האם כדאי לשלם 15,000?

zorchar

New member
האם כדאי לשלם 15,000?

אהלן. אני רוצה לקנות רכב. מצאתי פיאט פונטו גרנדה 2012 אקונומי ידנית. 70,000 ק"מ. יד שנייה. 15,000 הגיוני? דרך אגב, האם יש הבדל במחיר בין ידני לאוטומט? תודה.
 
המחיר פחות חשוב . מה מצב הרכב ?

ואם אתה מאמין שהוא עשה פחות מ 10000 K בשנה ? המחיר קצת פחות מהמחירון .
 

zorchar

New member
האם כדאי לשלם 15,000?

מחירון ראיתי 11,500. מצב הרכב אין לי איך לדעת. טוען שיש רישום לטיפולים שנערכו בזמן. מה אתה מתכוון שרשמת המחיר קצת פחות מהמחירון?
 
לפי מה שרשמת המחירון הוא 17600 .

תבדוק בדיוק את המחירון לפי הדגם הנכון . לפני שאתה קונה . https://www.gear.co.il/מחירון-רכב-דגם/פיאט/פונטו/2012/גרנדה-פונטו/1.2-אקונומי-ידני למה אתה לא יכול לדעת מה מצב הרכב ? זה מכרז ? לא קונים רכב בלי לדעת את מצבו המדוייק . כלומר לאחר בדיקה .
 

zorchar

New member
תודה על התגובה

לא ידעתי שמחיר המחירון משתנה. מצב הרכב אדע רק לאחר בדיקה באמת. אני שואל עוד לפני שלב הבדיקה, ככה לדעת אם בכלל הגיוני. לפי מה שאתה אומר, אם הרכב אכן במצב טוב, אז זו מציאה?
 
אמרתי שתבדוק בדיוק את מחיר המחירון

לפי התיאור המדוייק של הרכב גם אני ראיתי במקומות אחרים את המחיר של 11000 ש"ח . לאחר בירור מדוייק של המחירון . השלבים הם בדיקה שלך או של מי שמבין ברכבים מטעמך בדיקה של הסטטוס של הרכב , עיקולים וכו' רק לאחר שהכל מוצא חן בעיניך אתה הולך למכון בדיקה .
 

zorchar

New member
מוצא חן בעיניי זה מה שאני מנסה לברר.

האוטו, על פניו, במצב מעולה. אני רק לא יודע כמה אני צריך לשלם, גם במידה ומצאתי את מחיר המחירון. לדוגמה: מצאתי שמחיר המחירון האמיתי ו"הנכון" הוא 11,000 ש"ח. הרכב במצב מעולה לאחר בדיקה. טיפ טופ. מה לדעתך מחיר הוגן? בטח זה נשמע לך מוזר, הרי מחיר המחירון "הנכון" אמור להיות המחיר שאתה רוצה לשלם במקסימום, אבל לפי מה שידוע לי, מחיר המחירון הוא תמיד נתון לשיקולים אחרים, ולכן אני שואל על רכב שלפי דעתי במצב מעולה, האם צריך להימכר מקסימום במחיר המחירון?
 
אני בכלל לא הייתי קונה פיאט והיו לי 2

לא נראה לי לשלם 3500 ש"ח מעל המחירון אם הרכב ממש מצויין מכל הבחינות , כל כפתור מתפקד ללא תאונות ובעיות מכניות הייתי משלם 1000 יותר מהמחירון .
 

enigo

New member
מי מסתכל על המחירון של gear?!

יש את לוי יצחק שלפיו הולכות כל חברות הביטוח וסוחרי הרכב, ויש את יד2 שקרוב יותר למציאות מנסיוני. מחיר של 17,600 לרכב הזה, גם עם הנתונים שלו, הוא מחיר גבוה מדי ביחס לתמורה.
 

enigo

New member
משמע הוא דורש בערך 30 אחוז מעל מחירון

כדי להצדיק את זה האוטו צריך להיות במצב מדהים. בגדול, רב הידניות מהדגם הזה התחילו את חייהן בציי רכב. אז לבדוק טוב את ההיסטוריה של הרכב. רכב בסיסי מאוד (בחלק מהנתונים הגיע רק עם שתי כריות אוויר, ממה שאני זוכר), מנוע חלש אבל אפשר להסתדר אם זה לא תוואי הררי. די חסכוני ומרווח. חלקי חילוף זולים בדרך כלל. אם תספר מה הצרכים וההעדפות, ומה האופציות האחרות, יהיה אפשר לתת יעוץ יותר מפורט.
 

zorchar

New member
מחפש בגדול..

רכב לתוך העיר, חסכוני, מרווח ובטוח. בלי להיכנס יותר מדי לפרטים וכאלה. זה אני צריך לעשות בפוסט יותר רציני.
 

enigo

New member
הפיאט עונה להגדרה, גם קליאו מאותה שנה

היא אופציה טובה או 208 (קצת פחות מרווחת משתי האחרות). שתיהן גם קצת יותר חזקות מהפיאט. הכי נפוצה תהיה האיביזה, שהיתה מלכת מכירות הידני באותה תקופה, ומציעה מנוע חזק יותר משל האחרות.
 

enigo

New member
תיקון - אם הפיאט האמורה היא בגרסה עם שתי כריות

האוויר, אז היא לא מצטיינת בבטיחות. אגב, עוד אופציה, גם אם מעט נדירה, היא אופל קורסה ידנית. מרווחת בדיוק כמו הפיאט, כי הן חולקות מרכב.
 

חן 1111

Active member
אם הרכב במצב מעולה, ואם הק"מ נכון, זו מציאה שאסור להפסיד...

זה ק"מ של רכב בן 4 שנים לא יודע לגבי מחיר, אבל לדעתי עדיף הידני. האוטומטי בדגם הזה הוא רובוטי והאמינות שלו לא מדהימה, מניסיון.
 

zorchar

New member
אז זה בעצם הפרמטר העיקרי ששווה להסתכל עליו?

אתה אומר שאם אכן הקילומטרז' ככה, אז זו מציאה. כמה לדעתך שווה אוטו כזה?
 

enigo

New member
לדעתי זה רק פרמטר אחד

נתקלתי לא פעם במקרים רכב עם נסועה נמוכה לא היה במצב טוב כפי שמצפים. הסיבות לזה מגוונות - לפעמים ברכב שנוסע מעט מטפלים פחות בקפידה, במקרים אחרים הרכב נסע מעט קילומטרים כי נסעו איתו בעיקר בעיר - מה שאומר הרבה נסיעות קצרות עם מנוע קר, שבהן המנוע נשחק יותר, הרבה החלפות הילוכים ששוחקות את הגיר, הרבה פתיחה וסגירה של הדלתות, מה שמאיץ את הבלאי שלהן וכן הלאה. לכן נסועה נמוכה היא אינדיקטור חיובי לרכב שחוק פחות, אבל ממש לא וודאי. בכל מקרה לא חושב ששווה לשלם 30% יותר על רכב שנסע 50% פחות.
 
למעלה