מנוע בנזין חדשני קל קטן ויעיל, שיתפקד כגנרטור לרכב היברידי

yehuda7K

New member
מנוע בנזין חדשני קל קטן ויעיל, שיתפקד כגנרטור לרכב היברידי

מנוע בנזין חדשני קל קטן ויעיל, שמתוכנן לשמש גנרטור לרכב היברידי. הוזכרה פה המכונית החשמלית אך כידוע עדיין אין פתרון לענין הסוללות הגדולות, הכבדות והיקרות שנדרשות לרכב כזה, כך שבמתכונת זו הרכב החשמלי עדיין מתאים רק לשימושים מסוימים. סטארט אפ ישראלי, aquarius engine וגם סטארט אפ אנגלי Libertine , מציעים פתרונות שונים, המבוססים על מנוע בערה פנימית קל, קטן וזול שישמש גנרטור לרכב היברידי. אנימציה ל אנגלי Libertine – תא שריפה אחד ו 2 בוכנות אנימציה ל ישראלי, aquarius engine - שני תאי שריפה ומכלול בוכנות אחד. חברת Musashi Seimitsu, שבבעלות חלקית של הונדה, מפתחת את המנוע של aquarius. Aquarius מספקת ל"נוקיה" גנרטורים, שייצרו חשמל באתרי סלולר מרוחקים, בדרום מזרח אסיה. אם זה יפעל כמנוע לרכב היברידי, אז לא רק שהמנוע יהיה קטן קל ויעיל (לפי המפתחים) אלא גם טווח הנסיעה יהיה לפחות כמו של רכב מנועי רגיל, וכך יתגבר על אחת המגרעות הבולטות של רכב חשמלי.
 
אם המנוע בנזין לא מניע את הרכב בעצמו אז זה לא רכב

היברידי , זה רכב חשמלי עם טעינה עצמית . היום הטווח של המכוניות החשמליות מספק בהחלט למשל רכב הפנאי של MG יש לו טווח של 250 ק"מ . זה עוד ישתפר בעתיד . ואם יש מטען בחניה ליד הבית או בעבודה אז זה בכלל לא בעיה מכוניות יקרות יותר יש להן כבר טווח יותר גדול . בתקופה בה הייתי נוסע הרבה , 35000 - 40000 K בשנה הייתי לרוב עושה רק 80 קילומטר ביום . https://www.auto.co.il/article/132687-local-news-mg-zs
 

boriska1

Member
דווקא מעניין יהיה לשמוע דעת המומחים.לי קצת לא מסתדר.המרת

אנרגיה כרוכה באיבוד אנרגיה.כאן ממירים ממנוע קטן למצברים גדולים.... בסין מיוצרות מכוניות עם מנוע עזר לטעינת המצברים, אבל הם מיועדים לחרום, לא לטעינה שוטפת. יכול להיות שהמנוע הזה יעיל במיוחד. אבל כמה כבר אפשר ליעל מנוע בעירה פנימית... עוד 10 אחוז, עוד 15 אחוז
 
זה היה רעיון שלי לפני כמה שבועות , enigo כרגיל התנגד

וכרגיל הוא טועה , הנה יש דבר כזה . אבל היות וכבר מייצרים מכוניות עם טווח סביר זה לא נחוץ .
 

enigo

New member
אתה דיברת על לשים גנרטור קטן, מהסוג שמוכרים

לשימוש פרטי. זה רעיון מטופש, כי טעינה בהספק של שלושה קילוואט היא חסרת משמעות. זה פחות מעשרים ק"מ טווח לשעת טעינה ואם רוצים גנרטור גדול יותר, עם הספק משמעותי, אז הוא כבר שוקל עשרות קילוגרמים... לא שרעיון מאריך הטווח הוא רעיון מקורי - שברולט הציגה את הוולט, רכב מאריך טווח סדרתי, כבר לפני עשור. הבעיה היא שבמצב שיוט, סידור של גנרטור שטוען מצברים שמזינים מנוע חשמלי שמניע את הגלגלים, הוא הרבה פחות יעיל מאשר הנעה ישירה של הגלגלים על ידי מנוע הבעירה הפנימית. למעשה, זה הסידור שגם מיצובישי וגם הונדה משתמשות בו (ואולי עוד) - מנוע בנזין שמשמש כגנרטור במהירויות עירוניות, ומתחבר ישירות לגלגלים במהירות בין עירונית.
 
