מקבץ חדשות ועדכונים מאז האולימפיאדה

trilliane

Well-known member
מנהל
מקבץ חדשות ועדכונים מאז האולימפיאדה

למען האמת הגמרים במכשירים הבודדים סיפקו לא מעט רגעי מתח והפתעה, אבל התרשמתי מהשתיקה המהדהדת שאין בכך הרבה עניין, אז לא ראיתי סיבה להמשיך לסכם. אם יש כאן קוראים שקטים (לפי הצפיות יש אולי כמה כאלה) יהיה נחמד אם תשמיעו קול, כי בקצב הזה האחרון יכבה את האור...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סימון ביילס חשפה שהיא נוטלת תרופות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז

http://mcsmaria.blogspot.co.il/2016/09/simone-reveals-she-has-adhd-after-wada.html
http://www.pc.co.il/it-news/223847/

"פצחנים" (האקרים) רוסים פרצו למאגר הסכנות העולמית למניעת סמים כדי לחשוף ספורטאים (או במקרה הזה ספורטאיות) אמריקניים המשתמשים בסמים, כנראה כדי לנסות "לאזן" את השימוש בסמים בספורט הרוסי. במקרה של ביילס מדובר בתרופה שהיא הצהירה עליה והגישה אותה לאישור לפי החוק.

ספק רב אם העובדה שביילס די "היפר" הפתיעה מישהו... הדבר המטריד היחיד בפרשה (לפחות אותי) הוא העובדה שהצליחו לפרוץ לרשימות שאמורות להישמר היטב, ונפגע החסיון הרפואי של ספורטאים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואלרי ליוקין (אלוף אולימפי, מאמן ואבי נסטיה) יחליף את מרתה

קרולי כמתאם האחראי על נבחרת הנשים האמריקנית.
http://mcsmaria.blogspot.co.il/2016/09/valeri-liukin-officially-takes-over-for.html#more
&nbsp
השיטה של מחנות אימונים מרוכזים אומצה ע"י בלה קרולי מהשיטה הגרמנית והחלה לקראת אולימפיאדת סידני 2000, אולימפיאדת שפל מבחינת ההתעמלות האמריקנית. קרולי הצליח לעצבן את כולם (מאמנים ומתעמלות) ולהסתכסך עם כולם... בין אם זה האדם, השיטה או קוצר הזמן (אימצו את השיטה רק כשנה לפני האולימפיאדה) בראשית שנות האלפיים הוא הוחלף ע"י אשתו, העדינה והדיפלומטית יותר (כך אומרים) והשאר היסטוריה.
&nbsp
כידוע, בתקופתה של מרתה נבחרת הנשים של ארה"ב לא ירדה מהפודיום בתחרויות עולמיות והפכה לנבחרת הדומיננטית בעולם (בדיעבד גם בסידני קיבלו ארד, כעשור אחרי, כשמתעמלות סיניות נפסלו בשל גיל צעיר מדי).
&nbsp
בתחילת השנה הודיעה מרתה על פרישה. זו לא הפעם הראשונה שהקרולים פורשים, אבל כנראה שהפעם זה באמת... הם כבר לא צעירים. איגוד ההתעמלות האמריקני כבר הגיע להסכמי חכירה של המתקנים בחווה שלהם, ונותר רק לבחור יורש... ליוקין, מתעמל עבר מצליח, מאמן לא פחות מצליח (ב-WOGA) ומי שאחראי על תכנית ההזנה למחנות העילית מזה כמה שנים, הוא הבחירה המתבקשת.

&nbsp
נ.ב.
בנימה אישית, הייתי מעדיפה אישה; מבאס אותי שגברים מאמנים נשים אבל לא להפך (למען האמת חשבתי על כך שגם בענפי ספורט אחרים זה לרוב המצב). אני מבינה את הסיבה, אבל זה עדיין מצער אותי. לפחות כל השופטות נשים... כמו כן יהיה נחמד לראות בעתיד אמריקנים בתפקיד ולא יבוא ממזרח אירופה / סין. למרבה השמחה כבר רואים ניצנים – דור חדש של מאמנות אמריקניות כמו איימי בורמן (סימון ביילס), מגי הני (לורי הרננדס), קים זמסקל ועוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צעירת הנבחרת לורי הרננדס, האימוג'י האנושי, ברוקדים עם כוכבים

