כידוע, המבחנים האמריקניים ייערכו בסופ"ש הקרוב בסאן חוזה

trilliane

Well-known member
מנהל
כידוע, המבחנים האמריקניים ייערכו בסופ"ש הקרוב בסאן חוזה

http://www.sanjose2016.com/info/
השידור הראשון יחל בשבת ב-4 לפנות בוקר שעון ישראל, והשידור השני בשני ב-3:30 לפנות בוקר. בסביבות 5:45 יום שני (שעון ישראל) נדע מי הן חמש הנבחרות (כלומר ארבע המאושרות שיצטרפו לסימון ביילס... אם לא יקרה אסון ברגע האחרון
).

למיטב הבנתי לא יהיה הפעם שידור בינ"ל חי ביוטיוב; אם אתם מוצאים קישורים טובים לשידור של NBC, אנא שתפו!

אליסה באומן סובלת מפציעה ופרשה לפני שבוע. לא נעים אבל לא נורא; לא חושבת שהיא הייתה נכללת בין חמש המאושרות בלאו הכי.
https://usagym.org/pages/post.html?PostID=18891&prog=h

בערוץ ההתעמלות האמריקנית ביוטיוב פרסמו בשעה האחרונה ריאיונות עם הבנות מאולם האימונים, הנה כמה לדוגמה:





 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא הקישור הרשמי של NBC? כתוב לי שצריך להירשם...

 

trilliane

Well-known member
מנהל
סיכום ערב המבחנים הראשון (ספוילרים...
)

אמ;לק: ביילס נסדקה, רייזמן יציבה, הרננדס מתחזקת, סקינר הפגיזה, קושיאן הרשימה, דאגלס בירידה.
קובץ הציונים:
https://usagym.org/PDFs/Results/w_16trials_day1.pdf

הערב הראשון של תחרות המבחן לנבחרת ארה"ב לריו 2016 לא היה מפתיע במיוחד, אבל הוא חיזק מגמות מסוימות והחליש אחרות... יש בנות שהגדילו את סיכוייהן ויש בנות שהקטינו אותם.

באופן לא מפתיע, סימון ביילס סיימה את התחרות במקום הראשון בקרב רב (בפער של נקודה "בלבד") וכל מתעמלת אחרת ודאי הייתה מרוצה עד השמים, אבל זו לא הייתה התחרות שהיא רגילה לה, וודאי לא התחרות שהיא תרצה בריו. אולי הלחץ וההתרגשות מהקרבה לריו ואולי קצת עייפות החומר (בכל זאת, היא אנושית...), אבל היא לא הייתה חדה ומדויקת כהרגלה ואף מכשיר לא היה מושלם כפי שהיא מסוגלת (צעד בנחיתה בקפיצות; פתיחת רגליים במקבילים; נחיתות פחות מדויקות בקרקע). בקורה היא אפילו לא סיימה ראשונה ולורי הרננדס עקפה אותה
. חשוב להדגיש שגם ביום "רע" היא יכולה לקחת את הגמר בהליכה והציונים שלה הם עדיין כאלה שמתעמלות רבות יכולות רק לחלום עליהם; אבל ביחס לעצמה זה היה יום פחות מוצלח; היא יכולה יותר והיא יודעת את זה. כל זה לא יפגע במאום בהכללתה בנבחרת; למען האמת עדיף שיהיו לה יומיים רעים עכשיו וימים מושלמים בריו, הרי זה מה שקובע בסופו של דבר.

לורי הרננדס, הכוכבת העולה, סיימה במקום השני אחרי ביילס(!) ולפני רייזמן(!!) למרות טעות במקבילים. אין ספק, הבחורה לוהטת, המניות שלה עלו בטירוף, והיא עושה חיים קשים מאוד לשאר הבנות במשבצת הזאת (מי תעלה שנייה לקרב-רב). חשבתי שזה יהיה מאבק בין רייזמן לדאגלס, אבל אם היא תמשיך כך זה כבר ממש לא בטוח... התחושה שלי שהרננדס עושה לדאגלס ב-2016 את מה שדאגלס עשתה לוויבר ב-2012.

אלי רייזמן סיימה שלישית, אחרי תרגיל קורה יציב אך קצת יותר מהוסס ופחות מהוקצע מאלה שהיו לה באליפות לפני שבועיים. אין לי ספק שהיא תגיע לריו, אבל כמה גמרים אישיים יהיו לה שם, זו שאלה מעניינת...

