פריצת דרך,לשיטתי, זה גם גיר אוטומטי,הגה כח,מערכות אלקטרוניקה
וחיישנים , כל המכלולים המונעים התהפכות והחלקה ,חניה אוטומטית, העברת פונקציות נהיגה לאוטומט וכו". אחרי המצאת גיר אוטומטי והגה כח,התעשיה הזו קפאה על שמריה במשך 5-6 עשורים. רכב חשמלי,מהרבה בחינות, פשוט יותר , הרבה מכלולים מכנים בטלים, כגון גיר, קרנק ועוד כל מני כגון זה,שלא בטוח אני יודע על קיומם.על אלקטרוניקה ועיצוב כבר דיברנו ודעתי ידועה לך.אני יודע שאין בינינו הסכמה. לכופף פח , כולם יודעים, גם רובוטים להלחמות יש בשפע, רק תביא כסף ותקנה, כך גם תמיסות נגד קורוזיה. שווקים:הייתי מקובע שהשווקים זה אירופה ואמריקה.הסתבר לי ששווקים אולי יותר גדולים, זה סין,פקיסטאן, רוסיה,קצת הודו,קצת מדינות ערב, כך שהפיתוח והייצור הסיני כמעט אינו תלוי בשווקים המסורתיים. וגם בשווקים אלה יש דרישה למכונות זולות בסדרי גודל 9000$ וגם למכוניות יוקרה במחיר 50000$ וכל מה שבאמצע. גם בסמארטפונים היה תהליך דומה,ייצרו סמארטפונים זולים לשווקים אלה, וחלה זליגה לאירופה ואמריקה, ואפילו אלינו הקטנים. התחלתי את השרשור הזה לפני 3 ימים. לא ידעתי הרבה, כיום אני יודע יותר. ראיתי משאיות מכרות חשמליות, המובילות טונות רבות. ראיתי מכוניות חשמל עם מנוע עזר להטענת הסוללה במקרה שנתקעים שאינו משולב ממערכת ההנעה. ראיתי כל מני דברים מעניינים. ולדעתי הצנועה, מבלי להבין דבר וחצי דבר בחשמל ומכניקה, הדבר היחיד שמונע השטלתות מכוניות חשמל על שוק הרכב זו הבטריה. לדעתי את הקיים אפשר לשפר בעוד כמה אחוזים ע"י כל מני טריקים ושטיקים.לפי קריאה שטחית, המעבדות עובדות שעות נוספות בפיתוח בטריות חדשניות.לא שיפור הקיים,אלא חדש. אז יש "סוללה מהפכנית מעבר לפינה".מה שלקח במאה הקודמת 20 שנה עכשיו לוקח פחות בהרבה. ובשוליים: מכוניות חשמליות נכנסות לשוק בקצב מסחרר, באחד הפוסטים כתבתי מספרים. רק אציין שוב, בשנות 2020/2021 כ5% מסך ייצור המכוניות תהיינה חשמליות. זה לא עתיד,זה הווה. כאמור מכונית חשמלית קלה יותר לתחזוקה לפחות בגרמניה,ואני יכול להניח בעוד הרבה ארצות, מכונית חשמלית לא משתלמת לנוסע השכיח אם אין לו אפשרות לטעון בבית. זאת לעומת מכונית היברידית.(ופה אנחנו חוזרים לבטריה)