העונה מתחממת!

cubano1

New member
העונה מתחממת!

היה חודש די מטורף מבחינת התעמלות, עם אליפות אירופה לגברים ולנשים, תחרות הסיקרט קלאסיק לנשים בארה"ב, ואליפות ארה"ב לגברים.

בראש ובראשונה - אלכס שטילוב הוכיח שהוא לא מתכוון לבוא לריו בשביל החוויה. הוא מצהיר ככה כבר שנה, אבל התוצאות בשטח נראו אחרת והיינו סקפטים מאד אחרי שלל הופעות לא יציבות, תוצאות שלא הגיעו ליעד 15 הנקודות, היעדרות מגמרים חשובים, ותחושה כללית של שחיקה, וששאר השדה קצת בורח לו.

אולי מאז שהוא העפיל באופן רשמי בתחרות המבחן הוא יכול להשליך את ארבעת המכשירים המיותרים ולהתרכז בקרקע ובמתח - ואולי זה מה שנותן לו להתקדם בבטחה. באליפות אירופה הוא הרשים גם בגלל שהוא נתן שתי הופעות טובות, ובמיוחד בגלל שההופעה השניה בגמר העפילה על הראשונה. אתלטים ברמה הזאת צריכים לדעת לתת מספיק בשביל להעפיל לגמר בבטחה, ושישארו עוד כמה טריקים וכמובן כח בכובע בשביל לתת עוד קצת בגמר. וזה מה שהיה בברן. 6.6 בגמר לעומת 6.3 במוקדמות מבחינת דרגת קושי, וגם ציון ביצוע טוב יותר.
עם זאת - יש לו עוד דרך לאולימפיאדה. תוצאת הגמר, 15.3, יכולה בהחלט להספיק לגמר אולימפי, אך ככל הנראה לא למדליה. ותוצאת המוקדמות, 14.933 ככל הנראה לא תספיק לגמר אולימפי. כך שהתחרות בריו תהיה הרבה יותר אינטנסיבית, ובזמן שנותר אלכס צריך לייצר תרגיל של 15.3 בשגרה, ושל 15.6 ואף יותר בשיא.
לגבי שאר הישראלים, היתה אליפות מעורבת. ארטיום ואנדריי בוודאי קיוו לגמרים, אך זה לא קרה. יש להם הרבה זמן שקט עכשיו להתאמן בשקט ובלי לחץ, וגם לצפות בתחרויות בריו ולקבל השראה לקראת טוקיו. ארטיום צעיר מספיק בשביל להתרכז במקצועות החלשים שלו, ויוכל למצב את עצמו כמתעמל קרב רב חזק שימשיך את המסורת של אלכס.
הוא גם יוכל להוביל, יחד עם איל גלזר, מורן ינוקא ומישה סורוקין את נבחרת ישראל להישגים במחזור האולימפי הקרוב.
איל חוזר מפציעה ונתן אליפות טובה - 14.033 על סוס הסמוכות, 14.2 בטבעות, ותרגיל פחות טוב על המקבילים, שהם גם מכשיר מטרה בשבילו (13.3)
מורן ממשיך להתקדם יפה, עם 13.6 בסוס הסמוכות וטבעות, ו 13.9 במקבילים. לקראת עונת 2017 נקווה שכל החברה יהיו בכושר וימצבו את עצמם עם תרגילים מעל 14 בשגרה. ואני חוזר ואומר - הם כולם נראים מדהים מבחינת אחזקת גוף ונקיון ביצוע - פוינט, רגלים ישרות - יש כאן אימון אורתודוקסי עם בסיס איתן, וזה מרשים ביותר.

