לפני זמן לא רב,היה דיון על מכוניות חשמל סיניות, בפורום מכובד

enigo

New member
לגבי זמן פיתוח סוללה - הקצב של הדברים הללו לא מואץ

כי אין פה עניין של "פעם מידע היה עובר לאט" או משהו בסגנון, אלא פשוט של תהליכי פיתוח - והם לא הואצו. חפש ברשת מתי החל פיתוח טכנולוגית הליתיום-יון, ותראה כמה שנים עברו עד שנכנסה לשימוש במכוניות. והמחשבה שלך שמה שצריך בשביל לייצר מכונית טובה הוא מכונות כיפוף פח היא שגויה לחלוטין. אלו לא האלמנטים שקובעים אם מכונית טובה או לא - והיו מכוניות יפיפיות עוד הרבה לפני עידן הרובוטים לריתוך. ולגבי הקפיאה על השמרים - אמרת שמבחינתך אמצעי בטיחות אלקטרוניים זו פריצת דרך. מתי הומצא ה-abs? בקרת המשיכה? ה-esp? הבלימה האוטונומית? איך זה מסתדר עם האמירה שלך על קפיאה של חמישה-שישה עשורים?
 

boriska1

Member
לא עניין של מידע בכלל.אלא קצב אחר של פיתוח,יכולת מיחשוב

לעשיית סימולציות ועוד ועוד. כהצעתך, בדקתי, אמנם רק בויקיפדיה. (רק את הABS וגם ESP מדובר על המאה ה21. כיום , לפי זכרוני, רכב חדש לא עולה על הכביש בלי מערכות אלה.לא התעמקתי, יכול להיות הרעיון היה הרבה קודם. אבל תראה את הקצב. (ה ABS היה כבר בסוף המאה ה20, אבל לא היה נפוץ). כתב כאן "נמלה עוקצת" בשרשור אחר שאתה מדגיש יותר על המידה את נושא האיכות. המכוניות הנפוצות הן מכוניות לעם, גם אם הן לא VOLKSWAGEN. הדרישות לגימורים מעולים, לפיצ"רים הן לא גדולות.לא צריך גימורי פח,צבע ב14 שכבות,כיסאות עור... דרישות לרכב פרמיום יהיו תמיד, אבל זה מיעוט הרכבים. לפני הדיון הזה, חשבתי שהסינים לא מסוגלים לייצר רכבי פרמיום. מסוגלים וגם מסוגלים, גם עושים זאת.בעתיד יעשו יותר. למותגים כגון רולס רויס, בטווח הנראה לעין לא יהיו מתחרים.גם בגלל המוניטין ואיכות על. קפיאה של 5-6 עשורים התכוונתי שנות ה40 המאוחרות עד תחילת המאה הזו. ובשוליים: מכוניתי הקודמת הייתה שנת 2008. קניתי אותה בשנת 2012 או 2013. אז זה כמעט לא היה אצל אף אחד ESP .ואני מדבר על סוף העשור במילניום זה. לפני המון שנים שכרתי פורד אסקורט בגרמניה.נסעתי באוטובאן 5 בשעות החושך, תפס אותי גשם.חזק והניקוז באוטובן זה לא משהו... תאורה אין. לחצתי על ברקס הרבה פעמים, השמיע רעשים טוק טוק טוק. לא הבנתי בכלל שזה ABS לא הייתי בכלל מודע שזה קיים. עצרתי בתחנת דלק, חשבתי להזמין גרר עד שאיזה גרמני עם הרבה סבלנות הסביר לי. זה היה חידוש החידושים.היום אין מכונית בלי זה. רוצה לחזור לדיון זה בעוד 2-3 שנים. במידה גדולה של וודאות, אני חוזה שמכוניות סיניות חשמליות יכבשו הרבה שווקים כולל אירופה, ארה"ב ובטח את הארץ.
 
