התייעצות לגבי קניית רכב (או מסלול אחר)

SHARON 103

New member
התייעצות לגבי קניית רכב (או מסלול אחר)


היי חברים, אשמח להתייעץ - אני בן 31 גר בת"א ועובד בת"א ושוקל לקנות רכב כדי שאהיה נייד יותר. אני מתלבט בין לקנות רכב (יד שנייה) לבין להכנס למסלול של ליסינג פרטי/ השכרה רכב. אני לא כל כך מכיר את המסלולים / אופציות שקיימים בעולם הרכב בהיבטי שכירות וליסינג. השיקולים העיקריים שלי הם: 1. רכב (יד 2) אמין עם פחות בעיות במוסך (אין לי בעיה שיהיה רכב קטן יחסית שמתאים לעיר כמו ת"א) 2. תקציב שנתי שהוא סביב 14,000- 12,000 ש"ח. 3. אני אצטרך את הרכב בעיקר בסופ"ש ולפעמים ערב או שניים במהלך השבוע - רוב הנסיעות הן באזור ת"א והמרכז (המשפחה וחברים גרים לא רחוק ממני). איזה אופציות כדאי לשקול? אשמח לקבל עזרה התחלתית (ובעיקר ממה להיזהר) תודה לעוזרים ושיהיה סופש נעים
 

enigo

New member
עשה מנוי באוטותל או car2go. הכי משתלם מבחינתך

וגם הכי נוח (לא מתעסק בכלל עם תחזוקה).
 

louis XIII

New member
למרות שאני מתעב את אוטותל ומקווה שהם יפשטו את הרגל

וזו הסיבה שגם לא הצבעתי לחולדאי בבחירות האחרונות, ובהנחה שאתה לא שואל בשביל להרים לפרסומת לפרויקט הבזוי הזה, כנראה שזו באמת התשובה הנכונה לצרכים שלך (כמות הזויה של חניות בוטלו בשביל המכוניות האלה, זה לא חוסך ולו גרם של עומס בעיר, להפך זה מגדיל אותו כי עדין כל אחד באוטו שלו, יש כתבות שתוהות בכלל למה העיריה צריכה להשקיעה כל כך הרבה מליונים בחברה פרטית ועוד ועוד ועוד)
 
בערים הגדולות יש בעיה של בניה נמוכה

כל עוד במרכזי הערים לא יהיו מגדלים עם חניה מתאימה מתחתם, העסק לא יעבוד טוב .
 

enigo

New member
ובא נגיד שבנו את המגדלים שאתה מדבר עליהן

וגם חניוני ענק תחתיהם בשביל כל המכוניות של הדיירים ואפילו בשביל האורחים שלהם. מה קורה בבוקר, כשכל הדיירים הללו יוצאים לעבודה - ברכב, כמובן? או בערב כשהם חוזרים? הרי הרחובות נשארו אותם רחובות. או שעל הדרך אתה מציע גם לסלול מחדש את כל הרחובות בעיר? &nbsp
 
המודל צריך להיות מבני ענק שמאכלסים 50000 איש

שגם עובדים גרים ומבלים במקום . כמו 4 מגדלי התאומים המחוברים ביחד . אבל הוא מדבר רק על חניה , את זה זה פותר . פקקים תמיד יהיו . מה קורה היום בעזריאלי ? לפני שבנו אותם הפחידו שכל האיזור יהיה פקוק .
 

enigo

New member
היית באזור עזריאלי לאחרונה? באמת פקוק!

ומבנים שגם יאכלסו 50,000 איש, וגם יעסיקו 50,000 איש... וגם תתאם את זה ככה שהאנשים שגרים במבנה, יהיו בדיוק אלו שעובדים במבנה. ולא רק אחד - אלא שני בני הזוג. יודע מה? נגיד רק 30,000 איש. השאר ילדים ופנסיונרים. ללא ספק משימה פשוטה וברת השגה. קלי קלות!
 
הפעם זו לא ההמצאה שלי. אז כנראה שהם חשבו

על הדברים הללו , כולל תחבורה פנימית שהיא לא מכוניות . אז את התואר שלך באדריכלות תאלץ לגנוז ושוב להסתפק בצמיגים ושמן מנוע . זה דברים שלוקחים זמן , אבל זה יקרה . אולי לא בסדר גודל של 4 מגדלי התאומים אבל בהחלט בכוון . מה הבעיה לסוכן ביטוח לעבור למגדל כזה שבו יוכל לקנות / לשכור משרד ודירה ? וכמו שכתוב בכתבה , מה יקרה כאשר בישראל יהיו 20 מליון איש ? https://nadlan.walla.co.il/item/2910347
 

enigo

New member
אף אחד לא טען שיש לך מונופול על ניתוק מהמציאות

אנשים שמפנטזים על עתיד מוזר היו תמיד. בשנות השישים הם היו משוכנעים שנטוס לעבודה במכוניות מעופפות. לפחות זה היה מגניב... היום לא מצליחים ליצור אפילו עיר שכל העובדים בה יהיו תושבי אותה עיר, ושכל תושבי העיר יעבדו בה. אז ארבעה בניינים? אומנם שום דבר לא וודאי בחיים, אבל אם הייתי צריך להמר, הייתי מהמר שזה לא יקרה.
 
