כמה ק''מ מחזיקים צמיגים בתנאי הנהיגה הבאים:

כמה ק''מ מחזיקים צמיגים בתנאי הנהיגה הבאים:

שאלה תאורתית לאור רכישת 4 צמיגים בנובמבר 18 וכיום אולי בעקבות הטחינה האינטנסיבית של הרכב, החריצים בסולייה מתדקקים בקצב מואץ. מידת צמיגי הפיקנטו (הדגם שנת 2012) 165/60/14 האם יש הבדל בין קצב הבלאי בין הנקוק k425 לבין פירלי (כנראה cinturato). לחץ האויר 40-42 (משתדל למלא כשהצמיג קר)... בלחצים הללו אין שחיקה מוגברת של החריץ המרכזי וזה שולל תבנית נזק לסולייה שבגלל לחץ אויר מוגזם. אני נוסע יחסית חזק כולל בסיבובים ובירידות ולחץ האויר הזה נותן תחושה סבירה וכמובן חוסך בחומרי בעירה. הנסיעה מורכבת מהרבה מאד (לפחות 95%) חוץ לעיר. חלק מהחוץ לעיר הוא בכבישים עם רמזורים... כלומר צריך לבלום לעתים באופן די אגרסיבי (אם כי לא מדובר בבלימת חירום. כאן הכוונה בבלימה ממהירות 100-120 לעצירה מלאה לקראת רמזור). תיאורתית אני יכול להעדיף כביש אחר מחוץ לעיר שיהיה נטול רמזורים ''מהירות שכיחה'' (על משקל השכיח בסטטיסטיקה) מ"חוץ לעיר" היא תלויית עומס וטופוגרפיה, אבל המהירות השכיחה במישור ובירידות 120-140 ובעליות 80-100 הרכב גומע כ30k לשנה, הנסיעה מורכבת בעיקר מ5 פעמים לשבוע * 2 פעמים ליום כי הלוך וחזור * 55 ק''מ לכיוון (בנוסף, פעם-פעמיים בשבוע, הרכב גומע בנוסף לרשום לעיל עוד 20-40 ק''מ). כל אלה הם הנסיעות ''הקבועות'' שאני מבצע סולו ברכב. בנוסף כשיש עוד נסיעות עם נוסע אחד אז אני מעדיף את הפיקנטו כי הנסיעה בו זולה משמעותית "ממתחריו" במשפחה ויש לו מתחרה דיזל עם נתונים טובים על הנייר, אבל הגז מנצח בענק.
 
ואם יהרס לך צמיג עקב חור בצד או חור גדול מידי בסוליה ?

כלל אצבע 100000 K אבל בהחלט יתכן גם פחות . אני לא חושב שצריך להתחשב בנהיגה בשחיקה של הצמיגים סע כפי שמתחשק לך כל עוד אתה לא ממש מתפרע עם ברקסים מייללים . האובדן הוא לא כזה גדול כלכלית .
 

חן 1111

Active member
לפי התיאור עשית עליהם בערך 45K ק"מ.

בכמה הפרופיל נשחק? אם ב-50%, אז הצמיגים שלך יכולים לעשות 90K, שזה סביר מאוד. זכור שיש הבדל בין השחיקה של הקדמיים והאחוריים. אז ייתכן שתצטרך להחליף רק את הקדמיים. אם תעשה רוטציה תאריך את חיי הרביעייה.
 
