זה קורה!! תחרות הגברים באולימפיאדה

cubano1

New member
זה קורה!! תחרות הגברים באולימפיאדה

זה לא מרגיש כמו ארבע שנים - המעקב האינסופי אחרי מוסטפינה, קומובה, וויבר, רייזמן, וההפתעה של גבי דאגלס, הדרמה בתחרות הגברים, המפץ האוקראיני (ממדליה לכלום ב 5 דקות), אוצ'ימורה, אוצ'ימורה ואוצ'ימורה!

וביום שבת יפתחו בריו תחרויות התעמלות המכשירים.

אז למה לצפות?
שטילוב יהיה בראש מעייננו. לאחר מחזור אולימפי מאד לא אחיד, וכמה רגעים אחרי שרובנו הספדנו אותו כבעל סיכוי לגמר אולימפי שלישי, אלכס הגיע לישורת האחרונה והראה שהוא עדיין רלוונטי. מדלית ארד באליפות אירופה האחרונה - אמנם בלי אמריקאים, סינים, יפנים ועוד כמה - אבל זה בהחלט מפיח קצת תקוה. זה לא יהיה קל. השדה יהיה צפוף מאד. מקום אחד בגמר ומדלית הזהב על הניר שייכים כבר לקנזו שיראי. ומעבר לזה, היפוליטו, אבלזיאן ובליאבסקי מרוסיה, אוצ'ימורה, ג'ייק דלטון, תומס גונזלס ספולוודה מצ'ילה, ריי זפאטה מספרד, מנריקה לרדואה מקובה, מקס וויטלוק הבריטי, דנג שודי מסין, ובטח יש עוד כמה שאני לא מכיר... כמה שאלכס יצליח לעבור את רף 15 הנקודות במוקדמות, כך יגברו סיכוייו לגמר. כל ציון מתחת ל 15 יהפוך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית. אני לא יודע אם אלכס גם יתחרה על המתח, או בקרב רב - נראה. בכל אופן הוא עולה בקבוצה הראשונה (מה שפועל לרעתו) בשבת אחה"צ.

מעבר לזוית הישראלית, השאלה הגדולה היא אם לקוהאי אוצ'ימורה נשארה עוד מדלית קרב רב אולימפית באמתחת. הוא האלוף האולימפי מלונדון, והסגן מבייג'ינג. הוא גם אלוף העולם 5 פעמים ברציפות - והמתעמל הכי טוב בעולם. אבל בשונה מהנשים, יש מי שנושף בעורפו. אולג ורנאייב מסוגל לתת פייט רציני, ויכול לנצל שגיאות של אוצ'ימורה ולקחת את התהילה. גם מנריקה לרדואה מקובה עושה חיל בשנה האחרונה ותופס את תשומת הלב של הקהל והשופטים (יש דיווחים שהוא מעט פצוע, והוא לא תפקד באופן מלא באימוני הפודיום) מקס וויטלוק הבריטי גם יתמודד על מקום על הפודיום, וגם סם מיקולאק האמריקאי ודנג שודי מסין. יהיה גם מענין לראות את מדליסט הכסף מלונדון, מרסל ווין (נגוין) מגרמניה, ואת מדליסט הארד, דאנל לייבה. שניהם מגיעים מעמדה נחותה, שלייבה נכנס לנבחרת רק לאחר פציעה של ג'ון אורוזקו. אני גם לא בטוח ששניהם יתחרו בקרב רב - אבל במידה וכן, הם גם מסוגלים להביא את הנסיון ואת הכבוד לתחרות - מה שיכול לדרבן אותם. יהיה מענין גם לראות את חוזה קאלבו מורנו מקולומביה