יש דוגמא מצויינת , BMW X6 כל אחד היה שמח אם היה לו כזה

לא אני, כי אני חושב שרכב צריך להיות שימושי הרבה יותר . אבל הייתי מסתדר גם איתו
שנים ה X6 היה בודד בשוק ללא תחרות . באו מרצדס, לקחו את ה X6 העתיקו את העיצוב כמעט אחד לאחד ובנו מכונית יותר טובה . למה צריך יותר טובה באותו העיצוב ? בני אדם רגילים לא צריכים את כל הטוב הזה . לכן אני אומר ש CX5 וכמה מחבריו לקטגוריה הם הטופ שצריך חוץ מכמה אייקונים בולטים כמו לנד קרוזר ו BMW X5 לאנשים רגילים מספיק רכב שמחירו עד 200000 ש"ח בישראל .
 

enigo

New member
אתה מבלבל, כמו הנמלה, בין מושגים

איכות זה לא ביצועים. איכות זה לא פרימיום. איכות זה ביצוע טוב של מוצר בהתאם ליעוד שלו, עם תיכנון חכם ומוקפד. תסתכל על ה-MG3 למשל - על פניו מנוע חזק (מה שהנמלה מבלבל עם איכות) והרבה אבזור (מה דאתה מבלבל עם איכות). האם מדובר ברכב איכותי? לא. כי המנוע שתיין דלק ולא גמיש, המתלים לא מכוילים נכון ולמרות שהאבזור עשיר יחסית לקטגוריה, הביצוע לא היה טוב. ולגבי מכוניות יוקרה סיניות - בדוק כמה כרלו נמכרות בסין לעומת מכוניות הפרמיום של המותגים הזרים, ותבין לבד מה איכותן בהשוואה.
 
אתה צודק , איכות זה ביצוע טוב של מוצר בהתאם לייעודו

לכן UAZ הנטר ו UAZ 452 הם מוצרים איכותיים כי הם מותאמים לייעודם . למרות שאין בהם כלום , בקושי לאחרונה הוסיפו מנוע מוזרק . אין אפילו כריות אויר . אפילו הצבע הוא לא צבע של מכוניות .
 

boriska1

Member
אכן בדקתי. עוד לפני שהצעת לי.לפני שכתבתי את הפוסט הקודם.

אלא, שבדקתי מכוניות חשמל הכוללות פרמיום גם. בדקתי כמה מכוניות פרמיום נמכרות בסין, התשובה כ10-15 אלף לשנה. הכוונה למכוניות סופר. זה לא הרבה. אז הנה הטבלה שלא משקרת, צריך לגלגל קצת למטה. https://thedriven.io/2020/04/23/china-ev-sales-model-3-shines-as-market-shows-signs-of-recovery/ שים לב, הדגמים האירופים ברובם מיוצרים בסין(בדקתי). לא יודע לגבי הטסלה.
 

enigo

New member
דגם אירופאי שמיוצר בסין זו לא מכונית סינית

זה עדיין דגם שנשען על ידע וחומרה אירופאית, שבחלק מהמקרים עובר התאמה לטעם הסיני. &nbsp
 

boriska1

Member
נכון.אלא שהוא מיוצר בסין,מיוצר - לא רק מורכב.האם טסלה מיוצרת

גם בסין? לא הצלחתי להבין. בדיוק הטענה שלי, הם גונבים כל מה שיכולים, מה שלא יכולים, קונים וגם קצת מפתחים. מושכים אלהם כ"א מעולה מכל העולם, כולל מארץ הקודש.ולא רק בתעשיית רכב.
 

