איך לדעת אם אני צריך כיוון פרונט?

jonathan90

New member
איך לדעת אם אני צריך כיוון פרונט?

בטיפול שנתי לרכב במוסך מורשה טויוטה אמרו לי שאני צריך כיוון פרונט. מכיוון שרציתי להחליף צמיגים אחוריים בזמן הקרוב אמרתי להם שבנתיים לא יעשו. היום בפנצריה הסתכלו על הצמיגים הקדמיים ואמרו שאין צורך בכיוון פרונט וסתם אמרו לי במוסך מורשה. בנוסף קראתי באינטרט תופעות שקשורות לכיוון פרונט ולא מופיע דבר (רעידות בהגה, נטייה של הרכב לכיוון מסוייים, רעב מהצמיגים בזמן נסיעה) אציין שמאז קניית הרכב (4 שנים) לא נעשה כיוון פרונט מה אתם חושבים? חשבתי לקחת למקום שעושים כיוון פרונט, ורק שיבדקו לי אם אני צריך, אבל האינטרס שלהם להגיד שכן כדי שאשלם יותר. יש עוד דרך לדעת? יש איזה תדפיס של הנתוני בדיקה שאני יכול לבקש מהם ולהתסכל באופן עצמאי? תודה
 
זה מאד פשוט

אחרי 4 שנות נהיגה ברכבך ושחיקה של צמיגיך יהיה לך קל לדעת. תסתכל על הסוליות של 4 הצמיגים. האם השחיקה הומוגנית בסולייה או שיש אזורים בסולייה ששחוקים הרבה יותר מאזורים אחרים בסולייה? אם כל אזורי הצמיג הנבדק שחוקים במידה דומה זה מעיד שאין צורך בכיוון פרונט &nbsp בנוסף תוכל להרגיע עצמך שאין את כל הסימנים שפירטת למעלה &nbsp
 
לפי התיאור שלך לא צריך .

כוון פרונט עושים באם הצמיגים נאכלים לא באופן שווה או שגלגל קיבל מכה חזקה , עליה אגרסיבית למדרכה או בור . או שהרכב סוטה מקו ישר כאשר אתה עוזב את ההגה . ובאם הרכב תוקן בציריה ובמתלים או תאונה אפילו קלה .
 

jonathan90

New member
אחלה תודה רבה

גם בהרבה אתרים שקראתי ממליצים לעשות פעם בשנה כיוון פרונט.. אני מניח שזה שטויות נכון?
 
ברור

אולי זה מיועד לטמבלים שמכים במרכב ללא רחם: מטפסי מדרכות גבוהות, תוך מכה ולא מתוך ''תחילת תנועה'' על סף המדרכה או כאלה עם ראייה סביבתית לקויה אשר מקפידים שלא לפספס אף בור בתוואי הנסיעה
 
מכונית בהחלט מסוגלת לסבול בורות רגילים בכביש

זה רק הנהג שלא מסוגל וחושש מזה. למעשה הבולמים עובדים רק אם יש עליהם כוח מינימלי מסויים לכן בפסי הרעדה מסויימים עדיף לנסוע מעט יותר מהר , בכדי שהבולמים יפעלו לא אלו מהפלסטיק / גומי , אלו אכזריים מידי .
 
צא ולמד: בור עלול להיות מסוכן בטיחותית

במיוחד כשמתקיימת הטריאדה: כביש מהיר ירידה תלולה סיבוב &nbsp הסיבה היא טילטול המרכב.
 

enigo

New member
ולכן לא נוהגים על כביש לא מוכר קרוב למגבלות...

ובכלל מומלץ לא לנהוג קרוב למגבלות על כביש ציבורי, בו גם על כביש מוכר יכולות להיות הפתעות.
 
המגבלה אצל פלוני ואלמוני אינה זהה


המגבלות זה שילוב של האדם והמכונה. יש נהגים שיודעים לנהוג טוב יותר והמגבלות לגביהם שונים. אני סיפרתי על עצמי שנוהג די מהר. אבל, כשתשווה אותי בפיקנטו ידני מנוע 998, בכביש יחסית ישר ובו עלייה ארוכה גם אם מתונה, תגלה שכנראה כמעט כל דרי הפורום הזה משאירים לי את עשן אגזוזיהם. אינני יכול ואינני מתיימר לכפר על 69 סוסים מודל 2012. &nbsp אבל, כשתשלב את המכונה והאדם בתנאי כביש סבוכים יותר כולל במסלול המקיים את הטריאדה של ירידות, סיבובים ובורות (ולנמלה: אלה למשל בורות של ביוב שהמכסה שלהם שקוע או בולט
מפני הכביש) אז תגלה שאני יודע להתנהל הרבה יותר טוב מאחרים. יכול להיות שאלה דברים שסיגלתי מתקופת האופנוע... ראיית הכביש למרחוק, ראיית כיווני הגלגלים של רכבים סמוכים וכד'. &nbsp סכ''ה לנהג מיומן לא אמורה להיות בעייה להגיב כהלכה לבורות בכביש שבו מתקיימת הטריאדה: ירידות, פיתולים, ופיזור אקראי של בורות/מכשולים.
 