בפינתנו "כדאי לכסות את העיניים", אפשר לדבר על איגור רדיבילוב מאוקראינה, שבאמוני הפודיום ביצע קפיצת ידיים עם שלוש סלטות לפנים - קפיצה שתזמון לא נכון, או מחסור בס"מ בגובה, או בק"מ אחד לשעה בסיבוב, יובילו לכסא גלגלים, אם לא למוות.
גם קנזו שיראי, שמועמד למדלית זהב בקרקע, ביצע באימוני הפודיום קפיצה מטורפת - יורצ'נקו עם שלושה וחצי ברגים. במקרה שלו היא לא תוביל לטיפול נמרץ או בית עלמין, אבל בהחלט יכולה לרסק קרסול, ולהפיל לתחתית הדירוג. אני מניח ששניהם מתכננים את הקפיצות האלה לנשק יום הדין - מה שיתן להם פוש בשדה הכ"כ תחרותי של גמר הקפיצות. קשה לי להאמין שמישהו מהם יהיה משוגע מספיק לבצע קפיצה כזאת במוקדמות.
מעבר לשניים האלה, יהיה קרב קשה להכנס לגמר הקפיצות, וגם קשה מאד לחזות את השמיניה - מדובר על קפיצות קשות בטרוף, כשהטופ מבצעים שתי קפיצות בדרגת קושי של 6.4. אפשר לבנות על רי מצפון קוריאה, מריאן דרגולסקו ינסה לחזור לעוד רגע של תהילה לפני הפרישה (השלישית או הרביעית שלו? הוא וקטלינה פונור לא מצליחים לצאת מהאולם ליותר משנה) צמד האוקראינים ורנאייב ורדיבילוב ינסו להעפיל לגמר, קריסטיאן תומאס הבריטי, קים מדרום קוריאה, ג'ייק דלטון מארה"ב

גמר הטבעות גם אמור להיות מטורף - יורי ואן חלדר מהולנד, זאנטי הכוכב המקומי, פטרוניאס מיוון, לסינים יש ארסנל של מתעמלים שיכולים להתברג לגמר, סמיר איי סעיד מצרפת, רדיבילוב מאוקראינה. התחרות פה תהיה מטורפת ובוודאי תקבע על חודן של מאיות - זה מכשיר שלא ממש נופלים ממנו, וכל נדנוד קל של של הטבעות , יוביל להפסד של כל הקופה.

במתח יהיה מענין לראות אם אפקה זונדרלנד קרוב להגנה על תוארו מ 2012. הוא לא הצליח להעפיל לגמר באליפות העולם האחרונה, אבל אסור להוציא אותו מכלל חשבון. אוצ'ימורה, דאנל לייבה, לארדואה, וגם שני הגרמנים - ברטשניידר עם העזיבה הייחודית שלו (קובאצ' עם שני ברגים) וגם המבושן הותיק.
עוד קרב מרתק צפוי במקבילים - אפשר לבנות על שני סינים ושני יפנים בגמר. אפשר לבנות על ורנאייב. אפשר לקחת בחשבון את דאנל לייבה ואת אולג סטפקו, ואת מנריקה לארדואה. גם הבריטים יכולים להכניס שני מתעמלים לגמר הזה - כך שכבר עברנו את מכסת השמונה, ויהיו כאן, לדעתי יותר מכל מכשיר, אחר מתעמלים ראויים שיתאכזבו.

ועל סוס הסמוכות, ברקי ההונגרי לא הצליח להעפיל לגמר בגלל שטויות של איגוד ההתעמלות (העפלה רק על בסיס תוצאות קרב רב בתחרות המבחן למי שלא הצליח להעפיל אוטומטית דרך אליפות העולם האחרונה) ומכיוון שברקי לא קרב רביסט, הוא יעדר. על מקום טוב על הפודיום יתמודדו הידווגי ההונגרי, שני ארמנים עם פוטנציאל לא רע (דאויטאן ומרדיניאן) מקס וויטלוק, אלכס נאדור האמריקאי, וכמובן לואיס סמית' המתקמבק, שלקח את הכסף בלונדון לשמחת הקהל הביתי. גם הבלקנים מתחרים פה על מקום בגמר - פיליפ אודה הותיק מקרואקטיה, ורוברט זליגמן. כדאי גם תמיד גם לקחת בחשבון שני סינים ושני יפנים על סוס הסמוכות. אולי תהיה פה גם הזדמנות מקסיקנית עם דניאל קוראל.

זוהי רק רשימה חלקית - יש המון מתעמלים שאני בכלל לא מכיר, או לא זוכר.

מאחל לכולנו תחרויות מותחות ומהנות, ולמתעמלים בהצלחה ובריאות!!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מוקדמות הגברים: ...The last man standing

הו אלוהים, כמה נפילות!

אני כבר לא מסוגלת לעקוב או לספור...

