איך לדעת אם אני צריך כיוון פרונט?

boriska1

Member
נכון,ג"ירוסקופי. אני אמרתי שם חלק מהדברים בלשון סגי נהור

למעשה מה שאני עושה, אם יש לי תקר,או צריך להחליף צמיגים אני הולך לפנצ"רמכר שיש לו ציוד משוכלל ומבקש לבדוק כיוון פרונט. כאשר אני קונה צמיגים במקום אחר (וזה קרה רק פעם אחת בכ 30 שנים האחרונות, בגלל הפרשי מחיר מהותי), אני הולך לבדוק כיוון פרונט. ככה שזה יוצא פעם בכמה עשרות אלפי קילומטרים. לא זוכר אי פעם שהחלפתי פחות מכל הצמיגים. תמיד החלפתי 4 צמיגים במחיר 3. אותו אחד שאני מחליף אצלו, לבקשתי נותן לי בדיקת פרונט ואם צריך כיוון כלול במחיר. באשר "לכל רכב יש כיוונים משלו". לאותו אחד יש מחשב, הוא מכניס דגם ותת דגם של הרכב ומקבל תוצאה.המחשב הוא חלק אינטגרלי של המתקן. כפי שציינתי, הרבה ממוסכים מרכזיים של החברות,עושים שם כיוון.. יש רק שני מקומות בדרום ירושלים שיש להם מוניטין טוב בנושא. לא צריך להיות מכונאי כדי להבין אינטואיטיבית, שעל מנגנוני היגוי והצמיגים מופעלים כחות רבים וטוב שיהיו מאוזנים ומכוונים. הצמיגים הם רק חלק מכל המערכת המשולבת.
 

enigo

New member
לגבי המבצע, ורק כי חזרת על זה כמה פעמים - תחום הצמיגים הוא

תחום שבו בין המחיר ה"רשמי" לבין המציאות יש קשר קלוש בלבד. עד כמה שאני זוכר, כמעט תמיד קניתי צמיגים בהנחה של 40 עד 50 אחוז ביחס למחיר המחירון - בלי להעזר בקשרים. יצא לי גם להחשף למחירים שמשלמות הצמיגיות על הצמיגים - ותאמין לי שגם ב-40% הנחה הם מרוויחים לא מעט. אגב, על צמיגי מותגים הרבה פעמים ההנחה שהצמיגיה מקבלת נמוכים יותר מאשר על צמיגים סיניים זולים, ולכן יוצא שהם בעצם מרוויחים יותר כשהם מוכרים צמיג זול. זו הסיבה שהרבה מהם משווקים חזק מאוד את הצמיגים הסיניים - ואנשים חושבים שהרווח הוא ביחס למחירף כך שאם הצמיגאי דוחף להם צמיג זול, הוא בטוח אמין כי הוא פועל בניגוד לאינטרס שלו... בכל מקרה, מה שרציתי להגיד הוא שארבעה במחיר שלושה (בהנחה שמדברים על מחיר מחירון) זה לא ממש מבצע.
 

boriska1

Member
במאה הקודמת,אכן ככה עבדו על תמימים.היום ברוך השם יש רשת

אתה לא צריך לכתת רגלים ממקום למקום. ואפילו על תמימים אי אפשר לעבוד. חוץ מזה,בדרך כלל, החלפת צמיגים (לפחות אצל אדם סביר) זה לא דחוף ומרחב הגאוגפי שלי הוא בין חדרה לאשקלון עם העדפה לדרום ירושלים.המבצעים של קח 4 ושלם על 3, אלו לא מבצעים של הפנצ"ריות, אלה מבצעים של החברות. ולא מדובר על מחיר קטלוגי. באשר מאיזה חברה לקנות, חישוב עלות/תועלת, לכשנגיע לגשר, נחצה אותו. בדרך כלל אני מרכיב מישלין, וגם עם תכונות הגבוהות ביותר.בהכרח אתייעץ עם חכמי הפורום. כנראה יש איזה תקנה לצמיגאים, לפני שהם מרכיבים את הצמיג, הם מראים לך אותו עם המדבקה, שם רשום בלשון בני אדם (פחות או יותר), שאתה מקבל מה שהזמנת. ייתכן שזה נוהל המוסך שלי. באשר לצמיגים סיניים.פעם ב 7-8 שנים,כאשר אני מחליף אוטו, אני מנסה להביא אותו למצב טוב ככל האפשר. זה עולה כסף,אבל.... בין היתר זה כולל ביקור אצל צמיגאי לכיוון פרונט, איזון גלגלים והערכת הצמיגים.יש לי שני צמיגים אחוריים תוצרת סין.הוחלט להשאירם.האמת, לא מרגיש בהבדל. ואני נוסע במהירויות גבוהות,כאשר המצב מאפשר, בירידות מירושלים עם פיתולים ובכביש 6.שם דיוק ההיגוי חשוב עד מילימטרים. ונסיים בשאלה. מדוע שלשה אנשים, אני בטוח מבינים בנושא,מתנגדים לבדיקת כיוון פרונט? מה יכול להזיק? במיוחד שהסימטומים מופיעים רק כאשר הנזק כבר נעשה (היגוי לא טוב, שחיקה לא אחידה בצמיגים), זה גם לא עולה הרבה, לזיכרוני קצת מעל ל 200 ש"ח.יכול להיות שבדיקה עולה פחות, אף פעם לא קרה לי שבדקתי ולא היה צריך כיוון.
 

