שחיקה מוזרה בצמיגים האחוריים בפיקנטו 1000

שחיקה מוזרה בצמיגים האחוריים בפיקנטו 1000

שחיקה מוזרה בצמיגים האחוריים בפיקנטו 1000 מהדורת 2012. בסוליות הצמיג יש 3 חריצי אורך מקבילים זה לזה. החריץ הכי קרוב לדופן הצידית החיצונית (עליה רשום outside) נשחק כליל ואפילו קוביות השחיקה נעלמו. החריץ המרכזי נשחק חלקית, אבל קוביות השחיקה שבו לא נעלמו. ואילו החריץ הפנימי ביותר נותר עדיין יחסית כש"אונו במותניו"
כלומר, הכי פחות ניזוק. סוליית הצמיג הפכה בחלקה החיצוני ל"slick tire". מדובר על תבנית שחיקה דומה וקיצונית בסוליות של 2 הצמיגים האחוריים. אני זוכר שגם בעבר ( עם צמיגי הנקוק) קיבלתי תבנית של שחיקה משמעותית עד כדי "slick", אבל אז גיליתי את זה כשזה היה נרחב יותר כולל הידקקות משמעותית לתוך החריץ השלישי בסוליה. היו אפילו אזורים בהיקף שכל הסולייה הייתה אז חלקה ונטולת חריצים (חשבתי אז שזה אולי קשור לערכי ניפוח ל''א גבוהים מדי) ולא "התעמקתי" בזה. הפעם (צמיגי פירלי) שמתי לב לזה יחסית מוקדם "בזכות" מסמר קטן תקוע בחריץ המרכזי של הצמיג הימני האחורי ומשם דלף אוויר בקצב איטי של כ 3-5psi ליום. אין אצלי tpms. לפני שבוע שבועיים ראיתי שהצמיג די מעוך. מילאתי ובדקתי שוב למחרת, אך לפני 4 ימים שוב היה מעוך עם לחץ 14... הפנצ'ר מעכר סירב לתקן עקב ה-slickיות והחלפתי את 2 האחוריים. הקדמיים לא שחוקים עד כדי צורך בהחלפה ואין אסימטריה דומה בשחיקת סוליית הקדמיים... החלפתי את השניים האחוריים לצמיגי Goodyear, צמיג אמריקאי, ובמידה של הפיקנטו 2012, המפעל ממוקם בפולין. לא מדובר על אפישיינט גריפ אלא על דורה גריפ. הפנצ'רמעכר הסביר ששחיקה כזאת של צמיגי הסרן האחורי אופיינית לפיקנטו ולדבריו גם לקיה ריו אך לא ניתן לטפל בזה כי הסרן האחורי קשיח. אני מוסיף כאן שהקשר הכי חשוב הוא למיילג' גבוה. זה לא יופיע ברכב שמבלה בעיקר בחניה... על פי ה-EU Tyre Label, נתונים להשוואה בין ההנקוק לפירלי לגודייר: ציוני ההנקוק EB68 ציוני הפירלי CB69 ציוני הגודייר דורה גריפ EC67 כלומר, הפירלי הכי חסכוני בדלק (כאשר D אינו בשימוש בדירוג החיסכון בדלק), הגודייר בולם פחות טוב בכביש רטוב אבל הוא השקט מביניהם. 3 הצמיגים הם 75H מבחינת מקדמי העומס והמהירות. PSI מקסימלי על פי המוטבע על דופן הצמיג 51 בהנקוק ובגודייר לעומת 44 בפירלי...(מה זה אומר עליו?) מחיר: הפירלי היקר ביותר (פירמה איטלקית שיוצרה בטורקיה). על הגודייר שילמתי 240שח/צמיג. תאריך מוטבע 4619. על סמך קצב הנסועה שלי מעל ל30K לשנה, הוא ייגמר הרבה הרבה לפני שיתייבש. לסיום נטלתי על עצמי את הכובע של האינפורמטור של הגז. לכן אביא קצת מספרים על הגז מהשבוע. המספרים מדברים בעצמם
השבוע מדדתי 800 ק''מ של נסועה על פי הtrip1 שאני מאפס בכל תדלוק של הגז והפעם 66 ליטר גז. עלות הגז 1.65ש''ח/ליטר ומילוי המיכל כולו ~105שח. ~12 ק''מ/ליטר ~7.5 ק"מ/שקל פגשתי בתדלוק השבוע מישהו עם אוטו אאוטומטישי גדול (מיניוואן?) שאצלו הוא סיפר ש''אוכל'' 3-4ק''מ/ליטר. אמר לי שלא מבין למה כולם לא מתקינים. (התשובה שלא בכל אוטו זה אפשרי). אצל שנינו מיכל הגז בנפח זהה 80ליטר (אצלו תופס לדבריו 1/2 בגאז' ואצלי מעל ל95%). אני הגעתי לתדלק די בסוף המיכל הנורה האדומה דלקה וכשהמיכל 80ליטר זה אומר לקזז לפחות 10% אם לא יותר (15?) מה שאומר שלא נותרו לי מעבר ל66 ליטר הרבה לפני שמערכת הבנזין 95 הייתה נכנסת לפעולה... כמה שאלות לדיון: 1. האם יש בכל זאת מה לעשות לגבי תבנית השחיקה בצמיגים האחוריים? האם יש מצב שזה מוחמר עקב "המשקולת" בבגאז' האחורי (הטנק הגלילי של הגז. דופן מפלדה? 80 ליטר גפ''מ...) 2. המסמר היה כנראה קטן. הראש בוודאות היה קטן מאד. לכן אני פיספסתי את זה טרם שהגלגל פורק. זה היה אמור להיות קל מאד לתקן. בעבר כיליתי צמיגים ברמה קיצונית יותר ולכן השאלה, האם היה מקום בכל זאת לתקן? ולהחליף צמיגים לקראת החורף? 3. אני מתנסה בכל הפירמות המובילות. האם יש למישהו אינפוט חשוב של הטייר האופטימלי לפיקנטוצ'וקו. אצלי הרכב עובד חזק כולל נהיגה מהירה בבינעירוני + תנאי טומוגרפיה סבוכים כיאה למי שמתדרדר ומעפיל מקו פרשת המים במרכז אל החוף המערבי על בסיס יומיומי. בנוסף מה המשמעות של ההבדל בין המוטבע 44 ל51? 4. כמה ק''מ/שנים צפוי לשרוד רכב כזה בתנאי נהיגה כאלה, טרם יתפתח קילקול שלא שווה לתקן
 