נראה שזו כבר מסורת:
&nbsp
אחרי בייג'ין 2008 הוזמנה שון ג'ונסון בת ה-16 ל"רוקדים עם כוכבים" והייתה לצעירת הזוכים בתכנית (בעונת אביב 2009)
.
לאחר שפרשה מהמרוץ לאולימפיאדת לונדון היא השתתפה בסתיו 2012 בעונת הכוכבים של התכנית והגיעה למקום השני. בריקוד החופשי בתכנית הגמר השתתפו ה-Fierce Five בשיא תהילתן (מקיילה מרוני הייתה פצועה ולכן לא ביצעה אקרובטיקה).
&nbsp
אחרי לונדון 2012 הוזמנה אלי רייזמן בת ה-19 לעונת אביב 2013 וסיימה במקום הרביעי.
&nbsp
בשנה החולפת (אביב 2015) הוזמנה סוף סוף גם נסטיה ליוקין לתכנית, אך גם היא סיימה רק במקום הרביעי (המאכזב, לפחות לפי נתוני הפתיחה – היא ה"רקדנית" ביותר מבין המתעמלות, גוף מושלם, גמישות, חן ורקדה עם שיאן התכנית דרק האף).
&nbsp
בחודש שעבר הועלו ספקולציות מי מהבנות תוזמן לתחרות... להפתעתי הייתה זו לורי הרננדס. ציפיתי שהם לא יחזרו על משתתפת קטינה (כששון השתתפה בפעם הראשונה היא סיפרה כמה זה היה בעייתי מבחינה חוקית, אמה הייתה צריכה להיות איתה בחזרות כל הזמן, היו מגבלות נוספות שהעיקו עליה) אבל נראה שהאנרגיות והבעות הפנים עשו את שלהן (או שפנו לאחרות והן סרבו?) והרננדס התוססת משתתפת כבר עכשיו, בעונת הסתיו, שהחלה פחות מחודש לאחר ריו.
&nbsp
העונה נפתחה ביום שני האחרון. הרננדס רקדה צ'ה צ'ה ועשתה זאת לא רע בכלל, כצפוי (קיבלה 3 פעמים ציון 8 ופעם אחת 7 מג'וליאן האף, אבל היא קשוחה...).

 

trilliane

Well-known member
מנהל
ב-30/8 הלכה לעולמה ורה צ'סלבסקה, המתעמלת הצ'כית הגדולה

היא אובחנה כחולה בסרטן הלבלב ב-2015 ונפטרה בבי"ח בפראג בגיל 74.
http://mcsmaria.blogspot.co.il/2016/08/vera-caslavska-passes-away.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Věra_Čáslavská
https://he.wikipedia.org/wiki/ורה_צ'סלבסקה
&nbsp
צ'סלבסקה הייתה השנייה (והאחרונה) מבין שתי המתעמלות שזכו בקרב-רב אולימפי פעמיים ברציפות. הראשונה (תיבדל לחיים ארוכים) הייתה לאריסה לטינינה מברה"מ (לשעבר), שגם החזיקה בשיא המדליות האולימפיות עד מייקל פלפס. לטינינה זכתה בקרב רב במלבורן 1956 וברומא 1960; צ'סלבסקה ירשה את מקומה בטוקיו 1964 ובמקסיקו סיטי 1968.
&nbsp
מאז ועד היום אף מתעמלת לא הצליחה לחזור על ההישג; החזרה של דאגלס הוצגה כניסיון לעשות זאת, אבל היה ברור שגם אם תעלה לגמר (במקום רייזמן, שעלתה, כזכור) אין לה סיכוי ממשי לגבור על סימון ביילס והיא תיאלץ להסתפק בכסף (כפי שהיה באליפות העולם 2015).
&nbsp
קראתי עליהן לראשונה בספר שאני מסיימת לקרוא בימים אלה –
The End of the Perfect 10
The Making and Breaking of Gymnastics' Top Score – from Nadia to Now
https://www.amazon.com/End-Perfect-10-Breaking-Gymnastics/dp/1501101366
מחברת הספר, דבורה מיירס, מגוללת את ההיסטוריה של התעמלות הנשים (יש גם קצת על גברים). חציו הראשון של הספר מוקדש להתפתחות הענף, המתעמלות הבולטות והמעבר מציון ה-10 הידוע לשיטה הנוכחית; חציו השני מוקדש להתעמלות האמריקנית ולשיטה שהביאה אותן למעמדן הנוכחי בפסגה.
&nbsp
התלבטתי אם לקנות את הספר כי קראתי עליו ביקורות מעורבות ותהיתי עד כמה הוא יחדש לי; בפועל הוא חידש לא מעט, בין אם בהיסטוריה הרחוקה שלא הכרתי מקרוב ובין אם בפרטים הקטנים שמאחורי ההתעמלות האמרקנית.
&nbsp
מבחינת הכתיבה עצמה, העריכה אינה כרונולוגית בהכרח וגם השפה לפעמים מעט מסורבלת (נדמה לי שהיא התאמצה להישמע מתוחכמת ולאמץ משלב גבוה ואוצר מילים רחב במיוחד, אף שזו לא פרוזה; עליי זה קצת העיק אף שיש לי אוצר מילים לא רע בכלל) אבל בסה"כ הסיפור קולח ומרתק (אותי) והתיאורים מדויקים, עד כמה שאני יכולה לשפוט.
&nbsp
מלבד עצירות לבדיקת מילים במילון (אני יכולה לדלג אבל אני אוהבת לדעת בדיוק...) עצרתי רבות כדי לצפות בסרטוני עבר – טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים, תמונה אחת שווה אלף מילים וכו'... או בקיצור, ברוך ממציא יוטיוב. כמה טוב שאני לא צריכה להתספק בתיאורי תרגילים בספר ואפשר תוך שניות לצפות בדבר האמיתי! בקיצור, למדתי רבות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ולסיום, קליפ נפילות אולימפיות מריו (כולל סימון ביילס, כמובן)

השאלה אינה "איך נפלו גיבורים?" אלא איך הם הצליחו לא ליפול...
אין ספק שהספורט קשה ומאתגר ורבים וטובים נופלים, גם הגדולים ביותר.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
הידוענית הלוהטת סימון ביילס עונה על 73 שאלות ל"ווג"

אני מניחה שכולן נמסרו לה מראש והכול תוזמן ובוים, אבל עדיין חביב וחינני למדי.

 
למעלה