הנה כמה שבכל זאת הצלחתי לזכור:
&nbsp
הנפילה הכואבת ביותר (לנו, אבל רק באגו ובלב) היא כמובן של שטילוב בקרקע.
אבל גם כמה מיריביו הגדולים פגשו את המשטח באופן לא וולונטרי... ביניהם דרגולסקו הרומני שעמד מעליו באליפות אירופה, אבל הפעם הצליח ליפול אפילו יותר ממנו.
אפילו קנזו שיראי, מי שאמור להתברג למקום הראשון בקרקע
הצליח לפקשש קלות וסיים בציון נמוך יותר משל אוצ'ימורה.
&nbsp
הנפילה הכואבת ביותר פיזית הייתה של הצרפתי סמיר עיט(?) סעיד שנחת רע במיוחד בקפיצה ושבר את הרגל באופן מחריד (המילים "תמונות קשות" מזמן לא היו מדויקות כ"כ
).
&nbsp
אוצ'ימורה נפל מהמתח (והוא האלוף האולימפי המכהן במכשיר!) ועלה לגמר הקרב רב מהמקום השני, אחרי ורנייב. הוא יהיה גם בגמר הקרקע.
&nbsp
מקולאק וברוקס נפלו מסוס הסמוכות (מכשיר חלש אצל האמריקנים) אבל זה לא יפגע בהם כי הם לא היו מועמדים לגמר במכשיר.
&nbsp
לארדו הקובני נפל חזק בקפיצות (11.766, כמעט הציון הנמוך ביותר בכל היום) וגם בסוס הסמוכות קיבל ציון נמוך והיה חשש שלא ייכנס לגמר הקרב רב, אבל הוא הצליח לאסוף את עצמו במקבילים ובמתח, נכנס לגמרים האישיים בשני המכשירים וגם לגמר הקרב רב.
&nbsp
הסינים, היפנים והרוסים נפלו בשלל מכשירים וכמעט השאירו את המקום הראשון לאמריקנים (בסוף הסינים עולים ראשונים, אחרי שעקפו את האמריקנים ברגע האחרון בהפרש זעום), והיפנים עולים מהמקום הרביעי
. זה כמובן לא אומר כלום כי בגמר פותחים דף חלק ומתחילים מאפס, אבל זה עדיין די מפתיע.
&nbsp
סדר הנבחרות העולות לגמר:
סין
ארה"ב
רוסיה
יפן
בריטניה
ברזיל
אוקראינה
גרמניה
&nbsp
ומי הגבר שנשאר עומד/מחייך אחרון?
נכון לעכשיו זה אולג ורנייב, שסיים מוקדמות מוצלחות מאוד מבחינתו: עלה ראשון לגמר הקרב רב, עלה לגמרים אישיים במקבילים, במתח, בקפיצות ובסוס הסמוכות, ועלה עם נבחרתו לגמר הקבוצתי. להערכתי הוא המתעמל שעלה למרב הגמרים.
 

Tammie

New member
והגיבור של היום- Andreas Toba

שנפצע בקרקע במה שהתברר לאחר מכן כקרע ב- ACL, אבל בכל זאת עלה לתרגיל בסוס הסמוכות, קיבל את הציון הגבוה ביותר בנבחרת שלו, ועזר לנבחרת להתברג בגמר הקבוצתי.
באמת מדהים.
&nbsp
מקווה שהיום אצל הבנות נראה פחות נפילות (ושבכלל לא נראה פציעות....)
&nbsp
בכלליות היו באינטרנט המון דיבורים על הציוד. בעיקר שזה ציוד חדש ולמתעמלים היה בסך הכל אימון אחד לגעת בו, זו יכולה להיות סיבה לפציעות ולפספוסים.
&nbsp
בנוסף, המבושן הגרמני יצא כנגד החוקה הנוכחית בטענה שהיא מעודדת רק דרגת קושי וגורמת למתעמלים לקחת סיכונים מיותרים
"It's a pity that gymnastics has developed the way it has. Everyone is chasing more and more difficulty, more risk. Everyone wants new records so it’s getting dangerous.... I don’t like this system in gymnastics. I hope they will change it after Rio."
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מסכימה; החוקה מעודדת גם דרגת קושי וגם ביצוע