תודה למגיבים:

שכחתי לציין שאני ביצעתי רוטציות בערך ‏מדי חצי שנה והשחיקה די שווה בארבעתם. נראה לי שהשחיקה היא יותר מ50%. אמדוד/אצלם כדי לדעת בדיוק איפה אני עומד. &nbsp בנוסף יש לי אפשרות להאריך הנסיעה במקום 55 ק''מ לכיוון שתהיה 70 ק''מ לכיוון (זה מאריך את הזמן רק ב5 דקות על פי הוויז). זה יבטל את כל הרמזורים בבינעירוני. החלופה היא כביש מהיר בינעירוני שמאפשר נסיעה במהירות של 130 עד 140 בקביעות ללא מאמץ בכלל וללא כל רמזורים/כיכרות/צמתים... &nbsp לנמלה, אני נוהג בלי להתחשב. אני אמנם נוהג מהר אבל מאד באחריות (ולכן אין לי הרבה בלאי) וההוכחות: א. אני ממעט לבלום ולא החלפתי ברקסים שנים ארוכות למרות שאני טוחן את הרכב. ב. מהרמזורים אני מזנק יחסית לאט. כמעט כולם עוקפים בתחילה (אני מעביר הילוכים נמוכים בסל''ד יחסית נמוך ולעומת זאת ''מושך הילוכים'' בד''כ רק בהילוכים הגבוהים) ואז בהמשך אני עוקף את כולם בחזרה &nbsp לנהוג לאט יותר אני לא מתכנן אבל אחדד את השאלה: האם כדאי לבחור במסלול הארוך יותר (שהווייז מעריך בתוספת של 5 דק' ואני לא בטוח שתהיה בכלל תוספת זמנים... כאמור, המסלול הוא ארוך יותר. זה נתון קשיח. אבל הוא זורם יותר. בלאי ברקסים יהיה פחות. להבנתי, בלאי צמיגים אמור להיות משמעותי כשנוהגים מהר. &nbsp בנוסף בהקשר לפלגים. נסיעה מהירה מחוץ לעיר אמורה לשפר שרידותם כי הפיח נשרף טוב יותר...
 
זה נכון לבחור מסלול זורם יותר , אבל יש גבול

לכמה ארוך יותר הוא יכול להיות . את זה תצטרך לבדוק תכלס . אם זה חוסך לך עצבים זה כבר כדאי .
 

חן 1111

Active member
זה לא משנה הרבה. לפי התיאור הצמיגים יחזיקו לך

משהו כמו 3 שנים, בלי לקחת בחשבון פנצ'רים וכדומה. אז הם עולים לך נגיד 400 שקל לשנה, אולי קצת יותר. אז נניח שתאריך את חייהם ב-20%, זה 80 שקל, זה לא שיקול. ההוצאה על דלק הרבה יותר גדולה. אז אם כבר, תבחר במסלול החסכוני יותר בדלק.
 
תן ניחוש מושכל... מה לדעתך חסכוני יותר בדלק?

האם ה55 עם עצירות ורמזורים או ה70 ק''מ אוטוסטראדיים? &nbsp לפי תצוגת הצריכה הרגעית, האצה ממהירות 0 כרוכה בהרבה השקעת אנרגיה. אבל גם דהירה במהירות קבועה של 130-140 באוטוסטראדה מישורית מבזבזת יותר אנרגיה מאשר נהיגה במהירות קבועה 90.
 

חן 1111

Active member
ה-55. בעיקרון מהירות נמוכה חוסכת דלק

ואם גם המרחק קצר יותר אז בכלל.
 

em28

Well-known member
זה נשמע כמו כביש 1 לעומת הכבישים המשניים - הייתי בוחר ב-1

כשהוא לא פקוק
 
זה לא מסתדר לנסוע מהר ולדבר על חיסכון בדלק

היה לי רק רכב אחד שהיה חסכוני במהירות 100 קמ"ש כל השאר בפחות . מעל 100 זה לא חסכוני . בנוגע לצמיגים , זה לא רק לנצל אותם עד הסוף . בסוף חייהם הם נוטים להתפנצ'ר יותר ואיכות הנסיעה נפגעת , הם פחות משכחים זעזועים . אז זה כיף לנסוע על צמיגים חדשים . מרגישים את ההבדל .
 
