רומניה - צרות בצרורות

cubano1

New member
רומניה - צרות בצרורות

החדשות מרומניה אודות הפציעה של לאריסה יורדאקה עברו בקלות בשמיעה ראשונה. רק אצבע או שתיים שבורות. בקטנה.
אבל לזה נוספה העובדה שהיא לא תשתתף בתחרות המבחן, ומכאן, אפילו עם דמיון לא כל כך פורה, אפשר בקלות להדרדר למחשבות על אולימפיאדת ריו ללא נבחרת רומנית, וללא הככוכבת שלה יורדאקה.
ההידרדרות הרומנית היא ענין מתמשך. כבר בלונדון קיבלנו הצצה לאיך נראית נבחרת מתפרקת - מקום 4 כללי, אבל שמיניות על המקבילים, והסתמכות יתר על התעמלות הותיקות שכבר מגרדות את קצה היכולת, לצד הופעות בינוניות של הצעירות. זה נגמר בסוף עם מדלית ארד, אבל הכתובת היתה על הקיר.
השיא השלילי הגיע בגלזגו. בלי שיפור על המקבילים, עם פחות ותיקות (ללא פונור ואיזבאשה) וללא תחליף משורות הצעירות, הרומנית הדרדרו לשפל, סיימו מחוץ לשמיניה הראשונה, וכשלו להעפיל אוטומטית האולימפיאדה.
לאחר התחרות רובנו חשבנו, נו... יגיעו לתחרות המבחן עם יורדאקה, בולימאר ופונור, ויסיימו בקלות ברביעיה הראשונה שתעפיל לריו, וחרפת גלזגו תשכח.
אבל עכשיו, מינוס יורדאקה, תחרות המבחן תהיה מורטת עצבים בהרבה עבור לא רק כל רומניה, אלא כל חובבי ההתעמלות בעולם.
לכאורה, הן עדיין יכולות להעפיל. עם פונור ובולימאר בכושר טוב, יש כאן בסיס איתן. אבל אין לנו מושג באיזה כושר השתיים נמצאות. ובטח שהרקורד של הצעירות לא משחק לטובתן.
לכשלון בתחרות המבחן תהיינה השלכות קשות: אולימפיאדה בלי נבחרת רומנית, ובלי יורדאקה. עם סיום מתחת למקום הרביעי, במקרה הטוב רומניה תצליח לשלוח שתי מתעמלות קרב רב, על פי הביצועים האישיים בתחרות המבחן. אך השתיים שיעפילו הן השתיים שתוכלנה להשתתף במשחקים עצמם, ולא ניתן יהיה להמיר אף אחת מהן ביורדאקה.
במקרה קיצון כזה תדרש התערבות של ה fig שיוכל לתת ביורדאקה כרטיס ששמור לרוב לעולם השלישי...
תחרות המבחן תהיה אולי קו פרשת מים עבור רומניה. הצלחה תביא העפלה לריו, ההזדמנות לתקן את כל מה שלא עובד שם. כשלון, והיא תוכל להצטרף לאוקראינה - פעם פס ייצור לאלופות, והיום מדינה ללא נבחרת מלאה, שיכולה רק לחלום על הישגים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יורדאקה זכתה בארד באליפות העולם, זה לא מקנה לה כרטיס אוט'?

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא יודעת למה הכוונה, אפשר הסבר?

כשצפיתי באליפות העולם נאמר שכל המדליסטים הבטיחו לעצמם כרטיס.
 

Mrpops

New member
הסבר

רק המדלייסטים בגמרים המכשירים קיבלו כרטיס ישיר לריו. משום מה הוחלט שהמדלייסטים בקרב רב אינם זכאים להעפלה אוטומטית.
לכן, אם מתעמל או מתעמלת הם חלק מנבחרת שהעפילה בין ה8 הראשונות אז מן הסתם שיגיעו לריו. אם מתעמל\ת זכו במדליה בגמרים המכשירים - גם הם בריו.
יש עוד כרטיסים מיוחדים המוענקים למשל למדינה המארחת ולנציגות יבשתית. במקרה של יורדאקה - אם נבחרת רומניה לא תעפיל כנבחרת לריו אז המאבק יתנהל בין שתי המתעמלות שתתחרנה בתחרות המבחן בקרב רב והמתעמלת עם הציון הגבוה יותר תקבל את הכרטיס או לחלופין - יורדאקה תקבל אישור מיוחד להעפיל לריו על סמך ההישג שהשיגה בקרב רב אך זה מחייב אישור מיוחד של איגוד ההתעמלות העולמי ולדעתי, לא נראה סביר כרגע.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה! תמוה מאוד שהמדליות בקרב-רב שוות פחות


בפרט בהתחשב בכך שזה נחשב לתואר היוקרתי יותר מבין האפשרויות, וגם לתחרות מעניינת יותר (שגם מעפילים אליה פי שלושה מתעמלים...). אם התחרות הקבוצתית נחשבת והגמרים במכשירים הבודדים נחשבים, נובע מכך שרק את הגמר בקרב-רב החליטו להחריג, מסיבות לא ברורות (מה היה בשנים הקודמות?).
&nbsp
לדעתי אם מדליסטית בקרב-רב באליפות העולם לא מקבלת כרטיס אוטומטי לאולימפיאדה זה ביזיון באופן עקרוני, ומעשית חבל ולא הוגן שיורדאקה תפספס את ריו בגלל ביורוקרטיה ושלל עניינים טכניים שחלקם כלל לא תלויים בה. נכון, הנבחרת שלה פישלה קשות במוקדמות אליפות העולם, אבל היא אספה את עצמה ותקתקה קרב רב לתפארת. אם הגיעה לה מדליה (והגיעה) מגיע לה גם להיות בריו.
 

zuxitani3

New member
בגלל זה זה OVERSIGHT

כנראה שעד היום לא קרה שמישהו זכה במדליית קרב רב בלי שיש לו נבחרת שזכתה גם כן
 

trilliane

Well-known member
מנהל
oversight בעברית: מחדל, התעלמות; יש לזה משמעות מיוחדת בהקשר?