enigo

New member
מיוצר - במפעל שהוא בבעלות משותפת עם היצרן

האירופאי. התכנון הוא תכנון זר, והרבה מהרכיבים מגיעים מחו"ל. וכן, יש זליגה של ידע, אבל עדיין - אם אתה מסתכל על המכוניות של המותג הסיני, למרות שהוא שותף עם יצרנים מחו"ל ומייצר מכוניות שלהם, המכוניות שהוא מייצר תחת השם שלו הן פחות איכותיות. אני רוצה להבהיר - אני האחרון שיטען שלסינים אין יכולת לייצר מוצרים טובים. אבל פיתוח של רכב הוא משימה מורכבת במידה שקשה לתפוס עד שלא נחשפים אליה מבפנים. וצריך כמות אדירה של אנשים, במגוון רחב מאוד של תחומים, כדי לגרום לעסק לעבוד. תסתכל על קורוס, שעידן עופר היה שותף בה והפסיד מאות מליונים - הם גייסו אנשים מכל רחבי אירופה. סמנכלים, מנהלי מחלקות, אנשי פיתוח... רשימת הבכירים שלהם נראתה כמו פגישת מחזור של יצרנים אירופאים. ועדיין החברה כשלה, גם בגלל מוצרים שלא הצליחו לתת תמורה טובה לכסף ולהיות באיכות מקבילה לשל המוצרים האירופאים (עניין שהיה מטרה מוצהרת שלהם). &nbsp
 

boriska1

Member
אכן כבר בשלב הקודם של הדיון היינו צריכים להתייחס :

"תמורה טובה לכסף".זו הנקודה! נכון אתה אומר, איכות המכוניות האירופיות המיוצרות במדינות כגון סין ורוסיה הן באיכות נמוכה יותר. למה? לא יודע. יכול להיות בגלל המחיר.עובדה שהן נמכרות רק שם.פעם נסעתי במוסקבה בפאסט ושמתי לב שזה שונה. ולנקודה העיקרית: מכוניות חשמל הסיניות,כיום נותנות תמורה נאותה למחיר. זו הערכתי.ולכן צפויה פריצה גדולה מאוד. זו הערכה שלי.אני מאוד אוהב גרפים ובאין גרף טבלאות. לא הצלחתי למצוא ברשת, רק מלל.אבל הבנתי שיש חדירה לשווקים מסורתיים - ארה"ב ואירופה. באשר לאחים עופר, הם חלוץ ההולך לפני המחנה. ומטבע הדברים, "או נמות או נכבוש את ההר". מתוך עיון לא מעמיק ברשת, ככל הנראה הם עומדים לכבוש את ההר. ועוד גורם , לא שהתעלמתי ממנו, לא ידעתי. ממשלת סין נתנה למאות חברות ואף עודדה בסובסידיות, מענקים ורגולציה מינימליבטית לפתח מכוניות חשמליות.מבחינת "ישחקו הנערים לפנינו". בשנה זו, 2020, החגיגה עומדת להגמר. התקינה הוחמרה, הסובסידיות והמענקים יופחתו. תסגרנה הרבה חברות, תשארנה רק אלה שיש להן מוצר ממשי או סיכוי טוב ליצור אותו. גישה כזו אפשרית רק בסין. קצת מזכיר לי, אבל במימדים אחרים לגמרה, מענקים של המדען הראשי בארץ בתחום ההייטק. ראה MG החשמלית.יש עליה ביקורות טובות, מחיר סביר,תנאי אחריות ותשלומים חריגים בשוק הרכב הישראלי. נראה אותה.זו לא רק מכונית ראשונה (למיטב ידיעתי), לא רק שהיא סינית אלא גם חשמלית שלא בשוק הפרמיום.לפי עיון לא מעמיק,בשנת 2018 נמכרו בארץ כמה מאות מכוניות חשמליות - כולן בשוק הפרמיום. כבר עכשיו אנחנו יודעים שלשוק זה נכנסו עוד חברות,כגון וולוו ומרצדס. אמנם לך יש ייתרון בנושא, אתה בין בו מקצועית, אכן ייצור מכונית זה דבר מורכב. אבל הידע קיים וזמין. כ"א גם.כך גם ציוד וחומרים. יש עניין תרבות הייצור, מסורת. פעם ראיתי סרטון על הרכבת רולס רויס. אחרי שהוא מורכב ואני מניח שגם תוך הרכבה יש בקרת איכות, האוטו יוצא מייצור, 5 איש מחברה חיצונית, מבצעים בקרת איכות במשך כמה ימים.כל פגם קטן,בילתי נראה לעין בעור או בפחחות מתוקן תוך הקפדה יתרה. אז בשוק הזה הסינים לא יתחרו.אבל זה שוק מצומצם מאוד. להערכתי, לייצר אוטו חשמלי, פשוט יותר מאוטו עם מנוע בערה פנימית. כבר כתבתי למעלה ... עד שימציאו בטריה חדשה (לא שיפור הקיים), שוק מכוניות חשמל יהיה מצומצם לאלה שיש להן יכולת לטעון בבית.
 