צמיגים ושמן בלבד אכן . בבנייני התאומים עבדו 50000 איש

נכון שמזלם שהם לא גרו שם . כמה בניינים כאלו צרך בכדי לפנות שטח של חצי תל אביב ? וכרגיל איתך צריך ללכת גם הפוך , אז יש דוגמא טובה . העיר אשקלון , הוקמה כשכונות נפרדות וקצת רחוקות אחת מן השניה עד היום אין בה בניה גבוהה , רק כמה בניינים ספורים . ללכת משיכונים לברנע או לעתיקות לא בא בחשבון . שנים רבות הייתה העיר צולעת כלכלית , כי לכל שכונה היה המרכז שלה המידרחוב היה נקרא מת רחוב . זה מה שעושה הפיזור . אבל היה דבר טוב , לא היו פקקים ואם היו 2 מכוניות לפני ברמזור הייתי מתעצבן .
 

enigo

New member
גם בקיבוץ גבעת השלושה לא היו פקקים

וזה קשור לדיון בערך באותה רמה כמו מה היה באשקלון לפני שנים. עובד תופס חמישה מ"ר בממוצע. דייר תופס כ-25 מ"ר בממוצע. נגיד שאנשים יסכימו לגור בדירות קטנות במגדלים שלך, אז שיהיה עשרים. מדובר בשטח גדול פי ארבעה. אז אתה תצטרך עשרה מגדלי תאומים כדי לקיים את החזון שלך (אגב, אני זוכר שבאסון התאומים דיברו על זה שעבדו שם שלושים אלף, לא חמישים, אבל נזרום). וכמובן, נשאר האתגר הקטנטן של לגרום לאותם חמישים אלף איש לעבוד בדיוק בחמישים אלף המשרות שמוצעות באותו מתחם. בכלל לא בעיה...
 
כנראה שהמגדלים ברמת גן ריקים מי הטמבל שבנה אותם

ומי האידיוט שבנה שוב את מגדלי התאומים לאחר שעשו לו טובה והורידו אותם . הזיכרון שלך זה כמו פירה, לאחר שהמשאית נכנסה בך . ""כל זה אמור ביחס לעובדי 400 החברות ששכנו בבניינים. בסך-הכל, מעריכים כי 50 אלף איש עבדו במרכז הסחר העולמי (World Trade Center) באופן סדיר. בנוסף לכך, היו – כמו בכל יום רגיל – עוד "כמה עשרות אלפי אנשים" בבניין: עובדי חברות אחרות, ספקי שירותים, לקוחות. "," https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1118428,00.html בקיצור מי שלא מחובר למציאות ומרחף בענן זה אתה . כעת זה עלה לי , אתה בטח קיבוצניק , כעת הרבה דברים ברורים . כמו זאת שצעקה עלי שאני מבזבז נייר טואלט , או כמו אחד שרצה לקחת אותי למשטרה, כי בקטיף תפוחי עץ שמתי תפוח עץ גדול במיוחד כמו מלון קטן בשקית שלי . סתם דוגמא קטנה ממקום קטן הרבה יותר . צ'רנוביל 4 כורים גרעיניים לייצור חשמל , פריפיאט pripyet עיר שלמה שהוקמה במיוחד לעובדי הכור , לא רחוק מהכור , שכן הכור נמצא בתיזנאבי מוקף יער העיר התחילה עם כ 50000 איש . התכנון לפני הפיצוץ היה להגיע ל 100000 . כעת ברור לך ישראלי פרובינציאלי איך אפשר לאכלס בניינים כאלו ?
 

enigo

New member
תגיד, אתה בכוונה מנהל דיון בלי קשר בין הודעה להודעה?

דיברת על דיור במגדלים כפיתרון עירוני, הערתי לך שזה יוצר בעית תשתיות (פקקים). עברת לדבר על חזון שבו אנשים יגורו ויעבדו באותו מתחם, תוך התעלמות מזה שזה פשוט לא ריאלי, כי אנשיםתלא עובדים אפילו באותה עיר, אז בטח ובטח שלא באותו מתחם. אז כדוגמא סותרת אתה מביא לי מגדלי מגורים ומגדלי תעסוקה - מה שמוכיח שאנשים גרים במגדלים, ואנשים עובדים במגדלים, אבל לא עונה על הנקודה - אנשים לא גרים ועובדים באותו מתחם מגדלים... בקיצור, תחליט מה הטיכון שלך, ונסה להצמד אליו במהלך הדיון. כרגע אתה מתפקד כמו כדור גומי בתוך קופסה סגורה.
 