 

trilliane

Well-known member
מנהל
כלומר סתם פספוס? "שכחו"?
שמע לי תירוץ מוזר ותמוה...

לו זו הייתה פשלה הייתי גם מצפה שיגידו "אופס, טעות" ויתקנו.
(הסיבה שהתעקשתי על הבנת המילה היא שלא הצלחתי להבין למה פתאום מילה באנגלית בתוך המשפט, חשבתי שאולי זה ז'רגון מקצועי שאני לא מכירה).
 

Tammie

New member
....

כמו שכתבו, ההנחה כנראה הייתה שרוב המתעמלות שמקבלות כרטיס יעלו מתוך נבחרות או גמרים אישיים בכל מקרה.
הקטע הוא שלא משנה מה היה השיקול לקביעת הקריטריונים- לשנות אותם בגלל מתעמלת אחת זה לא הוגן בעליל. אי אפשר לקבוע חוקים ואז כשזה לא מסתדר עם אחת המתעמלות האהובות אז פשוט לשנות את החוקים....
אני מקווה שרומניה אכן תזכה בכרטיס הקבוצתי, בעיקר כי קשה לי לתאר אולימפיאדה בלי רומניה :)
אבל בהחלט מסקרן אותי מה יקרה במידה והן לא יצליחו..... סוג של שעת מבחן לאיגוד ההתעמלות.... ברמה עקרונית, אני חושבת שלא מגיע כרטיס ליורדאקה, ברמה ה"אישית", עצוב לי עליה מאוד....
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו הנחה אדיוטית; אם מגיע מגיע, מקסימום יתייתר, זה לא מפריע

לדעתי משנה מאוד מה היה השיקול. ראשית, כי לא הגיוני להחריג דווקא את הגמר הזה, שנחשב ליוקרתי מכולם. שנית, כי אם מדובר בפספוס או בכך שחשבו ש"ממילא" ולכן זה מיותר, הרי שזה לא מכיוון שלא מגיע לזוכי המדליות בגמר אלא כי מישהו יצא מהנחה מוטעית. במקרה כזה לא מדובר בשינוי החוקים עבור מתעמלת אחת אלא בשינוי החוקים כי הם נקבעו בצורה עקומה ותוך פספוס של מצב שלא חשבו עליו מראש וראוי להתייחס אליו.
&nbsp
אם מגיע כרטיס אוטומטית לכל הזוכים במדליות אישיות בגמרי מכשיר, קל וחומר שמגיע כרטיס למדליסטים בגמר קרב רב. לגמרי ברמה העקרונית. אין שום היגיון בהחרגה דווקא של התחרות היוקרתית והקשה יותר.
 

Tammie

New member
שני דברים

1. לשנות את החוקים בסבב האולימפי הבא זה אפשרי ורצוי וכנראה יקרה. אבל, לשנות עכשיו זה לשנות את החוקים "תוך כדי משחק" וזה לא הוגן. אולי מתעמלות מסוימות השקיעו במכשיר מסוים ופחות בקרב רב בגלל שהן חשבו שזה הסיכוי שלהן? בכל מקרה זה לא הוגן, לא סתם מפרסמים חוקים מראש....
&nbsp
2. התכוונתי ברמה העקרונית בנוגע לכרטיס חופשי שהאיגוד יכול לתת. כמו שקובנו כתב, הכרטיס הזה לרוב שמור למתעמלות ממדינות עולם שלישי שאין בהן את התנאים המקסימלים לאפשר הגעה לאולימפיאדה. אני לא חושבת שזה הוגן למתעמלות שאמורות לקבל את הכרטיס הזה אם יורדאקה תקבל אותו השנה..... איגוד ההתעמלות צריך לעמוד מאחורי הנהלים והתנאים שהוא קבע.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי הן הבנות האלה?
היו מועמדות למדליה שפספסנו?

אני מצטערת, אבל זה נימוק לא רציני. מבין הבנות שהתחרו בקרב רב זכו שלוש הטובות בעולם, וזה לא שהייתה שם כזאת תחרות עזה על המקומות הראשונים. הן פשוט טובות יותר. ואני לא מצליחה לחשוב על אף מתעמלת שיש לה סיכוי לפודיום בקרב רב אבל אומרת לעצמה "נו טוב, אני אסתפק בגמר מכשירים". אני מצטערת, אבל זה פשוט לא הגיוני.
&nbsp
אני מבינה את הנקודה העקרונית שהעלית, אבל היא לא הגיונית... ומנגד, אני חושבת שלא הגיוני שמי שהגיעה לפודיום בקרב רב לא תהיה באולימפיאדה בשעה ששאר המתעמלות כן. זה עוול שצריך לתקן בהקדם, ואני לא רואה שום מניעה לתקן אותו כבר עכשיו. בלאו הכי זה לא שמובטחת לה עלייה לגמר באולימפיאדה; הרי גם שם יש מוקדמות והיא תתחרה בהן כמו כולן; אבל מגיע לה להתחרות שם, כן, יותר מלאחרות. כי היא פאקינג הייתה על הפודיום בגמר הקרב רב באליפות העולם! מגיע לה בזכות, לא בחסד.
 
למעלה