לפני שהפורום יהפוך לאבק

לפני שהפורום יהפוך לאבק

מחצית מההרוגים בתאונו דרכים הם הולכי רגל אז אם הייתה לנו ממשלה נורמלית שלא עסוקה כל הזמן בהישרדות והתחמקות מן המשפט אז כך צריך לבנות מעברי חציה . מוגבהים מן הכביש אפילו בגובה המדרכה , עוד יתרון פרט להאטת מכוניות הוא , עזרה להולכי רגל מתקשים ועגלות ילדים ע"י ביטול המדרגות בירידה לכביש .
 
זה צולם בירושלים , ברוסיה יש בכמה מקומות יותר גבוה מזה

דו גלגלי ומכוניות יצטרכו לנסוע הרבה יותר לאט לא בכל מקום צריך את זה, רק במקומות המועדים לפורענות .
 

the annonymous

New member
השאלה היא אם ההאטה במהירות לא מתקזזת עם הגדלת מרחק הבלימה.

ואת זה צריך לבדוק בעזרת מחקר ארוך ומקיף.
 
מרחק עצירה לא רלוונטי . כי אם הנהג צריך לעצור קרוב למעבר

החציה , אין לו אפשרות לעצור אפילו ב 20 קמ"ש כי מרחק העצירה הוא 6 מטר אולי הולך הרגל לא יהרג במהירות הזו אבל תאונה תהיה. ב 30 קמ"ש שזו עדיין מהירות שבה אפשר לעבור פס האטה בלי לגרום נזק לרכב אז בכלל מרחק העצירה הוא 12 מטר . אבל נהג טוב יודע לקצר את מרחק הבלימה במקרים כאלו וגם אז זה לא יספיק . פס האטה תפקידו להאט את המהירות לפני שעולים עליו, רוב הנהגים מאיטים אפילו יותר מידי . בגלל זה הוא צריך להיות מסומן בצבע . ברוסיה מדינת עולם שלישי פס האטה מסומן גם בתמרור , בישראל לא . אפשר לראות בתמונה שהעלתי קודם את התמרור , הצבע על הכביש נשחק . אם נהג עולה על מעבר החציה הזה ב 60 קמ"ש אז שיחטוף בומבה .
 

the annonymous

New member
הולכי רגל נפגעים כי הם מתפרצים לכביש

אם אני מתכנן לעבור את הבאמפר ב 30 קמ"ש במקום ב 40 כמו שאני עובר תמיד אז צריך לבדוק כמה הבאמפר פוגע ביכולת ההאטה שלי ובאיזו מהירות אפגוש את הולכי הרגל בשני המקרים.
 
במקרה כזה זה מאוחר מידי . תהייה תאונה

אי אפשר למנוע תאונה כאשר אתה קרוב לפס האטה ומישהוא מתפרץ . הרבה מקרים הם באשמת הנהג בלבד , לא ראה נסע מהר . אפשר לשים גם פס האטה לפני מעבר החציה , במקומות מסוכנים כמו בקירבת בתי ספר . מה שעשו בירושלים הוא פס מתון בגובה נמוך , היות וכך אני לא יודע מה יעילותו . אולי הוא יעיל לאלו שמכירים את המקום . עבריינים יוכלו לעבור אותו גם ב 60 קמ"ש.
 

enigo

New member
תאונות, בעיקר עם הולכי רגל, זה לא עניין בינארי

חשובים מאוד נתוני התאונה, שמשפיעים מאוד על התוצאה.
 

WarDog

New member
פציעת ראש קטלנית יכולה להיגרם גם ב5 קמ"ש.

נפילה מגובה 2 מטר גורמת לפגיעה במהירות של בערך 20 קמ"ש באדמה.
 
המשטרה טענה ונהג הודה שנסע 8 קמ"ש ובכל זאת הורשע בהריגה

חייבים לשטח את העקומה , זה יותר מידי הרוגים שה הוליכי רגל . ברוסיה שם החוקים מחמירים הרבה יותר בהקשר של מעברי חציה קודם כל זורחים את הנהג הפוגע לכלא ואחר כך מבררים והוא לא יצא מזה , זה בטוח . גם שם יש יותר מידי הרוגים במעברי חציה אני בעיני ראיתי טרנספורטר שעצר בשניה האחרונה במעבר חציה כאשר הולך הרגל כבר נשען נשכב על הטרנספורטר . לא קרה לו כלום . אבל זה מראה מה קורה עם הנהגים . אני עצמי יש לי בעיה עם מעברי חציה , אבל לי יש מובילאיי מצויין . אשתי , שמתריעה גם על מה שלא צריך ומעצבנת באותה המידה כמו מובילאיי אבל לה חייבים לסלוח , היא בסופו של דבר הנשמה שלי .
 
למה יש לך בעייה במעברי חצייה?

הכלל כל כך פשוט? מסכנה אישתך, חוטפת התקף לב מהנהיגה הלא יציבה שלך. &nbsp אם הולך רגל יורד לכביש אתה עוצר. אם הוא קרוב לכביש ולא ברור לך אז תאט. למה אתה מסבך את החיים?
 