אנשים לא עושים זאת כי לא בונים להם אפשרות כזו

החזון קיים הרבה זמן לחניה מגדלים זה הפתרון , לפקקים אין פתרון . רק חסימה . לפתרון של חניה ופקקים זה מגורים ועבודה באותו המתחם . כאשר תהייה צפיפות בלתי נסבלת יגיעו גם לזה . כאשר אתה מפסיד בכל נושא אתה מתחיל לקשש על התפזרות
 

enigo

New member
ולמה בניין נמוך עם חניה תת קרקעית לא פותר

את בעית החניה? למה צריך מגדל דווקא? ובעצמך הודית כרגע שרעיון המגורים והעבודה באותו מתחם זה רק חלום רחוק, כמו שאמרתי, אז איפה בדיוק "הפסדתי"? אגב, אני עובד במתחם שבו יש מגדל מגורים אחד ומגדל עבודה אחד. עד היום לא פגשתי אף אחד במגדל העבודה שגר במגדל המגורים... אז תמשיך לחלום באספמיה לגבי העתיד, אתה הרי במילא לא מחובר למציאות גם בהווה. &nbsp
 
הדוגמאות הפרטיות שלך תמיד מוכיחות , אז לא .

בנין נמוך לא יצדיק את הקמת החניון מתחתיו מבחינת עלות . הנה משהוא רלוונטי ולא תלוש כמו הדוגמא שלך . בסך הכל מתוכננים 504 דירות, 183 חדרי מלון וכמעט 450,000 רגל מרובע קמעונאי. https://www.latimes.com/business/re...operty-report-fig-central-20141225-story.html https://timeout.co.il/מגדלים-תל-אביב/
 

enigo

New member
וואלה? אז כל הבניינמם מתחת ל-15 קומות

עם חניון תת קרקעי בארץ נבנו כפרויקט הפסד? ובדוגמה שלך - הדיירים עובדים באזורי התעסוקה בפרויקט? כי אם לא, לא הוכחת כלום מלבד שיש פרויקט שימוש משולב (כאמור, אני עובד בכזה - אז לא ממש חידשת). ממליץ שוב - נסה לנסח לעצמך מה בעצם הנקודה זאתה מנסה להוכיח. כשזה יהיה ברור לך אולי גם תצליח לגבז טיעונים קוהרנטיים שיתמכו בזה.
 
לא הפסד כי את זה משלמים הרוכשים של הדירות

מייקר את הפרוייקט בהרבה בעיריית תל אביבי שוקלים לבטל את האישורים לחניון מתחת לבתים בכדי להוזיל את הבניה ולמשוך אנשים .
 

enigo

New member
אמרת "לא מצדיק" ועובדה שאנשים קנו

אס כנראה שהצדיק... מי שהעלה את הרעיון לוותר על החניון התת-קרקעי היה לפיד, עוד כשהיה עיתונאי. כשר אוצר הוא כבר לא העלה את הרעיון, כי כנראה שהבהירו לו שזה לא כזה פשוט. מה שעיריית תל אביב מקדמת היום, וכנראה ערבבת בין הדברים, זה להפחית את מספר החניות פר-דירה בפרויקטים חדשים. הסיבה היא לא הוזלת הדירות. דירות בתל אביב לא יהיו זולות גם אם תוותר לגמרי על חניה, אלא כדי לעודד אנשים לוותר על הרכב הפרטי לטובת אמצעי תחבורה אחרים (ציבורי, קורקינטים וכו'). הסיבה לזה מחזירה אותנו למה שאמרתי כבר בתחילת הדיון - הבעיה היא לא החניה, אלא הכבישים.
 
בכל מגדל תאומים היו 350000 מ"ר, לפי הממוצע שלך זה 14000 איש

למגורים . כל מגדל נבנה על שטח של 4 דונם , אפשר בקלות להגדיל את בסיסי המגדל . במתחם כולו היו מליון מ"ר . גם 10 בניינים כאלו זה שטח מזערי בתל אביב אבל צריך רק 4 בשלב ראשון . ולאחר הגשם יבואו הפטריות , מה גם שבעוד כ 40 שנה יהיו כאן כ 20 מליון בני אדם. 30 אחוז מהם חרדים , אז אולי לא כדאי להתאמץ בעבורם .
 
למעלה