סיכום מוקדמות נשים

cubano1

New member
סיכום מוקדמות נשים

תחרות ארוכה ומטורפת, ועכשיו כבר אין סימני שאלה, והכל ידוע לקראת הגמרים, הקבוצתי, הקרב רב, והמכשירים.

בתחרות הקבוצתית ארה"ב השאירה מעט מאד לדמיון - ועם פער של 10 נקודות על המקום השני, אין כאן תחרות. האמריקאיות באו ועשו מה שהן עושות פחות או יותר בכל תחרות במחזור האחרון - וזה לתת 16 מתוך 16. לא רק יציבות, גם עליונות מוחלטת בכל מה שקשור בדרגות קושי. הן גם עובדות בדיוק רב, כך שקשה מאד להוריד להן ניקוד על ביצוע - אפילו אם הביצועים לא תמיד אלגנטים או אסתטיים.
סין שניה, וישר אחריה וצמודות נמצאות רוסיה, ברזיל ובריטניה. כולן "נהנו" מערב עם עליות ומורדות, ובהחלט יש להן מה לשפר לקראת הגמר, והתחרות ביניהן על הכסף והארד תהיה קשה.
גרמניה נראתה טוב, הן מביאות הרבה כיף והנאה לספורט, אבל לא מספיק תחרותיות בשביל לאיים כאן על מדליה. ואת שמינית הגמר יסגרו יפן והולנד. קנדה, כעשירית וחצי מאחורי ההולנדיות, מחוץ לגמר. גם איטליה בדעיכה - מקום עשירי. וצרפת עם סבב לא מוצלח בעליל בקרקע סיימה 11, כנקודה לפני הבלגיות שסיימו אחרונות.

התחרות הגדולה היתה בין האמריקאיות אתמול על מקום בקרב רב. אחרי שני סבבים, אלי רייזמן פתחה פער של נקודה וחצי על גבי דאגלס. במקבילים רייזמן רשמה ציון מדהים למידותיה - 14.733, אבל עדיין נקודה פחות מדאגלס. עם יתרון של חצי נקודה, רייזמן עברה לקורה, נגעה בה עם היד (נפילה) אבל עדיין יצאה עם ציון זהה לזה של גבי דאגלס, ותייצג יחד עם ביילס את ארה"ב בגמר הקרב רב.
ביילס היתה בערב מושלם מבחינתה. סיימה עם 62.366, כמעט שתי נקודות לפני רייזמן. דאגלס שלישית, אך תצפה מהיציע... הקרב על הארד. אנדראג'ה, עם אמנאר יפהפה משליה, סיימה רביעית ותהיה חזק בתמונה. גם סראייבה, שלולא תרגיל קרקע חלש היתה מסיימת גבוה יותר מהמקום ה 19 בו סיימה. שתיהן תקבלנה דחיפה אדירה מהקהל הביתי. מוסטפינה ותותחליאן ישמחו להביא טיפה אור להתעמלות הרוסית, כשלמוסטפינה יש הרבה יותר נסיון במעמדים כאלה. אתיורה תורסדותיר - הולנדית שנראה לי שמוצאה איסלנדי ע"פ השם, נראתה מדהים אתמול, ואם לא היתה נופלת בקרקע, היתה נכנסת לגמר על המכשיר וגם מסיימת במקום גבוה יותר מהמקום ה8 בו סיימה. מתעמלת אחרונה שתנסה לשפר את מעמדה בגמר היא וואנג מסין. גם שאנג צ'ונסונג העפילה לגמר בזכות שלושה תרגילים טובים, אבל עם יורצ'נקו פשוטה היא לא תוכל להגיע רחוק. עוד טוענת לקרב על הארד היא שטיינגרובר, שסיימה רק 15 עם תרגיל קורה לא מוצלח. ואחרונה חביבה שלא תאיים על מקום בגמר, אבל נלחמה לאורך כל התחרות היא ג'סיקה לופז הותיקה מונצואלה. כל הכבוד.
ונסה פרארי העפילה אחרונה לגמר הקרב רב, והבריטיות בערב בינוני הכניסו רק את אלי דאוני, שבערב מושלם תוכל גם להכנס לתמונת המדליות

המכשירים הפכו להיות מוקד הענין, בגלל המתמחים. התחרות שם צמודה יותר ומותחת יותר כשתוצאות הקרב רב והתחרות הקבוצתית ידועות מראש. גם כאן יש עליונות מוחלטת של ביילס, אבל הפערים קטנים יותר ויש מקום להפתעות.

