לפני זמן לא רב,היה דיון על מכוניות חשמל סיניות, בפורום מכובד

enigo

New member
לקרוא כתבות של בן גדליהו בתחום הסה

זה בערך כמו להסתמך על כתבות של בן כספית בעניין נתניהו...
 

enigo

New member
מאותה סיבה - אג'נדה שמפריעה לאובייקטיביות

הוא כל כך עמוק בתוך אג'נדת ה-big bad אוצר שלא משנה מה יקרה או איך- זו אשמת האוצר.
 
נקודת המוצא שלך שגוייה

יש סדרי עדיפויות: המדינה זקוקה להכנסות ממיסים על קניית רכבים. &nbsp ולכן כשרכב חשמלי ודומיו נחשב אוונגרד, ורק מתי מעט רוכשים אז אפשר לעודד הציבור לרכוש חשמלי ע''י הוזלות והנחות. אבל בהגזמה, האם אחרי שכולם הושפעו ואימצו את הטרנד החדש וכולם נוסעים בחשמלי, מאין יבואו ההכנסות למדינה?
 

the annonymous

New member
השאלה העיקרית במה שאתה אומר זה איך מגדירים

סיום חיי מצבר. &nbsp אם תיקח מכונית שמתוכננת לעבור 400 קילומטר בין טעינה לטעינה והיום עושה 200. האם המצבר גמור או עדיין תקין?
 
ותדגיש שבתחילה עברה את ה400 ק''מ

במסלול זהה בין טעינה לטעינה וכלומר ביצועי המצבר פחתו. &nbsp זה לא שהיצרן קבע שהמצבר יספק 300 ק''מ ואז אני משתמש ברכב החדש לטיפוס בשטח הררי מפרך שהפער בין נקודת ההתחלה לסוף הוא נניח 1000 מטר אנכיים וכמובן שהדרך בנטייה מעליות ומורדות. הטיפוס הוא לא בשיפוע עולה קבוע... וזה לא שאצלי בתנאים המפרכים, המצבר החדש מספק רק 200 ק''מ בין הטענות...
 

enigo

New member
ההגדרה המקובלת היא עד הנקודה שבה

נפח המצבר יורד אל מתחת ל-80 אחוז מהנפח המקורי. בחלק מהמקרים מדברים על 70 אחוז.
 

enigo

New member
אבל שים לב ש-nio היתה על סף פשיטת רגל ממש לא

מזמן, ונמצאת בשלב הרבה יותר ראדוני מטסלה. מצד שני, הם באמת משקיעים מחשבה בכלל האקוסיסטם של התחבורה החשמלית, כולל מטענים סופר-מהירים ומטענים ניידים (וואן מלא סוללות, שיכול להגיע לרכב שנתקע כדי לטעון אותו). ובכל מקרה, לרכב החשמלי יקח עוד כמה שנים עד שיהפוך לדומיננטי בשוק, כך שאי אפשר ממש לדבר על ההווה שלו - אלא רק על העתיד.
 

boriska1

Member
לא שמתי לב שהיא הייתה על סף פשיטת רגל, מה ששמתי לב שהמניה

שלה ירדה מאוד.לפי סקירה מאוד מהירה ולא מעמיקה, המניה שלה נדה עם השמועות על הצלחת כניסה לארה"ב. התפלאתי שראיתי , בחרה לגייס הון בארה"ב. אני מסיק שעשו את זה כדי להגדיל הסיכוי להיכנס לשוק זה. אחרת אין הגיון. כיום,ככל הנראה, השוק הסיני הוא שוק הרכב הגדול ביותר. והיא בהחלט נכנסת לנישה של "טסלה". לא רכב עממי. אבל בחצי מחיר מ"טסלה". איתי כמה נסיעות מבחן, בהחלט עולה על "טסלה". החלפת בטריה לא קשורה לרכב שנתקע. פשוט יש למכוניות שלהן אפשרות כזו, בדומה לרכב החשמלי הישראלי שהיה. תחנות להחלפת סוללה, בשלב זה נדירות. לא בטוח שNIO בשלב ראשוני יותר מטסלה. הם גנבו כל מה שאפשר לגנוב מ"טסלה" והוסיפו משלהם.קראתי קצת אנליזה על המניה,הם יגיעו לרווחיות לפני טסלה. ואוסיף עוד: המחיר שציינתי לא כלולוה הסובסידיה, שמוזיל בעוד כמה אלפי דולרים. יש להם תכנית תשלומים: משלמים כ30% היתרה בתשלומים ל 3-5 שנים.
 