הבנות הישראליות מדשדשות לעומת הגברים. צוף פלדון עברה ניתוח שבועיים לפני התחרות ועדיין הגיע והתחרתה במקבילים, וגאיה חוזרת מפציעה ונתנה תחרות על שלושה מכשירים - אז קיבלנו יותר סיפורי התעלות הרוח, אבל פחות הישגים השנה. אף אחת לא איימה על גמר, ואם לומר את האמת, גם בכושר וללא פציעות אף אחת לא היתה יכולה לאיים השנה. נקווה שבשנה הבאה נראה שדרוגים ושיפורים וגם ציונים מעל 14 נקודות.
מבחינת שאר העולם - הבריטיות ממשיכות להרשים, אפילו אם ההתפרקות בגמר עלתה להם בזהב הקבוצתי. עם הרומניות מחוץ לתמונה, הרוסיות ממשיכות להניף את מסורת ההתעמלות שלהן - התעמלות יפה וטובה. פעם הן היו גם חדשניות ואתלטיות - אבל היום ההתעמלות האירופאית מדשדשת מאחורי האמריקאיות - בעידודה של חוקה שמבליטה אתלטיות וטכניות, וקצת מוציאה את הארטיסטיות. ואם יש רושם שהרוסיות
ממחזרות ומסתמכות על מתעמלות עבר (מה שנכון) אפשר לבנות גם על דור העתיד - שכן גם בג'וניור יש שם כשרון ועומק.
הצרפתיות הדהימו את האולם, ובטח גם את עצמן עם מדלית הארד. והשוויצריות הרשימו עם ג'וליה שטיינגרובר אחת שמועמדת לגמרים גם בקרקע וגם בקפיתות בריו.
הרוסיות יכולות לבנות על שני מקומות בגמר המקבילים, ומוסטפינה הראתה שהיא עדיין רלוונטית גם במקבילים וגם בקורה. ספק אם נראה אותה בקרקע ובקפיצות בריו, מה שמותיר סימני שאלה לגמי מתעמלת רוסיה על הפודיום בקרב רב. אבל כאמור - יכול להיות שהיא שומרת את עצמה לריו, ועדיין נותרת פתוחה שאלה ויקה קומובה.
לגבי פונור - לא בטוח עדיין אם היא תהיה בריו או לא, ולא בטוח מה הסטטוס של לאריסה יורדאקה. פונור נראתה טוב באליפות אירופה, והובילה חבורה צעירה. אם היא תהיה בריו היא תהיה לבד, ויהיה לה קשה להרשים. היא היתה קרוב לשיא שלה - וזה לא נראה מספיק בשביל לשחזר את ההישגים מלונדון. מצד שני - מלכת הקאמבקים יודעת להתעלות ברגעים הנכונים - ועם קצת ליטוש היא תוכל לשחזר את הברק מלונדון (היא מבצעת פחות או יותר את אותם התרגילים) - אבל לדעתי גם אם אותו ברק, ואותם תרגילים, היא תוכל להעפיל לגמרים, אבל לא להלחם על מדליה.

ובארה"ב - נפתחה עונת הקיץ עם הסיקרט קלאסיק, שבשביל מתעמלות מסוימות זוהי תחרות העפלה לאליפות ארה"ב, ולאחרות חזרה גנראלית.
רייזמן מיצבה את עצמה מצוין - פתחה את התחרות עם נפילה במקבילים - לא בדיוק התחלה חלומית... אלא אם כן החלום הוא נצחון מנטאלי. במקרה שלה היא השיגה גם נצחון מנטאלי וגם נצחון פיזי. היא חזרה עם שלושה תרגילים מצוינים של 15+ - הראתה לראשונה אמנאר עם נחיתה מצוינת ותרגיל קרקע שרק ביילס יכולה להעפיל עליו, ולקחה מדלית זהב בקרב רב.
ביילס נותנת לרגל כואבת לנוח והתחרתה על הקורה (ראשונה) והמקבילים (חמישית במכשיר הכי חלש שלה) כך שהיא עשתה את המצופה ממנה ועדיין מובילה בבטחה את המרוץ לריו. דאגלס התחרתה גם היא על שני מכשירים - מקבילים וקורה. על המקבילים היתה מצוינת ונקיה - שלישית, אחרי שתי מתמחות) ועל הקורה כמעט נפלה וסיימה שישית - מה שלא עזר לא יותר מדי, אבל גם לא עשה נזקים...
הכל בארה"ב יתנקז לאליפות ארה"ב בסוף החודש, ולמבחנים האולימפים בתחילת יולי.
כרגע, ביילס, רייזמן ודאגלס נראות מצוין. ניקולס מחלימה מפציעה ותקווה להגיע בכושר לשתי התחרויות - עד עכשיו היא גם נראתה מצוין בקרב רב - נראה אם הפציעה פגעה בסיכויים שלה ביוני.
ברנה דאוול התחרתה בסיקרט קלאסיק על הקורה ורשמה ציון של מרשים בטווח ה 13 - לדעתי זה די קובר את הסיכויים שלה להגיע לריו. המשימה שלה היתה להיות מדהימה על המקבילים, ולהראות שיש לה גם עם מכשיר אחד לפחות לתרום. כרגע זה לא נראה ככה - אבל נראה.
וזה מותיר את קושיאן ואת לוקליאר שיכולות לתת כמה עשיריות אקסטרה על המקבילים בגמר הקבוצתי. ללוקליאר יש יתרון - היא נראית מצוין על המקבילים. קושיאן מצד שני אלופת העולם וגם יכולה לתרום על מכשירים נוספים - אז נראה.