ולראיה, כשמתעמל הולך על דרגת קושי גבוהה מדי ולא מסוגל לעמוד בה הוא מקבל ציון ביצוע נמוך והציון הכללי שלו נמוך, בד"כ.
&nbsp
ייתכן שצריך קצת לשחק עם הניקוד, אבל אני חושבת שבסה"כ יש כרגע איזון לא רע בין הקושי לביצוע. בעבר בשיטה של עד 10 נקודות הקושי לא היה כמעט רלוונטי ושפטו כמעט אך ורק ביצוע ללא תלות באתגר שהמתעמל לקח על עצמו וגם זה לא היה טוב.
&nbsp
השיטה הנוכחית דומה לרפורמה שעשו לפני כן בתחום ההחלקה האמנותית על הקרח. שם יש שלושה ציונים: דרגת קושי, ביצוע ואמנותיות. אולי צריך להוסיף ציון שלישי על הארטיסטיות למה שנקרא באנגלית artistic gymnastics...
 

cubano1

New member
תחרות מטורפת

מוקדמות הגברים סיפקו המון הפתעות ואכזבות.
מבחינת ישראל - קיוינו שאלכס יצליח לייצר עוד תרגיל מצוין ויעלה לגמר הקרקע בפעם השלישית ברציפות, אבל זה לא קרה. הוא עבר להתמחות בקרקע ובמתח במחזור האולימפי האחרון, אבל לא הביא את מה שצריך, עם תרגיל בינוני במתח, ונפילה בקרקע. אולי מוקדם מדי לסכם קריירה, אבל אלכס הוא המתעמל הישראלי הגדול מכל הזמנים, ואחד הספורטאים הגדולים בכל הזמנים, עם ארבעה גמרים אולימפים ברזומה, שניים בקרב רב ושניים בקרקע.

אבל ישראל היא חצי סיכה על מפת העולם...
היה ערב מרתק.
ארה"ב סיימה שניה, במרחק של חצי נקודה(!) מהסינים - נתון מעודד על פניו - אבל אם נזכר בלונדון 2012, האמריקאים סיימו ראשונים במוקדמות, אבל בגמר השיגו רק את המקום החמישי.
בגמר יתחרו רק שלושה מתעמלים על כל מכשיר, ולא תנתן ה"זכות" להפטר מהציון הנמוך ביותר - כך שכל טעות נספרת.
סין כאמור ראשונה (היו במקום השישי במוקדמות לונדון, ולקחו את הזהב בגמר!), יפן רק רביעית (הם סיימו במקום החמישי בלונדון, ולקחו את הכסף בגמר)
הרוסים שלישיים (שניים במוקדמות לונדון, שישיים בגמר)
המסקנה היא ברורה - המוקדמות רק מחליטות איזה נבחרת מעפילה לגמר - אין בהם דבר שיכול לרמז על תוצאות הגמר.

בריטניה חמישית, ברזיל הצליחה להעפיל לגמר גם היא, מהמקום השישי, ואוקראינה וגרמניה סגרו את השמיניה. מאוכזבים ומחוץ לגמר שוויץ הולנד קוריאה וצרפת.

היפנים סיפקו תרגילים מרהיבים, לצד נפילות וטעויות - כולל אוצ'ימורה שנפל מהמתח. עדיין, הוא סיים את היום במקום השני עם ציון של 90.498, והשאיר את הבכורה למתחרה הגדול - אולג ורנאייב. זוהי תהיה התחרות הגדולה גם בגמר - לפחות אם התסריטאים יקבלו את משאלתם. ורנאייב האוקראיני שנושף בעורפו של אוצ'ימורה כבר 3 שנים, שבנה את עצמו לרגע הזה שבו יצליח לעקוף אותו. ורנאייב מתעמל מבריק. אם אכן רק שניהם ישבו בראש הטבלה לאורך כל התחרות, המדליות יקבעו ע"י מי ביצע יותר טעויות - אין כאן הבדל גדול מבחינת פוטנציאל, והיתרון המשמעותי של אוצ'ימורה הוא השם שלו.
קאטו היפני גם יהיה חזק בתמונה. הוא סיים רק שישי, אך עם נפילה. עם ערב טוב הוא יתחרה על מקום על הפודיום, כנראה מתחת לורנאייב ו\או אוצ'ימורה.
עוד בתמונת המדליות - דוד בליאבסקי עם תחרות מעולה, סם מיקולאק, על אף תרגיל סוס סמוכות נוראי, דנג שודי מסין, ושני הבריטים נייל וילסון ומקס וויטלוק שהעפיל רק מהמקום ה12 לאחר קפיצה גרועה. עוד שני מתעמלים שסיימו במקום לא גבוה, אך מסוגלים להוות איום על הפודיום הם כח המחץ הלטיני - מנריקה לרדואה מקובה וחוזה קאלבו מורנו מקולומביה, עם יתרון קל ללרדואה מבחינת פוטנציאל. הוא נפל בקפיצות ורשם תוצאה קטסטרופלית.

