KIA PICANTO 1000
New member
שחיקה מוזרה בצמיגים האחוריים בפיקנטו 1000
שחיקה מוזרה בצמיגים האחוריים בפיקנטו 1000 מהדורת 2012. בסוליות הצמיג יש 3 חריצי אורך מקבילים זה לזה. החריץ הכי קרוב לדופן הצידית החיצונית (עליה רשום outside) נשחק כליל ואפילו קוביות השחיקה נעלמו. החריץ המרכזי נשחק חלקית, אבל קוביות השחיקה שבו לא נעלמו. ואילו החריץ הפנימי ביותר נותר עדיין יחסית כש"אונו במותניו"
כלומר, הכי פחות ניזוק. סוליית הצמיג הפכה בחלקה החיצוני ל"slick tire". מדובר על תבנית שחיקה דומה וקיצונית בסוליות של 2 הצמיגים האחוריים. אני זוכר שגם בעבר ( עם צמיגי הנקוק) קיבלתי תבנית של שחיקה משמעותית עד כדי "slick", אבל אז גיליתי את זה כשזה היה נרחב יותר כולל הידקקות משמעותית לתוך החריץ השלישי בסוליה. היו אפילו אזורים בהיקף שכל הסולייה הייתה אז חלקה ונטולת חריצים (חשבתי אז שזה אולי קשור לערכי ניפוח ל''א גבוהים מדי) ולא "התעמקתי" בזה. הפעם (צמיגי פירלי) שמתי לב לזה יחסית מוקדם "בזכות" מסמר קטן תקוע בחריץ המרכזי של הצמיג הימני האחורי ומשם דלף אוויר בקצב איטי של כ 3-5psi ליום. אין אצלי tpms. לפני שבוע שבועיים ראיתי שהצמיג די מעוך. מילאתי ובדקתי שוב למחרת, אך לפני 4 ימים שוב היה מעוך עם לחץ 14... הפנצ'ר מעכר סירב לתקן עקב ה-slickיות והחלפתי את 2 האחוריים. הקדמיים לא שחוקים עד כדי צורך בהחלפה ואין אסימטריה דומה בשחיקת סוליית הקדמיים... החלפתי את השניים האחוריים לצמיגי Goodyear, צמיג אמריקאי, ובמידה של הפיקנטו 2012, המפעל ממוקם בפולין. לא מדובר על אפישיינט גריפ אלא על דורה גריפ. הפנצ'רמעכר הסביר ששחיקה כזאת של צמיגי הסרן האחורי אופיינית לפיקנטו ולדבריו גם לקיה ריו אך לא ניתן לטפל בזה כי הסרן האחורי קשיח. אני מוסיף כאן שהקשר הכי חשוב הוא למיילג' גבוה. זה לא יופיע ברכב שמבלה בעיקר בחניה... על פי ה-EU Tyre Label, נתונים להשוואה בין ההנקוק לפירלי לגודייר: ציוני ההנקוק EB68 ציוני הפירלי CB69 ציוני הגודייר דורה גריפ EC67 כלומר, הפירלי הכי חסכוני בדלק (כאשר D אינו בשימוש בדירוג החיסכון בדלק), הגודייר בולם פחות טוב בכביש רטוב אבל הוא השקט מביניהם. 3 הצמיגים הם 75H מבחינת מקדמי העומס והמהירות. PSI מקסימלי על פי המוטבע על דופן הצמיג 51 בהנקוק ובגודייר לעומת 44 בפירלי...(מה זה אומר עליו?) מחיר: הפירלי היקר ביותר (פירמה איטלקית שיוצרה בטורקיה). על הגודייר שילמתי 240שח/צמיג. תאריך מוטבע 4619. על סמך קצב הנסועה שלי מעל ל30K לשנה, הוא ייגמר הרבה הרבה לפני שיתייבש. לסיום נטלתי על עצמי את הכובע של האינפורמטור של הגז. לכן אביא קצת מספרים על הגז מהשבוע. המספרים מדברים בעצמם
השבוע מדדתי 800 ק''מ של נסועה על פי הtrip1 שאני מאפס בכל תדלוק של הגז והפעם 66 ליטר גז. עלות הגז 1.65ש''ח/ליטר ומילוי המיכל כולו ~105שח. ~12 ק''מ/ליטר ~7.5 ק"מ/שקל פגשתי בתדלוק השבוע מישהו עם אוטו אאוטומטישי גדול (מיניוואן?) שאצלו הוא סיפר ש''אוכל'' 3-4ק''מ/ליטר. אמר לי שלא מבין למה כולם לא מתקינים. (התשובה שלא בכל אוטו זה אפשרי). אצל שנינו מיכל הגז בנפח זהה 80ליטר (אצלו תופס לדבריו 1/2 בגאז' ואצלי מעל ל95%). אני הגעתי לתדלק די בסוף המיכל הנורה האדומה דלקה וכשהמיכל 80ליטר זה אומר לקזז לפחות 10% אם לא יותר (15?) מה שאומר שלא נותרו לי מעבר ל66 ליטר הרבה לפני שמערכת הבנזין 95 הייתה נכנסת לפעולה... כמה שאלות לדיון: 1. האם יש בכל זאת מה לעשות לגבי תבנית השחיקה בצמיגים האחוריים? האם יש מצב שזה מוחמר עקב "המשקולת" בבגאז' האחורי (הטנק הגלילי של הגז. דופן מפלדה? 80 ליטר גפ''מ...) 2. המסמר היה כנראה קטן. הראש בוודאות היה קטן מאד. לכן אני פיספסתי את זה טרם שהגלגל פורק. זה היה אמור להיות קל מאד לתקן. בעבר כיליתי צמיגים ברמה קיצונית יותר ולכן השאלה, האם היה מקום בכל זאת לתקן? ולהחליף צמיגים לקראת החורף? 3. אני מתנסה בכל הפירמות המובילות. האם יש למישהו אינפוט חשוב של הטייר האופטימלי לפיקנטוצ'וקו. אצלי הרכב עובד חזק כולל נהיגה מהירה בבינעירוני + תנאי טומוגרפיה סבוכים כיאה למי שמתדרדר ומעפיל מקו פרשת המים במרכז אל החוף המערבי על בסיס יומיומי. בנוסף מה המשמעות של ההבדל בין המוטבע 44 ל51? 4. כמה ק''מ/שנים צפוי לשרוד רכב כזה בתנאי נהיגה כאלה, טרם יתפתח קילקול שלא שווה לתקן
שחיקה מוזרה בצמיגים האחוריים בפיקנטו 1000 מהדורת 2012. בסוליות הצמיג יש 3 חריצי אורך מקבילים זה לזה. החריץ הכי קרוב לדופן הצידית החיצונית (עליה רשום outside) נשחק כליל ואפילו קוביות השחיקה נעלמו. החריץ המרכזי נשחק חלקית, אבל קוביות השחיקה שבו לא נעלמו. ואילו החריץ הפנימי ביותר נותר עדיין יחסית כש"אונו במותניו"