זה נכון מה שרשמת לגבי צמיגים חדשים

בהשוואה לישנים, אבל יש לסייג שההשוואה היא לגבי אותה איכות של צמיגים. אסור להשוות צמיג משומש מאיכות מצוינת עם צמיג חדש זול ובאיכות הכי גרועה שיש. &nbsp באותו עניין, אני זוכר שהערתי כאן למישהו שהיה לו רכב ליסינג ואחרי שהרכב היה בן שנתיים הוא החליט שהוא רוצה להחליף הצמיגים כי הליסינג מאפשר לו. זאת למרות שהקילומטראג' היה נמוך ולא היו לו פנצ'רים. וכך החליף את צמיגי מישלין המעולים בצמיגים חלופיים חדשים אך לרוע מזלו הליסינג ממן עבורו סיני פשוט וזול. &nbsp כבר אז כשסיפר בגאווה על שידע להתנהל מול הליסינג ולהוציא צמיגים חדשים, רביעיה, אמרתי לו שזו הייתה עסקה גרועה מבחינתו כי הוא קיבל צמיג פחות טוב ממה שהיה לו לפני כן. הוא לא השתכנע
כיום מותקנים אצלי צמיגים של פירלי. אלה צמיגים יקרים יחסית. מלכתחילה לא חשבתי לרכוש צמיגים כאלה. בתחילה החלפתי את צמיגי ההנקוק הבלויים לגמרי (החריצים נעלמו) בצמיגים סינים חדשים וזולים וממש נבהלתי מהאחיזה הגרועה בכביש. חזרתי לפנצ׳ר מאכר והוא הסכים להחליף אותם בצמיגי פירלי חדשים. כמובן ששילמתי את פער המחיר ביניהם. מעניין שבאוטו אחר שיש אצלנו במשפחה הרכבתי ארבע סינים ושם הם משרתים אותנו נאמנה. אבל המידות של הצמיגים הללו שונים: הם רחבים יותר מאשר צמיגי הפיקנטו וגם לא אני נוהג בהם אלא נהגים יותר שפויים...
ועל כן הפיקנטו אולי רגיש יותר לאיכות גומי טובה יותר. &nbsp ולגבי, נמלה, אני נוהג יחסית מהר. זה תמיד היה ככה בהסתייגות שרק המהירות הסופית היא מהירה אצלי. התאוצה ההתחלתית היא במיוחד ובדגש לא מהירה אצלי. הרכב שלי מאד חסכוני. אני נוהג מהר ובשנה כ30K. אעגל כדי להסביר לך עד כמה הרכב חסכוני. העלות דלק ל30k הללו היא 3000 שקל. ב"חשבון חודשי" זה 250₪. בלי לעגל את המחיר זה כנראה 300 או מעט יותר לחודש. זה מבטא את צורת הנהיגה המהירה שלי כי את החישוב הזה אני ביצעתי. עם אאריך את המסלול ב30 קילומטר ליום זה אומר עלות נוספת של כ3-4 שקלים ליום. &nbsp כלומר מבחינת עלות הגז זה בטל ב60. &nbsp &nbsp
 

enigo

New member
יש סינים ויש סינים. יש צמיגים סיניים סבירים, ויש גרועים.

וצריך לשים לב שיש גם "לא-סיניים" שהם לא יותר מסבירים (ואפילו גרועים, אם הולכים על דברים מוזרים). אגב, אל ההגדרה "סיניים" צריכים להיכנס גם צמיגים מכל מיני מדינות עלומות שלפעמים מגיעים לארץ (למשל נתקלתי לפני כמה זמן בצמיגים מקזחסטן או משהו בסגנון). .
 

enigo

New member
כנראה ששיתוף הפעולה לא היה רווחי מספיק לאחד הצדדים

 

enigo

New member
כן, בהחלט יש הבדל בקצב הבלאי/אורך החיים

בין צמיגים מדגמים שונים, גם של אותו יצרן.
 
למעלה