בקרקע - הפתעה גדולה בתמונת הגמר. ג'ייק דלטון הוא המתעמל האמריקאי שסומן כבעל פוטנציאל, אך הגיע סם מיקולאק ורשם 15.8! הוא מוביל את המעפילים, כשבן ארצו דלטון במקום השני.אוצ'ימורה שלישי, וקנזו שיראי שיצא משטח המזרן סיים שישי. דיאגו היפוליטו, בן דורו של שטילוב, סיים רביעי, וכבונוס, גם ארתור מריאנו בגמר מהמקום השמיני. גם שני בריטים בגמר - וויטלוק וקריסטיאן תומאס.
אין רוסים, אין סינים, ואין את תומס גונזלס מצ'ילה, וכמובן אין את אלכס שטילוב מישראל.

בסוס הסמוכות, שני בריטים בראש השמיניה המעפילה - כשוויטלוק העפיל על לואי סמית', מדליסט הכסף מלונדון. סיריל תומאזון שלישי, מרדיניאן מארמניה רביעי, ורנאייב חמישי, שני רוסים בשמיניה: קוקסנקוב ובליאבסקי, וביניהם נאדור האמריקאי.
הידווגי ההונגרי נותר בחוץ, וגם העובדה שאין סינים ויפנים מדהימה ומוזרה - אף יפני לא רשם מעל 15 נקודות על סוס הסמוכות. פיליפ אודה נפל וסיים רק במקום ה 30.

על הטבעות צפוי קרב איתנים. יאנג הסיני ראשון עם 15.9, ונושף בעורפו פטרוניאס עם 15.833. יו מסין שלישי עם 15.8, אבליאזין רביעי עם 15.633, וזאנטי הברזילאי חמישי עם 15.533. עם סמיר איי סעיד מצרפת סיים עם 15.533, אך במהלך התחרות שבר את רגלו, מה שיכניס ככל הנראה את הרזרבה הראשונה - ראדיבילוב מאוקראינה. עוד בגמר, חוסנס מבלגיה, ויורי ואן חלדר מהולנד.

בקפיצות - רי מצפון קוריאה ואבליאזין קרובים מאד בראש הטבלה, כשאחריהם קנזו שיראי ואיגור רדיבילוב. דרגולסקו חמישי, נגורני מרוסיה שישי, ורנאייב שביעי, ותומס גונזלס מצ'ילה הצליח לסגור את השמיניה. כולם, דרך אגב, במרחק נגיעה מהפודיום. יהיה מותח. סרג'יו ססאקי הברזילאי סיים תשיעי לאכזבת הקהל - בגלל טיפה יותר מעשירית.

ובמקבילים ובמתח - שני נציגים קובנים - האחד מייצג את ארה"ב - דאנל לייבה, ואחד את קובה - לארדואה. גם אולג ורנאייב יהיה בשני הגמרים האלה.
בליאבסקי יהיה בגמר המקבילים, יחד עם דנג שודי ויו האו. ריוהאי קאטו יהיה הנציג היפני, ואנדריי מונטאן מרומיה סוגר את השמיניה.

במתח המבושן מוביל ומעפיל מהמקום הראשון. נייל וילסון הבריטי שני, ובמקום השלישי בא להגן על תוארו אפקה זונדרלנד מהולנד. ויש גם נציג ברזילאי נוסף - פרנסיסקו בארטו ג'וניור. ולאסיוס מאראס המתמחה מיוון נשאר הרחק מאחור ומחוץ לגמר.
 
למעלה