enigo

New member
נראה שאתה לא מבין את המושג "לנהוג על המגבלות"

כשאתה נוהג על המגבלות, המשמעות היא שאתה נמצא קרוב, קרוב מאוד, למגבלות האחיזה והתמרון של הרכב. לכן בור שיופיע בקו הפניה שלך יכול להיות קטלני, כי הוא ישבש את אחיזת הרכב, כך ש"על המגבלות" יהפוך להיות "מעבר למגבלות". לנהג אין הרבה מה לעשות במצב כזה, כי לא נשארה לו יכולת תמרון כדי להתחמק מהבור (הוא הלא על המגבלות). לכן התגובה היחידה של נהג מיומן למצב כזה היא בעצם זה שהוא לא ינהג על המגבלות בכביש לא מוכר. ואם הוא מיומן וחכם, הוא פשוט לא ינהג על המגבלות בכביש הציבורי, כי שם תמיד יכולות להיות הפתעות, גם אם נסעת את אותו קטע כביש לפני חמש דקות.
 
אתה לא מבין...

המגבלות זה סובייקטיבי למכלול שמורכב מהדואו נהג + רכב. רכב צ'וקומוקו מגיע למגבלות יחסית מהר. המרכב לא איכותי, בולמי הזעזועים, השאסי פחות יציב, הצמיגים וכד'. נהג צ'וקומוקו נופל למגבלות כמעט ''בכוונה'' עקב חוסר הבנה. האם אתה יכול להשוות את חיים עם המרצדס ספורט הייחודית אלי עם פיקנטו? זה לא רק הרכב. אני בטוח שחיים נהג מעולה. עצם העובדה שהוא בחר לרכוש רכב כזה מסגיר שהוא יודע לנהוג טוב. אחרת, הוא היה מייצר בלאי מואץ שמצנן התלהבותו מהרכב מהר, וגם כי אחרת לא היה מעניין אותו לנהוג ברכב כל כך איכותי בהיבט של איכות הנסיעה הספורטיבית... אז אתה מבין כעת שלמכונה תפקיד חשוב. וכעת לנהג: דברים ועקרונות שלמדתי מהאופנוע. האופנוע אינו ''סלחן'' ורצוי כי הרוכב יבין קצת ''מימינו ומשמאלו''... אני בד''כ מחפש במידת האפשר את ההיצמדות לעקומה הקטנה או הקטנה יחסית (כלומר גם אם זה באותו הנתיב, יש אצלי משחק מסויים בתוך הנתיב, בין ימינו למרכזו לשמאלו) וגם כשמדובר בכביש מפותל בירידה מהירה עם 3 נתיבים ואשר שזורים בו בורות. בנוסף, תוך כדי אני רואה טוב את הכביש ומזהה את הבורות (אני מודע לבורות בעוד יש כאלה מסביבי ''הנופלים פנימה כצאן לטבח''.... היות ואני משתדל (בד''כ) להיצמד לעקומה הקטנה, יש לי אפשרות (לעתים ואפילו בד''כ) להגיע אל הבור בהיגוי ישר וזה מגביר סיכוי לצאת מזה בשלום בהשוואה להיגוי סיבובי... אתה רכבת בעבר, נכון? האם לא רכבת בכלל בכביש הציבורי? אני רכבתי למטרות קומיוט אמיתי, עבודה בית הרבה בינעירוני... וכמעט בכלל לא למטרות הנאה מספורט הרכיבה בסביבה עם מעט רכבים. כמובן שהיצמדות לעקומה הקטנה מחייבת לעתים מעבר נתיבים וזה חייב להעשות תוך זהירות מירבית.
 

enigo

New member
המגבלות של הרכב לא קשורות למגבלות של הנהג

נהג טןב יודע לנצל בצורה מיטבית את יכולות הרכב, משמע בתוך המגבלות הנתונות הוא יודע להפיק יותר. וכשמדברים על מגבלות במובן הזה, הכוונה היא למקסימום מהירות במסלול נתון למטרה נתונה (אין דין הקפת דירוג בפורמולה 1 כדין ראלי מדברי). תאור הרכיבה שלך מעלה שרכבת רחוק מאוד מהמגבלות - בהחלט דבר חכם על אופנוע על כביש ציבורי - ומכיוון שהיית רחוק מהמגבלות, יכול להגיב להפתעות. כי כמו שכבר אמרתי, אם היית על המגבלות (הקו המהיר ביותר בפניה, במהירות המקסימלית האפשרית), לא היית יכול להגיב. או ליתר דיוק - כל תגובה שלך היתה מובילה לגדר/החלקה/סוף מר אחר.
 