enigo

New member
נמכרו בארץ מכוניות חשמליות עממיות לפני ה-MG

וגם כיום נמכרות במקביל אליה עוד מכוניות. ואפדר לראות די בקלות איפה חתכו פינות ברכב הזה כדי להפחית את המחיר - הטווח קצר מהמקובל ואין טעינה מהירה. ואגב סובסידיות בסין - היו אכן היו מתוכננות להיחתך השנה, ולכן גם מכירות רכב חשמלי צנחו ב-25 אחוז, אבל בגלל הקורונה (וכנראה גם בגלל הצניחה החריפה) הממשל החליט להאריך את ההטבות לפחות עד סוף 21. ולגבי "הידע קיים וזמין" - זה נכון ולא נכון. למה? כי הידע התאורטי זמין, הידע הנצבר משנים של פיתוח - פחות. ועובדה שגם חברות וותיקות מאוד לא מצליחות לפעמים ליישר קו עם המתחרות בתחומים מסוימים (למשל איכות ניהוג או נוחות).
 

em28

Well-known member
בארץ: שכנים תבעו והפסידו לדייר שהתקין עמדת טעינה בחנייה

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניית בית משותף – שימוש סביר ברכוש המשותף. כך לפי המפקחת על רישום מקרקעין ברחובות, ציפי קוינט שילוני. &nbsp מדובר בדייר בבניין בן 23 קומות ו־79 דירות באשדוד, שיש לו חנייה פרטית המוצמדת לדירתו בקומת חניון הבית המשותף. מתקין העמדה חיבר אותה באמצעות כבלי חשמל בתקרת החניון אל המחסן שבבעלותו. אולם, השכנים טענו כי המהלך לא קיבל את אישור ועד דיירי הבניין, וכי הדייר התחבר לחשמל הציבורי עבור טעינת רכבו - על חשבונם. הם טענו שזו סכנה לדיירים ולמבקרים בבניין, ומפגע אסתטי. הדייר טען כי קיבל אישור להתקנה מנציגות הדיירים, כי העמדה מחוברת לרשת החשמל הביתית שלו, וכי התקנות מתירות התקנת עמדה בחניון בית משותף. &nbsp המפקחת מינתה את המהנדס דן אורמן כדי לבחון אם יש סכנה בעמדה והאם יש פגיעה ברכוש המשותף. אורמן קבע שההתקנה לא מסוכנת ומחוברת למונה החשמל של הדייר. &nbsp המפקחת קוינט שילוני קבעה: "השימוש שנעשה ברכוש המשותף על ידי הנתבעים מהווה שימוש סביר ברכוש המשותף ודין התביעה להידחות". היא הטילה הוצאות של 4,000 שקל על התובעים. &nbsp עמדות לטעינת רכב חשמלי נמכרות ב־4,0000־6,000 שקל. החוק מחייב שימוש בחשמלאי מומחה, כשבשוק כמה חברות שמספקות עמדות. "בעיות עם שכנים נפוצות בהתקנה", אומר בעליה של חברה לתכנון והתקנת עמדות לרכב חשמלי. "פסק הדין יסייע לעשות סדר בדברים". &nbsp משרד האנרגיה יגיש לאישור הכנסת תקנות שימנעו מוועדי בתים לעצור התקנות, ויסדירו תשלום עבור חשמל לרכב בחניונים משותפים. &nbsp https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3827511,00.html
 
למה חניה פרטית בחניון הבית זה רכוש משותף ?

בקנית הדירה זה שולם ורשום על שם בעל הדירה .
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אסור לך לעשות בחניה מה שאת רוצה למרות שהיא פרטית

למשל, בא לך לבנות מחסן במקום החניה, דבר שאין לך סמכות לעשות זאת ללא הסכמת הדיירים והעירייה.
 
למעלה