מקיילה סקינר הפתיעה אותי לטובה. לא אוהבת אותה, אני מודה; אבל היה לה ערב נפלא. היא התחרתה בכל המכשירים והראתה יציבות ונחישות (אם כי במקבילים נראה שהיא מנסה לעשות את התרגיל במהירות כפולה רק כדי לסיים אותו כבר) וסיימה במקום הרביעי המכובד (מי היה מאמין?). היא לא ביצעה הפעם אמאנר בקפיצות (רק יורוצ'נקו דאבל) אבל מכיוון שהיא החליפה את סדר הקפיצות (ובצדק) זה לא נחשב לה לקרב-רב. אבל היא כבר הוכיחה את עצמה די והותר, לא חושבת שמישהו מפקפק ביכולתה בנקודה הזאת, ואם היא תיכלל בנבחרת יש סיכוי שלארה"ב יהיו שתי מתעמלות בגמר הקפיצות ואולי אפילו מדליה נוספת. לתת מקום בנבחרת למתמחה זה סיכון מסוים, בפרט כשהיא לא מועמדת לזהב (כפי שהיה במקרה של מקיילה מרוני) וזה לא מכשיר חלש של ארה"ב, אבל מכיוון שהיא הוכיחה את עצמה גם במכשירים האחרים, מצבה השתפר עד מאוד, כך נראה לי.

רייגן סמית הקטנטונת חמודה מאוד (אם כי אני אוהבת מתעמלות נשיות ובוגרות יותר), אבל פשוט לא בשלה מספיק. היא סיימה במקום החמישי (המכובד) אבל אין לה ממש מה להציע לנבחרת שאחרות לא יכולות. אני מחבבת את תרגיל הקרקע שלה, גם לביילי קי היה תרגיל קצת שונה ו"קרקסי" יותר (אני אוהבת את העבודה של קים זמסקל עם הבנות) אבל גם הוא לא מתעלה על זה של אחרות. על הנייר היא אמורה להפגיז בקורה, אבל ביילס כבר שם ואחריה הרננדס ורייזמן (בד"כ) ואפילו גבי דאגלס ביום טוב.

במדינות אחרות היא הייתה נוסעת לריו בלי בעיה, אבל ארה"ב לא באמת זקוקה לה בקורה וודאי שלא בקרב רב. לו האולימפיאדה הייתה בעוד שנה זה כנראה היה נראה אחרת, אבל כרגע אני לא רואה אותה בנבחרת. אין ספק שבמשבצת הצעירה המבטיחה היא לא מדגדגת את לורי הרננדס. אולי בתחילת השנה היה סיכוי, אבל הרננדס מלאת ביטחון וחיוניות, "טורפת" את האולם ומשאירה לה אבק.

מדיסון קושיאן הפתיעה אף היא כשהתחרתה בכל ארבעת המכשירים (סיימה שישית), והראתה שיש לה מה להציע (כתמיכה) מלבד המקבילים. בתחרויות הקודמות אשטון לוקליר השיגה אותה במעט, הפעם הן סיימו באותו ציון במקבילים; ואם בתחרויות הקודמות שתיהן התחרו גם בקורה (לא בהצלחה יתרה) הפעם קושיאן הראתה שהיא יכולה להעמיק את היכולת של הנבחרת גם במקצועות האחרים, במידת הצורך (אף שבקפיצות היא קפצה יורוצ'נקו רגיל והיא יכולה לפחות 1.5 או 2).

לוקליר נראתה פחות טוב בקורה גם בתחרויות הקודמות, הפעם היא גם נפלה ממנה... אחרי האליפות הייתי בעד לוקליר, אבל כרגע נראה לי שאת מקום המומחית למקבילים של הנבחרת תתפוס קושיאן (שהיא גם אלופת העולם המכהנת). כמו במקרה של סקינר, אם אפשר לקחת מתמחה שוות ערך שיכולה לתרום גם בשאר המכשירים במידת הצורך, למה לשים את כל הביצים בסל אחד?

המשך
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המשך

גבי דאגלס לא מצליחה להתעלות, לצערי הרב. יש גם איזשהו סיפור עם החלפת מאמן(?) כלומר מי שמלווה אותה בזמן התחרות (לא הבנתי בדיוק מה היה שם). נראה לי שכל השינויים האלה לא משפיעים לטובה על היציבות שלה; אני עדיין חושבת שלו נשארה עם צ'או היא הייתה היום במקום טוב יותר
. לשם שינוי היא הייתה הפעם חייכנית יותר (וזה תמיד נחמד) אבל זה לא ממש עזר לה. קיוויתי שסוף סוף נראה ממנה אמאנר בקפיצות (היא הרי קפצה אמאנר בלונדון, וקפצה היטב), אבל היא עדיין תקועה ביורוצ'נקו דאבל, וגם לא הכי נקי שהיא מסוגלת. התרגילים שלה במקבילים ובקרקע היו טובים אך לא נקיים והיא לא קיבלה ציון ביצוע מעל 9 באף אחד מהם. זה די והותר בכל מדינה אחרת שבה התחרות הפנימית לא כ"כ עזה, אבל בהתחשב בכך שדרגות הקושי שלה לא הכי גבוהות (בהשוואה לאחרות בראש הטבלה) זה לא משהו שהיא יכולה להרשות לעצמה. את התרגיל האחרון שלה בקורה כבר לא ראיתי בשידור החי כי ב-6 בבוקר NBC חתכו את המשדר (בערוץ הרגיל) ועברו לשדר חדשות... אבל היא נפלה מהקורה ועוד באלמנט פשוט (תופעה נפוצה, קרה ללא מעט בנות במקבילים באליפות לפני שבועיים) וסיימה במקום השביעי המאכזב בדירוג הכללי.