enigo

New member
יכול להיות שזה בגלל הגאומטריה של הסרן

כמו שאמרו לך. יכול להיות שסגנון הנהיגה שלך מגביר את הנטייה. וכן, בהחלט יכול להיות שהעובדה שאתה נוסע עם תוספת משקל משמעותית בזנב הרכב משפיעה על השחיקה של הצמיגים האחוריים. גם אם היית נוסע כל הזמן עם שני נוסעים מבוגרים מאחור זה היה יכול להשפיע.
 

חן 1111

Active member
המתלה אצלך הוא מסוג זרוע נגררת

שאמור לשמור על מקבילות הגלגלים בנסיעה בקו ישר. כך שהוספת משקל לא אמורה להשפיע. יש כמה אפשרויות. האחת, שככה הגיאומטריה של המתלה לפי התכנון, מה שקשה לי להאמין, השנייה, שיש בעיה בכיוון הגלגלים, צריך לבדוק במכון פרונט. אם לא תקין, לתקן לפי הצורך. יש במתלה תותבי גומי וייתכן שהם שחוקים. עוד אפשרות, שאתה נוסע הרבה, ומהר, בסיבובים. זה בתוספת משקל יכול להגביר את השחיקה בצד החיצוני של הצמיגים. לגבי צמיגים, אולי בחרת בחברה מובילה, אבל בדגם בינוני שלה. אפישנטגריפ היה יכול להיות הרבה יותר טוב. נתוני היורולייבל שלו משמעותית יותר טובים, אבל כמובן היה עולה לך לפחות עוד 100 שקל לצמיג.
 