בישראל יש מהמורות , לא בורות , בטח לא בכבישים בין עירוניים

חוסר של שיכבת אספלט בעומק 2-3 ס"מ זה לא בור . 3 רכבים שהיו לי ו 100000 ק"מ בכבישים לא משהוא עד בלתי עבירים לא ניצחו את הרכבים הללו , והיו מכות כי בלילה אי אפשר לראות את כל הבורות ושזה בור זה בור זה עובר את שיכבת האספלט ומגיע למצע . אבל מעבר לכך בהחלט יכולים להיות נזקים . אבל לא מבורות רגילים של חוסר באספלט .
 

enigo

New member
נכון, הכבישים בישראל טובים יחסית לרוסיה (וגם לזמביה, ובטח

עוד כמה), אבל עדיין יכולים להיות בהם בורות שיפוצצו צמיג אם נכנסים אליהם לא טוב ועם רכב עם צמיג בחתך נמוך. קרה לחבר על 443 - אחרי סופת גשמים שכבת האספלט העליונה התפוררה ונשטפה, ונשאר בור בעומק של יותר מעשרה ס"מ, עם שפה חדה. המכה אפילו השאירה כיפוף עדין בחישוק.
 

boriska1

Member
ואני,הקטן,שלא אוהב מוסכים ולא אוהב תיקונים, לא אוהב להוציא

כסף על אחזקת האוטו, גיליתי שמדי כמה עשרות אלפי קילומטרים כדאי לעשות כיוון פרונט. זה חוסך המון בצמיגים ומכלולים אחרים הקשורים בהיגוי כגון: גומיות למיניהן, תפוחים,מסרקים ועינא בישא אחרים במערכת היגוי. אוטו נוסע במהירות ויש עומסים על מכלולים אלה וטוב שיהיו מאוזנים. כולנו, בכוונה או בלי כוונה נכנסים לבורות, עולים על מדרכות, פסי האטה וכו" כאשר אנחנו כבר רואים את הסימטומים, חלק מהנזק כבר נגרם.
 

boriska1

Member
ואוסיף: מנסיוני בדרך כלל יש מבצעים, אתה מחליף 4 צמיגים ומשלם

על 3. ובפנצ"ריות שיש להם כיוון פרונט, יכלילו לך את זה במחיר. כאשר אתה מחליף צמיגים תעשה חשבון כדאיות.
 
גימיק שיווקי ופתח לנזק למרכב

אין צורך לכוון כלום אם הצמיג לא ''מספר לך'' (על פי תבניות שחיקה בסוליה) שיש צורך... במבצעי 4 צמיגים וקבלת כיוון פרונט חינם, לא הייתי נותן להם לכוון כלום, מקסימום שרק יבדקו. א) לכל רכב יש נתונים משלו (קמבר, קסטור) ולרכבים הענתיקות יש גם התכנסות או התבגרות (שזה נקרא toe) ב) הציוד לצורך כיוון הפרונט שהוא ''מראות'' או ה''קולטים'' צריכים להיות מורכבים בהתאמה לרכב הספציפי על הג'נטים ויש ג'נטים/כיסויי גלגלים שמקשים על ההרכבה הזאת. צריך אז להסיר את כיסויי הגלגלים והעסק אורך יותר זמן. בנוסף, השאלה מתי בעל המקצוע קולט שהקריאות שלו שגויות ומתי הוא מבין שעליו ל''החליף דיסקט'' כלומר להתנהל שונה ולמשל לפרק את הטאסות (יש הרכבים למיניהם טאסות מוברגות וזה לוקח זמן) כי כל השינויים והכיוונים שלו מקלקלים את הרכב במקום לשפרו. &nbsp מילא פיקנטו מוגז אבל שלא יהרסו לך את הוולוו בבת עינך
 

haimgds

Member
גנבת לי את המקשים מהמקלדת...