דאגלס היא מתעמלת קרב-רב "קלאסית" – השלם שעולה על סך חלקיו. היא מתעמלת בכל המכשירים בצורה טובה מאוד ואין מכשיר שהוא עקב אכילס שלה, אך זה נכון גם בכיוון ההפוך – היא מעולם לא הצטיינה ברמה העולמית במכשיר מסוים, והיא מקרה די נדיר של אלופת קרב-רב אולימפית שלא זכתה באף מדליה אישית במכשיר בודד. ב-2012 היא הייתה הצעירה הרעבה שהתעלתה על כולן, ובגמר הקבוצתי בלונדון היחידה שהתחרתה בכל ארבעת המכשירים. 2015 הייתה שנה טובה עבורה ורוב הזמן היא הייתה שנייה לביילס; אבל זה היה כשרייזמן עוד לא הצליחה לשמור על יציבות ולורי הרננדס טרם הפציעה בזירת הבוגרות (למה, בעצם? זכור לי ששון ג'ונסון הייתה אלופת עולם ב-2011 בגיל 15 כי באליפות העולם שלפני שנה אולימפית מאפשרים השתתפות גם לבנות שעוד לא בנות 16 אבל יהיו כאלה בשנה האולימפית; הפסיקו עם זה?).

יתרונה הגדול הוא במקבילים, מכשיר חלש יחסית אצל האמריקניות (במיוחד אצל רייזמן או סקינר) אבל לא אצל לורי הרננדס או מגי ניקולס ולמען האמת גם לא אצל ביילס. המקבילים הם מכשיר חלש של ביילס יחסית לעצמה; הציונים שלה שווים גמר מקבילים (אלא אם יש שתי אמריקניות שעוקפות אותה). אם דאגלס מקבלת במקבילים ציון דומה לביילס (הפעם ביילס לא הייתה כ"כ נקייה אז הוא היה נמוך מ-15) ובתוספת מומחית מקבילים כמו קושיאן (או לוקליר) + הרננדס שסוגרות את הפינה, איזו סיבה בעצם יש לקחת אותה?

היא מנוסה ומוכרת מאוד, אבל כבר לא יציבה ולא מבריקה באף מכשיר... והיא אמנם האלופה האולימפית וסגנית אלופת העולם, אך מאז עבר זמן, התמונה קצת השתנתה, ובארה"ב המבחנים קשים, לא שומרים חסד נעורים (בשחייה זה אפילו קיצוני יותר). אם באליפות P&G טים דאגט ונסטיה ליוקין עוד ציינו אותה בוודאות כחלק מהנבחרת, הפעם הם אמרו שהם כותבים אותה בעיפרון, לא בעט (וזה היה לפני הנפילה מהקורה). דאגלס חייבת להתעשת ולהתאפס ומהר, כי כבר לא נשאר זמן, וכפי שהמצב נראה כרגע סיכוי לא רע שהיא נשארת בחוץ (אני מניחה שבמקרה כזה יקחו אותה כמחליפה).

אחרונה חביבה (באמת חביבה), מגי ניקולס. כוכב עולה ב-2015, אבל עכשיו אחרי פציעה היא לא ממש חזרה לעצמה, ואת המקום של הצעירה הרעבה בקרב-רב כבר תפסה לורי הרננדס, כאמור. עד לפני כמה חודשים חשבתי שיש לה סיכויים לא רעים להגיע לריו, כרגע זה אולי יהיה בתור מחליפה. היא סיימה שמינית בדירוג הכללי, ו(לפחות כרגע) אין אף מכשיר שבו היא יכולה לתרום באופן משמעותי לעומת אחרות. היא אמנם זכתה בארד בקרקע באליפות העולם, אבל זה היה כשרייזמן פישלה; בתחרויות האחרונות רייזמן מפגינה יציבות נאה בקרקע ותרגיל שיש לו סיכוי לא רע לפודיום (אחרי ביילס, כמובן) וגם הרננדס מצוינת בקרקע, ואם סקינר תיסע אז בכלל, הפינה הזאת סגורה.

נכון לעכשיו הנבחרת שהייתי לוקחת לריו היא סימון ביילס, אלי רייזמן, לורי הרננדס, מקיילה סקינר ומדיסון קושיאן. עולה לי בבריאות להחליף את גבי דאגלס בסקינר, אבל אם גם הערב הבא ייראה כזה, זה יהיה הדבר הנכון לעשות (בשיקול קר ובלי סנטימנטים).
 
למעלה