תודה לכל המשיבים: אתחיל מהסוף

למידה של הפיקנטו יש בארץ רק דורה-גריפ ואין אפישיינט גריפ. ועדיין זה צמיג איכותי ביחס לאופציות האחרות (על פי השוואת מחירים... מצרף 2 צילומי מסך להשוואה). הניסיון שלי בפיקנטו זה פירלי והנקוק. לפיקנטו חייבים מקדם מהירות H בעוד שלi10 הזהה אפשר גם מקדם T... &nbsp השחיקה של 2 הצמיגים האחוריים נראתה לי די סימטרית. מה הסיכוי שבמתלים האחוריים מ2 הצדדים תהיה שחיקה סימטרית של תותבי הגומי? האם מכון פרונט עוסק גם במתלים אחוריים, שהם כפי שאני מבין "חלק ברזל" כלומר ללא אפשרות כיוונון בניגוד למתלה הקדמי... &nbsp האם יש מכון פרונט אמין עליו אתה ממליץ? האם לגבי המתלה האחורי? האם ניתן להחליף את תותבי הגומי בלבד? מה מחיר של טיפול כזה המתלה? אני יד 1 והרכב לא עבר כל תאונה. מרבית הזמן אני לבד ברכב ככה שגם הסרן האחורי לא עבד קשה עד להתקנת המיכל גז בבגאז'... &nbsp אני מתכנן לעקוב אחרי שחיקת האחוריים ולעשות רוטציה רק בין ימין לשמאל שעל אותו הסרן. קשה לי להאמין שהצמיגים האחוריים נשחקים יותר מהקדמיים ואני רוצה לבדוק האם זה נכון... &nbsp האם יש לך תשובות לשאר השאלות שהעליתי בסוף/בדיון?
 

חן 1111

Active member
צודק, אין אפישנט גריפ במידה הזאת

יש מידות בעייתיות מבחינת היצע הצמיגים הטובים. הגיוני שתהיה שחיקה סימטרית מכיוון ששני צידי המתלה עובדים אותו דבר בערך. אבל תתחיל מבדיקה. כמובן שמכון פרונט, למרות שמו, יכול לבדוק גם את המתלה האחורי. לפי התוצאות של הבדיקה המכון יוכל להגיד לך אם המתלה תקין, אם הכיוון לפי הוראות היצרן, ואם לא, מה צריך לתקן או להחליף. לא ענית אם אתה נוסע לעתים קרובות במהירות (מוגזמת) בסיבובים. זה גם יכול לגרום לשחיקה כזאת. כמובן שרוטציה מפעם לפעם יכולה לעזור, בתנאי שאתה ממש הופך את הצמיגים על החישוקים, אם סתם תחליף בין שני הגלגלים, הצד החיצוני יישאר חיצוני ולא עשית כלום. זה בהנחה שלצמיגים שלך אין סימון צד פנימי וחיצוני.
 

חן 1111

Active member
אז אין לך אפשרות לעשות רוטציה ימין-שמאל

אתה יכול לעשות רוטציה בין הקדמיים לאחוריים. זה מומלץ באופן כללי כדי שהשחיקה תהיה אחידה. אבל חבל להמשיך את ההשערות. קודם תעשה בדיקת כיוון גלגלים כדי לדעת איפה הבעיה, אם ישנה.
 