מילה במילה מה שרציתי לאמר, טוב לראות שיש כאן אנשים שמבינים טיפה לעומק. רק כמה דברים קטנים שרציתי להוסיף. -בגדול, אבל בולט בהרבה ברכבים מסויימים, כיוון גלגלים (ותפסיקו לומר "כיוון פרונט") הוא חשוב עד קריטי. "כיוון פרונט חינם" בפנצ'רייה שקנתה 'סרגלים' משומש אך ללא בעל מקצוע מומחה עלול לגרום ליותר נזק/בלאי שיעלה יותר מכיוון גלגלים מקצועי במקום מתמחה (אם בכלל צריך). -אני, ולא מעט אנשים שאני מכיר במועדון שלנו, מעדיפים כיוון גלגלים במקום מתמחה שמכוון את פרמטרים לפי דרישה (הגה קל או מדויק, ישור עצמי חזק/חלש וכו'). לא הייתי נותן לסתם פנצ'רייה "לתקן" לי אותם עם ה"כיוון פרונט חינם" שלהם. -בחלק מהרכבים יש צורך בכיוון גלגלים אחרי נסועה מרובה בכבישי מע"צ המדהימים. אני עושה כל 75K ק"מ (ומנסה לשלב עם החלפת כל הצמיגים על הדרך) ורואה בעיין, בזמן הכיוונון שיש את הצורך. להזכיר, השלדה של "אוונגארד" היא ספורטיבית וקשיחה, אז אם בארזים נפלה שלהבת...
 

boriska1

Member
לחיים ופיקטו. לא יודע מה זה מומחה,אצלי בפנצ"ריה חמישה איש

עובדים על כיוון פרונט. לפעמים אין מספיק אנשים ואז אני עוזר להם. אחד מתגלגל עם עגלה מתחת לאוטו, וארבע אחרים מחזיקים שתי מקלות במבוק משוכללות ואז מישהו צועק לזה מלמטה מה לסובב, כמה, ולאיזה כיוון. עבודת יד נטו.לא סתם איזה מכשיר עם מראות וכל מני גלים, שמכניסים אליו את נתוני הרכב:דגם,שנת ייצור וכד". לא מאמין למכשירים אלה, רק עבודת יד. בדרך כלל בסתיו, חברות יוצאות במבצעים 4 במחיר של 3.זו עובדה. הבעיה עם "האוטו מספר לך", חלק מהנזק כבר נעשה.וגם צריך להבין את שפת האוטו. יש דברים שנוצרו לילדים, אבל הגדולים אוהבים לשחק בהם, דןגמא לגו או מוזאון המדע בירושלים. כדי להמחיש כח צנטרופוגלי, יש להם גלגל מורכב על ציר עם ידיות.אתה מחזיק את הידיות ומישהו מסובב לך את הגלגל. כל עוד אתה מחזיק את הגלגל ישר זה בסדר. כאשר אתה מטה את הגלגל זוויות אחדות, אתה מרגיש כובד גדול מאוד. לאוטו יש מסה גדולה, פועלים עליו כחות שונים, גם צנטרופוגלי. ומבלי להבין דבר או חצי דבר במכונאות, אתה יודע ששחיקה היא לא רק בצמיגים. לא יודע איך באוטו שלכם, אבל בשלי יש הגה כח. זה גם גורם לכך שהאוטו מספר את הסיפור שלו מאוחר. ובשוליים: באיזור תעשיה תלפיות יש הרבה מאוד פנצ"ריות. יש רק שתיים עם מקלות במבוק משוכללות עד כדי כך, שכל המוסכים המרכזיים בסביבה מביאים את הרכבים לכיוון פרונט. מה שטוב למוסך מרכזי של מרצדס או יונדאי, טוב גם לי. פיקטו, כדאי שתתעדכן, מכוניות שיש להן צלחות, רובן כבר גמרו את הקריירה. כמעט ואין מכוניות כאלה.
 

enigo

New member
אתה מדבר על אפקט ג'ירוסקופי. כח צנטרפוגלי מדגימים בשיטה אחרת

למשל דלי עם מים שמסובבים בצורה אנכית והמים לא נופלים מהדלי. הבעיה עם השיטה שאתה מתאר, שנתקלתי בה גם כן, היא שהיא פחות מדויקת ומה שחמור יותר - לכל רכב יש כיווני גלגלים משלו. אין נוסחה אחת שנכונה לכולם. אם תסתכל, למשל, על פאג'רו קינג, תראה שהגלגלים האחוריים שלו נוטים מאוד, בציר האנכי, פנימה. למי שלא מבין מה זה נותן, זה נראה כמו טעות - אבל אם איזה מכוון גלגלים יחליט "לתקן" את הבעיה וליישר את הגלגל, תקבל רכב שנכנס להיגוי יתר בצורה מסוכנת. בקיצור - צריך לדעת מה הגדרות היצרן לפני שעושים כיוון גלגלים.
 
למעלה