ולכל הקלפים האלה יש גם להוסיף את הנעדות - נורה פלאטלי, לורן הרננדז... יכול להיות שישמרו כאן מקום לקרב רביסטית צעירה שתניף את הדגל גם אחרי ריו - לקראת טוקיו.

אצל הבנים התמונה קצת מתבהרת. הגברים האמריקאים מקדימים את הנשים השנה - וכבר ערכו את אליפות ארה"ב. ובזמן שהשנים יתחרו באליפות ארה"ב, הגברים יערכו את תחרות המבחנים האולימפים ויחליטו על נבחרת סופית.
המצב של דאנל לייבה וג'ון אורוזקו לא מדהים - אורוזקו סיים עשירי, ולייבה סיים 16 (הספין היה שננשך ע"י הכלבים המשפחתיים כשהפריד בקרב, הכלבים הורדמו שניהם - והאמריקאים אוהבים סיפורים טובים!)
מי שכן כיכב הוא האלוף הנצחי סם מיקולאק שחזר מפציעה לקחת את התואר לאחר שני ימי תחרות. כריס ברוקס וג'ייק דאלטון סגרו את השלישיה. דונל וויטנברג שנותן ציונים גדולים בקפיצות ובטבעות סיים חמישי, בתיקו משולש.

יהיה מענין מאד בתחילת יוני...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה על עוד סיכום מצוין! לא ידעתי שהייתי אליפות אירופה...


אני לא בפייסבוק ולא צופה בשידורי טלוויזיה (אלא אם אני יודעת ונערכת מראש). היא שודרה בישראל?
&nbsp
אני אשמח מאוד אם אתה ואחרים שעוקבים מקרוב אחר התחרויות הגדולות תעדכנו כאן. מאז שנסגר פורום ספורט אולימפי (או איך שלא קראו לו) ממש קשה לי לעקוב ולא פעם אני מתבאסת לגלות רק בדיעבד...
 

cubano1

New member
אני מציע שתצטרפי לפייסבוק...

יש שני דפים ישראלים מצוינים שנותנים כיסוי לכל מה שתמרחש בארץ ובעולם (ג'ימאניה ו Full Time Gymnastics)
ישנם עשרות דפים בינלאומיים שנותנים כיסוי מקיף באנגלית, וניתן להגיע לתחרויות הכי קטנות ונידחות.
בנוסף, חלק ניכר מהתחרויות באליפות אירופה שודר דרך דף הפייסבוק של איגוד ההתעמלות האירופאי (UEG).
אני חושב שהגמרים שודרו בישראל, באיזה ערוץ ספורט כזה או אחר.

אישית, אני מצר על כך - אבל אני כבר פחות יכול לעקוב ולעדכן.
הדרך היחידה שלך להשאר לגמרי בעניינים היא דרך הדפים שהזכרתי לעיל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הצטרפתי בעבר, זה לא עלה יפה. פייסבוק ואני לא רואים עין בעין

לא ארחיב מעבר לכך, רק אציין שכרגע זו לא אפשרות שעומדת על הפרק ואין לי פנאי להקדיש להתעסקות מולם.
&nbsp
תחרויות נידחות לא מעניינות אותי, אבל אשמח אם תכתבו על תחרויות גדולות (כמו אליפות אירופה) בעיקר אם הן משודרות בישראל (זה ממש חבל לגלות בדיעבד, כי יכולתי לנסות לראות / לדאוג שיקליטו לי). כפי שכבר כתבתי בעבר, אני לא צופה בשידורים ללא פרשנות (אני אוהבת במיוחד את השדרנים של NBC וגם בעברית טוב לי).
 
למעלה