enigo

New member
ברור שלא תרגיש השפעה על ההיגוי כאשר

הצמיגים האמורים מותקנים מאחור. האמת היא שיש גם צמיגים סיניים סבירים בהחלט. הבעיה שיש גם צמיגים מחורבנים (לא רק מסין, אבל הרבה מהם מסין). ותתפלא - יש עדיין הרבה הרבה תמימים. לפעמים אני נתקל במקרים שגורמים לי לתהות כמה תמימים אנשים יכולים להיות... ולגבי כיוון פרונט - נראה לי שאין התנגדות לביצוע, אלא התנגדות לקביעה שצריך לעשות את זה תקופתי.
 


אתה צריך לבוא לבקר כאן יותר! אתה מדגים ידע + יישום שברמה גבוהה. וחוץ מזה כיף לשמוע דיווחים על הרכב המיוחד שלך. &nbsp אני מקווה שבוריסקה1 יפנים כמה דברים שישפרו קצת את התנהלותו...
 

boriska1

Member
אכן למדתי מכולם ולא מעט גם ממך. לכן אני חייב לך כבוד מיוחד

יחד עם זאת, אף אחד לא יכול לשנות את חוקי הפיזיקה
 
תודה על המחמאות


אני מניח שלמדת ממני, עקרונות הקשורים לנהיגה נכונה... אני בהחלט מומחה ברמה מאד גבוהה לנהיגה. אני גם נהנה מאד מהגיר הרגיל וגם עושה זאת טוב וביעילות ללא בלאי ותוך קיצור זמנים יחסי. אבל יש כאן לא רק נהיגה נכונה. כולם כאן לומדים מכולם. וכל אחד לומד משהו אחר כמובן בהתאם לצרכיו/ התעניינותו. ברטרוספקט אני למדתי המון המון במצטבר מחן1111 על תחזוקה נכונה מבלי לבזבז כסף שלא לצורך. גם חן וגם אניגו היו לפני כ כ7-8 שנים, היחידים
שהעזו אז לענות כאן על דברים הקשורים לתחזוקה. אני שאלתי על ברקסים וכו'. זה היה חיוני לי במיוחד באותה העת, כי אחרי שנים על אופנוע גדול שתיחזקתי לבד, רכשתי פיקנטו והתחלתי בהדרגה ללמוד לתחזק לבד. גיליתי שאני מתחזק הרבה יותר טוב מהמוסכים
. כיום אני עושה הכל לבד והאמת שאין הרבה מה לעשות. רכב מאד אמין. הוא גם מונע בגפ''מ. הבגז' מלא במיכל פלדה גלילי גדול בן 80 ליטר. ואני נוסע 8.5ק''מ לשקל
. אני מתדלק גפ''מ מידי כ900 ק''מ וכמעט לא נוסע על בנזין. המערכת עוברת לגפ''מ כשטמפרטורת הבלוק מעל ל25 צלזיוס שזה קורה בקיץ 2-3 שניות לאחר ההנעה
גם על הגפ''מ למדתי בזכות זה שהנושא שורבב לאיזה דיון כאן
וזה מסב עבורי חיסכון כספי משמעותי במיוחד כי אני גומע כ30k פלוס לשנה. ואפילו על obd למדתי כאן ורכשתי צ'יפ במחיר המופקע
כ10 ש''ח (בהמלצת em28 שמתמצא יפה בזה). בינתיים התברר לי שזולת בלאי מואץ בפלגים, שהobd ממילא לא מסוגל לאבחן, לobd אין שימושיות יתר בהקשר לגפ''מ אבל ייתכן שיתרונו בעתיד יהיה מוחשי בהרבה. זאת כפונקציה לקצב איסוף הבלאי שידליק את נורת הצ'ק אנג'ין... בזכות התייעצות כאן, חן חסך לי לאחרונה החלפה מיותרת ומזיקה של הממיר הקטליטי. ובמבט לאחור חבל שלא התייעצתי כאן לפני ביצוע החלפה מיותרת של קלאץ' שביצעתי ברכב של אשתי. שאלתי כאן לאחר מעשה (שביצעתי בלחץ בלי לברר כהלכה כי דאגתי לה) והבנתי שזה מיותר ואכן התברר לי שזה היה מיותר...) על כל פנים לא חוזרים על אותה טעות פעמיים... אני ממליץ לכולם להתייעץ. צריך מינימום בקיאות כדי לשאול אבל זה נרכש
 