אשתי יותר מסכנה ממה שאתה חושב , אין לה רשיון כי היא מפחדת

כאשר הייתה ילדה בת 10 היא רכבה על אופניים ומכונית פגעה בה בברך והיא ניזקקה לניתוח והחלמה ממעברי חציה היא לא פוחדת היא רק מזהירה אותי כי זה ישר לכלא אבל מכל דבר אחר היא פוחדת , במיוחד כאשר אני יוצא מחניה לכביש או בצמתים , אני יוצא לכביש כאשר אני יודע שיש לי אפשרות לצאת אבל היא רואה רכב גדול שהוא במרחק סביר כאשר אני יוצא וצועקת תזהר דבר שמבהיל אותי כי אני מודע למה שאני עושה וזה לא מסוכן . על דברים קצת יותר צמודים היא עושה לי בלגן שלם . אבל זה רק בנהיגה . קירבה למשאיות ועקיפות גם מפחידים אותה . למרות שכאשר סמיטריילר גרם לי לסטות לשול היא לא הגיבה , כנראה שלא הבינה את הסכנה . ברוסיה זכות הקדימה של הולכי רגל היא גם כאשר הם עומדים ליד המעבר ועדיין לא עוברים . ולי יש נטיה להשתחל במקרים הללו . שמתי לב , כאשר מכרתי את הרכב והיינו נוסעים במוניות , נעלמו הויכוחים . ולמרות כל הנאמר , היא מעדיפה לנסוע איתי ולא עם אחרים . כי היא מתפעלת מהתגובות המהירות שלי למצבי סכנה , כי לטענתה אין לה תגובות מהירות כלל .
 

enigo

New member
ודופק מתלים, ומגביר את זיהום האוויר

אבל עדיין - אם זה מפחית את האירועים, זה שווה את זה. השאלה אם בדקו בצורה מסודרת אם זה משיג את האפקט הרצוי.
 
זה שבתמונה אולי לא יעיל כל כך הוא נמוך מידי ,

האחד שאני עליתי עליו היה יותר גבוה , בפירוש מכריח להוריד מהירות , בטח למי שמכיר את המקום אבל זה בולט וקשה לפספס . כמו כל פס הרעדה אחר .
 

enigo

New member
סה שהיית חייב להאט זה יופי. אבל זו לא השאלה

השאלה היא אם זה מפחית את מספר הנפגעים. התשובה דורשת מחקר מסודר, והדאלה אם הוא בוצע לפני שהתקבלה החלטה (אם התקבלה).
 
מנסיון העבר עם נהגים ישראלים , היו תאונות ירידה לשול

כל עוד לא היה שול סלול ורחב היו תאונות סטיה מנתיב כל עוד לא הוקמה גדר הפרדה מבטון . 76% מהתאונות שבהן נפגעים הולכי רגל קורות במעבר חציה. לפי ניתוח של ישראל היום ואור ירוק . שזה בסביבות 140 בני אדם . היות ואי אפשר לשים גדר הפרדה ורמזור בכל מעבר חציה , אז אין שהוא אחר כרגע . תמיד אפשר לבטל זאת באם זה לא יעזור . האטה משמעותית למהירות של פחות מ 20 קמ"ש , כי אי אפשר יותר . תוריד הרבה מהתאונות . זה יותר גבוה מרוב פסי ההרעדה והעליה די חדה .
 
העובדות הן שבמעברי חציה נהרגים יותר מידי הולכי רגל

שזה אמור להיות המקום הבטוח שלהם . מתלים זיהום אויר ושאר ירקות הם לא שיקול כאן . ואל תדאג יותר מידי למתלים . הם יודעים להתמודד עם יותר גרוע ולאורך זמן . פעם אחת שתבין עם איזה דרכים המתלים יכולים להתמודד בהצלחה
 

enigo

New member
שכחתי עם מי אני מדבר...

צריך עובדות שמוכיחות שמעברי חציה מוגבהים מפחיתים את הפגיעה בהולכי רגל. ה-common sense בדברים הללו עדוי להיות מטעה. כי כמו שאמר האנונימי, בהרבה מקרים הפגיעה היא כי הולך הרגל התפרץ לכביש - אם מרחק הבלימה מתארך בגלל המעבר המוגבה, הרי שיכול להיות שהפגיעה תוחמר. מתד שני, אם נהגים אכן יאטו, אז אולי הפגיעה תהיה במהירות נמוכה יותר במקרים שבהם הם בכלל לא מספיקים להגיב, ולכן תהיה ירידה בחומרת הפגיעות הממוצעת. זו שאלה דרק ניסוי מסודר ורחס היקף יוכל לענות עליו. השאלה אם בוצע כזה, ומה היו התוצאות שלו.
 
קודם כל אם אתה מדבר על עובדות , אז זה שמרחק הבלימה יתארך

הוא לא עובדה . אין שום איבוד אחיזה עם הכביש . בעליה על השיפוע יש אפילו יותר אחיזה . גם על המעבר המוגבה אין אובדן אחיזה אולי יש אובדן אחיזה מסויים בירידה מההגבהה , אבל זה כבר לא שייך לפגיעה בתוך מעבר החציה המוגבה. גם הקביעה שרוב הולכי הרגל הפגועים הם אלו שהתפרצו לכביש במעבר חציה היא לא עובדה . יותר נפגעים הם הולכי רגל שחצו בהתאם לכללים . אתה 2 מטר ממעבר חציה לא מוגבה , הולך רגל מתפרץ לכביש אתה במהירות 20 קמ"ש . מה יקרה ? מרחק העצירה הוא 6 מטר . ב 30 קמ"ש הוא כבר 12 מטר. אני יודע כיצד לקצר את מרחק העצירה אבל גם זה לא יספיק .
 
למעלה