האם יש מקום לבדיקת כיוון גלגלים

שאתה מכיר וממליץ עליו? &nbsp אגב רוטציה, היצרן קיה ממליץ לבצע רוטציה מידי 10,000 ק''מ או 6 חודשים באופן הבא: &nbsp צמיג אחורי עובר ישר קדימה (נשאר באותו הצד). צמיג קדמי עובר אחורה לצד הנגדי.
 
האם תוכל להמליץ על מכון פרונטים?

מישהו שאתה יודע שהוא ישר מקצוען והגון... (אני לא מאמין שיש בעיה כי מדובר על רכב שנוסע הרבה והצמיגים הללו נסעו כ50,000 ק''מ עד שהוחלפו אבל אני לא מתנגד לבדוק...) &nbsp נכון. אני נוהג אגרסיבי בעיקר בסיבובים ובירידות, אבל גם במישור. אני נגד "להפריע לרכב" ולבזבז האינרציה שלו (אלא אם הגישה הזאת פוגמת בבטיחות)... לכן חבל לי לבזבז אנרגיה על חימום הבלמים. לסל''ד גבוה של כ4000-4500 אני מגיע רק בהילוך 5. &nbsp האם יש לך תשובות לשאר הדילמות שרשמתי? &nbsp
 

חן 1111

Active member
לא ממש. אני זוכר שקרמן בבני ברק הוא אחד הוותיקים והטובים.

בכל מקרה, לך למכון שמתמחה רק בזה. לא למוסך כללי שבשלט שלו כתוב גם כיוון פרונט. פעם מוסך כללי כזה עשה לי תיקון בהגה או במתלה והתעקש לעשות לי גם בדיקת פרונט. היה לו ציוד בדיקה ממוחשב אבל ראיתי שאין לו מושג מה הוא עושה עם זה. אני עצמי בחיים לא עשיתי כיוון פרונט, ואחרי איזה מיליון וחצי ק"מ עם מכוניות שונות אני חושב שבעיות בפרונט הן די נדירות. אבל עדיין שווה לבדוק אם יש חשד. מצד שני, כמו שכתבת, הצמיגים שלך עשו 50K, ועם רוטציה נכונה אולי היו עושים כמעט כפול, וזה כבר סביר. וכמו שכתבתי קודם, אם אתה נוהג אגרסיבי בסיבובים, זה יכול לתרום לשחיקה של הצד החיצוני של הצמיגים. מה שאר הדילמות? שכחתי...
 
לא ברור

מצד אחד אתה אומר שכנראה בוודאות יש צורך בכיוון פרונט ולכן במקום 50 אלף היה אפשר לעשות פי2 מזה ("וזה כבר ברור" כפי שרשמת...). ומהצד השני אתה אומר שנהיגה אגרסיבית בעיקר בסיבובים מאיצה את הבלאי בחצי החיצוני של הסוליה. איך שני הדברים האלה משתלבים יחד? &nbsp אני נוהג אגרסיבי בירידות, במישור, ובעיקר בסיבובים מתוך כך שאני לא מרגיש שאני מסתכן ובנוסף מצטרף לכך הרציונל שאני משתדל לחסוך אנרגיה ולא לבזבז אותה סתם על חום של הבלמים. כשאני לא בולם ולא מאט אז אני לא צריך אח''כ ללחוץ גז כדי להאיץ מחדש ובכך, אני מקטין את פליטת דו תחמוצת הפחמן. חוץ מזה לא החלפתי מעולם דיסקים וגם דיסקיות החלפתי רק פעם אחת או פעמיים ככה שגם אם הצמיגים נשחקים מהר עקב הנהיגה האגרסיבית בסיבובים, אני חוסך דלק וגם ברקסים ככה שאולי הבוטום ליין אינו הפסדי... &nbsp השאלות הנוספות לדיון על חלק ענית כבר. מעתיק רק את מה שעדיין רלוונטי... כמה שאלות לדיון: 1. ענית. אפשר לדלג 2. המסמר היה כנראה קטן. הראש בוודאות היה קטן מאד. לכן אני פיספסתי את זה טרם שהגלגל פורק. זה היה אמור להיות קל מאד לתקן. בעבר כיליתי צמיגים ברמה קיצונית יותר ולכן השאלה, האם היה מקום בכל זאת לתקן? ולהחליף צמיגים לקראת החורף? 3. אני מתנסה בכל הפירמות המובילות. האם יש למישהו אינפוט חשוב על מהו הטייר האופטימלי לפיקנטוצ'וקו. אצלי הרכב עובד חזק כולל נהיגה מהירה בבינעירוני + תנאי טומוגרפיה סבוכים כיאה למי שמתדרדר ומעפיל מקו פרשת המים במרכז אל החוף המערבי על בסיס יומיומי. בנוסף מה המשמעות של ההבדל בין המוטבע 44 ל51 ביחידות psi.? 4. כמה ק''מ צפוי לשרוד רכב כזה בתנאי נהיגה כאלה, טרם יתפתח קילקול שלא שווה לתקן (בינתיים יש את ענייני הפלגים שזה לא משמעותי...)
 