בקפיצות, גמר חלומי של פייבוריטיות, ושל פייבוריטיות שפונות אל הרגש.
ביילס עם שתי קפיצות כמעט מושלמות (9.7) ראשונה. הונג און ג'ונג תצטרך את היורצ'נקו טריפל והרבה מזל בשביל לאיים על ההגמוניה הזאת, כך שיש סיכוי טוב ש סוף סוף נראה את הקפיצה החדשה בגמר! פאסקה ושטיינגרובר סיימ שלישית ורביעית בהתאמה, די הרחק מאחור, אך עם סיכוי למדליה. מעניין אם שטיינגרובר תנסה לבצע אם קפיצת הידיים עם שתי הברגים. בסרטון זה לא נראה מוכן - אבל זה יכול לתת לה יתרון חשוב. צ'וסוביטינה וקרמאקר גם יהיו שם, ויצטרכו לתת פרודונובה משובחת בשביל להכנס לתמונת המדליות. גם וואנג העפילה לגמר, ושאלון אולסון, שרבים מאיתנו עוקבים אחריה מאז היתה ילדת פלא של ההתעמלות הקנדית. היא השתחלה בסבב האחרון
לגמר. נותרה בחוץ בת ארצה בריטני רוג'רס, וסדה תותחליאן.

במקבילים - קרב צמוד ובלתי ניתן לחיזוי.
מדיסון קושיאן, מוסטפינה וגבי דאגלס בשלישיה הראשונה, במרחק עשירית. שלושתן היו נהדרות, וזה יקום ויפול על תזוזות בנחיתה. ספירידונובה קרובה במקום הרביעי, וזייץ, סופי שדר, ג'סיקה לופז ושאנג צ'ונסונג סוגרות את השמיניה. ההעפלה של לופז היתה מרגשת, היא מנסה כבר שתי אולימפיאדות להותיר איזשהו רושם במכשיר החזק שלה, וכושלת ברגע האמת. אתמול בערב זה סוף סוף קרה, היא עשתה את מה שהיא חולמת כבר שנים, והעפילה לשני גמרים (קרב רב ומקבילים). פאן יילין ובקי דאוני נותרו בחוץ. דאוני לא הצליחה לחבר שני אלמנטים ואיבדה בונוס יקר ערך, ולאכזבת כולנו לא תהיה בגמר הזה, מה שיהפוך אותו לטיפה פחות מענין.

על הקורה - הכל פתוח.
לרגע אחד היתה דילמה - אלי רייזמן וגבי דאגלס קיבלו את אותו הציון בדיוק, והשאלה היתה איך ישברו את התיקו הזה, באיזה שובר שוויון מוזר, בשביל להחליט מי תעלה לגמר עם ביילס. אבל אז באה לורי הרננדז ופתרה את הדילמה. רייזמן לא תוכל להגן על הארד מלונדון - כי לגמר עולות ביילס והרננדז הצעירה. סראייבה סיימה שלישית, סאנה וויברס עם תרגיל מדליק, וציון E קצת מוגזם - אבל מזל שהיא תהיה שם גם בשביל לתת אלטרנטיבה מעניינת לתרגילים האקרובטים שנראים כולם מאותו פס יצור. פונור ופאן יילין גם בתמונה למדליה, והפתעת הסיבוב האחרון היתה ההעפלה של איזבלה אונישקו מקנדה ומרין בויה מצרפת, שדחקו את אלי דאוני ואיימי טינקלר, והוסיפו לבאסה של הנבחרת הבריטית הכואבת.

