא מעתה על שמו (קובאק כפול בגוף ישר*),
והפעם תפס את המתח היטב (זה; הוא המשיך לסדרת עזיבות "פסיכית" עם שלל סלטות וברגים מעל המתח וסיים את התרגיל בנחיתה קשה בביצוע סביר – שפוף למדי ועם ניתור קל לפנים.
6.7 + 7.033 = 13.733
רביעי למרות הכול... אלמלא הנפילה היה מזנק למקום הראשון, כמובן
* הסבר בתחתית העמוד.

7. טין שירביץ', קרואטיה
תרגיל יפה ונקי, אך לא מסעיר או מקורי; ננעץ יפה בנחיתה.
6.4 + 8.033 = 14.433
מה?!

אחרי כל התרגילים הנועזים ומרגשים הגיע הקרואטי עם תרגיל סולידי (קשה, אבל לא הכיל עזיבות מרהיבות) וכבש את הפסגה בעזרת ביצוע נקי. מתברר שעדיף לא לנסות לקפוץ מעל לפופיק...


8. דויד בליאבסקי, רוסיה
נו, עוד פעם הוא?
שלושה גמרי מכשירים, יפה לו. הזדמנות לכפר על הפשלה בקרב-רב שעלתה לו במדליה..
ביצע תרגיל יפה ונקי עד שנתקע באותו אלמנט גם הפעם.. לפחות הצליח להישאר על המתח ביד חזקה ובזרוע נטויה (זה מתחיל להיות מוטיב חוזר, מה?), המשיך לשמשות גרמניות (מגניב לגמרי!) ולסיים את התרגיל בנעיצה.
5.4 + 8.133 = 13.533
במפתיע, ציון הביצוע שלו הוא הגבוה ביותר(!) אבל דרגת הקושי הנמוכה הובילה אותו למקום השישי. לא מדובר בהידרדרות נוראית (הוא עלה לגמר חמישי בסה"כ) אבל לו היה משחזר את ציון המוקדמות (14.208) הוא היה שלישי.

מדליות:

1. טין שירביץ'
2. אפקה זונדרלנר
3. בארט דרלו

אגב, הדגל של קרואטיה נראה כמו וריאציה על דגל הולנד, כך שהדגלים הממוחשבים נראו די סימטריים...


ההולנדים אולי מאוכזבים מכך שאין להם זהב, אבל יש להם שני מדליסטים על הפודיום... וסחתיין לקרואטי, שיחק אותה (אם כי לא אהבתי את התרגיל. אני אוהבת כשמתחנפים אליי בריגושים זולים
).

הטבלה המלאה









 

trilliane

Well-known member
מנהל
ולמי שאצה הדרך, סיכום ערב הגמרים השני בעשר דקות



 
למעלה