חן 1111

Active member
לא זה מה שאמרתי. צריך לבדוק את כיוון הגלגלים כדי לשלול תקלה

או לאתר ולתקן. העליתי כמה אפשרויות לסיבה לשחיקה. אחת זה כיוון גלגלים לא תקין. השנייה היא אופי הנהיגה שלך. במתלה אחורי כמו שלך, כשאתה נוסע מהר בסיבובים, זווית הגלגול גורמת לגלגלים לשכב קצת בכיוון הפנייה, כך שהגלגל החיצוני לפנייה נשען יותר על ההיקף החיצוני של הסוליה, ואז אם אתה גם מחליק קצת, זה שוחק יותר את הסוליה במקום הזה. הכל השערות כמובן... התכוונתי שעם רוטציה היית עושה אולי פי 2 ק"מ כי כשהצמיגים מקדימה הם היו נשחקים אחרת, או פחות. לא בטוח כמובן. 2. חור קטן לא בעיה לתקן, בלי קשר למידת שחיקת הצמיג. אז אולי לא היית חייב להחליף. מצד שני, היית רק דוחה בכמה חודשים הוצאה של 500 שקל. אז לא נורא שהחלפת. 3. לא יודע ולא אכפת לי. אני בוחר צמיגים לפי הנתונים שלהם, והמחיר. וממלא בלחץ לפי הוראות היצרן +-. לא ממש מעניין אותי הלחץ המקסימלי המותר. 4. הקלקול היחיד שלא שווה לתקן זה תאונה כשאין ביטוח. אצלי כל המכוניות עשו לפחות 300 אלף ק"מ, אפילו 400, עד שהגעתי למצב שלא שווה לתקן, למשל כשהלך מנוע בסובארו ג'סטי בת 25 בערך. אז יש עוד זמן עד שתצטרך להיות מודאג מזה.
 
עזוב אתה נהג של שבת , רק ב הילוך 5 אתה על 5000 סל"ד ?

הרכב הזה יכול לסבול 5000 סל"ד גם בהילוכים נמוכים
 
ומה זה יתן?