boriska1

Member
בסוף 2019, הייתה תערוכה גדולה מאוד בסין של מכוניות חשמל

יש הרבה ברשת. לזכרוני כ100 יצרנים הציגו. הכמות הזו, תעשה את האיכות.
 

enigo

New member
לא מסכים עם הקביעה הזו. כמות לא מבטיחה איכות

 

enigo

New member
הרכב שדיברתי עליו טוען את הסוללות

לא מחליף אותן. וניו בשלב ראשוני יותר - יש הבדל בין חברה שכבר מייצרת ומוכרת מאות אלפי מכוניות בשנה, לכזו שרק התחילה. אין מה לעשות - לא לומדים להתגלח בהתכתבות... לא קדור למי יהיה רווחי ראשון (אגב, לטסלה כבר היה רבעון שבו היתה רווחית, אס לא ברור לי למה הכוונה).
 

boriska1

Member
מאחורי NIO, במידת הצורך, תעמוד ממשלת סין.הם רואים טווח ארוך

באשר לכמות- איכוית, אנחנו חלוקים. ראיתי רק קטע קטן מראיון של מנכ"ל החברה, הסביר שלא מבינים את החברה, היא עובדת לטווח ארוך.
 

enigo

New member
יש מספיק דוגמאות שתומכות בטענה

שכמות לא מבטיחה איכות. הכי רלוונטי - בסין היו עד לפני כמה שנים מאות יצרניות רכב. האם יש יצרן סיני שאפשר להגדיר כהכי טוב בעולם? תחשוב מה היה קורה אם כל מהנדסי הרכב, החומרים והאלקטרוניקה בסין היו מרוכזים בחברה אחת - האם הם היו מצליחים לפתח מכונית חשמלית טובה יותר או פחות מאשר במצב שבו הם מפוזרים על פני עשר חברות שמפתחות מכוניות חשמליות (בהנחה שעדיין יש תחרות עם יצרני רכב מחו"ל)?
 
יכולים אולי לא אבל מסוגלים בהחלט כן .

מי יצליח לייצר מכונית חשמלית הגיונית ושפויה במחיר , מי שלא עוסק בכך כמו אלון מאסק ? הבעיה היא עם ההגדרה שלך להכי טוב , הכי טוב של אנשים רגילים זה לא רכב עם 500 כ"ס . בקושי 180 כ"ס פעם זה היה סיטרויאן BX או סובארו DL , היום זה היונדאי / קיא , הטופ זה קודיאק .
 

enigo

New member
מת על זה שאתה מחליט בשבילי מה אני חושב...

אתה כמובן טועה, כמו ברב המקרים, אבל זה בהחלט משעשע...
 
מכיר את הסחורה שמולי .

האם יש יצרן סיני הכי טוב בעולם אתה שואל . הוא לא צריך להיות הכי טוב בעולם . הוא צריך להיות טוב . בשבילי הרכב פנאי MG החשמלי הוא יותר מטוב . גם אם הוא לא מפנק אני הרי נסעתי בסובארו פשע / DL . ואפילו אהבתי את הסובארו DL 1987 סטיישן שהיה לי .
 

enigo

New member
לא, אתה ממש לא...

רשום לעצמך עוד משהו שחשבת שרתה יודע, והתברר שאתה לא. &nbsp 1. לא דיברתי על הכי טוב - אמרתי יותר טוב, ודיברתי על רכב - לא יצרן. 2. לא הגדרתי את אותו "טוב", כי אין הגדרה פשוטה. 3. לייצר מכונית על חשמלית עם אלף כ"ס (חמש מאות זה כל כך שנות התשעים...) זה אתגר הרבה יותר פשוט מלייצר מכונית חשמלית עממית עם טווח מספק במחיר תחרותי. עובדה שאת הראשונה מצליחות לספק סדנאות קטנות (ודי הרבה כאלו), את השניה רק חלק קטן מענקיות התעשייה.
 
לשמחתי אפשר לצטט :

"האם יש יצרן סיני שאפשר להגדיר כהכי טוב בעולם?" אבל MG מספקת רכב פנאי חשמלי עם טווח טוב של 250 K במחיר של 140000 ש"ח בישראל , שזה חצי מהמחיר בעולם או קצת יותר מחצי . אני לא יודע אם הם גדולים או לא . רק השם של החברה עושה לי רע , זה מזכיר לי .O.M.G (הו אלוהים שלי ) שאני שונא לשמוע , גם לישראל זה חודר בבבעעע.
 
למעלה