ובקרקע - מופע של שליטה ללא עוררין של ביילס ורייזמן. ביילס תצטרך לשבור את הרגל ולא לסיים את התרגיל בשביל לתת למישהי לקחת זהב, וכנ"ל לגבי רייזמן והכסף. (טפו טפו טפו) הן נראו אתמול כאילו הן נהנות ולא ממש מתאמצות. שלישית, ונסה פרארי מראה שנשארה בה עדיין תשוקה ויכולת, ואולי גם מדליה אחרי המקום הרביעי המאכזב בלונדון.
שטיינגרובר, וואנג, טינקלר (קצת כבוד לבריטניה) מורקאמי (קצת כבוד ליפן) ואריקה פזאנה סוגרות את השמיניה. פונור נותרה בחוץ עם ציון נמוך יחסית, אולי נמוך מדי, ופרגאפיין הבריטית המאוכזבת סיימה במקום התשיעי המאכזב, תיקו עם פזאנה, אבל ציון E נמוך יותר.
 

Tammie

New member
גמרים מכשירים

קפיצות הולך להיות מרגש לדעתי. אני חושבת ששטיינגרובר צריכה לבצע את הקפיצת ידיים דאבל בורג שלה, היא במצב שאין לה כמעט מה להפסיד, הסיכוי שלה למדליה בלי זה די קטן. יש שם סיכוי לראות הרבה קפיצות משובחות מאוד וגם הרבה נפילות. להערכתי זה לא גמר לבעלי לב חלש

&nbsp
מקבילים זה הגמר שאני הכי מחכה לו. ככה גמר אולימפי צריך להראות; דרגות קושי גבוהות, ביצועים מדויקים ובסופו של דבר המתעמלות על הפודיום יהיו אלו שיצליחו לשלב את שני הגורמים בצורה מושלמת. הולך להיות פשוט תענוג.
&nbsp
קורה כבר קצת פחות מותח, ביילס נמצאת בראש הטבלה במרחק 3 עשיריות מהרננדז, וסרביה הברזילאית נמצאת עוד שתי עשיריות מאחור. יש כאן פוטנציאל לפחות תחרות, אבל מצד שני זו הקורה, ועל קורה הכל יכול לקרות...
&nbsp
ובקרקע? בקרקע מבחינתי זה לא גמר, זה show. המיקומים על הפודיום די ידועים מראש, אז פשוט להתרווח על הספה ולהנות מהמופע. אפשר לשלוח את השופטות הביתה, אין להן שם תפקיד משמעותי יותר מדי הפעם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא באמת הייתה תחרות גדולה על המקום הנוסף בקרב רב

ואני מתקשה להבין מדוע אתה מציג זאת כך שוב ושוב. בניגוד ל-2012, בכל חצי השנה האחרונה לא היה מפגש אחד (משותף) שבו דאגלס עברה את רייזמן (גם כשדאגלס לא פישלה). באופן קבוע קיבלה רייזמן ציונים גבוהים יותר מדאגלס בכל המכשירים למעט המקבילים, כמובן; אבל קשה לסגור פער של שלושה מכשירים במכשיר אחד. הסיכוי היחיד של דאגלס לעלות במקום רייזמן היה אם האחרונה תפשל (ממש, לא בקטנה) ורייזמן של 2016 (בניגוד לרייזמן של 2015) יציבה לא פחות מרייזמן של 2012.
&nbsp
התחרות האמיתית על מקום בקרב רב הייתה יכולה להיות לו היו מעלים את לורי הרננדס למקבילים. כזכור, באליפות ארה"ב היא הייתה חלק ניכר מהזמן בשוויון עם רייזמן ובסוף סיימה שלישית אחריה בפער קטן (ולפני דאגלס). במבחנים האמריקניים היא כבר עקפה אותה וסיימה שנייה אחרי ביילס. ברגע שאפשרו לאלי רייזמן לעשות מקבילים (וגם לדאגלס, אבל מגיע לה, היא נכנסה לגמר) הקרב די נסגר. הסיכוי העיקרי של דאגלס לעקוף את רייזמן היה לו שדרגה את הקפיצה שלה לאמאנר, אבל זה לא קרה.
&nbsp
גם במקבילים לא באמת הייתה דילמה – הרננדס סיימה ראשונה על המקבילים במבחנים האמריקניים (כי ביילס נפלה, כזכור). בינתיים היא לא פישלה באף תחרות, וכשהיא לא מפשלת היא עוקפת בקלילות את שתי הוותיקות שלצדה...
 
למעלה