לפני שנהייתה כוכבת: נסטיה ליוקין בת ה-16 משתפת

trilliane

Well-known member
מנהל
לפני שנהייתה כוכבת: נסטיה ליוקין בת ה-16 משתפת

סרטון שעלה היום בערוץ האולימפי הרשמי (אגב, לפני כמה ימים העלו אחד על מייקל פלפס לפני אתונה 2004... הוא סיפר שהוא בסה"כ רוצה מדליית זהב אחת...
).

 

trilliane

Well-known member
מנהל
How To Master the Uneven Bars ft. Brittany Rogers

סרטון נוסף שפורסם השבוע בערוץ – המתעמלת הקנדית בריטני רוג'רס מדגימה ומסבירה כמה אלמנטים בסיסיים במקבילים:
  • glide kip cast handstand
  • toe on handstand
  • Stalder


 

trilliane

Well-known member
מנהל
האם שווה להסתכן באמאנר לא נקייה לעומת יורוצ'נקו כפולה יציבה?

ההפרש בין הקפיצות עמד ב-2012 על שבע עשיריות (0.7) שצומצמו לחמש (0.5) בארבע השנים האחרונות (עד 2016) ובחוקה החדשה יהיה רק ארבע עשיריות (0.4). פער קטן למדי עבור הבדל גדול ברמה.
התשובה כנראה שלילית, ולכן למעט מצטיינות כמו ביילס או מרוני (לשעבר) אני תוהה כמה אמאנר נזכה לראות.

מה שעוד מבאס (לפחות אותי) עוד יותר בניקוד הנמוך החדש של הקפיצות (5.8 ו-5.4 בהתאמה) הוא שכבר לא יהיה סיכוי להשיג ציון של 16 ומעלה. אני אוהבת ציונים גבוהים גם אצל הבנות. גם ככה הן עושות פחות אלמנטים בכל מכשיר מהבנים (וגם פחות מכשירים, ואצל הבנים גם יש קפיצה משולשת) אז עכשיו אפילו במכשיר שבו ניתן להשיג ציונים טובים מורידים אותם?


 

ohashi

New member
היתה בעיה בניקוד הגבוהה

אני מסכים שזה כייף לראות את הניקוד הגבוה, כך למשל באוליפיאדת ביג'ינג נסטיה ושון ג'ונסון היו על ה 16 נקודות ואף גבוהה ממנו , אולם אם תשווי את דרגות הקושי שלהם בCOP של 2008 לעותת COP של 2020 תביני שרמות הקויש שלהן נמוכות יחסית בשל כל מיני פרטים תכניםץ אבל יחד עם זאת תמיד מי שטובה מקבלת ציון יותר טוב ברב המקרים גם דרגות הקושי שלה יותר גבוהות.

ויחד עם כל מה שנאמר עדין דרוג הקפיצה ורמת הקושי היה חסר פרופורציות כך נוצר מצב שShang Chunsong שהגיע למקום הרביעי בAA הפסידה את המדלייה שלה בגלל דרגת קושי כל כך נמוכה בקפיצות ביצעה רק בורג אחד בדרגת קושי 5 לעומת שניים וחצי שזה היה 6.3 .

ההפרשים פה היו גבוהים מידי לדעתי וניסו למצוא איזון ביחס לשאר המכשירים ולכן היתה הורדה של דרגות הקושי , ובנוסף רצו לתת לביצוע חלק גבוה יותר בניקוד

(כך למשל דיפה קרמקר התברגה למקום הרביעי בגמר הקפיצות ביצעה את קפצת הפרודנובה שלוש סלטות לפנים נחתה על הרגליים אבל התחת שלה בכל זאת פגש את המזרון כך שהיא קיבלה בכל זאת ניקוד מעל 15, מאחר ודרגת הקושי היתה 7.0 אז פה למשל אני מבין להמ היה חשוב להוריד את רמת הקושי )
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תמיד תהיתי למה מתעמלות לא הולכות לקפוץ על טרמפולינה או לברכה

או למה מי שקופץ בטרמפולינה לא מנסה גם לקפוץ למים... אף שקפיצות למים הן חלק מספורט השחייה, זה לא ממש דומה לשחייה ובסה"כ רוב הטכניקה די דומה להתעמלות (סלטות, ברגים וכו').

לא יודעת אם זה קורה או קרה, אבל כשצפיתי עכשיו בסרטון על קופצת גרמנייה צעירה בת 15 (במסגרת פרויקט "ספורטאי העתיד" של הערוץ האולימפי) ראיתי שהיא מתאמנת באולם התעמלות דומה למדי והאימונים היבשים כוללים תרגילי בטן מסולם (מתח), קפיצה לתוך בור ספוגים, טרמפולינה / פס אקרובטיקה (איך שלא קוראים לזה) וכיו"ב. הגיוני.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
מורשת אולימפיאדת אטלנטה 1996 ובעיקר השפעתן של שבע המופלאות

על ההתעמלות בארה"ב. בעשר הדקות הראשונות הסרטון סוקר את הזכייה ההיסטורית בזהב הקבוצתי וההשפעה שהייתה לכך על דור העתיד של ההתעמלות בארה"ב, כולל כאלה שרק נולדו אז (כמו קיילה רוס), הזכייה השנייה בלונדון 2012 והשיטה האמריקנית (שהביאו הקרולים) הכוללת שיתוף ידע בין מאמנים. לא מידע חדש או מפתיע (הנושא נסקר בהרחבה אין ספור פעמים, כבר הזכרתי כאן את הספר The End of the Perfect 10 של דבורה מאיירס שיצא בקיץ) אבל תמיד נחמד לראות.

בהמשך הסרטון הוא סוקר את נבחרת הנשים בכדורגל ובסוף את הבחירה דווקא באטלנטה למשחקי המאה (בעידן המודרני) וההשפעה שהייתה לכך על התפתחות העיר והתיירות בה.

 
למעלה