האם כדאי לקנות רכב ממגרש?

zorchar

New member
האם כדאי לקנות רכב ממגרש?

זאת שאלה שרציתי לשאול תחת הנושא "מחפש עצה - רכב להובלות", אך אני לא מצליח לגשת לשם. למה במגרשי מכוניות, מחיר הרכבים נמוך כל כך, ביחס למחירון? הכוונה לכל הטרייד אינים למיניהם. האם זה יוצא משתלם לקנות ממגרש? במימון? למה לא כולם קונים ממגרש אם המחיר הוא חצי?
 

אלעד.

New member
אתן לך דוגמה אישית, אין לי מושג האם היא מייצגת

הרכב שלי נפגע מאחור – לפי דו"ח שמאי מדובר היה ב"פגיעה בקצה שלדה". לאחר ששני אנשים פרטיים סירבו אפילו להסתכל על הרכב, ניסיתי למכור לחברה (לא מגרש פרטצ') שנחשבה רצינית ביותר מבחינת הקונים, עם מערך בדיקות ואחריות מכובדת. גם הם סירבו. ניגשתי למגרש רגיל, ושם חתכו את המחיר מ-40,000 ל-25,000, בגלל הפגיעה הלא משמעותית אך המסחרית הזו. אחרי כמה ימים קיבלתי שיחת טלפון ממי שכבר קנה את הרכב שלי מהמגרש, לשאול אותי האם היו תאונות לרכב, כי במגרש אמרו לו שהרכב "נקי" וחבל שיבזבז כסף על בדיקה במכון. כמובן שעניתי שכן, שלרכב הייתה תאונה ומה מהות הפגיעה ברכב. נחשו כמה שילם הקונה למגרש???
 
השמאי לא בסדר

סתם מכניס מונחים לא לעניין. מה זה "קצה שילדה"? פגיעת שילדה היא פגיעה שגורמת לעיוות ב"מנח הרכב" , קרי ב"יחס" בין קורה לקורה. &nbsp האם אצלך ברכב קורה רק "השתפשפה"? או האם נגרם לה עיוות (המשפיע על הקשר לקורה אחרת. כל עיוות ולוא הקטן ביותר משפיע. אפילו יצירת כוח גזירה שלא היה קיים טרם לזה). &nbsp אם זה לא ככה השמאי צריך להתנהל בבירור ולא להטעות: מכה בקצה הקורה/ שיפשוף בקורה ללא המשמעויות של פגיעת שילדה... &nbsp לעתים יש פגיעות בחלקי פח שלא מחליפים ונחשבים כמו שילדה למשל גג, "אמבטיה" בבגאז' האחורי וכד'. &nbsp האם אתה זוכר כמה ירידת ערך קבע השמאי כשהייתה התאונה? זה יצביע האם יש משהו מהותי או שהשמאי התנסח באופן שפגע בך באופן לא פרופורציונלי.
 
הקונה הזה אסימפטומטי , אין לו סימפטומים של אינטליגנציה

למה לשאול לאחר הקניה ? למה להאמין לסוחר ולא לעשות בדיקה ? דרך אגב , לא ברור לי מה זה קצה שילדה . רכבים אין להם שילדה , יש רצפה מקיר האש ועד תא המטען .
 

rnaran

New member
צריך לקחת הימורים

לקנות ממגרש זה גם הימור אז בגלל זה אנשים לפעמים נרתעים אבל בינינו גם לקנות מפרטי זה הימור, הכי חשוב לעשות ולא לוותר בשום אופן על בדיקה מקיפה אצל מישהו ניטרלי או לחלופין שאתה סומך עליו ויש מגרשים שיש אצלם אחלה רכבים אמינים וטובים.
 
לעולם אין 100% אבל מרבית הסיכונים במגרש

לכן עדיף מפרטי. וכמובן לבדוק שכל כפתור עובד, שיש קבלות על טיפולים, שהמוכר רשום ברשיון הרכב וכד'.
 

ORIZACKEN

Well-known member
בעיקרון כן אבל תיקח את הרכב לבדיקה במכון בדיקת רכב לפני קנייה, אל תסמוך על הבדיקות שבעל המגרש יציג לך.
 
למעלה