מסתבר שדלק חורפי לא מתאים לקיץ-משרד האנרגיה בדק תלונות

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
מסתבר שדלק חורפי לא מתאים לקיץ-משרד האנרגיה בדק תלונות

משרד האנרגיה השלים בשבוע האחרון בדיקה של שורת תחנות דלק ברחבי המדינה, זאת בעקבות תלונות שהגיעו אליו בדבר בעיות בנסיעה של כלי רכב שונים. הטענה שחזרה היא שבזמן הנסיעה כלי הרכב כאילו מקרטע. .... ההערכות הן ששילוב של מזג האוויר הקיצוני ותדלוק של דלק שמותאם לחורף הוא הגורם לבעיות. בחורף הדלק ששוכן במכלי תחנות הדלק מותאם לעבודה במזג אוויר קר יותר, עם צפיפות אדים שונה מזו של דלק שנמכר בקיץ. במשרד האנרגיה מודים שקיים שוני בסוגי הדלקים, ומזכירים שמדי שנה סביב חודשי אפריל ומאי, משק התשתיות מחליף את הדלקים. עוד אומרים שם שהביקוש לבנזין באפריל 2020 היה רק כ-54% ביחס לאפריל 2019, ואילו במאי עד עתה הביקוש מתקרב לכ-90% ביחס לזה שנרשם במאי 2019. ולכן, הסברה היא שאם חלק מתחנות הדלק היו מושבתות באפריל בגלל הסגר, וחלק מכלי הרכב כלל לא נסעו, ייתכן שכלי רכב שונים תדלקו בתחנות בנזין שהיה מותאם לחורף, ואחרי שבוע שבו נמדדו 40 מעלות חום ואף יותר, פעולת המנועים ולחץ האדים גרר ל"שיהוקים" בעבודת המנועים. השינוי בצפיפות האדים נועד להתאים את הדלק לשינוי בטמפרטורה. בדלק קיץ יש פחות אדים מאשר בדלק חורף, שנזקק ליותר אדים כדי לייעל את הבעירה במנוע, להפחית את זיהום האוויר ולהקטין את צריכת הדלק. https://m.ynet.co.il/Articles/57355050
 

em28

Well-known member
לא בגלל הקורונה, ב-20/2 משרד האנרגיה אישר לחברות להדפיס כסף

למרות שידעו שהדלק החורפי בעייתי במדינות חמות ובניגוד לתקן האירופי משרד האנרגיה אישר עוד ב-20 לפברואר לחברות הדלק להמשיך להפיץ את הדלק החורפי עד סוף מאי. &nbsp וזאת בניגוד לתקן המבוסס על תקינה אירופית שקובע שכדי שהמעבר ייעשה כהלכה החל מ–15 באפריל, כל הבנזין הנכנס למשק — מזיקוק מקומי או מיבוא — יהיה קיצי. בתקופת המעבר שמאמצע אפריל עד סופו, מותר עדיין למכור בתחנות הדלק בנזין חורפי. &nbsp וזה עוד לפני שדיברנו על ההשפעה על הבריאות (החורפי מכיל יותר בנזן). &nbsp https://www.themarker.com/dynamo/.premium-1.8557906?172
 
למעלה