לפני שהפורום יהפוך לאבק

enigo

New member
לך ללמוד את העובדות לגבי מה משפיע על מרחק בלימה

אתה גם בטח חושב שבלימה על כביש משובש היא קצרה יותר כי הכביש מחוספס... ואם אתה נוסע במהירות עדרים קמ"ש, משמע כשישה מטרים בשניה, והולך רגל מתפרץ לכביש שני מטר לפניך, בכלל לא משנה מה מרחק הבלימה - כי בכלל לא תספיק להגיב לפני שתפגע בו. לא, סליחה - אדם נורמלי לא יספיק. מי שיודע לקצר מרחקי בלימה ולרתך קורות עם העיניים בטוח יספיק.
 
הרי אין לך מושג בנהיגה לכן אין לך מושג כיצד מקצרים מרחק

בלימה , רמז זה מאוד פשוט . מה אתה יודע על מה שאני חושב על כביש מקורצף ? אתה גם קורא מחשבות . פגיעת המשאית קשה משחשבתי .
 

enigo

New member
אם אתה חושב שבליטה גדולה בכביש

מקצרת את מרחק הבלימה, אז ברור שאין לך מושג על מה מאריך ומה מקצר מרחק בלימה. מכאן הדרך קצרה ללשער מה עוד אותו הגיון עקום יסיק. ואלא אם אתה מוציא רגל דרך הרצפה ונועץ אותה בכביש, אין לך. דרך לקצר את מרחק הבלימה ברכב נתון. או ש... רגע... אל תגיד לי שגם כאן הסוד שלך הוא ללטף לעצמך את הראש...
 
אין לך מושג על נהיגה בעייפות , אין לך מושג כיצד מקצרים

מרחק בלימה וזה קשור לנהג ולא לשום דבר אחר . אבל אתה יודע מה אני חושב על כביש מקורצף , זה החשוב .
 

enigo

New member
אי אפשר לקצר מרחק עצירה. זה עניין של פיזיקה טהורה

ולא משנה כמה תלטף לעצמך את הראש או את האגו.
 

WarDog

New member
יש רק 2 דרכים לקצר מרחק בלימה - כוח בלימה גדול ומהירות איטית

כל שאר ה"אפשריות" נכנסות לאחת או לשתי האפשריות שנתתי. &nbsp כדי לקבל אותו מרחק בלימה במהיריות שונות צריך כחות בלימה שונים (גדול יותר ככל שהמהירות גדולה יותר). &nbsp וכדי לקבל מרחק בלימה קצר יותר עם כוח בלימה נתון צריך המהירות ההתחלתית תיהיה נמוכה יותר. &nbsp אין אפשריות אחרות, פיזיקה בסיסית.
 
נהג גרוע כמו אניגו אפילו לא חושב שהרגל שלו לא צריכה להיות

על דוושת הבנזין / חשמל כל הזמן . הוא אפילו לא מצליח להעלות בדעתו שכאשר מתקרבים למקומות מסוכנים הרגל צריכה לנוח על דוושת הבלם ולא על דוושת הגז ובכך לבטל את זמן ההעברת הרגל מדוושה אחת לשניה . = קיצור מרחק עצירה .
 

enigo

New member
ידעתי שאתה פשוט מבלבל את המושגים שוב...

אתה מדבר על קיצור זמן תגובה, לא על קיצור מרחק בלימה. כל הקטע הזה של פרטים ולדייק... ממש מציק. אני יודע. עכשיו נשאר להחליט אם זה שאתה מדבר על דבר בסיסי שכזה כאילו זה איזשהו טריק של נהגים מומחים, זה יותר מצחיק או יותר עצוב. מניח שמצחיק בשבילנו, עצוב בשביל מי שנוהג בסביבתך.
 
כמה צפוי שתתחיל לבלבל את המוח ולהתפתל .

אתה עצמך התקרבת ואמרת שאפשרות אחת היא להעביר מהר את הרגל מהגז לברקס . וזה לא זמן תגובה אלא זמן העברת הרגל זמן התגובה ישאר אותו הדבר . אז מי שלא מדייק במונחים זה אתה כי אתה לא יודע אותם . תמשיך להוכיח שאין לך מושג . אתה בטח כעת עושה פרצוף כמו שלדון קופר כאשר תופסים אותו במשהוא שהוא לא יודע
 

enigo

New member
יש לי יש לי יש לי עוד שיטה מצוינת!

אבל היא מיועדת באמת רק לנהגי עילית! כשנוהגים, מסתכלים קדימה! ולא רק קדימה, אלא גם קצת לצדדים כדי לזהות הולך רגל שמתקרב לשפת הכביש ככה אפשר לקצר את מרחק הבלימה בהמון, כי מתחילים לבלום עוד לפני שהולך הרגל נמצא לפני הרכב! &nbsp אה, לא... גם זה לא מקצר את מרחק הבלימה. כי מרחק הבלימה הוא המונח שמתייחס למרחק שלוקח לרכב לעצור מרגע שלוחצים על הבלמים. הזמן שלוקח לנהג ללחוץ על הבלם מרגע זיהוי הצורך לבלום נקרא זמן תגובה. מה לעשות, זו המשמעות של המושגים...
 

enigo

New member
כאמור, קצת פתטי שאתה חושב שזו טכניקת נהיגה

מתקדמת, ולא מבין שזה דבר בסיסי שכל נהג נורמלי עושה מבלי לחשוב בכלל. וזה עוד לפני הסלט המשעשע שאתה עודה מהמונחים כהרגלך.
 
זו טכניקה חיונית מצילת חיים , מה שפטטי זה שבמעברי חציה

נהרגים כמו בתאונות בין מכוניות ופצועים שזה לא פחות גרוע . מי שלא עושה כך אלו אנשים שאומרים : לי זה לא יקרה ויהיה בסדר .
 

enigo

New member
מי שלא עושה כך לא יודע לתפעל את הרכב כראוי

זה אפילו לא ממש נהיגה, זה ברמה בסיסית יותר.
 

WarDog

New member
זמן התגובה של הנהג לא משפיע על מרחק הבלימה כלל

שכן מרחק הבלימה זה המרחק מהרגע שמתחילים ללחוץ על הבלמים ועד שהרכב עצר, שיקח לנהג 50 שנה להגיב, הבלימה תיהיה זהה. &nbsp מרחק העצירה הכולל יהיה שונה שכן הוא כולל גם את מרחק התגובה ולא רק את הבלימה.
 
במרחק של 40 שנה מהתיאוריה , אני לא מבדיל בין שרצים לחרקים

למושגים הללו אין שום משמעות בנהיגה , זה רק הסבר לנהגים חדשים . זה מכלול שלם, מרגע שהנהג מבחין בסכנה ועד שהרכב עוצר לגמרי . להפרדה בין מרחק תגובה לבין מרחק העברת הרגל לבין מרחק שעובר הרכב מרגע הלחיצה על דוושת הבלם אין שום משמעות מעשית . הכוונה להפחית מהמרחק הזה . הבאתי גם את המרחק הכללי שהוא ב 20 קמ"ש 6 מטר , ב 30 קמ"ש 12 מטר . ברגע שהנהג דרוך ומוכן לפורענות ושם את הרגל על הבלם ולא על הגז הוא מפחית את המרחק . וגם כמו שאמר אניגו , אם הוא שם לב לקורה מסביב למעבר החציה . אלו דרכים להמנע מתאונה .
 
למעלה