אני הייתי שם באם היה לי רכב חשמלי שהטווח שלו לא מספיק

אבל 250 קילומטר זה בהחלט מספיק . אין להשוות למה שיצרן מכוניות צריך לשים ויכול לשים .
 

enigo

New member
ואז היית מחכה שעות כדי לקבל את תוספת הטווח?

תהנה (וזה אם נתעלם משפע בעיות אחרות בהתקנה כסו).
 
שוב ! יש טווח מספיק אין צורך בזה

אני מניח שהטווח ישתפר בעתיד לי 250 K מספיק לרוב המכריע של הנסיעות . אז אני לא אעשה טיול של 5000 ק"מ עם הרכב הזה . או אולי גם זה יתאפשר בעתיד עם פריסה של תחנות טעינה .
 
כי היום יש GM במחיר שפוי וטווח שפוי

כנראה שיהיה גם יותר טוב . אני לא מפחד מהסינים , אני לא צריך חימום וקירור במחזיקי הכוסות . ולא מולטימדיה המופעלת גם בתנועות היד באויר מולה . בקיצור לא צריך את רוב הדברים שיש ב BMW X7
 

enigo

New member
אין משמעות למצברים הגדולים והמנוע הקטן

הבעיה היא בהמרה, וזו אכן בעיה. אגב, היתה פעם חברה בהרצליה שהציעה להשתמש בטורבינות גז כגנרטור - קטנה מאוד ויעילה (היה להם פטנט שניצל את אנרגית החום בגזי הפליטה לשיפור היעילות). אבל הם נעלמו מהשטח. עקרונית, בסידור כזה הגנרטור יוכל לעבוד בתנאים אידאלים - סל"ד אופטימלי ליעילות ובעומס קבוע. אבל זה לא מצליח לקזז את אובדן האנרגיה שבהמרה הכפולה.
 

boriska1

Member
ונניח,רק לצורך הדיון,(אני יודע שבמציאות זה בילתי אפשרי)

שאנרגיית ההמרה היא אפס.ובלי להניח, אוטו בנסיעה צורך כח מסויים. לא חשוב לצורך הדיון אם זה מדלק או מצבר,הוא צורך אותו. אז אותו מנוע קטן ויעיל (שעובד בתנאים אידאלים) יצטרך לעבוד גם מעבר לשעות שהאוטו נוסע.זאת אומרת תשאיר את האוטו בחניה והמנוע יצטרך למלא המצברים.אפילו ללא איבוד המרה, לא רואה פה חסכון גדול, אם בכלל. יצא קצת מבולבל, מקווה שמובן. ככל הנראה(זו רק מסקנה,לא ידיעה), לגנרטורים יש יתרון לגודל.אני מגיע למסקנה זו מהעובדה שתחנות כח הן גדולות ועוצמתיות. אחוזים לא מבוטלים מהחשמל הולך לאיבוד בהולכה.ולמרות זאת לא מבזרים את תחנות הכח.איך זה קשור לעניינינו? מנוע קטן, יהיה יעיל ככל שיהיה, הוא בזבזני יחסית למנועים גדולים. וכרגיל, בשולי הדברים: דור חמישי בסלולרי - G5, ככל הנראה אמור לחולל מהפכה בהעברת המידע. לא התעמקתי בזה.אצלינו,עוד לא נגמר המכרז,וכאשר ייגמר לפי תנאי המכרז תוך 5 שנים כל הארץ תהיה מכוסה ב G5.דהיינו בעוד 10 שנים.מהן שתי מדינות שכבר מכוסות ב100אחוז ב G5? סין ודרום קוראה. רלוונטי דיונינו הקודמים, על סין והעברת מרכזי ייצור,פיתוח ופיננסים ממרכזים מסורתיים למרכזים החדשים.לחיזוק טענתי אביא גם דוגמא אישית. לפני כשנתיים לקחתי אורח מארה"ב למסיבת חתונה בהרי ירושלים. נסעתי כמובן, עם ווייז. הוא התפאל שיש קליטה סלולרית במקום שכוח אל זה.אמר שבארה"ב במרחק כזה מיישובים ומכבישים ראשיים אין את זה. ומבחינת "אף על פי נוע תנועה". אין ברירה, צריך להמציא בטריה חדשה.ויש צורך גדול ואפילו קריטי. וזה יקרה במהרה בימינו.
 

enigo

New member
השאלה באיזה גודל הגלגלים של הסבתא...

כל המכוניות עם מאריך טווח שאני מכיר לא מסתמכות רק עליו לטעינה, אלא גם טוענות מהרשת כשאפשר. וההקשה שלך מתחנות הכח למנועים שגויה. במנועי בעירה פנימית זה לא עובד ככה.
 
למעלה