למשוך הילוכים נמוכים במישור עד 5000סל''ד? הקו אדום זה מ6500. &nbsp לגבי "נהג של שבת": בדיוק הפוך... הפיקנטו עובד קשה ב5 ימי עבודה ובסופ''ש בקושי מונע... זה רק עבורי לעבודה. אין בגאז'. יש רכבים גדולים ו/או חדישים ממנו אם צריך שיכולים להכיל בנוחות עוד בני משפחה... &nbsp וחוץ מזה לא בכדי רשמתי 4000-4500 בהילוך5 כי אין מצב של 5000 (אולי רק בירידה מספיק תלולה. אני מפקפק אפילו בתנאים כאלה) אל תשכח שמדובר במנוע 1000 גיר ידני: זה רכב חלש עם 70כ''ס. 4000 זה 135. 4500 זה 150. בירידה עם לחץ אויר טוב אפשר לראות סלד גבוה יותר ומהירות סביב 160 אבל מה ייתן לך כזה דבר? מיותר: מסוכן ובזבזני. &nbsp למשוך הילוכים נמוכים? זה רק בעליות. ככל שהעליה תלולה או ארוכה (מה שמביא לידי ביטוי את חולשת המנוע). עלייה מספיק ארוכה תגרום בסופו של דבר לאבד את האינרציה גם אם התחלתי ממהירות גבוהה בהילוך 5, ואז אין ברירה אלא להוריד בהילוכים.. אפרופו סלד גבוה בהילוך נמוך: אפשר לטפס את כביש 1 בהילוך 3 בסל''ד 4500 עד 5000 במהירות סביב 120...אבל אפשר בד''כ להסתפק לעליות הללו בסל''ד מעל ל- 4000 עד 4500 אומנות העבודה האופטימלית של המנוע...
 
אני מכיר יונדאי i10 שמשמש לעבודה

שקורעים לו את הצורה . אמנם הוא אוטומט , אבל רוב הזמן הוא על 4000 סל"ד ויותר כבר 150000 בלי בעיות . אתה מספר סיפורים על נהיגה ספורטיבית אבל אתה נוסע כמוני אני לא עובר בדרך כלל את ה 3000 סל"ד
 
היונדאי הזה רכב שונה

א. כנראה המרכב שונה. ב4-3 השנים האחרונות הפיקנטו והi10 קיבלו מרכב חדש ומידות צמיגים שונות. ב. המנוע והגיר שונים. אצלי 3 בוכנות מנוע 998 וגיר 5 הילוכים קדמיים ידני. כל אלה שונים. ג. הרכב שלי ישן משמעותית. ענתיקה מ2012. &nbsp הרכב שלי משמש לנסיעה יומיומית מאזור ההר המרכזי לחוף המערבי. רוב הזמן הכביש פתוח ולכן ההילוך 5 והסלד 4000 (כמובן המנוע חלשלוש ולכן לוקח לרכב משמעותית יותר זמן להגיע לסל''ד הזה בהילוך 5 אבל בירידה או במישור הוא מגיע ליעד ואפילו בלי הרבה גז
). כמובן בעליה ארוכה אין סיכוי לחלום לנסוע סלד 4000 בהילוך 5. אני די מהר מוצא את הסל''ד על כ3000 ועקב צניחתו בהמשך מוריד הילוכים... &nbsp לגבי נהיגה ספורטיבית, התכוונתי לפחות האטות בסיבובים/ירידות/שילובים/וצפופים... לנסוע בעליה בקו ישר מהר זה לא דורש שום יכולות נהיגה לבד מכוח מנוע ביחס למסת מרכב. יש המון מסביבי שלוחצים המון ברגל ימין. בעליה גז בירידה ברקס. המהירות הממוצעת שלהם קטנה משלי וסטיית התקן שלהם עצומה. זאת נהיגה גרועה. אצלי עיקר המומחיות זה פחות "להפריע לרכב", כלומר, לא להאיץ היכן שמיותר ולא לבלום סתם וככה אני חוסך דלקים ובלאי וזיהום אויר בגלל פליטת פחמן דו חמצני... מעולם לא החלפתי דיסקים אלא רק רפידות פעם אחת זה כמובן גם בזכות זה שאני מחליף לעצמי ורק כשצריך וגם כי אני חסכוני ביצירת בלאי.
 
יש לך בעיה מכנית מאובחנת כבר בכמה סטים של צמיגים

במקום לכתוב פוסט ארוך כמו מגילה גש לאיבחון וטיפול . או שמא יש לך חשק לעשות אחזקת שבר ולהרוס עוד סט של צמיגים ?
 
למעלה