חן 1111

Active member
צודק, אין צורך לתקן מה שלא מקולקל

בכל זאת קצת תיקונים: א. לא קשור לרכבים ענתיקות. לכל רכב יש שלושה כיוונים שצריך לבדוק: התכנסות, קמבר וקסטר. (יש עוד כמה, למשל KPI, אבל לא חשוב כרגע). הכיוון הכי חשוב הוא ההתכנסות, כי כשהוא לא תקין זה גורם לשחיקה מאוד משמעותית בצמיגים. זה גם נבדק בטסט. אז אם עברת טסט, והרכב לא שוחק צמיגים, זה כנראה תקין. את זה גם קל מאוד לבדוק ולכוון. זוויות קמבר וקסטר לא תקינות גורמות לתופעות מורגשות - משיכה לצד אחד או אי חזרת ההגה למרכז. שוב, אם אין לך תופעות כאלו, אז כנראה שהכל בסדר.
 

enigo

New member
מעבר למרכוז או משיכה, זווית הציר/גלגל משפיעות מאוד גם על

התנהגות הכביש. אפשר, על ידי שינוי נכון בזוויות, לשנות משמעותית את התנהגות הכביש של הרכב.
 

חן 1111

Active member
נכון. בעיקר בגלגלים האחוריים

יוצרים קמבר שלילי בכוונה. ואני מניח שזה גורם לשחיקת צמיגים לא אחידה. לא ניסיתי. זה גם מתאים בעיקר לכלי רכב עם מתלה פשוט כמו זרועות נגררות. לדעתי מתלים מתוחכמים יודעים ליצור את הזווית הנכונה בפניות באופן אוטומטי, ובשני הגלגלים. בגלגלים הקדמיים עדיף להיזהר עם זה. זה עלול להשפיע על ההגה. כמו כן בגלגלים הקדמיים באופן טבעי הקמבר משתנה לכיוון הנכון בשני הגלגלים (בגלל הקסטר).
 

enigo

New member
שני כלי רכב שעולים לי בראש עם זווית הטיה בולטת של הגלגלים

האחוריים זה פאג'רו קינג (בעיקר בקצר) ו-x5 מהדורות הראשונים. לדעתי בשניהם יש מתלה רב חיבורי מאחור. אני נחשפתי לזה מחבר' ה שעושים דריפטים, ומשחקים עם הזוויות כדי לקבל התנהגות מתאימה - בעיקר כדי לגרום לזנב לצאת מוקדם יותר ובצורה לינארית יותר.
 

חן 1111

Active member
לא הבנתי. החבר'ה האלה משפרים את האחיזה

או להיפך, מקטינים אותה כדי שהזנב יברח בקלות? אי אפשר גם וגם...
 

חן 1111

Active member
חשבתי שכשעושים שינויים, מנסים לשפר

בכל אופן, קמבר שלילי מאחורה בדרך כלל משפר את האחיזה בפניות כי אז זווית הגלגול גורמת לכך שהגלגל ניצב לכביש וכל שטח המגע של הסוליה מנוצל. שוב, זה נכון למתלים מסוימים. בקמבר שלילי אני מתכוון שהחלק העליון של הגלגלים קרוב יותר למרכב.
 

enigo

New member
שיפור הוא מושג שמתייחס תמיד למטרה

כדאתה רוצה לשפר עביקות בשטח טרשי, אתה מגביה את הרכב. כשאתה רוצה לשפר רכב לדריפטים אתה מפחית את האחיזה בחלק האחורי (ומגדיל את טווח זוויות ההיגוי, נועל דיפרנציאל אחורי ועוד כל מיני דברים)
 
למעלה